5 sposobów na skuteczny copywriting

5 sposobów na skuteczny copywriting

ThisIsEngineering/pexels.com

Nie od dziś wiadomo, że wysoka jakość treści to najlepszy sposób na zaciekawienie czytelnika i zachęcenie go do zagłębienia się w twórczość autora. Niestety nie każdy posiada dar pisania, przez co tworzenie angażujących tekstów nierzadko okazuje się twardym orzechem do zgryzienia. Z pomocą przychodzi wówczas copywriting!

Z usług copywriterów korzysta coraz więcej firm. Już niejednokrotnie przekonano się, że copywriting jest skuteczny i przynosi niesamowite efekty, stąd coraz większe zainteresowanie tą dziedziną. Żeby jednak stworzyć ciekawy, angażujący, i co najważniejsze, oryginalny tekst, potrzeba czegoś więcej niż tylko dobrych chęci. Szukasz skutecznych sposobów na polepszenie swojego copywritingu? A może dopiero zaczynasz przygodę z tą dziedziną i zastanawiasz się, w jakim kierunku postawić pierwszy krok? Poniżej znajdziesz kilka krótkich, ale treściwych porad, dzięki którym opanujesz copywriting do perfekcji.

Bądź oryginalny – zaskocz czytelnika!

Unikalność to jedna z najważniejszych kwestii działania w internecie – musisz się wyróżnić! Twój tekst musi być oryginalny – może to być język, jakim piszesz, albo najlepiej temat artykułu. Oczywiście nie wymyślaj czegoś na siłę tylko po to, aby wyróżnić się wśród konkurencyjnych marek – ważne jest po prostu, byś miał czym zainteresować potencjalnego czytelnika. Każdy ma swoją kreatywną stronę, więc na pewno jesteś w stanie stworzyć coś wyjątkowego! Szukaj inspiracji, gdzie tylko się da – dom, praca, podróże, muzyka… Najlepsze pomysły oparte są na tym, co znasz, dlatego miej oczy dookoła głowy i zwracaj uwagę nawet na najmniejsze szczegóły otaczającego Cię świata!

Sprawdź: Jak copywriter powinien przygotować się do napisania treści SEO?

Forma tekstu

Chodzi tu zarówno o treść, jak i budowę. Tekst nie powinien być zawiły, dlatego unikaj tzw. lania wody. Konkretnie i na temat – tego się trzymaj! Dobrze jest szukać popularnych tematów. Zastanów się więc, co aktualnie interesuje odbiorców najbardziej. Co chcą wiedzieć? Czego poszukują? Jeśli Twój tytuł będzie miał formę pytania albo poradnika, na pewno przykujesz tym uwagę użytkowników. Staraj się również nie nadużywać słów kluczowych w jednym zdaniu. W przeciwnym razie Twoja treść zostanie uznana za spam. Wprowadzaj je stopniowo, co jakiś czas – zawartość musi być napisana naturalnie i zrozumiale, by nie zniechęcała czytelników.
Najlepiej czyta się treści, które są przejrzyste i nie zalewają nas morzem liter. Warto więc podzielić artykuł na kilka ciekawych podtytułów, ponieważ czytelnik bardziej skupia się wówczas na tekście i łatwiej jest mu znaleźć odpowiedzi na ewentualne pytania. Dobrym pomysłem jest również zastosowanie podpunktów, typu myślniki, kropki albo liczby. Korzystnie wpływa to na czytelność treści, dzięki czemu staje się ona łatwiejsza w odbiorze.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Wiedz, do kogo piszesz!

Z pewnością nie trzeba wspominać, że nie każdy tekst pisze się tak samo. Musisz wiedzieć, kim jest Twój klient, a przede wszystkim – grupa docelowa. Jeśli piszesz artykuł na bloga dotyczącego kardiochirurgii, nie przybierze on takiej samej formy jak ten na portal lifestylowy. Tylko wówczas, gdy wiemy, kim jest nasz odbiorca, możemy myśleć o stworzeniu dostosowanej do niego treści. Aby dokładnie określić styl swojej twórczości, warto zaznajomić się z najważniejszymi cechami grupy docelowych odbiorców. Wiek, płeć, status, zainteresowania, lokalizacja, potrzeby i oczekiwania to tylko niektóre elementy, na które należy zwrócić szczególną uwagę.

Używaj języka korzyści

Pamiętaj o stylu swoich treści. Ostatecznym, jak i najważniejszym zadaniem pisanego przez ciebie artykułu jest zainteresowanie czytelnika danym produktem i zachęcenie do jego kupna (bądź skorzystania z usług firmy). Tutaj istotna jest nie tyle wiedza pisarska, co marketingowa – musisz znać odpowiednie techniki perswazji i wiedzieć, jak wpłynąć na zachowania klienta. Treść musi pokazać czytelnikowi, że warto zainwestować w to, co opisałeś. W końcu chodzi w tym wszystkim o zwiększoną sprzedaż, czyż nie?

Unikaj błędów - przeczytaj tekst jeszcze raz

Nie musisz być pisarzem pokroju Tolkiena, by zostać copywriterem. Jednak wszelkie błędy ortograficzne, gramatyczne i interpunkcyjne są po prostu niedopuszczalne! By uniknąć rozczarowań ze strony zarówno szefa, jak i klientów, sprawdzaj co jakiś czas swój tekst. Możliwe, że pewne zdania lepiej byłoby napisać trochę inaczej, albo tytuł nie jest tak dobry, jak sądziłeś na początku. Warto też pokazać swój artykuł osobie trzeciej, która oceni go nieco bardziej obiektywnie, niż zrobiłbyś to sam. Istnieją również specjalne programy, takie jak Grammarly, które sprawdzają np. błędy ortograficzne – warto ich poszukać i mieć zawsze pod ręką.

Dlaczego warto?

Najskuteczniejsze działania to takie, które mają określony cel. Aby więc copywriting przyniósł najlepsze efekty, warto obrać pewien kierunek i wiedzieć, do czego mają doprowadzić wszelkie podjęte kroki. Co więc można zyskać dzięki copywritingowi? Przede wszystkim wysoką jakość treści, a jak powszechnie wiadomo, są one generatorem doskonałych wyników, dzięki którym rozwój działalności nabiera szybszego tempa. Zadaniem wartościowych tekstów jest przekonanie czytelników do określonych idei. W branży e-commerce copywriting doskonale sprawdza się w celu zachęcenia użytkowników do dokonania zakupów czy dzielenia się treścią ze znajomymi, dzięki czemu sprzedaż w sklepie internetowym dynamicznie wzrasta. W ramach SEO copywriting sprawia, że artykuły dostosowane są do algorytmów wyszukiwarek, wskutek czego zajmują wysoką pozycję w sieci i przyciągają nowych klientów. Wartościowe treści napędzają każdy biznes, a osiągnięcie największych korzyści jest możliwe właśnie dzięki copywritingowi!

Podsumowanie

Nie ma idealnego sposobu na skuteczny copywriting – warto jednak choć trochę się wysilić i poszukać przydatnych wskazówek, które umożliwią stworzenie wartościowych treści. Jak powszechnie wiadomo, dbałość o wrażenie odbiorców jest najważniejsza, dlatego też wykorzystaj wyżej wymienione porady, aby przenieść swoją twórczość na wyższy poziom i osiągnąć zamierzone cele. Jeśli jednak stwierdzisz, że tworzenie oryginalnych treści wykracza ponad Twoje możliwości, skorzystaj z usług profesjonalnych copywriterów, dzięki którym zyskasz wartościowe artykuły i zaoszczędzisz mnóstwo czasu. Wybór należy do ciebie!

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Elementy optymalizacji bloga – sprawdź, czy uwzględniłeś je wszystkie

    Elementy optymalizacji bloga – sprawdź, czy uwzględniłeś je wszystkie

    Prowadzisz bloga? Szukasz sposobów na udoskonalenie swoich artykułów? Sprawdź, jak pomóc Ci w tym może optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek!
    Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?

    Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?

    Niezależnie od tematyki strony internetowe są wyposażone w unikatowe adresy URL. Nie tylko one są hojnie nimi obdarzone, lecz także zamieszczane grafiki.
    Content marketing a projektowanie strony. Jak SEO łączy się z UX?

    Content marketing a projektowanie strony. Jak SEO łączy się z UX?

    Ponad 20 lat temu powstał Internet. Wykształcały się różne strategie i wzajemnie uzupełniały. SEO, UX i content marketing – to współczesne podstawy.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę