DARMOWY AUDYT SEO

5 sposobów na zwiększenie sprzedaży internetowej

Damian Staniak
Marketing IDEA commerce S.A.
9 min czytania
5 sposobów na zwiększenie sprzedaży internetowej
Kategoria Marketing

Sposoby na zwiększenie sprzedaży internetowej

Wraz z postępującą migracją produktów i usług do sieci należy jasno stwierdzić – sprzedaż internetowa to podwaliny handlu. Obecnie wiele e-biznesów uczestniczy w wyścigu o żółtą koszulkę lidera w sprzedaży, stosując wszelkie sposoby, aby zwiększyć konwersję. Biznes online to złożone pojęcie, które wymaga równie złożonych działań i narzędzi.

W tym artykule przedstawimy 5 sposobów na zwiększenie sprzedaży na podstawie sprawdzonych metod.

Spis treści:

Obecne bolączki sprzedaży internetowej

Sukces! Twoja firma założyła sklep internetowy – w pocie czoła wraz z zespołem stworzyliście kompletną ofertę produktową oraz wdrożyliście nową strategię marketingową. Po pewnym czasie sklep jednak nie rotuje, a Ty zachodzisz w głowę, myśląc, co poszło nie tak? Sprawdź 10 najczęstszych błędów, jakie popełniają właściciele sklepów internetowych.

Sprawdź: 5 powodów, dla których powinieneś zadbać o analitykę internetową

Kompendium zwiększania sprzedaży internetowej

Użyj narzędzia, które zautomatyzuje Twoją sprzedaż

Wielu właścicieli sklepów posiada więcej niż jedno narzędzie do zarządzania sprzedażą. Często jest to osobny system kasowy, osobny system magazynowy, kilka marketplace’ów (np. Allegro / Shopee / Amazon), kończąc na kilku platformach kurierskich. Sprawne zarządzanie wszystkimi spośród wyżej wymienionych wymaga sporego obłożenia zespołu oraz idealnej koordynacji między działami. A co, gdyby dało się wszystko umieścić w jednym programie? Tutaj z pomocą przychodzi system IDEAerp, będący narzędziem All in One, łączącym wszystkie powyższe funkcjonalności w jednym, spójnym ekosystemie wraz z wewnętrzną integracją platform sprzedażowych i kurierskich. Wszystkie operacje w cyklu zarządzania sprzedażą są zautomatyzowane, co pozwala zaoszczędzić czas oraz zasoby. Dodatkowo system ten jest w pełni webowy, więc możesz zarządzać swoim biznesem z każdego miejsca na Ziemi, mając do dyspozycji jedynie telefon lub komputer i przeglądarkę internetową.

Aby dowiedzieć się więcej na temat automatyzacji sprzedaży online, zapoznaj się z artykułem: Dlaczego automatyzacja w e-commerce jest tak istotna.

Zaimplementuj marketing automation / sales automation

Marketing i sales automation z roku na rok zyskują coraz więcej na znaczeniu. W obliczu mnogości ofert i grup odbiorców potrzeba ponadprzeciętnych umiejętności analitycznych do sprawnego informowania klienta o możliwości zakupu nowego produktu czy usługi. Na szczęście pojawia się coraz więcej możliwości automatyzacji w tym zakresie z wykorzystaniem potencjału sztucznej inteligencji. Nie bójmy się powiedzieć, sztuczna inteligencja to wzrost sprzedaży! Nie inaczej jest w przypadku IDEAflowbox, który również jest narzędziem webowym, pozwalającym na stworzenie spersonalizowanych rekomendacji produktowych dla każdego odwiedzającego Twój sklep internetowy. Badania Monetate Ecommerce Quarterly Report wskazują, że blisko 70% nowych klientów, którzy klikają w rekomendowane produkty, są bardziej skłonni do dokonania zakupu w ramach tej sesji. Za sprawą tego system zarabia dla Ciebie bez Twojej ingerencji. To zatem świetny sposób na zwiększenie konwersji. W przypadku marketing automation IDEAflowbox posiada potężne możliwości w tworzeniu spersonalizowanych kampanii marketingowych (mailingu), pozwalając Ci dotrzeć do wielu grup klientów na podstawie agregowanych danych. Sprawdź, jak to działa: Sztuczna inteligencja, prawdziwy wzrost sprzedaży.

Postaw na solidny hosting

Jedną z zasadniczych bolączek właścicieli sklepów internetowych jest słaby hosting. Niewielu z nich zwraca uwagę na jakość zaplecza serwerowego, co skutkuje częstymi problemami w zachowaniu spójności baz danych oraz negatywnie wpływa na odczucia klienta, gdy ten porusza się po sklepie. Problemem jest brak odpowiedniego planowania, które często nie zakłada zwiększonego ruchu na stronie, np. w związku z wyprzedażami, okresem przedświątecznym itp. Należy zaznaczyć, że przy wdrażaniu nowych narzędzi czy growth hackingu liczba odwiedzających oraz interesantów proporcjonalnie wzrasta. Za tymi rozwiązaniami musi równolegle iść odpowiednie zaplecze techniczne. IDEAcloud zostało stworzone z myślą o takich przypadkach, dając nielimitowany transfer oraz wsparcie dla wszystkich najczęściej używanych platform sprzedażowych. Serwer w zależności od potrzeb może obsługiwać wiele domen jednocześnie wraz z odpowiednią przestrzenią dyskową i darmowym certyfikatem bezpieczeństwa.

Spójrz oczami klienta – buyer persona

Odłóżmy na chwilę tematykę sprzedaży i przejdźmy do tego, w jaki sposób klient postrzega sklep internetowy, a także, co wpływa na jego odczucia względem Twojego produktu / firmy. Warto wyróżnić najważniejsze aspekty, na które klient zwraca uwagę. Koronnym przykładem jest polityka zwrotów i reklamacji, która, w zależności od prowadzonego rodzaju biznesu, może generować nawet do 70% zwrotów i reklamacji względem zrealizowanej sprzedaży. Sami, kupując produkty (np. odzież), zamawiamy je impulsywnie, w kilku wariantach, aby finalnie wybrać ten, który spełni nasze oczekiwania z zamiarem odesłania rzeczy, które tego nie zrobiły. Oczekujemy, że nasz wniosek zwrotu / reklamacji zostanie jak najszybciej rozpatrzony, a my sami – chcemy być na bieżąco informowani o jego statusie.

Wspomniany wyżej system IDEAerp zawiera dedykowaną funkcjonalność RMA, która całościowo zarządza procesem zwrotów i reklamacji, skracając do minimum wykonywane czynności, jednocześnie pozostając w pełni transparentnym dla klienta. W momencie zakupu danego produktu klient otrzymuje unikalny token RMA, co pozwala na dokonanie reklamacji w dedykowanym panelu. Po wykonaniu zgłoszenia pracownik weryfikuje zasadność zwrotu / reklamacji w systemie, równocześnie informując klienta o statusie jego wniosku. W przypadkach, gdy klient nie wypełni formularza internetowego, IDEAerp generuje unikalne dla każdego zamówienia kody QR, tworzone na wczesnym etapie zamówienia, przez co można realizować zwroty bez ingerencji klienta. Dzięki temu zapewnisz klientowi stosowną opiekę posprzedażową, jednocześnie umacniając relację konsumencką.

Dostosuj platformę sprzedażową

Wchodząc w świat e-commerce i chcąc jak najlepiej wyróżnić swoją markę i produkty, nie należy zapominać o dobraniu odpowiedniej platformy sprzedażowej. Całkiem możliwe, że nie poznałeś jeszcze wszystkich tajników konfiguracyjnych swojej platformy oraz zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, aby uprzyjemnić innym obcowanie z Twoim sklepem internetowym. Oto krótka lista czynności, którą możesz zastosować:

  • Im więcej integracji płatności, tym lepiej
  • Klienci coraz bardziej zwracają uwagę na sposoby płatności, przelew internetowy BLIK lub alternatywne bramki płatności typu PayU czy Przelewy24.

  • Wybierz najbardziej popularny produkt

  • Oznaczanie i wyróżnianie produktów jako bestsellery pomaga budować poczucie zadowolenia klientów oraz świadomość o ich trwałości.

  • Używaj rekomendacji produktowych
  • Rekomendacje produktowe pozwalają na szybki wzrost konwersji bez potrzeby częstej ingerencji. Można skorzystać z narzędzi, takich jak IDEAflowbox, aby w pełni zautomatyzować proces i pozwolić, żeby sztuczna inteligencja zarabiała dla Ciebie.

  • Darmowa dostawa
  • National Retail Federation wskazuje, że przeszło 75% ankietowanych klientów oczekuje darmowej dostawy przy zamówieniach nawet poniżej 200 PLN. Z uwagi na kosztowność tej metody należy przeanalizować średnią wartość zakupów klientów i wdrożyć usprawnienia. IDEAflowbox pomoże w złożonej analizie tendencji zakupowych klientów.

  • Usprawnij proces zakupowy
  • Jednym z najbardziej odstraszających aspektów kupowania online jest złożoność etapów od momentu „wrzucenia” produktu do koszyka, do momentu finalizacji płatności. Warto zastanowić się nad jak największym skróceniem etapów, aby były jak najmniej angażujące po stronie klienta.

  • Wykonaj audyt / ankietę User Experience
  • Nikt nie da Ci takiego feedbacku, jak Twój własny klient. Warto dbać o ich zaangażowanie, zwracając się do aktywnych konsumentów, pytając o wrażenia z zakupów i wdrażając rentowne rozwiązania. W tym celu można użyć ankiet lub testów A/B. Dodatkową opcją jest zlecenie audytu UX zewnętrznej, wyspecjalizowanej firmie.

  • Podejmij działania SEO
  • Zastanów się nad kampaniami PPC w Google oraz podejmij działania mające na celu dokładne tagowanie Twoich produktów pod kątem wyszukiwarki (w tym Feed RSS).

  • Dostosuj sklep dla urządzeń mobilnych
  • Portal statista.com w swoich raportach wskazuje, że 73% sprzedaży w e-commerce odbywa się właśnie za pośrednictwem smartfonów. Warto zadbać o responsywność Twojego sklepu internetowego, aby zapewnić jak najlepsze odczucia w nawigowaniu dla klienta.

  • Dostosuj opisy produktów
  • Należy powiedzieć wprost – klient kupuje oczami. Aby Twój produkt sprzedawał się lepiej, należy zadbać o dobrej jakości zdjęcia oraz dokładny opis. Należy więc dostarczać unikalne treści, które będą skutkować nie tylko większym zaufaniem samego zainteresowanego, ale również wyszukiwarki Google. Niezbędnym narzędziem może okazać się sekcja blogowa, w której można tworzyć treści marketingowe.

  • Zwiększ nacisk na porzucone koszyki
  • Zwróć uwagę na koszyki zakupowe Twoich klientów oraz na to, na jakim etapie są porzucane. Dokonaj analizy i wyciągnij wnioski. Dobrą praktyką jest zwiększenie zaangażowania oraz stworzenie spersonalizowanego mailingu dla klientów porzucających koszyki, aby przekonać ich do powrotu i sfinalizowania zakupu.

Jak widać, sposobów jest naprawdę wiele i warto je wprowadzać. Jeżeli zajmuje to zbyt dużo pracy lub Twoje możliwości w tym temacie są ograniczone, należy zastanowić się nad wyborem odpowiedniego rozwiązania, łączącego wszystkie powyższe działania w jednej platformie. Z myślą o takich sytuacjach powstał IDEAshopbox, który gwarantuje wdrożenie sklepu internetowego w pełnej krasie wraz z dodatkowymi możliwościami integracji z IDEAerp czy IDEAflowbox. W ciągu 4 tygodni możesz cieszyć się w pełni sprawnym, funkcjonalnym sklepem na podstawie stabilnej platformy Magento 2, dostosowanym do Twojego profilu działalności, a także Twoich produktów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu z naszą agencją SEO.

Damian Staniak
Marketing IDEA commerce S.A.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest marketing idei?
Co to jest marketing idei?
Szkodliwe praktyki i zachowania społeczne sprawiają, że wiele firm zaczyna interesować się wprowadzaniem zmian nawyków u konsumentów. W jaki sposób?
Czy warto korzystać z AI marketingu?
Czy warto korzystać z AI marketingu?
Sztuczna inteligencja zawładnęła światem, w tym również branżą marketingu. Zastanawiałeś się, co niosą za sobą nowe technologie wdrożone do e-commerce?
Co oznacza efekt kuli śnieżnej w marketingu?
Co oznacza efekt kuli śnieżnej w marketingu?
Jak zaplanować efektywną kampanię reklamową bądź marketingową online? Jakimi metodami wzbudzać zainteresowanie klientów, a następnie je podtrzymywać? Dowiedz się, czym […]

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie