5 błędów na stronach internetowych, które należy zoptymalizować pod SEO w pierwszej kolejności

5 błędów na stronach internetowych, które należy zoptymalizować pod SEO w pierwszej kolejności

Pavel Danilyuk/pexels.com

W teorii wszystko wydaje się znacznie prostsze, również w kontekście wdrażania strategii SEO. Pozycjonując witrynę pod kątem wyszukiwarek, można jednak napotkać wiele przeszkód. Znajomość nieprawidłowości, które wiążą się z optymalizacją serwisów internetowych, pomaga w ich unikaniu. Jakie błędy na stronach są najczęściej spotykane? Czego nie można pominąć przy projektowaniu platform e-sprzedażowych? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w specjalnie opracowanym przez nas artykule. Udoskonalaj swoją stronę WWW i zdobądź pierwsze miejsce w rankingu SERP!

SEO – naturalna reklama Twojej strony

O pozycjonowaniu słyszałeś prawdopodobnie wielokrotnie. Ten złożony proces odgrywa główną rolę w pozyskiwaniu czołowych miejsc w rankingu Google. Wszystkie podejmowane czynności bazują na konkretnych frazach kluczowych, które są wpisywane przez użytkowników w oczekiwaniu na określone rezultaty. Zdobycie wysokich pozycji na liście wyszukiwania działa korzystnie w kształtowaniu popularności marki i przyczynia się do zintensyfikowanych odwiedzin na stronie. To z kolei przekłada się na wyższe wyniki sprzedażowe. Jak to osiągnąć? Przede wszystkim, tworząc unikatowe teksty, dopasowując kod strony celem wzrostu jej znaczenia dla wskazanych fraz kluczowych oraz usuwając przeszkody na drodze w jej indeksowaniu.

Zebraliśmy podstawowe błędy na stronach internetowych. Zapoznanie się z nimi z pewnością ułatwi proces optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Sprawdź: Reklama na Youtube

Błąd pierwszy – małowartościowy content

W zasięgu ręki mamy mnóstwo artykułów. Pojawiają się teksty tworzone w sposób niedbały i jednocześnie mało angażujący odbiorcę. Aby wypromować markę, należy dołożyć wszelkich starań, aby zainteresować współczesnego konsumenta. Jak krok po kroku skłonić go do dalszych etapów zakupowych? Istotne jest wspomnienie o profitach wynikających z użytkowania danego produktu bądź korzystania z usługi. To nie tylko ważny determinant z perspektywy pozyskiwania lojalnych konsumentów. Algorytmy Google biorą pod uwagę treść przy dokonywaniu oceny określonej witryny i umieszczaniu jej na odpowiedniej pozycji na liście SERP.

Źródło: Headway/unsplash.com

Jak rozwiązać problem?

W sieci znajduje się kilka pomysłów na kreowanie unikatowego contentu. My również wyszliśmy naprzeciw trudnościom, które mogą pojawić się w tym obszarze i prezentujemy niezbędne wskazówki.

  • Korzystaj z angażujących, przyjaznych sformułowań.
  • Zatroszcz się o logiczną konstrukcję tekstu.
  • Skoncentruj się na najważniejszych aspektach.
  • Stosuj język, za pośrednictwem którego przedstawisz profity.
  • Sformatuj artykuł, pozbądź się zawiłych wyrażeń i stosuj akapity.

Błąd drugi – pomijanie znaczenia UX

User Experience (UX) to wciąż pomijany czynnik w procesie kreacyjnym stron internetowych. To poważny błąd ze strony pozycjonujących, ponieważ zebrane wnioski dowodzą, że witryny, które troszczą się o swoich adresatów, plasują się na wyższych pozycjach. Można w bardzo prosty sposób zadbać o doświadczenie internauty odwiedzającego platformę sprzedażową i tym samym wygenerować zyski.

Jak rozwiązać problem?

Choć nie ma definitywnego wyznacznika wskazującego na rolę wrażeń użytkownika, to jednak przeszłe praktyki świadczą, że mają one niemałe znaczenie w dalszym rozwoju e-biznesu. W jaki sposób zyskać sympatię odbiorcy i zwiększyć konwersję?

  • Wartościowe treści zamieszczaj w strategicznych miejscach, tzn. niezaburzających procesu interakcji z witryną z uwzględnieniem SEO .
  • Buduj strukturę witryny, która będzie spełniała wymogi nie tylko robotów indeksujących, lecz samych korzystających z jej zasobów użytkowników.
  • Nie pomijaj graficznych elementów pozytywnie oddziałujących na postrzeganie strony WWW.
Sprawdź: Reklama graficzna – czym jest?

Błąd trzeci – powielanie tekstu z innych stron

Duplikacja treści zawsze będzie niepożądaną taktyką z perspektywy etyki oraz SEO. Artykuły pojawiające się na blogu bądź w witrynie internetowej powinny odznaczać się oryginalnością. Zarówno roboty, jak i internauci nie będą usatysfakcjonowani w eksplorowaniu tekstów widzianych już kilkakrotnie na innych platformach. Trudności pojawiają się w sytuacji zmiany domeny HTTP na HTTPS, ponieważ Google postrzega zmodyfikowaną witrynę z odmiennym adresem URL jako zupełnie “nowy twór”. W konsekwencji przyczynia się to do wspomnianego zjawiska duplikacji.

Jak rozwiązać problem?

Najrozsądniejszą opcją będzie zaniechanie powielania jakichkolwiek tekstów. Jeżeli zarządzasz e-sklepem i chciałbyś zaopatrzyć podobne produkty do konkurencji w opisy, możesz zainspirować się czyjąś twórczością, bez kopiowania contentu. Co jeszcze możesz zrobić?

  • Stosować właściwie przekierowania 301.
  • Skorzystać z dostępnych instrumentów przeznaczonych do badania duplikacji.
  • Kreować oryginalne tagi title i meta description.

Błąd czwarty – nadużywanie słów kluczowych

Frazy kluczowe to jeden z filarów pozycjonowania. Mimo wszystko zarządzający witryną nadal nie radzą sobie z ich implementacją. Często upychają hasła, wywołując wrażenie sztucznie stworzonego tekstu na potrzeby SEO. Efekty okazują się odwrotne od spodziewanych, a roboty indeksujące postrzegają tę praktykę jako spam.

Jak rozwiązać problem?

Często pojawiają się również braki w analizie fraz, które powinny znaleźć się w zawartości artykułu. Z tego powodu zalecane są wielofunkcyjne edytory, które poza skonkretyzowanymi wyrażeniami przedstawiają listę najczęściej wykorzystywanych słów. Co więcej?

  • Śmiało odmieniaj frazy kluczowe oraz wykorzystuj odpowiadające im synonimy.
  • Nie upychaj na siłę haseł kluczowych, lecz zadbaj o przemyślane ich zagęszczenie.
Sprawdź: Wszystko, co powinieneś wiedzieć o kluczowych treściach serwisu internetowego

Błąd piąty – pomijanie optymalizacji grafik

Oprawa wizualna jest równie wartościowa, co opisy – nie tylko dla samych preferencji wyszukiwarki, lecz także użytkownika. Z tego też względu powinny być maksymalnie dopasowanie do contentu witryny wraz z właściwie towarzyszącym im opisem. Seowcy są świadomi tego, jak ważne są alternatywne opisy i tytuły dla robotów indeksujących. Dlaczego? Powód jest prosty. Nie dostrzegają one grafik, a wartość strony oceniają na podstawie towarzyszących im opisów.

Jak rozwiązać problem?

  • Tworzyć właściwie alty i tytuły zdjęć, tematycznie odpowiadające artykułowi bądź elementom wizualnym.
  • Nadawać odpowiednie nazwy plikowi graficznemu przed umieszczeniem go w witrynie WWW.
  • Nie przesadzać z liczbą fotografii.
  • Optymalizować zdjęcia pod kątem rozmiaru, aby nie zakłócały szybkości ładowania strony internetowej.

Czy to wszystkie błędy na stronach?

Jest ich mnóstwo, a przedstawione powyżej to tylko namiastka trudności, z którymi zmagają się pozycjonerzy w procesach optymalizacji stron WWW. Musisz pamiętać o tym, że bez przeprowadzonego audytu SEO trudno będzie określić błędy, które powinieneś zniwelować, aby znaleźć się w czołówce rankingu Google. Obawiasz się, że nie podołasz wyzwaniu pozycjonowania prowadzonej witryny? A może po prostu brakuje Ci czasu? Skorzystaj z profesjonalnych usług z zakresu optymalizacji, które oferowane są przez dostępne na rynku firmy SEO. Nie pozwól, aby konkurencja zgarnęła tytuł “lidera” w branży, którą się zajmujesz.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets

    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets

    Efektywne pozycjonowanie nie może obejść się bez rich snippets. Dowiedz się, czym ono jest i jak działa.
    Na co zwrócić uwagę podczas instalacji i optymalizacji zakupionego gotowego szablonu strony?

    Na co zwrócić uwagę podczas instalacji i optymalizacji zakupionego gotowego szablonu strony?

    Masz gotowy szablon strony i nie wiesz, co dalej? W tym poradniku pokażemy Ci krok po kroku, na jakie elementy musisz zwrócić szczególną uwagę.
    Pozycjonowanie hoteli

    Pozycjonowanie hoteli

    Branża hotelarska to dość konkurencyjne środowisko. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie hoteli i dlaczego warto je wykorzystać.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę