Zazwyczaj podstawowe wersje platform e-commerce wyposażone są w elementy niezbędne do budowy intuicyjnego sklepu w sieci internetowej. Pomimo dostępnych, prostych opcji sprzedawcy oczekują bardziej zaawansowanych możliwości. Za ich implementację odpowiadają moduły Magento, czyli już stworzone i wyspecjalizowane rozszerzenia zarówno w darmowej, jak i płatnej wersji. Wraz z aktualizacją platformy udoskonaleniu podlegają istniejące wtyczki Adobe Commerce. W artykule prezentujemy 5 najbardziej użytecznych. Koniecznie sprawdź, jakie modyfikacje możesz wprowadzić za sprawą modułów!
Jeżeli zarządzasz dużym e-sklepem i nie wiesz, jak zaspokoić potrzeby najbardziej wymagającego klienta, trafiłeś w odpowiednie miejsce! Magento to platforma dedykowana dla sprzedawców prowadzących kompleksową obsługę klienta i oferujących wachlarz produktów bądź usług.
Funkcjonalność Magento (Adobe Commerce) sprawia, że sprzedawcy coraz chętniej korzystają z zasobów platformy. Za jej sprawą jesteś w stanie sprawnie zarządzać asortymentem i sektorem płatności oraz wysyłką. Jej mocną stroną jest również obsługa kilku języków, a blisko 5000 rozszerzeń sprawia, że nie pozostaje bierna na pojawiające się modyfikacje. Pozycjonowanie serwisu staje się łatwiejsze dzięki wbudowanym funkcjom. Tworzona strona działa bez zarzutu na różnych urządzeniach mobilnych, a procesy kreacyjne newslettera przebiegają pomyślnie.
Sztampowe modyfikacje w obrębie e-sklepu wprowadzisz sam. Mowa tu o edycji meta title, description, w obrębie nagłówków czy odnośników wewnętrznych. Nieco trudniej jest z perspektywy technicznej, podczas której praca nad zmianą kolorów poszczególnych przycisków jest możliwa wyłącznie za sprawą edycji kodu HTML.
Atutem korzystania z Adobe Commerce jest proste użytkowanie e-sklepu bez posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu informatyki. Panel administracyjny odznacza się wysoką intuicyjnością, a zmiany, zwłaszcza te dotyczące treści, można wdrażać samodzielnie. Choć funkcji jest naprawdę wiele, niektóre z nich wymagają wsparcia deweloperów Magento. Argumentem, który zniechęca do wyboru wskazanej platformy, są wysokie opłaty jej wdrożenia oraz konsekwentnie niemałe kwoty dalszej rozbudowy systemu. Na takie rozwiązania mogą pozwolić sobie większe koncerny, posiadające odpowiedni budżet. Na niekorzyść przemawia także czas rozwoju serwera.
Nie powinieneś obawiać się o to, że nie poradzisz sobie z zarządzaniem sklepem w Magento. Pomimo że istnieją nieco bardziej zaawansowane opcje, to w zasięgu ręki pojawiają się funkcje o mniej złożonym charakterze. Platforma e-commerce gwarantuje Ci dodawanie nowego asortymentu, implementację wewnętrznej wyszukiwarki, możliwości informowania konsumenta o stanie magazynowym, obserwację produktów w różnych punktach lokalizacyjnych oraz realizację sprzedaży zapośredniczonej wieloma kanałami.
Najnowsza wersja Magento, czyli Magento 2, wyposażona jest w rozszerzenia. Istnieje ich naprawdę wiele, jednak największą tajemnicę skrywają moduły Adobe Commerce, o których nie jest tak głośno w sieci.
W celu poznania większej ilości informacji na temat klienta powinieneś wykorzystać potencjał wtyczki Magento – “Niestandardowe pola rejestracji”. To sprawdzona funkcja umożliwiająca skuteczniejszą personalizację i efektywniejsze dotarcie z indywidualnym przekazem do każdego klienta.
Zdobywanie bonusów przy okazji zakupu konkretnego produktu bądź po skorzystaniu z usługi działa na konsumenta jak magnes. Sprzedawcy oferują punkty lojalnościowe dotychczasowym klientom bądź przy rejestracji. To rozszerzenie nie tylko poprawia wizerunek marki, lecz przede wszystkim wzmacnia zaangażowanie w proces zakupowy dotychczasowych użytkowników e-sklepu.
Karta podarunkowa to jeden z niedocenianych modułów Magento. Tego typu rozszerzenie to sposób na docenienie klienta w dniu jego urodzin bądź z innej okazji. Gwarantuje sukces, a za jego sprawą poszerza się baza konsumencka, generowane są większe przychody, wzrasta też rozpoznawalność marki.
Jeżeli nieustannie walczysz z problemami zwrotów, a anulowanie zamówień spędza Ci sen z powiek, moduł Return Manager rozwiąże wszelkie trudności. Umożliwia konsumentowi zgłoszenie zwrotu wraz z dodaniem przyczyny. Z perspektywy administratora polityka reklamacji na platformie e-commerce to niezwykle ważny aspekt w budowaniu lojalnej bazy klientów.
Decydując się na zakup koszulki, sukienki bądź obuwia, użytkownicy obawiają się, że rozmiar nie będzie adekwatny względem faktycznej specyfiki produktu. Często nie są też przekonani, czy dana część garderoby będzie odpowiadać ich sylwetce. Wówczas nieoceniona staje się wtyczka określana jako: “Rozszerzenie tabeli rozmiarów produktu”. Strona e-sklepu wyposażona w ten moduł sprawia, że zyskuje ona miano bardziej przyjaznej. Tym samym przyczynia się do poprawy wrażenia, a nawet spadku bądź wzrostu tendencji zakupu określonego towaru.
Wyżej przedstawione wtyczki od Magento to jedynie kropla w morzu funkcjonalności oferowanych przez tę platformę. Warto więc zapoznać się z listą dostępnych modułów, aby poprawić sprzedaż i efektywnie przyciągać uwagę klientów.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.