18 błędów optymalizacyjnych – jak ich uniknąć?

18 błędów optymalizacyjnych – jak ich uniknąć?

Vlada Karpovich/pexels.com

SEO (Search Engine Optimization) jest niezwykle ważne, jeśli chcesz mieć jedną z najlepiej pozycjonowanych stron w sieci. Aby jednak zwiększyć swoje szanse na sukces, należy unikać istotnych błędów podczas projektowania strony na WordPress. Niżej przedstawiono najważniejsze z nich i podano sposoby ich uniknięcia.

Brak tagów meta i tytułu dla każdej strony i posta na blogu w Twojej witrynie.

Boty wyszukiwarek skanują dane na stronach internetowych w określonych odstępacha czasu, aby dokładnie ocenić wartość Twoich treści. Meta Tagi są jednymi z najważniejszych elementów SEO i często świadczą o jej jakości. Zadbaj więc o odpowiednią optymalizację tych znaczników. Większość specjalistów SEO korzysta z narzędzia o nazwie Yoast SEO. Wnikliwie sprawdza ono meta tagi, opisy, mapy XML, czytelność i funkcjonalność.

Unikalne treści są w stanie wyróżnić Cię wśród innych stron, dzięki czemu Twoja stanie się atrakcyjna z punktu widzenia botów indeksujących. Meta opis powinien zachęcać użytkowników do klikania w Twoje strony, ale też być unikalny. Umieść w nim najważniejsze słowa kluczowe, dla których chcesz pozycjonować.

Sprawdź: Na co zwrócić uwagę podczas instalacji i optymalizacji zakupionego gotowego szablonu strony?

Optymalizacja pod kątem niewłaściwych słów kluczowych.

Używanie odpowiednich fraz zwiększa Twoje szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Zbyt ogólne słowa kluczowe mogą przyciągnąć użytkowników, na których Ci nie zależy, gdyż nie są zainteresowani Twoją ofertą. Większość firm stanowi element bardzo konkurencyjnego rynku, przez co, nawet jeśli uda im się znaleźć na pierwszej stronie wyszukiwań, trudno im utrzymać tę pozycję, gdyż sytuacja zmienia się każdego dnia.Z pomocą przychodzi wówczas doświadczony zespół SEO

Brak optymalizacji pod kątem wyszukiwania lokalnego.

Jeśli klientami Twojej firmy są mieszkańcy miasta lub regionu, koniecznie musisz dowiedzieć się więcej o lokalnych wynikach wyszukiwania. W swoich treściach uwzględnij słowa kluczowe specyficzne dla tej społeczności i obowiązkowo podaj swój adres i numer telefonu. Możesz też zoptymalizować stronę pod urządzenia mobilne poprzez dodanie firmowego telefonu pod przyciskiem “kliknij, aby połączyć”. Znacznie ułatwisz tym użytkownikom kontakt ze sobą.

Sprawdź: Optymalizacja stron internetowych małych firm

Duplikowanie treści.

Na konkurencyjnych rynkach każda firma stara się o miano lidera. Zdarza się, że Ty i Twoi rywale stale publikujecie treści dotyczące podobnych tematów. Odbiorców zachęcą te, które są przedstawione w atrakcyjniejszy sposób. Zadbaj więc o to, by nie duplikować treści swoich czy też konkurencji, gdyż fatalnie wpłynie to na postrzeganie Twojej strony przez wyszukiwarki. Boty indeksujące często wybiorą wersję, która została opublikowana jako pierwsza, więc kolejne nie będą przynosić żadnych efektów.

Niekorzystanie z Google Analytics.

Dokładne analizowanie danych na swojej stronie jest warunkiem koniecznym, aby wiedzieć, które obszary rozwijać, bo osiągają dobre wyniki, a które optymalizować, bo nie przynoszą efektów. Musisz regularnie sprawdzać konwersję i najpopularniejsze słowa kluczowe.

Pamiętaj również o tym, aby w swojej internetowej działalności zwracać również uwagę na:

  1. Mało lub źle napisane treści. Jeśli treści w Twojej witrynie odzwierciedlają złe słowa kluczowe (na przykład firma nazywa się “Meble łazienkowe”, słowa kluczowe to “telewizory plazmowe”), albo strony są niezwykle ubogie w treść, Google nisko oceni wartość witryny. Nie tylko wyszukiwarki, ale też klienci szybko to zauważą i przejdą na strony Twojej konkurencji, jeśli Twoje informacje okażą się być niewiarygodne.
  2. Brak mapy witryny XML . Mapa strony XML to lista wszystkich adresów URL witryny. Informuje wyszukiwarki o zawartości witryn i wszystkich podstronach, dzięki czemu są w stanie szybciej je indeksować. Zawierają też wszystkie dodatkowe relacje o treściach, takie jak data ostatniej publikacji, częstotliwość zmian czy stopień ważności adresu URL. Mapa XML to doskonały sposób, aby upewnić się, że wszystkie Twoje strony są widzialne dla wyszukiwarek, dzięki czemu mogą je indeksować
  3. Brak optymalizacji obrazów Grafiki są ważnym elementem, jeśli chodzi o SEO. Przede wszystkim pamiętaj więc, aby zmienić nazwę obrazu na taką, która zawiera słowo kluczowe, lub frazę, będącą obiektem zainteresowania na Twojej stronie. Odpowiednio zoptymalizowane opisy mogą poprawić odbiór treści przez wyszukiwarki, co będzie skutkować lepszą pozycję na liście wyników wyszukiwania. Pamiętaj też o taktycznie dobranym rozmiarze obrazu. Jeśli będzie zbyt duży, spowolni działanie strony. Odpowiednio go zmniejsz i skompresuj przed umieszczeniem w witrynie.
  4. Brak tytułów obrazów i alt tagów. O ile wyszukiwarki są w stanie zrozumieć tekst, znacznie gorzej radzą sobie z obrazami. Stosuj więc alt tagi i tytuły, aby poinformować boty o tym, czego dotyczą zamieszczone grafiki. Znacznie ułatwia to wyszukiwanie treści w internecie i pomaga w optymalizacji i projektowaniu strony w WordPress. Nie zapominaj też o używaniu słów kluczowych.
  5. Nadużywanie słów kluczowych Używając słów kluczowych zbyt często znacznie pogorszysz swoje wyniki. Tego typu nadmierna optymalizacja wywoła negatywne wrażenie użytkownika i zniechęci zarówno jego, jak i wyszukiwarki do obcowania z Twoimi treściami.
  6. Złe nagłówki Nagłówek jest tym, na co czytelnik i wyszukiwarka zwracają uwagę na samym początku, aby określić temat treści. Zadbaj więc o odpowiednio zoptymalizowane śródtytuły, a na pewno zauważysz poprawę swoich wyników.
  7. Niekorzystanie z funkcji Canonicalization Zduplikowana zawartość to poważny problem. Zapobiega temu tag kanoniczny, gdyż informuje wyszukiwarki, na której wersji adresu URL zależy Ci podczas wyświetlania wyników wyszukiwania. Adresy zaczynające się od http, www lub nazwą strony bez www dla użytkownika stanowią jedną i tę samą stronę. Niestety, dla botów indeksujących są to oddzielne strony o zduplikowanych treściach. Z tym problemem może pomóc Ci wtyczka Yoast SEO.
  8. Blokowanie wyszukiwarek W momencie, gdy Twoje działania utrudniają robotowi indeksującemu odnalezienie strony, Google nie przeanalizuje jej i nie weźmie pod uwagę jej treści. Jest to z pozoru banalny błąd, o którego istnieniu wiele osób nie ma pojęcia. Niestety, rodzi to poważne konsekwencje. Jak upewnić się, że Twoja witryna nie blokuje wyszukiwarek? W WordPress odszukaj opcję “odradzaj wyszukiwarkom indeksowanie tej witryny” i upewnij się, że NIE jest ona włączona.
  9. Niewłaściwe użycie pliku robot.txt. Plik robot.txt jest niezmiernie ważny z punktu widzenia SEO, więc musi być używany bardzo ostrożnie. Odmawia on wyszukiwarkom dostępu do niektórych treści na stronie, które według Ciebie są na przykład nieistotne dla Google.
  10. Witryna nie jest buforowana Strony internetowe mogą być przepełnione obrazami o wysokiej jakości, co zdecydowanie spowalnia stronę. Jeśli skorzystasz z narzędzia buforującego, możesz zwiększyć szybkość ładowania strony nawet dziesięciokrotnie! Google weźmie to pod uwagę podczas tworzenia rankingu SERP.
  11. Wciąż używasz Flasha Wyszukiwarki nie są w stanie przeszukać Flasha! Google zwraca dużą uwagę na synchronizację stron z urządzeniami mobilnymi, a Flash nie jest do nich dostosowany. Nie zyskasz nowych klientów, jeśli wciąż będziesz korzystać z tego narzędzia.
  12. Nieużywanie Google Moja Firma. Wystarczy umieścić bezpłatną wizytówkę firmy w mapach Google. Przedsiębiorstwa z pełnymi informacjami w sieci są uznawane za bardziej wiarygodne i rozwijają się nawet o 40% szybciej.
  13. Słabej jakości backlinki Linki zwrotne są jednym z najważniejszych czynników, dzięki którym wyszukiwarki określają wartościowość strony, jej popularność i znaczenie w interencie. Pod żadnym pozorem nie próbuj kupować backlinków niskiej jakości. Google szybko to wychwyci. Słabej jakości linki zwrotne stanowią o niskiej wartości Twojej witryny. Staraj się więc uzyskiwać backlinki z różnych źródeł i dbaj o ich dobry poziom.
Sprawdź: Wiosenne porządki? Sprawdź, jak odświeżyć swoją witrynę!

Podsumowanie

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to bardzo wymagający i czasochłonny proces. Nie możesz więc oczekiwać rezultatów z dnia na dzień. Dobranie odpowiedniej strategii, znalezienie słów kluczowych i inne istotne działania SEO – wszystko to wymaga czasu, więc efekty nie będą widoczne od razu.

Jeśli uważasz, że trudno będzie Ci poradzić sobie z tym odpowiedzialnym zadaniem, skontaktuj się z nami. Razem sprawimy, że staniesz się liderem w branży i uplasujesz się na wysokich pozycjach na liście wyników wyszukiwania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jakie informacje powinien zawierać audyt SEO?

    Jakie informacje powinien zawierać audyt SEO?

    Audyt SEO jest kluczem do przeprowadzenia późniejszych działań optymalizacyjnych. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Sprawdź nasz artykuł!
    Jak bezpiecznie pozycjonować strony?

    Jak bezpiecznie pozycjonować strony?

    Etyczne i zgodne z zaleceniami Google działania prowadzące do polepszenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania określa się mianem White Hat SEO. Dowiedz się, na czym polegają!
    Algorytm Google i ocena wyników wyszukiwania

    Algorytm Google i ocena wyników wyszukiwania

    Jak znaleźć się na samej górze w wynikach wyszukiwania? Co zrobić, by wyróżnić się wśród konkurencji? Odpowiedź uzyskasz dzięki lekturze naszego artykułu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę