Marketing internetowy gwarantuje przedsiębiorcom przestrzeń, w której mogą rozwijać biznes. Ich pierwszym, głównym celem jest zbudowanie solidnej, rozpoznawalnej marki, a w konsekwencji zachęcenie klienta do podjęcia aktywności zakupowych. To trudne wyzwanie, choć poznając błędy, można poradzić sobie z SEO wzorowo. Wychodząc naprzeciw przeszkodom, przygotowaliśmy listę, która obejmuje podstawowe błędy w pozycjonowaniu. Chcesz znaleźć się na szczycie rankingu Google i wygenerować wzmożony ruch na zarządzanej stronie WWW? Sięgnij po przygotowany przez nas wpis!
Mówiąc o pozycjonowaniu, powinniśmy mieć na myśli przede wszystkim działania podejmowane zarówno na stronie, jak i poza nią. Wszystkie realizowane czynności mają na celu uplasowanie witryny wyżej w wynikach wyszukiwania. Fundamentalne w tym procesie staje się zaznajomienie z determinantami rankingowymi, uwzględnionymi przez roboty indeksujące. Przygotowaniem strategii SEO zazwyczaj zajmują się wyspecjalizowane agencje marketingowe. Brak podstawowych umiejętności oraz doświadczenia w zakresie optymalizacji wyszukiwarek może skutkować brakiem rezultatów, a to z kolei prowadzi do strat finansowych.
Niewątpliwie czynników oddziałujących na miejsce zarządzanej przez Ciebie witryny internetowej w rezultatach SERP jest mnóstwo. Zebraliśmy kilka filarów SEO, bez których nie osiągniesz oczekiwanego sukcesu.
Na niektóre aspekty SEO nie mamy bezpośredniego wpływu. Chociaż wielu pozycjonerów stara się przewidzieć pewne zachowania i upodobania użytkowników, to jednak nie zawsze jest to strzał w dziesiątkę. Z tego względu nie można poprzestać na jednorazowej aktualizacji stworzonej kampanii pozycjonującej, sprawdzać i poprawiać pojawiające się trudności. O jakich przeszkodach mowa?
W jakich sytuacjach pojawiają się błędy SEO? Przedsiębiorcy, którzy chcą nieco zaoszczędzić, podejmują się procesu pozycjonowania, choć ich wiedza, kompetencje, a z pewnością doświadczenie nie są wystarczające. Zastanów się więc dwa razy nad realizacją tego przedsięwzięcia. Sprawdź, jakich wpadek możesz spodziewać się po nieefektywnie wdrożonej strategii.
Bez odpowiedniego planu działania trudno pokusić się o stwierdzenie, że postawione cele zostaną zrealizowane bezproblemowo. Zanim zdecydujesz się na pierwszy krok w procesie pozycjonowania, przeprowadź audyt witryny. Sprawdź funkcjonalność jej elementów oraz sprawność działania. Wielu przedsiębiorców pragnie widzieć efekty w trybie natychmiastowym, jednak nie jest to możliwe. To żmudna, wymagająca czasu praktyka marketingowa.
Już wiesz, że frazy mają szczególne znaczenie dla algorytmów Google. Jednak “co za dużo, to niezdrowo”, a zasada sprawdza się także w obszarze pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek. Dlaczego nie jest to właściwe działanie? Powód jest niezwykle prosty. Przesyt słów kluczowych może wzbudzać u robotów podejrzenie o spam, tym samym doprowadzić do wprowadzenia ograniczeń na stronie internetowej.
Oprócz przesytu dużym błędem będzie brak analizy pod kątem dostosowania słów kluczowych do świadczonych usług i rodzaju branży. Jeśli zatem upowszechnione w witrynie komunikaty zostają wzbogacone przez hasła, tematycznie niepasujące do prowadzonej działalności, spowoduje to odwiedzenie witryny przez osoby niezaangażowane w proces zakupowy.
Przekierowywanie do naszej strony bądź umieszczanie odnośników do stron pokrewnych to działania klasyfikowane jako determinanty Google. Jednak link building na nic się zda, jeżeli nie będzie mu towarzyszył wartościowy content. Pamiętaj, że masz wzbudzać zainteresowanie, a do tego potrzebne są angażujące treści.
Na samym początku przygody z pozycjonowaniem powinieneś zatroszczyć się o prawidłową optymalizację strony, tzn. właściwe linkowanie wewnętrzne czy zamieszczanie opisów alternatywnych dla ilustracji pojawiających się na stronie.
Przeszkód na drodze kampanii SEO jest mnóstwo. Warto przemyśleć współpracę z zespołem ekspertów, jeżeli chcesz uniknąć pojawiających się trudności. Bądź rozsądny i nie porywaj się z motyką na słońce, jeżeli dziedzina e-marketingu jest Ci nieznana.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.