10 porad na to, czego nie robić w mediach społecznościowych

10 porad na to, czego nie robić w mediach społecznościowych

Lisa Fotios/pexels.com

Marketing prowadzony w social media oraz  SEO z nim związane to wciąż nowa forma strategii marketingowej. Możesz robić najróżniejsze rzeczy, aby Google Cię zauważyło, a przede wszystkim, aby trafić do potencjalnych odbiorców. Jednak istnieje również wiele działań, które uniemożliwiają Ci zaistnienie w branży, a na dłuższą metę będą miały negatywne skutki.

W tym artykule pokażemy Ci, czego nie warto robić, prowadząc profil firmy w mediach społecznościowych!

  1. Niewłaściwie udostępniasz swoje treści ze strony
    Pamiętaj, żeby tworzyć posty w mediach społecznościowych z głową. Muszą się one łączyć z tym, co przekazujesz na swojej stronie internetowej. Nie publikuj po prostu zwykłych linków z zewnętrznego artykułu, który nie ma żadnego sensu w Twoim przekazie. Zoptymalizuj swoje posty za pomocą obrazów, czy wykresów. To media społecznościowe uwielbiają! Gdy dokonasz takich zmian na swoim profilu, to z pewnością zaangażujesz swoich odbiorców do interakcji z Tobą! Przede wszystkim udostępnianie dobrych odnośników do swojej strony internetowej będzie skutkowało ruchem w witrynie i poprawienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
  2. Nie reklamuj bezpośrednio swoich produktów i usług
    Jest to wielki błąd początkującego! Użytkownicy w mediach społecznościowych są zainteresowani popularnymi i interesującymi ich tematami, z którymi chcą się utożsamiać. Nie chcą oglądać kolejnych nudnych i nic niewnoszących do ich życia reklam… Spowoduje to, że ludzie przestaną Cię obserwować. Zamiast tego daj im możliwość zapisania się do newslettera, gdzie będą mogli być na bieżąco z Twoimi produktami.
  3. Zamartwianie się małą liczbą obserwatorów
    Pewnie uważasz, że większa liczba obserwujących sprawi, że staniesz się bardziej godny zaufania i wiarygodny dla odbiorców. Jednak jeżeli nie osiągniesz wymarzonej przez siebie liczby, możesz zrazić się do prowadzenia profilu w mediach społecznościowych. Jeżeli w swojej firmie skupiasz się tylko na tym, to może Cię to zgubić… Zamiast tego martw się o zaangażowanie obecnej publiczności i skup się na tym, żeby ją pielęgnować, np. publikując codziennie świetne treści, a nawet nie wiesz, kiedy przybędzie więcej nowych obserwujących.
  4. Nie kupuj sztucznych obserwatorów
    Jak już wspomnieliśmy, możesz myśleć, że więcej obserwujących przyniesie sukces Twojej marce. Jednak to ma sens tylko i wyłącznie wtedy, kiedy posiadasz prawdziwych odbiorców, którzy angażują się w Twoje działania. Dlatego nie kupuj pustych obserwatorów, którzy tego nie robią! Kiedy kupujesz obserwujących lub polubienia, płacisz tylko za konta botów. Jeżeli naprawdę chcesz zaangażować swoją publiczność, to wróć do tego, co napisaliśmy wyżej!
  5. Nadmierne publikowanie treści
    Media społecznościowe należą do otwartej dyskusji, która najczęściej wychodzi w sposób naturalny. Niektóre firmy, które prowadzą swoje profile w mediach społecznościowych myślą, że publikowanie codziennych informacji o ich życiu osobistym może sprawić, że obserwujący poczują się z nimi w bliższej relacji. Jednak to tak nie działa… Nie publikuj 20 postów dziennie, które nic nie wnoszą do życia. Staraj się udostępniać 1-2 posty dziennie z angażującą i odpowiednią treścią dla Twojej firmy.
  6. Nie obrażaj konkurencji
