8 cech, które powinien posiadać Twój ekspert SEO

8 cech, które powinien posiadać Twój ekspert SEO

Joseph Frank/unsplash.com

SEO to dość czasochłonna i wymagająca strategia. Nic więc dziwnego, że wielu twórców online decyduje się na współpracę z doświadczonym ekspertem. Dzięki rozwiniętym umiejętnościom i szerokiej wiedzy specjalista jest w stanie trafnie ocenić stan witryny i zaproponować szereg skutecznych rozwiązań. Okazuje się jednak, że nie każda osoba podająca się za renomowanego agenta rzeczywiście zasługuje na nasze zainteresowanie. Przyjrzyjmy się zatem kilku istotnym cechom, które posiadać powinien każdy ekspert SEO!

Doświadczenie

Każdy może założyć firmę i nazwać się ekspertem w danej dziedzinie. Świadczenie dobrych usług wymaga jednak wieloletniego doświadczenia i ogromu ciężkiej pracy. Ekspert SEO powinien od razu wiedzieć, jak zwiększyć ruch w Twojej witrynie.

Warto zaznaczyć, że w wyniku ciągłych zmian algorytmów Google to, co jeszcze kilka lat temu było rzeczywiście skuteczne, dziś okazać się może zupełnie nieprzydatne, a nawet szkodliwe. Ekspert SEO to ktoś, kto powinien sobie z tym poradzić i dostosować strategię optymalizacyjną do obecnie panujących zasad w świecie digital marketingu.

Źródło: Hello I'm Nik/unsplash.com

Wiedza i umiejętności to efekt długoletniego doświadczenia. Przy podejmowaniu decyzji odnośnie do współpracy z danym specjalistą, warto więc zwrócić uwagę na jego staż w tej branży. Ekspert SEO z wieloletnim doświadczeniem będzie dokładnie wiedział, co należy zrobić, aby zwiększyć ruch w witrynie.

Sprawdź: Kiedy Twoja firma powinna zainwestować w agencję SEO?

Znajomość wszystkich aspektów SEO

SEO składa się z trzech najważniejszych części:

  • stan techniczny obejmujący strukturę witryny;
  • optymalizacja on-site polegająca na zwiększeniu ruchu poprzez odpowiednie słowa kluczowe i tagi HTML;
  • optymalizacja off-site obejmująca działania związane z budowaniem wizerunku marki w sieci.

Ekspert SEO musi rozumieć każdy z tych aspektów i wiedzieć, jak je udoskonalić. Skuteczna strategia marketingowa wymaga bowiem umiejętnego wdrożenia wszystkich tych elementów.

Osiągnięcia

Współczesne SEO wymaga znajomości wszystkich strategii marketingowych na wysokim poziomie, podobnie jak psychologia sprzedaży czy analityka internetowa. Doświadczony ekspert SEO z pewnością miał już do czynienia z wieloma różnego rodzaju branżami. Warto więc zwrócić uwagę na jego osiągnięcia w poszczególnych dziedzinach. Informacje te dadzą Ci jasny obraz tego, jak skutecznie prowadzi on swoje działania oraz zasugerują, czego możesz spodziewać się po podjęciu współpracy.

Sprawdź: Zatrudnienie specjalisty SEO? 7 ważnych pytań, które musisz zadać

Wiedza o marketingu

SEO to swego rodzaju nowoczesna strategia marketingowa. Treść na stronie musi być zatem napisana tak, aby użytkownik zrozumiał wartość oferowanego produktu lub usługi i zdecydował się na jego zakup.

Zrozumienie intencji użytkowników i charakterystyki marketingu online jest więc tak samo ważne jak naprawa problemów technicznych czy budowanie sieci linków. Dobry agent SEO powinien więc wykazać się rozległą wiedzą marketingową, abyś nie miał wątpliwości co do jakości oferowanych przez niego usług.

Celowość działań

Ekspert SEO powinien dokładnie rozumieć Twoje cele oraz znać sposób, w jaki można je osiągnąć.

SEO powinno być częścią ogólnej strategii marketingu cyfrowego skupiającej się na osiąganiu określonych celów i mierzeniu ich realizacji. Ważne jest więc, aby ekspert SEO, którego zatrudniasz, w pełni rozumiał to, co zamierzasz osiągnąć. Tylko wówczas możliwe jest uzyskanie satysfakcjonujących wyników i pełne wykorzystanie potencjału strategii optymalizacyjnej.

Sprawdź: Wybór agencji SEO – na co zwrócić uwagę?

Znajomość narzędzi SEO

Specjaliści SEO z reguły korzystają z kilku różnych narzędzi analitycznych, w celu zadbania o sukces Twojej witryny. Istnieje bowiem wiele skutecznych programów, które prezentują rankingi domen czy słowa kluczowe warte wykorzystania w treści.

SEMRush to świetne narzędzie do monitorowania skuteczności działań konkurencji. Innym wartym użycia programem, który świetnie sprawdza się przy strategii budowania linków zwrotnych, jest Ahrefs. W przypadku optymalizacji treści najbardziej odpowiedni będzie natomiast Moz.

Dobry ekspert SEO będzie wiedział wszystko o tych narzędziach i z pewnością zaproponuje Ci wykorzystanie kilku z nich. Specjalista powinien przedstawić ponadto cenę takiej usługi, gdyż należy pamiętać, że wiele z popularnych narzędzi jest płatnych. Zwróć więc na to szczególną uwagę podczas konsultacji.

Wiedza na temat branży

Nie dotyczy to wyłącznie ekspertów SEO, ale wszystkich osób, które odpowiedzialne są za sukces Twojej marki. Pamiętaj, że zaangażowanie w prowadzone działania to nie wszystko. Aby bowiem osiągnąć najlepsze efekty, konieczna jest znajomość branży klienta.

Dostosowanie strategii do charakterystyki marki to jeden z najważniejszych aspektów marketingu online, a Twój ekspert SEO powinien Ci to zagwarantować.

Sprawdź: 5 kroków do wyboru najlepszej agencji cyfrowej

Dobra komunikacja

Ekspert SEO powinien jasno przekazywać Ci, jakie zmiany w Twoje witrynie zamierza wprowadzić i dlaczego są one potrzebna. Powinien sformułować komunikat w sposób, który będzie wystarczająco zrozumiały nawet dla kogoś, kto nie zna branży SEO. Pamiętaj, że specjalista nie może podjąć żadnych działań bez Twojej wiedzy.

Dobry agent będzie Cię ponadto regularnie informował o wszelkich postępach w witrynie i często przedstawiał raport dotyczący efektywności prowadzonych działań. Dzięki temu będziesz w stanie ocenić jakość tej współpracy i podjąć decyzję odnośnie do jej przedłużenia lub, w razie konieczności, zakończenia.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Skuteczne strategie SEO, które powinieneś znać

    Skuteczne strategie SEO, które powinieneś znać

    Algorytmy ulegają ciągłym zmianom, dlatego zebraliśmy w jednym miejscu wszystkie aktualne działania SEO, które przydadzą się do każdej strategii.
    Jakie meta tagi biorą udział w pozycjonowaniu witryny?

    Jakie meta tagi biorą udział w pozycjonowaniu witryny?

    Jak dotrzeć do szerszej grupy odbiorców? Jednym z narzędzi wykorzystywanych w pozycjonowaniu są meta tagi, czyli znaczniki HTML opisujące zawartość strony. Zobacz, co warto wiedzieć na ten temat.
    Podstawy SEO, które powinien znać każdy twórca treści internetowych

    Podstawy SEO, które powinien znać każdy twórca treści internetowych

    Jeśli chcesz poznać techniki, które wchodzą w skład SEO, dobrze trafiłeś! W naszym artykule dowiesz się, jakie metody zapewnią Ci najlepsze efekty. Czytaj dalej!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.