Zanim przejdziemy do zbioru wartościowych wskazówek, które należy wziąć pod uwagę przy działaniach SEM, wyjaśnimy, co oznacza to pojęcie. Anglojęzyczne rozwinięcie, Search Engine Marketing, odnosi się do wszelkich praktyk mających wkład w poprawę rankingowej pozycji strony na liście SERP oraz współczynnika konwersji. Dość powszechnym przekonaniem staje się utożsamianie terminu SEM wyłącznie z PPC (Pay Per Click), czyli płatnymi wynikami wyszukiwarki.
Istotne okazuje się połączenie praktyk SEO z PCC, gdzie punktem wspólnym jest uplasowanie się na najwyższych miejscach w rankingu. Ważne jest, aby osoba zarządzająca stroną internetową zapoznała się z regułami Search Engine Marketing i umiejętnie wcieliła je w promocję swojego brandu.
Kluczowym obszarem działania SEM jest przygotowanie płatnych kampanii w Google Ads. Ten instrument umożliwia ekspozycję różnego rodzaju reklam w sieci, począwszy od płatnych wyników tekstowych w rankingu SERP, banerów zamieszczanych na witrynach kooperujących z Google, reklam produktowych, audiowizualnych, skończywszy na promocji zorganizowanej w aplikacjach mobilnych.
Możliwości jest mnóstwo, dlatego znajomość zasad, którymi rządzi się SEM, okazuje się niemal fundamentalna. Zwłaszcza że w grę wchodzi zarówno pozycjonowanie, jak i reklama. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek to nie lada wyzwanie, szczególnie jeśli brakuje Ci doświadczenia w tym procesie. Opracowanie strategii reklamowej i obsługa Google Ads nie pozostają również obojętne. Jak zatem zaoszczędzić swój czas, a przede wszystkim nie przepalić budżetu? Odpowiedź znajdziesz w dalszej części naszego artykułu!
Być może czujesz się przytłoczony opiniami na temat przygotowywania skutecznej strategii SEM albo nie masz pojęcia, czy któraś wskazówka to nie jest chętnie powielany mit. Zebraliśmy 8 zasad przydatnych podczas opracowywania kompleksowej kampanii. Jeśli jesteś świeżakiem w branży bądź relatywnie krótko działasz w tym sektorze, to koniecznie przeczytaj i zapoznaj się z naszymi sugestiami!
W poszukiwaniu fraz kluczowych kieruj się ich stosunkowo niewielką konkurencyjnością. Pamiętaj przy tym, aby generowały pożądany ruch na stronie WWW. Uruchomiłeś właśnie platformę sprzedażową, która jest niewystarczająco wyeksponowana w wynikach SERP? Postaw na słowa kluczowe typu long tail (z długim ogonem). Mając odpowiedni budżet i dysponując wiedzą w zakresie SEO, możesz pokusić się o nieco bardziej konkurencyjne frazy. Dlaczego? Zwykle pochodzący z nich ruch jest większy, a to z kolei przekłada się na zdecydowanie większe zainteresowanie ze strony potencjalnego grona klientów.
Czy istnieje narzędzie, które wesprze Cię w procesie doboru odpowiednich słów kluczowych? Właściwie jest ich wiele, jednak na samym początku przygody z przygotowywaniem kampanii warto sięgnąć po możliwie najprostszy instrument od Google Ads. Jest nim Planer słów kluczowych, do którego wgląd uzyskujesz za sprawą panelu administracyjnego. W ten prosty sposób będziesz w stanie określić, jaki jest koszt kampanii oraz na jakie rezultaty powinieneś być gotowy.
Trudno mówić o praktyce bez jakichkolwiek podstaw teoretycznych. Nic straconego! Zasadą, którą warto kierować się w przygotowaniu kompleksowych strategii SEM, jest pomyślne zakończenie szkolenia w zakresie Google Ads. Sam kurs jest bezpłatny, a zwieńczeniem wysiłków włożonych w projekt jest uzyskanie certyfikatu jako dowodu potwierdzającego uzyskane umiejętności.
Duże nasycenie fraz kluczowych w obrębie tworzonej treści, zaangażowanie się w giełdy wymiany linków oraz odpłatne korzystanie z tych usług to tylko nieliczne działania, określane mianem nieetycznych i niepożądanych z perspektywy SEO. Sięgnięcie chociażby po jedną z wymienionych działań może skutkować m.in. nałożeniem filtra na zarządzaną stronę bądź w najgorszym wypadku wykluczeniem witryny z listy SERP.
Narzędzi marketingowych jest mnóstwo, dlatego też zdecydowaliśmy się przybliżyć Ci niektóre z nich. Oto proponowany przez nas zestaw:
Regularna weryfikacja postępów w ramach przygotowywanej kampanii pomoże Ci dostrzec, nad którymi obszarami należy szczególnie pracować. To również nieoceniona aktywność przekładająca się na umiejętne dysponowanie budżetem i czasem.
Jeżeli zamierzasz podjąć współpracę z agencją SEO, nie bagatelizuj znaczenia dobrze sporządzonej umowy. Nie odkładaj formalności na bok! Zazwyczaj eksperci rozliczają się na podstawie jednego z trzech następujący modeli:
Zanim podejmiesz odpowiednią dla siebie decyzję, przeanalizuj wszystkie “za” i “przeciw” wyboru danego modelu.
Pierwsze rezultaty praktyk SEO mogą pojawić się nawet po kilku miesiącach, stąd potrzeba uzbrojenia się w cierpliwość. Nieco inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku reklam Google Ads, ponieważ efekty PPC widoczne są niemal od razu.
O czym nie można zapominać podczas przygotowywania kompleksowej strategii SEO? Przede wszystkim najważniejsze są: cel realizowanych działań, target, dobór fraz kluczowych, wielkość posiadanego budżetu, wybór formy kampanii i produktów oraz metoda, za pośrednictwem której będziesz obserwować uzyskane wyniki.
Potraktuj zestaw naszych wskazówek poważnie. Bez nich ani rusz w dalszym procesie pozycjonowania! Nie zwlekaj, rozpocznij opracowywanie strategii SEM dla swojego e-biznesu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.