SEO to dość czasochłonna i wymagająca strategia. Nic więc dziwnego, że wielu twórców online decyduje się na współpracę z doświadczonym ekspertem. Dzięki rozwiniętym umiejętnościom i szerokiej wiedzy specjalista jest w stanie trafnie ocenić stan witryny i zaproponować szereg skutecznych rozwiązań. Okazuje się jednak, że nie każda osoba podająca się za renomowanego agenta rzeczywiście zasługuje na nasze zainteresowanie. Przyjrzyjmy się zatem kilku istotnym cechom, które posiadać powinien każdy ekspert SEO!
Każdy może założyć firmę i nazwać się ekspertem w danej dziedzinie. Świadczenie dobrych usług wymaga jednak wieloletniego doświadczenia i ogromu ciężkiej pracy. Ekspert SEO powinien od razu wiedzieć, jak zwiększyć ruch w Twojej witrynie.
Warto zaznaczyć, że w wyniku ciągłych zmian algorytmów Google to, co jeszcze kilka lat temu było rzeczywiście skuteczne, dziś okazać się może zupełnie nieprzydatne, a nawet szkodliwe. Ekspert SEO to ktoś, kto powinien sobie z tym poradzić i dostosować strategię optymalizacyjną do obecnie panujących zasad w świecie digital marketingu.
Wiedza i umiejętności to efekt długoletniego doświadczenia. Przy podejmowaniu decyzji odnośnie do współpracy z danym specjalistą, warto więc zwrócić uwagę na jego staż w tej branży. Ekspert SEO z wieloletnim doświadczeniem będzie dokładnie wiedział, co należy zrobić, aby zwiększyć ruch w witrynie.
SEO składa się z trzech najważniejszych części:
Ekspert SEO musi rozumieć każdy z tych aspektów i wiedzieć, jak je udoskonalić. Skuteczna strategia marketingowa wymaga bowiem umiejętnego wdrożenia wszystkich tych elementów.
Współczesne SEO wymaga znajomości wszystkich strategii marketingowych na wysokim poziomie, podobnie jak psychologia sprzedaży czy analityka internetowa. Doświadczony ekspert SEO z pewnością miał już do czynienia z wieloma różnego rodzaju branżami. Warto więc zwrócić uwagę na jego osiągnięcia w poszczególnych dziedzinach. Informacje te dadzą Ci jasny obraz tego, jak skutecznie prowadzi on swoje działania oraz zasugerują, czego możesz spodziewać się po podjęciu współpracy.
SEO to swego rodzaju nowoczesna strategia marketingowa. Treść na stronie musi być zatem napisana tak, aby użytkownik zrozumiał wartość oferowanego produktu lub usługi i zdecydował się na jego zakup.
Zrozumienie intencji użytkowników i charakterystyki marketingu online jest więc tak samo ważne jak naprawa problemów technicznych czy budowanie sieci linków. Dobry agent SEO powinien więc wykazać się rozległą wiedzą marketingową, abyś nie miał wątpliwości co do jakości oferowanych przez niego usług.
Ekspert SEO powinien dokładnie rozumieć Twoje cele oraz znać sposób, w jaki można je osiągnąć.
SEO powinno być częścią ogólnej strategii marketingu cyfrowego skupiającej się na osiąganiu określonych celów i mierzeniu ich realizacji. Ważne jest więc, aby ekspert SEO, którego zatrudniasz, w pełni rozumiał to, co zamierzasz osiągnąć. Tylko wówczas możliwe jest uzyskanie satysfakcjonujących wyników i pełne wykorzystanie potencjału strategii optymalizacyjnej.
Specjaliści SEO z reguły korzystają z kilku różnych narzędzi analitycznych, w celu zadbania o sukces Twojej witryny. Istnieje bowiem wiele skutecznych programów, które prezentują rankingi domen czy słowa kluczowe warte wykorzystania w treści.
SEMRush to świetne narzędzie do monitorowania skuteczności działań konkurencji. Innym wartym użycia programem, który świetnie sprawdza się przy strategii budowania linków zwrotnych, jest Ahrefs. W przypadku optymalizacji treści najbardziej odpowiedni będzie natomiast Moz.
Dobry ekspert SEO będzie wiedział wszystko o tych narzędziach i z pewnością zaproponuje Ci wykorzystanie kilku z nich. Specjalista powinien przedstawić ponadto cenę takiej usługi, gdyż należy pamiętać, że wiele z popularnych narzędzi jest płatnych. Zwróć więc na to szczególną uwagę podczas konsultacji.
Nie dotyczy to wyłącznie ekspertów SEO, ale wszystkich osób, które odpowiedzialne są za sukces Twojej marki. Pamiętaj, że zaangażowanie w prowadzone działania to nie wszystko. Aby bowiem osiągnąć najlepsze efekty, konieczna jest znajomość branży klienta.
Dostosowanie strategii do charakterystyki marki to jeden z najważniejszych aspektów marketingu online, a Twój ekspert SEO powinien Ci to zagwarantować.
Ekspert SEO powinien jasno przekazywać Ci, jakie zmiany w Twoje witrynie zamierza wprowadzić i dlaczego są one potrzebna. Powinien sformułować komunikat w sposób, który będzie wystarczająco zrozumiały nawet dla kogoś, kto nie zna branży SEO. Pamiętaj, że specjalista nie może podjąć żadnych działań bez Twojej wiedzy.
Dobry agent będzie Cię ponadto regularnie informował o wszelkich postępach w witrynie i często przedstawiał raport dotyczący efektywności prowadzonych działań. Dzięki temu będziesz w stanie ocenić jakość tej współpracy i podjąć decyzję odnośnie do jej przedłużenia lub, w razie konieczności, zakończenia.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.