DARMOWY AUDYT SEO

12 TRENDÓW W SEO W 2022 ROKU

12 TRENDÓW W SEO W 2022 ROKU

Jakie praktyki SEO będą przynosić najwięcej efektów w 2022 roku? Trudno jest jednoznacznie określić, w którym kierunku będą podążać aktualizacje Google, ale nasza redakcja SEO Newsów postanowiła podzielić się swoimi prognozami. Poznaj 12 trendów w SEO, dzięki którym widoczność Twojej witryny poszybuje w górę!

1. Większy nacisk na usability

O UX mówi się coraz więcej w kontekście SEO. W tym roku na popularności jeszcze bardziej zyska SXO, a może nawet stanie się standardem? W swoich działaniach Google potwierdza, że kładzie większy nacisk na użytkowników, o czym świadczy zarówno Aktualizacja Page Experience na mobile, którą mieliśmy latem, jak i Aktualizacja Page Experience na desktop, która przewidywana jest na luty 2022.

Sprawdź: Pozycjonowanie a marketing

2. Dalszy spadek CTR

Google chce, abyśmy nie klikali w wyniki wyszukiwania, lecz pozostawali w samych SERPach. Wszystkie tego typu działania Google w konsekwencji doprowadzają do spadku współczynnika CTR. Podejrzewamy, że będzie on dalej spadał, a my jako użytkownicy więcej czasu spędzimy w samych serpach.

3. Rozwój Artifical Inteligence i machine learning

Przewidujemy, że Google dalej będzie rozwijać AI oraz machine learning. Pod koniec roku usłyszeliśmy już o Google FLAN, czyli nowym modelu uczenia się maszynowego, stąd też wiemy, że Google cały czas nad tym pracuje (w co nie zwątpiliśmy ani na chwilę, ale teraz mamy niezbite dowody).

Sprawdź: Branding i SEO, czyli przepis na sukces

4. Dalsza walka ze SPAMem

Uważamy, że rok 2022 nie będzie końcem walki, którą Google toczy ze SPAMem. W trakcie minionego roku, Google wprowadzało wiele aktualizacji przeciwko SPAMowi, jednak mimo to nie udało się pozbyć go w pełni, dlatego najpewniej walka ta nadal będzie kontynuowana.

5. Rozwój SERPów 3D

Nie mamy wątpliwości, że Google będzie dalej rozwijać się w kierunku 3D, a dotychczasowe “ruchome” obrazki to zapewne tylko początek. Wystarczy spojrzeć na innych graczy w branży: H&M otworzyło już swój pierwszy wirtualny sklep w Metaverse. Google również będzie dążyło do zacierania granic między światem online i offline, a rozwój SERPów 3D to pierwszy krok w tę stronę. Już niedługo powinniśmy móc obejrzeć wyszukiwany przez nas obiekt w wersji 3D.

Sprawdź: Ile kosztuje pozycjonowanie? Od czego zależy koszt pozycjonowania?

6. Stawianie na ekologię

Ekologia wciąż jest jednym z topowych tematów w każdym aspekcie życia, więc uważamy, że będzie miała również bardzo duże znaczenie dla Google. Światowy gigant już wprowadził kilka rozwiązań związanych z ekologią i sam zapowiedział, że to dopiero początek.

7. Jeszcze większe znaczenie wartościowych treści

Google coraz lepiej rozumie i interpretuje treści, a w konsekwencji premiuje te, które są wysokiej jakości. Treści więc powinny być zgodne z tak zwaną zasadą E-A-T. Google będzie więc zwracał uwagę na trzy elementy: Expertise – wiedzę i merytorykę, którą przekazuje strona, Authoritativeness – czyli autorytet danej marki, Trustworthiness – czyli wiarygodność treści.

Sprawdź: Czy opłaca się zlecić innej firmie działania SEO?

8. Wzrost znaczenia wyszukiwania głosowego

Uważamy, że rok 2022 to najwyższy czas, aby wyszukiwanie głosowe było na porządku dziennym. W innych krajach wyszukiwanie głosowe działa już całkiem nieźle – jednak u nas jeszcze raczkuje. Może w nowym roku to się zmieni? Są na to duuuże szanse!

9. SERPy bardziej lokalne

Pod koniec listopada miała miejsce aktualizacja Google Local Search, która sprawiła, że dla danej lokalizacji wyższe pozycje osiągały podstrony dla konkretnych miejscowości. Podejrzewamy więc, że w tym roku Google wprowadził kolejne aktualizacje zorientowane na wyszukiwanie lokalne.

Sprawdź: Myślisz, że wiesz wszystko o SEO? Oto 5 nieoczywistych wskazówek, które ułatwią Ci pracę!

10. Jeszcze więcej aktualizacji

Google w 2021 roku wprowadził chyba rekordową liczbę aktualizacji i naszym zdaniem rozpoczął ich falę. Przewidujemy, że w 2022 roku będzie ich jeszcze więcej. Czy Twoja witryna jest gotowa na te zmiany?

11. Bezpieczeństwo domeny jako znaczący czynnik rankingowy

Jednym z czynników rankingowych już teraz jest to, czy domena jest bezpieczna i posiada certyfikat SSL. Są jednak takie branże, w których wciąż można zauważyć, że brak certyfikatu nie przeszkadza w osiąganiu wysokich pozycji w SERPach. Uważamy jednak, że w przyszłym roku kwestie te będą dla Google ważniejsze niż dotychczas.

Sprawdź: Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?

12. Większe znaczenie innych treści niż tekst

W 2022 roku jeszcze większe znaczenie będzie miała treść inna niż tekst. Warto więc zadbać o to, aby podstrony zawierały różnego rodzaju content – zarówno tekst, zdjęcia, jak i wideo, a nawet podcasty i filmy.

W jakim stopniu sprawdzą się te prognozy? O tym zapewne przekonamy się w najbliższych miesiącach. Jedno jest pewne: tylko podążanie za aktualizacjami Google przyniesie pozytywne skutki w postaci wyższych pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz być na bieżąco z nowinkami ze świata algorytmów i wyszukiwarek, koniecznie oglądaj nasze odcinki SEO Newsów – cotygodniowy przegląd najświeższych informacji z branży.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Rodzaje spamowania linkami, które musisz znać!
    Rodzaje spamowania linkami, które musisz znać!
    Spamowanie linkami może prowadzić do wielu poważnych konsekwencji. Podpowiemy Ci więc, jakich metod budowania sieci łączy warto unikać!
    Klient nasz Pan, czyli SEO z wzbogaconą obsługą konsumenta
    Klient nasz Pan, czyli SEO z wzbogaconą obsługą konsumenta
    Dążąc do jak najlepszej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, musimy pamiętać o użytkowniku – sprawmy, aby kontakt z naszą witryną był doświadczeniem komfortowym.
    Google Moja Firma – jak zoptymalizować swoją wizytówkę?
    Google Moja Firma – jak zoptymalizować swoją wizytówkę?
    Na czym polega optymalizacja wizytówki Google Moja firma? Na co zwrócić szczególną uwagę? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę