5 podstawowych błędów w pozycjonowaniu stron

5 podstawowych błędów w pozycjonowaniu stron

Thought Catalog/unsplash.com

Marketing internetowy gwarantuje przedsiębiorcom przestrzeń, w której mogą rozwijać biznes. Ich pierwszym, głównym celem jest zbudowanie solidnej, rozpoznawalnej marki, a w konsekwencji zachęcenie klienta do podjęcia aktywności zakupowych. To trudne wyzwanie, choć poznając błędy, można poradzić sobie z SEO wzorowo. Wychodząc naprzeciw przeszkodom, przygotowaliśmy listę, która obejmuje podstawowe błędy w pozycjonowaniu. Chcesz znaleźć się na szczycie rankingu Google i wygenerować wzmożony ruch na zarządzanej stronie WWW? Sięgnij po przygotowany przez nas wpis!

Przypomnienie – pozycjonowanie to…

Mówiąc o pozycjonowaniu, powinniśmy mieć na myśli przede wszystkim działania podejmowane zarówno na stronie, jak i poza nią. Wszystkie realizowane czynności mają na celu uplasowanie witryny wyżej w wynikach wyszukiwania. Fundamentalne w tym procesie staje się zaznajomienie z determinantami rankingowymi, uwzględnionymi przez roboty indeksujące. Przygotowaniem strategii SEO zazwyczaj zajmują się wyspecjalizowane agencje marketingowe. Brak podstawowych umiejętności oraz doświadczenia w zakresie optymalizacji wyszukiwarek może skutkować brakiem rezultatów, a to z kolei prowadzi do strat finansowych.

Czynniki SEO, czyli jak zaskarbić sobie uwagę algorytmów

Niewątpliwie czynników oddziałujących na miejsce zarządzanej przez Ciebie witryny internetowej w rezultatach SERP jest mnóstwo. Zebraliśmy kilka filarów SEO, bez których nie osiągniesz oczekiwanego sukcesu.

  • Szybkość wyświetlania elementów na stronie: współczesny internauta ceni sobie oszczędność czasu i wygodę przeglądania platformy sprzedażowej. Jeżeli musi czekać, szybko traci zainteresowanie zawartością witryny. Co więcej, nie tylko użytkownika zniechęca wolne tempo ładowania stron WWW. Boty indeksujące także zwracają na to szczególną uwagę przy ocenie prawidłowości funkcjonowania serwisu.
  • Certyfikat Secure Sockets Layer (SSL): to gwarancja bezpieczeństwa względem użytkowania strony internetowej przez internautów. Ponadto, jeżeli korzystasz z protokołu sieciowego SSL, zarządzana przez Ciebie witryna wydaje się bardziej wiarygodna i profesjonalna.
  • Baza linkowania (zewnętrznego oraz wewnętrznego): mamy tu na myśli wszystkie odnośniki, które pojawiły się na Twojej stronie internetowej i prowadzą do innych, a także te zamieszczane na nieznanych platformach, przekierowujących internautów do zarządzanego przez Ciebie serwisu. Ich obecność korzystnie wpływa na autorytet witryny. Sens linkowania jest oczywisty: im więcej osób wspomina daną platformę, tym bardziej prawdopodobne jest, że zawarty na niej content jest wartościowy.
  • Jakość tekstu, nie długość: wartościowy content to jeden z wabików Google, choć kiedyś sytuacja wyglądała nieco mniej skomplikowanie, a algorytmami rządziły frazy kluczowe. Wraz z pewnymi modyfikacjami zmianie uległ także ten czynnik rankingowy. Roboty obserwują zachowania internautów na stronie i na podstawie powziętych przez nich kroków są w stanie wysnuć wnioski dotyczące jakości tworzonych treści.
  • Frazy kluczowe wciąż na topie: połączenie słów kluczowych i merytorycznych tekstów to początek drogi prowadzącej do sukcesu. Sprecyzowanie potrzeb oraz preferencji grup docelowych umożliwi Ci właściwy dobór słów, które zawierają się w konkretnie kierowanych przez nich zapytaniach. Tym samym wygenerujesz ruch na stronie oraz korzystnie wpłyniesz na postrzeganie witryny przez algorytmy wyszukiwania.
  • Prosta obsługa i sprawne poruszanie się po stronie: to jeden z głównych czynników oddziałujących na sektor UX. Nie możesz pominąć dbałości o przejrzystość menu, intuicyjny podział kategorii oraz przyjazny odbiór zawartości witryny.

Na niektóre aspekty SEO nie mamy bezpośredniego wpływu. Chociaż wielu pozycjonerów stara się przewidzieć pewne zachowania i upodobania użytkowników, to jednak nie zawsze jest to strzał w dziesiątkę. Z tego względu nie można poprzestać na jednorazowej aktualizacji stworzonej kampanii pozycjonującej, sprawdzać i poprawiać pojawiające się trudności. O jakich przeszkodach mowa?

Sprawdź: Czy opinie klientów mają wpływ na pozycjonowanie?

5 wpadek SEO – ostrzeżenia dla rozwijających e-biznes

W jakich sytuacjach pojawiają się błędy SEO? Przedsiębiorcy, którzy chcą nieco zaoszczędzić, podejmują się procesu pozycjonowania, choć ich wiedza, kompetencje, a z pewnością doświadczenie nie są wystarczające. Zastanów się więc dwa razy nad realizacją tego przedsięwzięcia. Sprawdź, jakich wpadek możesz spodziewać się po nieefektywnie wdrożonej strategii.

Źródło: Daria Nepriakhina 🇺🇦/unsplash.com

Pierwszy błąd SEO – brak audytu strony

Bez odpowiedniego planu działania trudno pokusić się o stwierdzenie, że postawione cele zostaną zrealizowane bezproblemowo. Zanim zdecydujesz się na pierwszy krok w procesie pozycjonowania, przeprowadź audyt witryny. Sprawdź funkcjonalność jej elementów oraz sprawność działania. Wielu przedsiębiorców pragnie widzieć efekty w trybie natychmiastowym, jednak nie jest to możliwe. To żmudna, wymagająca czasu praktyka marketingowa.

Drugi błąd SEO – nadmiar słów kluczowych

Już wiesz, że frazy mają szczególne znaczenie dla algorytmów Google. Jednak “co za dużo, to niezdrowo”, a zasada sprawdza się także w obszarze pozycjonowania pod kątem wyszukiwarek. Dlaczego nie jest to właściwe działanie? Powód jest niezwykle prosty. Przesyt słów kluczowych może wzbudzać u robotów podejrzenie o spam, tym samym doprowadzić do wprowadzenia ograniczeń na stronie internetowej.

Trzeci błąd SEO – brak tematycznego dopasowania fraz

Oprócz przesytu dużym błędem będzie brak analizy pod kątem dostosowania słów kluczowych do świadczonych usług i rodzaju branży. Jeśli zatem upowszechnione w witrynie komunikaty zostają wzbogacone przez hasła, tematycznie niepasujące do prowadzonej działalności, spowoduje to odwiedzenie witryny przez osoby niezaangażowane w proces zakupowy.

Czwarty błąd SEO – bezsensowne linkowanie

Przekierowywanie do naszej strony bądź umieszczanie odnośników do stron pokrewnych to działania klasyfikowane jako determinanty Google. Jednak link building na nic się zda, jeżeli nie będzie mu towarzyszył wartościowy content. Pamiętaj, że masz wzbudzać zainteresowanie, a do tego potrzebne są angażujące treści.

Piąty błąd SEO – na starcie…pominięcie optymalizacji

Na samym początku przygody z pozycjonowaniem powinieneś zatroszczyć się o prawidłową optymalizację strony, tzn. właściwe linkowanie wewnętrzne czy zamieszczanie opisów alternatywnych dla ilustracji pojawiających się na stronie.

Przeszkód na drodze kampanii SEO jest mnóstwo. Warto przemyśleć współpracę z zespołem ekspertów, jeżeli chcesz uniknąć pojawiających się trudności. Bądź rozsądny i nie porywaj się z motyką na słońce, jeżeli dziedzina e-marketingu jest Ci nieznana.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Anchor Text – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Anchor Text – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Czym jest anchor text? Jak wpływa na wartość treści? Jak go zoptymalizować? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.
    Co to jest pozycjonowanie organiczne stron?

    Co to jest pozycjonowanie organiczne stron?

    Pozycjonowanie organiczne, choć wymaga długotrwałej, systematycznej pracy, pozwala na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Przeczytaj więcej na temat jego zalet!
    Co to jest piramida linków?

    Co to jest piramida linków?

    Które ze strategii link buildingowych dziś zdają egzamin, a które odeszły w niepamięć? Czym jest piramida linków i czy warto z niej korzystać?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę