10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o pisaniu bloga

10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o pisaniu bloga

Mikhail Nilov/pexels.com

Blogować możesz o wszystkim. Sposób pisania takich treści, różni się jednak w zależności od tego, jaki cel chcesz osiągnąć. Blogi mogą przyjmować formę osobistych pamiętników, w których opisujesz swoje doświadczenia i przemyślenia, ale też być formami promocyjnymi, które zachęcają konsumentów do dokonywania konkretnych zakupów.

Mimo takiej rozbieżności tematów, istnieje kilka cech, którymi powinien wyróżniać się każdy dobrze prowadzony blog. Oto elementy, które świadczą o tym, że te treści są naprawdę wysokiej jakości.

Dynamiczność i otwartość na zmiany

Częstym pytaniem jest “Czym różni się blog od standardowej strony internetowej?” Odpowiedź stanowi wiele czynników, które zasługują na szczególną uwagę, jeśli zastanawiasz się nad prowadzeniem którejś z tych dwóch form.

Podczas gdy strony internetowe są przeznaczone przede wszystkim do prezentowania określonych informacji, dobre blogi zawsze mają na celu zaangażowanie czytelników. Krótko mówiąc – strona internetowa jest przeważnie statyczna, w przeciwieństwie do bloga, który musi być dynamiczny i zachęcać do interakcji.

Informacje na stronie internetowej prezentowane są w formie ponadczasowych treści, które zwykle nie wymagają częstych aktualizacji. Z kolei posty na blogu działają na zasadzie wpisów w dzienniku, gdyż zawierają datę publikacji i metatagi. Dlatego też, aby blog był skuteczny niezależnie od przyświecającego mu celu, wymaga regularnego publikowania nowych wpisów i systematycznych aktualizacji.

Kolejność postów na blogu

W przeciwieństwie do dziennika, wpisy blogu są wyświetlane w odwrotnej kolejności chronologicznej, co znaczy, że najnowsze posty znajdują się na samej górze, przez co te starsze spadają na dół listy, aż całkowicie znikają ze strony docelowej. Wskutek tego nieaktualne posty są zwykle archiwizowane na kolejnych stronach witryny.

Odpowiednia struktura bloga

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Zadbaj więc o doświadczenie użytkownika i stwórz odpowiednią strukturę publikowania postów, dzięki czemu od razu będziesz z nimi kojarzony.

Aby to zrobić, zacznij od nagłówka z menu lub paska nawigacyjnego. Pod nim powinien znajdować się główny obszar zawierający treść, który prezentuje listę postów na blogu w porządku chronologicznym lub według trafności. Strony kontaktowe, informacje dotyczące polityki prywatności i odpowiednie linki wyglądają najlepiej, jeśli są odpowiednio zorganizowane w stopce na dole strony. Pasek boczny wyświetlający profile społecznościowe, “call to action” oraz najtrafniejsze wpisy jest – również atrakcyjnym dodatkiem.

Treść jest najważniejsza!

Różne rodzaje postów są publikowane na różnych blogach, ale większość z nich opiera się na wysokiej jakości treściach, które poruszają popularne tematy. Wpisy mogą być recenzją, przewodnikiem, instrukcją lub wiadomością, w zależności od celu. który autor chce osiągnąć. Warto też wykorzystać obrazy lub filmy które uatrakcyjnią długie bloki tekstu.


Źródło: Tirachard Kumtanom/pexels.com

Infografiki to również świetny pomysł na post na blogu. Jest to popularny i bardzo pożądany przez odbiorców trend w blogach modowych i podróżniczych. Niezależnie od tego, o czym piszesz, treść musi być wiarygodna wartościowa i odpowiadać preferencjom użytkowników.

Przyciągające nagłówki to podstawa

Interesujący nagłówek, który przyciągnie uwagę odbiorcy to połowa sukcesu. Dobry tytuł może bowiem generować kliknięcia, zwiększać ruch i zachęcać użytkownika do przeczytania treści. Nigdzie indziej w Internecie nagłówki nie mają aż tak ważnego znaczenia, jak właśnie w zawartości bloga.