    To chyba najgorsze, co może być dla Twojej firmy. Obrażanie konkurencji może świadczyć o Twojej słabości i braku doświadczenia. Działa to podobnie jak kłótnia, czyli sprawi to, że stracisz w oczach swoich odbiorców. Jeśli jesteś dumny ze swojej marki, to nie widzimy powodów, dla których miałbyś to robić!
  7. Nieuprzejme odnoszenie się do obserwujących
    Jeżeli w sposób agresywny i niemiły będziesz odpowiadał na negatywne recenzje, to odbiorcy zaczną odsuwać się od Twojej marki, ponieważ stanie się ona arogancka i nieinteligentna. Nie zachowuj się jak dziecko w mediach społecznościowych, które właśnie zostało obrażone przez kolegę! Zamiast tego skontaktuj się z nimi prywatnie i spróbuj rozwiązać problem. Jeśli problem zostanie rozwiązany, możesz poinformować o tym, odpowiadając na recenzję lub poprosić autora o korektę.Ignorowanie recenzji również nie jest dobrym sposobem na uniknięcie zła, a wręcz przeciwnie może to być jeszcze gorsze. Musisz pamiętać, że istotna w mediach społecznościowych jest interakcja i komunikacja z innymi. Jeżeli inni zauważą, że nie reagujesz na ich komentarze, nie będą chcieli z Tobą wchodzić w żadne działanie. Najpewniej wyjdziesz na kogoś, kogo nie interesuje to, co mają Twoi klienci do powiedzenia i ignorujesz ich, więc oni zaczną Cię ignorować!
  8. Nie kłam
    Musisz budować wśród swoich odbiorców zaufanie, dlatego mów zawsze prawdę i nie oszukuj ich. Wszyscy właściciele stron internetowych chcą, aby użytkownicy znajdowali akurat nich przed innymi, ale powinno to być osiągnięte w naturalny i rzetelny sposób. Nie okłamuj swoich obserwujących ani nie wprowadzaj ich w błąd. Jeżeli prawda wyjdzie na jaw (a na pewno stanie się to prędzej, czy później), to trudno będzie Ci odbudować zaufanie publiczności.
  9. Próbujesz działać na własną rękę i załamujesz się
    Jeżeli nie wiesz, jak zabrać się do tworzenia dobrych treści na media społecznościowe, to powinieneś przestać próbować działać sam, na własną rękę! Istnieją bardzo skomplikowane i techniczne działania zarówno marketingu w mediach społecznościowych, jak i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jeśli nie masz czasu na naukę, to warto zainwestować w doświadczony zespół ekspertów, którzy z pewnością pomogą Ci zaistnieć w świecie mediów!
  10. Źle uzupełniony profil
    Musisz pamiętać, że tak samo jak Twoja strona internetowa, profil w social mediach musi być dobrze uzupełniony. Jest to podstawa w dobrym zarządzaniu swoim profilem. Wystarczy niewiele, aby odbiorcy czuli się zadowoleni, w trakcie przeglądania Twojego profilu, np. krótki opis, adres siedziby czy godziny otwarcia, a strona już staje się profesjonalna. Pamiętaj, że dużo osób korzysta w pierwszej kolejności z portali społecznościowych, w celu sprawdzenia, czy firma nadal działa. Jeżeli strona firmowa wygląda na taką, do której nikt dawno nie zaglądał, to klient nie będzie chciał dalej Ciebie szukać… i zrezygnuje z Twoich produktów lub usług.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ruch płatny czy ruch organiczny?

    Ruch płatny czy ruch organiczny?

    Aby znaleźć się na szczycie rankingu Google, należy zadbać o liczbę osób odwiedzających witrynę. Istnieje wiele sposobów wspomagających generowanie ruchu.
    Co to jest NPS?

    Co to jest NPS?

    Net Promoter Score określa jakość interakcji między biznesem, a jego klientami. Poznaj wady i zalety tego wskaźnika i dowiedz się, jak wykorzystać go w biznesie.
    Neuromarketing – co to?

    Neuromarketing – co to?

    Weryfikacja skuteczności reklam jest kluczowa dla powodzenia strategii marketingowych. Sprawdź, jakie możliwości w tym zakresie daje neuromarketing.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę