DARMOWY AUDYT SEO

10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o pisaniu bloga

6 min czytania
10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o pisaniu bloga
Kategoria Marketing

Blogować możesz o wszystkim. Sposób pisania takich treści, różni się jednak w zależności od tego, jaki cel chcesz osiągnąć. Blogi mogą przyjmować formę osobistych pamiętników, w których opisujesz swoje doświadczenia i przemyślenia, ale też być formami promocyjnymi, które zachęcają konsumentów do dokonywania konkretnych zakupów.

Mimo takiej rozbieżności tematów, istnieje kilka cech, którymi powinien wyróżniać się każdy dobrze prowadzony blog. Oto elementy, które świadczą o tym, że te treści są naprawdę wysokiej jakości.

Spis treści:

Dynamiczność i otwartość na zmiany

Częstym pytaniem jest “Czym różni się blog od standardowej strony internetowej?” Odpowiedź stanowi wiele czynników, które zasługują na szczególną uwagę, jeśli zastanawiasz się nad prowadzeniem którejś z tych dwóch form.

Podczas gdy strony internetowe są przeznaczone przede wszystkim do prezentowania określonych informacji, dobre blogi zawsze mają na celu zaangażowanie czytelników. Krótko mówiąc – strona internetowa jest przeważnie statyczna, w przeciwieństwie do bloga, który musi być dynamiczny i zachęcać do interakcji.

Informacje na stronie internetowej prezentowane są w formie ponadczasowych treści, które zwykle nie wymagają częstych aktualizacji. Z kolei posty na blogu działają na zasadzie wpisów w dzienniku, gdyż zawierają datę publikacji i metatagi. Dlatego też, aby blog był skuteczny niezależnie od przyświecającego mu celu, wymaga regularnego publikowania nowych wpisów i systematycznych aktualizacji.

Sprawdź: Czym jest newsletter?

Kolejność postów na blogu

W przeciwieństwie do dziennika, wpisy blogu są wyświetlane w odwrotnej kolejności chronologicznej, co znaczy, że najnowsze posty znajdują się na samej górze, przez co te starsze spadają na dół listy, aż całkowicie znikają ze strony docelowej. Wskutek tego nieaktualne posty są zwykle archiwizowane na kolejnych stronach witryny.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Odpowiednia struktura bloga

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Zadbaj więc o doświadczenie użytkownika i stwórz odpowiednią strukturę publikowania postów, dzięki czemu od razu będziesz z nimi kojarzony.

Aby to zrobić, zacznij od nagłówka z menu lub paska nawigacyjnego. Pod nim powinien znajdować się główny obszar zawierający treść, który prezentuje listę postów na blogu w porządku chronologicznym lub według trafności. Strony kontaktowe, informacje dotyczące polityki prywatności i odpowiednie linki wyglądają najlepiej, jeśli są odpowiednio zorganizowane w stopce na dole strony. Pasek boczny wyświetlający profile społecznościowe, “call to action” oraz najtrafniejsze wpisy jest – również atrakcyjnym dodatkiem.

Sprawdź: Clickbait – co to jest i czy przynosi efekty?

Treść jest najważniejsza!

Różne rodzaje postów są publikowane na różnych blogach, ale większość z nich opiera się na wysokiej jakości treściach, które poruszają popularne tematy. Wpisy mogą być recenzją, przewodnikiem, instrukcją lub wiadomością, w zależności od celu. który autor chce osiągnąć. Warto też wykorzystać obrazy lub filmy które uatrakcyjnią długie bloki tekstu.

Infografiki to również świetny pomysł na post na blogu. Jest to popularny i bardzo pożądany przez odbiorców trend w blogach modowych i podróżniczych. Niezależnie od tego, o czym piszesz, treść musi być wiarygodna wartościowa i odpowiadać preferencjom użytkowników.

Przyciągające nagłówki to podstawa

Interesujący nagłówek, który przyciągnie uwagę odbiorcy to połowa sukcesu. Dobry tytuł może bowiem generować kliknięcia, zwiększać ruch i zachęcać użytkownika do przeczytania treści. Nigdzie indziej w Internecie nagłówki nie mają aż tak ważnego znaczenia, jak właśnie w zawartości bloga.

Sprawdź: Jak ocenić skuteczność strategii marketingowej? Poznaj najważniejsze wskaźniki!

Trafność treści

Chociaż trafność to element wymagający uwzględnienia w tworzeniu wszystkich angażujących treści, ta zasada w szczególności dotyczy jednak postów na blogu. Publikowane treści muszą być oryginalne i niepowtarzalne, aby wzbudzić zainteresowanie użytkowników lub wywołać dyskusję.

Wartościowe linki

Chociaż budowanie linków to strategia promocyjnej wykorzystywana nie tylko podczas tworzenia treści na blogu, jest procesem zdecydowanie wartym większej uwagi, nawet jeśli marketing nie jest głównym celem bloga.

Linkowanie wewnętrzne może zapewnić lepsze wrażenia użytkownika i zachęcić go do poznawania innych treści na blogu. Ponadto bardzo korzystnie wpływa na ocenę treści przez wyszukiwarkę, która dzięki temu ustawi Twoją stronę na wysokiej pozycji listy wyników wyszukiwania.

Sprawdź: Błąd 403 – jak naprawić? Co oznacza?

Liczy się wiarygodność

Przed rokiem 2000, zanim blogi stały się formami marketingowymi, były po prostu sposobem na dzielenie się prywatnymi przemyśleniami i doświadczeniami. Osobisty charakter pozostał jednak kluczową cechą najlepszych blogów aż do dziś.

Wpis na blogu powinien wydawać się jak najbardziej prawdziwy i dopracowany. Dotyczy to wszystkiego – tematu, tytułu, trafności, a także dbałości o gramatykę, ortografię i interpunkcję. Pamiętaj więc, aby zadbać o jakość swoich treści, żeby Twoi odbiorcy wiedzieli, że interesują Cię ich preferencje i że tworzysz specjalnie dla nich.

Zachęta do dyskusji

Inną cechą dobrych blogów jest wydzielona sekcja komentarzy. Zwykle znajduje się na dole każdego posta i stanowi obszar, w którym czytelnicy mogą podzielić się swoimi wrażeniami, odpowiedzieć na pytania, które zadałeś w treści lub przekazać szczerą opinię. Niektóre blogi wybierają stosowanie tego typu rozwiązań w mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak, że niezależnie od miejsca, w którym zdecydujesz się uruchomić dyskusję, warto to zrobić, gdyż zabieg ten może bardzo korzystnie wpłynąć na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce i przyciągnąć do Ciebie nowych odbiorców.

Sprawdź: Google Analytics 4 (GA4) – wady i zalety

Komunikacja to bardzo ważny element

Niezależnie od tego, czy istnieje sekcja komentarzy, czy nie ma takiego miejsca, celem każdego przemyślanego bloga jest interakcja z jego odbiorcami. Jeśli tworzysz treści aby wypromować swoją markę, ważnym elementem jest przyciągnięcie czytelników i rozpoczęcie swego rodzaju konwersacji, dzięki której przekonasz ich do dokonania zakupu.

Blogowanie to fantastyczny sposób na dotarcie do użytkowników z całego świata, niezależnie od tego, czy zadaniem treści jest przekazanie wiedzy, dostarczenie informacji na dany temat, promowanie produktów i usług firmy, czy po prostu rozrywka. Bez wątpienia stwierdzić można, że najważniejszą cechą dobrego bloga jest umiejętne wykorzystanie kreatywnych pomysłów na stworzenie wysokiej jakości treści, które realnie zainteresują konkretnych odbiorców.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest social selling?
Co to jest social selling?
Trudno wyobrazić sobie dzisiaj świat bez mediów społecznościowych. Prześcigamy się w pomysłach na reklamy, a może lepszym rozwiązaniem jest social selling?
Tworzenie pętli – czym jest i jak może pomóc Ci zyskać odbiorców?
Tworzenie pętli – czym jest i jak może pomóc Ci zyskać odbiorców?
Prowadzisz stronę internetową? Chcesz zgromadzić większą liczbę odbiorców? Tworzenie pętli to coś dla Ciebie!
Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?
Utrzymywanie klientów – w jakim celu? Dlaczego nie jest proste? Co muszę zrobić, aby tego dokonać?
Wiedziałeś, że niektóre badania wskazują iż niemal 50% dochodu sklepu w danym okresie, pochodzi od niespełna 20% wszystkich klientów – zainteresowany? Czytaj dalej!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie