W procesie kreacyjnym copywriterzy bądź inne osoby odpowiedzialne za content dążą do tego, aby treści odznaczały się najwyższą jakością. Jedynie dobre pod względem merytoryki i użyteczności teksty przynoszą wymierne korzyści dla rozwijających się firm. Zdarzają się przypadki, w których przybierają one sztuczną, zniekształconą formę. Dzieje się tak ze względu na wymogi, które stawia SEO. Nieustannie będziemy powtarzać jednak jedno słynne sformułowanie – nie ilość, lecz jakość – liczy się przy finalnej ocenie artykułów. Przedstawiamy kilka porad, które pomogą zrozumieć, na czym polega pisanie z uwzględnieniem wartości pozycjonowania.
Niemal wszystkie treści, które odznaczają się wysoką jakością, można przekształcić w tekst fachowy. Przenosząc to stwierdzenie na grunt praktyczny, można dostrzec, że przy wykorzystaniu odpowiedniego narzędzia nie ma problemu z modyfikacją tekstów pod kątem pozycjonowania. Instrumentem przydatnym w kreowaniu contentu jest planer słów kluczowych Google AdWords. Pozwala na odszukanie haseł najczęściej wpisywanych przez użytkowników Internetu i tym samym daje możliwość znalezienia artykułów oraz witryn skorelowanych z daną tematyką. Jeżeli stawiasz pierwsze kroki w tworzeniu profesjonalnych treści z uwzględnieniem fraz kluczowych, warto zapoznać się z wachlarzem funkcji oferowanych przez wskazane narzędzie. Jedynie, co musisz zrobić, to we właściwym polu planera wpisać hasło związane z dziedziną określonego materiału. Uzyskujesz wówczas wgląd w miesięczną liczbę wyszukiwań dla konkretnych słów kluczowych.
Oprócz tego, że treści powinny być maksymalnie dopasowane do preferencji i potrzeb użytkownika, nie mogą pod żadnym pozorem być ubogie we frazy kluczowe. Istotny jest w tym wszystkim zdrowy rozsądek i umiar, a to już nie lada wyzwanie nawet dla doświadczonego copywritera. Podpowiadamy, jak zatroszczyć się o to, aby tekst techniczny nie koncentrował się wyłącznie na ścisłym dopasowaniu względem wciąż zmieniających algorytmów, a sprawiał wrażenie naturalnego i pozytywnie odbieranego przez internautów poszukujących odpowiedzi na kierowane zapytania.
Dużym błędem, z którym możesz mieć styczność podczas procesu twórczego z uwzględnieniem SEO, jest pomijanie informacji o najważniejszej grupie odbiorców, czyli potencjalnych klientach. Wykorzystywanie fraz kluczowych, koncentracja na najchętniej pojawiających się słowach kluczowych w wynikach SERP to jedno. Wciąż pomijanym, jednak bardzo ważnym aspektem jest kierowanie czytelnych, zrozumiałych, angażujących komunikatów w kierunku internautów. Zastanów się, czy treści pozycjonujące, które stworzyłeś, odpowiadają na potrzeby Twojego targetu? Połącz użyteczne przekazy z hasłami kluczowymi, a zyskasz uwagę algorytmów i zainteresujesz najbardziej wymagającą grupę konsumentów.
Wartościowy content nie może koncentrować się na dużej liczbie słów kluczowych, ponieważ adresaci od razu zauważą brak naturalności w kreowanej treści i celowość takiego zabiegu. Krótko mówiąc, dostrzegalna będzie sztuczność w stymulowaniu ruchu w witrynie. Konsekwencją będzie zachowanie robotów, które uznają artykuł za spamerski i finalnie zdecydują się zakończyć jego indeksowanie. Co oznacza działanie zgodne z umiarem? Dobrą praktyką może być zamieszczenie frazy max. 3 razy w całym artykule. Zachowasz w ten sposób balans, jednocześnie nie bagatelizując roli pozycjonowania.
Nie ma nic gorszego, jak powielanie cudzych, autorskich tekstów. Postaraj się, aby rozwijany przez Ciebie content był nowatorski, a nie odtwórczy. Użytkownik, który będzie kierował konkretne zapytanie do wyszukiwarki, szybko zauważy, jeśli z premedytacją skopiujesz kogoś tekst. Nie pozwól sobie na utratę wiarygodności w branży, w której dążysz do uzyskania statusu eksperta.
Przemyśl, jakie frazy kluczowe będą odpowiadać tematyce poruszanej w tekście. Skup się na doborze ok. 4 fraz, które mogą pojawić się w tworzonym artykule. Cenna wskazówka: im bardziej skomplikowane słowa, tym droga w uzyskaniu czołowych miejsc w rankingu Google będzie nieco bardziej…wyboista. Zdecyduj się więc na takie słowa, za pośrednictwem których znajdziesz się na samym szczycie hierarchii wyszukiwarki.
Stworzyłeś tekst fachowy – wartościowy artykuł, który z pewnością odpowiada na wszelkie dylematy Twoich czytelników? Fantastycznie! Zawartość jest niezwykle ważna, natomiast dobry copywriter wie, że bez chwytliwego tytułu nie przykuje uwagi przyszłych klientów. Aby stać się możliwe najlepszym twórcą w pozycjonowaniu, nie pomijaj hierarchii – stwórz tytuł, nagłówki oraz zajawkę, która przekona do dalszej lektury wpisu. Sporządź opis, który będzie pojawiał się w wynikach SERP pod odnośnikiem do zarządzanej przez Ciebie witryny. Umieść grafiki i nie pozwól na to, aby struktura była zachwiana bądź wyglądała niechlujnie z perspektywy odbiorcy komunikatu.
Możesz zastanawiać się, czy wysiłek włożony w przygotowanie profesjonalnego, bezbłędnego gramatycznie tekstu ma znaczenie dla stron WWW. Nasza odpowiedź jest jednoznaczna i jest nią stanowcze: tak. Kluczowy jest jednak odpowiedni content plan SEO. Przed rozpoczęciem procesu kreacyjnego wpisów skoncentruj się zatem na przygotowaniu listy zawierającej frazy główne, z długim ogonem, celami tworzonych przekazów oraz ich pożądanej długości. Bądź roztropny, kieruj się przede wszystkim dobrem swojego czytelnika. Pozycjonowanie może być proste!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.