Trafność treści

Chociaż trafność to element wymagający uwzględnienia w tworzeniu wszystkich angażujących treści, ta zasada w szczególności dotyczy jednak postów na blogu. Publikowane treści muszą być oryginalne i niepowtarzalne, aby wzbudzić zainteresowanie użytkowników lub wywołać dyskusję.

Wartościowe linki

Chociaż budowanie linków to strategia promocyjnej wykorzystywana nie tylko podczas tworzenia treści na blogu, jest procesem zdecydowanie wartym większej uwagi, nawet jeśli marketing nie jest głównym celem bloga.

Linkowanie wewnętrzne może zapewnić lepsze wrażenia użytkownika i zachęcić go do poznawania innych treści na blogu. Ponadto bardzo korzystnie wpływa na ocenę treści przez wyszukiwarkę, która dzięki temu ustawi Twoją stronę na wysokiej pozycji listy wyników wyszukiwania.

Liczy się wiarygodność

Przed rokiem 2000, zanim blogi stały się formami marketingowymi, były po prostu sposobem na dzielenie się prywatnymi przemyśleniami i doświadczeniami. Osobisty charakter pozostał jednak kluczową cechą najlepszych blogów aż do dziś.

Wpis na blogu powinien wydawać się jak najbardziej prawdziwy i dopracowany. Dotyczy to wszystkiego – tematu, tytułu, trafności, a także dbałości o gramatykę, ortografię i interpunkcję. Pamiętaj więc, aby zadbać o jakość swoich treści, żeby Twoi odbiorcy wiedzieli, że interesują Cię ich preferencje i że tworzysz specjalnie dla nich.

Zachęta do dyskusji

Inną cechą dobrych blogów jest wydzielona sekcja komentarzy. Zwykle znajduje się na dole każdego posta i stanowi obszar, w którym czytelnicy mogą podzielić się swoimi wrażeniami, odpowiedzieć na pytania, które zadałeś w treści lub przekazać szczerą opinię. Niektóre blogi wybierają stosowanie tego typu rozwiązań w mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak, że niezależnie od miejsca, w którym zdecydujesz się uruchomić dyskusję, warto to zrobić, gdyż zabieg ten może bardzo korzystnie wpłynąć na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce i przyciągnąć do Ciebie nowych odbiorców.

Komunikacja to bardzo ważny element

Niezależnie od tego, czy istnieje sekcja komentarzy, czy nie ma takiego miejsca, celem każdego przemyślanego bloga jest interakcja z jego odbiorcami. Jeśli tworzysz treści aby wypromować swoją markę, ważnym elementem jest przyciągnięcie czytelników i rozpoczęcie swego rodzaju konwersacji, dzięki której przekonasz ich do dokonania zakupu.

Blogowanie to fantastyczny sposób na dotarcie do użytkowników z całego świata, niezależnie od tego, czy zadaniem treści jest przekazanie wiedzy, dostarczenie informacji na dany temat, promowanie produktów i usług firmy, czy po prostu rozrywka. Bez wątpienia stwierdzić można, że najważniejszą cechą dobrego bloga jest umiejętne wykorzystanie kreatywnych pomysłów na stworzenie wysokiej jakości treści, które realnie zainteresują konkretnych odbiorców.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wartość blogosfery

    Wartość blogosfery

    Blogi – niegdyś kojarzone wyłącznie z prywatnymi wpisami, dziś są strategią marketingową dla marek. Jak wykorzystać je jako narzędzie do zaznaczania obecności w sieci?
    Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?

    Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?

    Na czym polega marketing mobilny? Czy warto wdrożyć go do swojej strategii? Nasz artykuł rozwieje Twoje wątpliwości!
    Jak wykupić i zareklamować swój produkt na Facebooku?

    Jak wykupić i zareklamować swój produkt na Facebooku?

    Wielu Twoich potencjalnych klientów na pewno korzysta z Facebooka. Warto zatem przenieść część swoich działań marketingowych właśnie tam. Jak to zrobić?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.