Podstawą każdego przedsiębiorstwa są klienci. Bez nich obecność jakiejkolwiek marki na rynku jest niemal niemożliwa. To oni świadczą o skuteczności kampanii i są odbiorcą prezentowanych ofert. Najważniejszym elementem digital marketingu jest dostosowanie treści reklamowych do potrzeb i oczekiwań grupy docelowych odbiorców. Aby jednak dokładnie określić styl kampanii, należy szczegółowo scharakteryzować potencjalnego klienta. Zanim to jednak nastąpi, trzeba go znaleźć i właśnie to będzie naszym dzisiejszym tematem.
Szczególnie ważnym środkiem pozyskiwania potencjalnego klienta stał się w ostatnich czasach Internet. Nieustanny rozwój środków komunikacyjnych sprawia, że zdobywanie nowych odbiorców jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Ponadto szeroki dostęp do wirtualnej sieci powoduje, że mamy praktycznie nieograniczone możliwości dotarcia do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, a tym samym maksymalizację zysków. Miejsc, gdzie możemy „spotkać” konsumentów, jest wiele. Dziś jednak przedstawimy 5 najważniejszych, które są istnym źródłem nowych klientów.
Pierwszym krokiem przy zdobywaniu klientów w internecie jest bez wątpienia stworzenie interesującej strony internetowej oraz sprawienie, aby dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarkach takich jak Google. Pod tymi wskazówkami kryje się szeroki wachlarz istotnych działań. Witryna powinna być prosta, a zarazem na tyle interesująca, aby użytkownik chciał na niej pozostać. Język oferty powinien być zatem zrozumiały, aby użytkownik nie musiał czytać go ponownie. Dbałość o wrażenia użytkownika jest bowiem najważniejszym aspektem marketingu w sieci. Tworząc treści, należy wziąć pod uwagę potrzeby i oczekiwania grupy docelowych odbiorców i postarać się skłonić ich do konkretnych działań. Zawartość strony internetowej powinna być angażująca, tzn. zachęcać do kupna produktów lub kontaktu w celu skorzystania z danych usług. Należy zwrócić uwagę na profesjonalnie wykonaną, atrakcyjną oprawę graficzną. Jak bowiem powszechnie wiadomo, filmy i zdjęcia o wysokiej jakości jako pierwsze przyciągają wzrok użytkowników i sprawiają, że czas ich pobytu w witrynie znacznie się wydłuża. Ludzie są wzrokowcami i oceniają stronę po wyglądzie. Gdy zawartość się nie spodoba, prawdopodobnie przejdą na stronę konkurencji, a Ty stracisz szansę na osiągnięcie pożądanych efektów.
System marketingu e-mail może przybierać różne formy. Wybierz więc taką, która najlepiej odnosi się do Twojej działalności. W zależności od rodzaju klienta, do którego chce się dotrzeć, wykorzystuje się najczęściej banery graficzne lub ciekawe i angażujące treści. W przypadku klienta biznesowego przygotuj bardziej spersonalizowaną ofertę. Szczególną uwagę zwróć na bazę konsumentów, aby adresy mailowe nie były przypadkowe, ponieważ taka reklama zostanie niestety potraktowana jako spam. Odbiorca powinien czuć, że oferta została przygotowana specjalnie dla niego, dzięki czemu poświęci czas na zapoznanie się z jej treścią, a prawdopodobieństwo skorzystania z niej znacznie wzrośnie. Marketing e-mailowy to doskonałe rozwiązanie, szczególnie gdy posiadasz już bazę lojalnych klientów. Przy użyciu tej metody możesz bowiem poinformować ich o najnowszych produktach czy aktualnych promocjach, a także przypomnieć o porzuconym koszyku.
Jeżeli posiadasz sklep internetowy, warto zacząć sprzedawać na popularnych serwisach typu Allegro czy Ebay, ponieważ część klientów preferuje właśnie taki sposób zakupów. Okazuje się bowiem, że jest on znacznie wygodniejszy niż poszukiwanie sklepu w sieci. Jest to także łatwa forma reklamowania firmy i pokazania potencjalnym klientom, że jest godna zaufania.
Niektórzy kupujący lubią porównywać ceny w poszczególnych sklepach, dlatego nie powinieneś zapominać o porównywarkach, takich jak Ceneo, Radar, Nokaut lub Skąpiec. Jest to bardzo wygodny sposób na znalezienie najlepszej oferty i najskuteczniejsza forma reklamy. Np. portal Cokupić.pl umożliwia porównywanie cen produktów Ceneo z ofertami dostępnymi na Allegro. Nikt z nas nie lubi przepłacać, więc możesz być pewien, że tego typu serwisy gromadzą tysiące użytkowników, którzy szybko stać się mogą Twoimi klientami.
Portale typu Facebook, Twitter czy Instagram są idealnym miejscem do tworzenia społeczności wokół danej marki i budowania zaufania do firmy. Zaangażowany klient to cenna osoba, ponieważ nie tylko wiernie kupuje produkty, ale również może rekomendować je swoim znajomym lub członkom rodziny, co jest doskonałą formą darmowej reklamy. Dzięki mediom społecznościowym możliwe jest również budowanie profesjonalnego wizerunku marki, dzięki czemu pokażesz konsumentom, że jesteś liderem w swojej branży i specjalistą w danej dziedzinie. Ponadto jesteś w stanie zaprezentować nowości, oferty wyprzedaży oraz innych form promocji w bardzo prosty, a co najważniejsze, bezpłatny sposób. Warto wspomnieć, że portale społecznościowe gromadzą miliony aktywnych użytkowników, wśród których z pewnością znajdą się tacy, którzy będą zainteresowanie oferowanymi przez Ciebie produktami czy usługami.
Twoja siedziba znajduje się w sąsiedztwie innych firm? Wykorzystaj to! Dzięki współpracy partnerskiej dotrzesz do szerokiego grona nowych klientów. Jest to najprostszy i najtańszy sposób pozyskania lokalnego konsumenta. W tym celu stwórz ciekawe oferty oraz zadbaj o pozytywne relacje z sąsiednimi przedsiębiorstwami. Nie musisz ograniczać się tylko do tych najbliżej położonych, im więcej firm będzie polecało Twoje usługi, tym lepiej. Działanie na wielu obszarach pozwoli Ci bowiem pozyskać szerokie grono odbiorców, co bardzo korzystnie wpłynie na osiągane wyniki. Ponadto dzięki tej metodzie zyskasz większą popularność, wskutek czego osiągniesz wyższą pozycję w wyszukiwarce i dotrzesz do nowych klientów.
Wyżej wymienione sposoby to tylko część technik reklamowania się w Internecie. Wykorzystanie tych metod marketingowych pozwoli Ci osiągnąć doskonałe wyniki, a większość z nich nie będzie wymagała nawet żadnego wkładu finansowego. Pamiętaj jednak, że liczy się systematyczność i dbałość o wrażenia użytkowników. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek, dzięki którym Twoja firma wejdzie na wyższy poziom, a Ty zyskasz nowych klientów i staniesz się liderem w swojej branży.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.