/ pixabay.com
W obecnych czasach marketing w mediach społecznościowych odgrywa niezwykle istotną rolę w promowaniu treści. Facebook jest jednym z liderów w tej kwestii. Choć wielu twórców wie, że korzystne jest reklamowanie się na tej platformie, nie każdy wie jak się za to zabrać.
Facebook stanowi świetne narzędzie marketingowe dla nawet najmniejszych firm, gdyż pomaga zbudować markę i dotrzeć do nowych odbiorców. Warto więc pomyśleć o publikowaniu treści na tej właśnie platformie, aby rozkręcić swój internetowy biznes. Nie czekaj więc i jak najszybciej załóż konto i stronę swojej firmy na Facebooku!
Stronę firmową na Facebooku należy stworzyć za pomocą profilu osobistego na Facebooku. Zaloguj się na swoje konto. W menu po lewej stronie kliknij kartę Strony. Po otwarciu nowej strony w lewym górnym rogu zobaczysz zielony przycisk „Utwórz stronę”.
Po jego kliknięciu zobaczysz dwie opcje dotyczących typu strony: “Firma lub Marka” lub “Społeczność lub osoba publiczna”. Zależy Ci na utworzeniu strony dla swojej firmy, więc wybierz “Firma lub Marka”.
Następnie musisz odpowiednio wyposażyć swoją nowo powstałą stronę. Uzupełnij dane o jej nazwę, kategorię oraz dane kontaktowe, takie jak adres firmy czy numer telefonu służbowego.
Uwaga: kategorię możesz zmienić w późniejszym terminie, ale nazwa strony pozostanie z Tobą już na zawsze.
Po uzupełnieniu danych, Facebook od razu poprosi Cię o dołączenie zdjęć: profilowego i w tle. To bardzo ważne, gdyż grafiki robią na odbiorcy pierwsze wrażenie. Zadbaj więc o odpowiedni dobór obrazów.
Twoje zdjęcie profilowe pojawi się w kilku miejscach na Twojej facebookowej stronie. Użytkownicy zobaczą je w lewym górnym rogu obok zdjęcia w tle oraz jako ikonę przy opublikowanym poście i komentarzu. Warto zatem wybrać zdjęcie o wymiarach 170 x 170 pikseli. Kwadratowa grafika sprawdzi się w tym przypadku najlepiej, gdyż pozwoli Facebookowi odpowiednio przyciąć ją do wymaganych wymiarów.
Zdjęcie w tle jest równie ważne, gdyż użytkownik zobaczy je jako pierwsze po wejściu na Twoją stronę. Facebook odpowiednio dostosuje ich wygląd do komputerów stacjonarnych, tabletów i telefonów komórkowych. Powszechnie uważa się że format 820 x 462 piksele jest najbardziej odpowiedni, aby dobrze dostosować się do wszystkich z trzech wymienionych wyżej sposobów korzystania z Facebooka.
Zadbaj o profesjonalne dobranie zdjęcia w tle. Do jego stworzenia możesz użyć programu graficznego lub zrobić to samodzielnie. Przydatne może okazać się również narzędzie, takie jak Canva. Jest to darmowa opcja posiadająca kilka szablonów służących stworzeniu zdjęcia na Facebooku. Możesz też skorzystać z niedrogiej usługi online – Fiverr. Za niewielką opłatą będziesz miał możliwość zatrudnić osobę, która wykona zdjęcie w tle za Ciebie.
Niestety, ten proces zajmie Ci trochę czasu. Musisz zadbać o uzupełnienie następujących elementów:
Po wprowadzeniu tych szczegółowych informacji pojawią się one na karcie Twojej strony i będą dostępne dla użytkowników. Z czasem możesz uzupełnić je o dodatkowe elementu, takie jak historia firmy, nagrody czy menu, jeśli prowadzisz restaurację.
Jeśli pracujesz z zespołem marketingowym, który będzie działać na Facebooku, musisz przyznać im dostęp do swojej strony firmowej.
Poniżej przedstawiono role, które będziesz mógł przydzielić każdemu pracownikowi.
Administrator – posiada pełny dostęp do wszystkich treści na stronie i może je bez ograniczeń zmieniać.
Redaktor – może edytować stronę firmy, publikować posty, tworzyć reklamy, wysyłać wiadomości i zarządzać statystykami.
Moderator – może wysyłać wiadomości, odpowiadać na komentarze i usuwać te niestosowne oraz wyświetlać statystyki.
Reklamodawca – tworzy reklamy i ma dostęp tylko do informacji o tym, kto utworzył post lub zamieścił komentarz.
Analityk – wie, kto zamieścił posty lub komentarze, oraz może wyświetlać statystyki.
Aby dodać pracowników, przejdź do strony firmy i kliknij Ustawienia w lewej kolumnie. Warunkiem jest polubienie strony firmy przez Twojego współpracownika. Następnie możesz dodać go za pomocą nazwy lub adresu e-mail i przydzielić mu odpowiednią rolę,
To właśnie ten moment, który był celem wszystkich wymienionych wyżej działań. W końcu możesz zacząć publikować treści na swojej stronie, aby dać się poznać swoim odbiorcom. Proces ten polega na tworzeniu i zamieszczaniu posta, który może opisywać aktualizację Twojej firmy, zawierać informację o ważnym wydarzeniu, przedstawiać ciekawe zdjęcie lub film albo po prostu być czymś edukacyjnym czy zabawnym, aby użytkownicy chcieli to udostępniać.
Stałe aktualizowanie strony i publikowanie wartościowych postów może znacznie poprawić zaangażowanie obserwatorów w życie Twojej marki. Wykorzystuj różne style, poruszaj ciekawe tematy i odpowiadaj na pytania użytkowników, aby podczas przeglądania Twojej strony, nie byli znudzeni. Pamiętaj że tworzysz społeczność, która chce dowiedzieć się czegoś o Tobie i innych, chce się uczyć, bawić i wzbogacać o nowe informacje. Odbiorcom zazwyczaj nie zależy na kupowaniu, nie przesadzaj więc z reklamami. Zadbaj o to, by użytkownicy czuli się częścią Twojej firmy!
Stworzyłeś stronę internetową. Myślisz, że to koniec Twojej strogi? Nic bardziej mylnego! Teraz musisz zadbać o zachęcanie odbiorców do polubienia swojej strony, i udostępniania jej. Bądź więc aktywny i dbaj o wrażenia użytkowników.
W miarę upływu czasu Twoja strona zacznie się starzeć. Pomyśl wówczas o odpowiednim skonfigurowaniu i dostosowaniu treści do obecnie panujących standardów. Możesz też pomyśleć o różnych formach promocji i reklamy, które pomogą Ci zyskać nowych odbiorców.
Wiesz już, jak wygląda proces zakładania firmowej strony na Facebooku. Na co więc czekasz? Dołącz do grona najlepszych kont już dziś!
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.