DARMOWY AUDYT SEO

8 zasad SEM, które powinieneś poznać

8 zasad SEM, które powinieneś poznać

fauxels/pexels.com

Zanim przejdziemy do zbioru wartościowych wskazówek, które należy wziąć pod uwagę przy działaniach SEM, wyjaśnimy, co oznacza to pojęcie. Anglojęzyczne rozwinięcie, Search Engine Marketing, odnosi się do wszelkich praktyk mających wkład w poprawę rankingowej pozycji strony na liście SERP oraz współczynnika konwersji. Dość powszechnym przekonaniem staje się utożsamianie terminu SEM wyłącznie z PPC (Pay Per Click), czyli płatnymi wynikami wyszukiwarki.

Istotne okazuje się połączenie praktyk SEO z PCC, gdzie punktem wspólnym jest uplasowanie się na najwyższych miejscach w rankingu. Ważne jest, aby osoba zarządzająca stroną internetową zapoznała się z regułami Search Engine Marketing i umiejętnie wcieliła je w promocję swojego brandu.

Rozwój e-biznesu a SEM

Kluczowym obszarem działania SEM jest przygotowanie płatnych kampanii w Google Ads. Ten instrument umożliwia ekspozycję różnego rodzaju reklam w sieci, począwszy od płatnych wyników tekstowych w rankingu SERP, banerów zamieszczanych na witrynach kooperujących z Google, reklam produktowych, audiowizualnych, skończywszy na promocji zorganizowanej w aplikacjach mobilnych.

Możliwości jest mnóstwo, dlatego znajomość zasad, którymi rządzi się SEM, okazuje się niemal fundamentalna. Zwłaszcza że w grę wchodzi zarówno pozycjonowanie, jak i reklama. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek to nie lada wyzwanie, szczególnie jeśli brakuje Ci doświadczenia w tym procesie. Opracowanie strategii reklamowej i obsługa Google Ads nie pozostają również obojętne. Jak zatem zaoszczędzić swój czas, a przede wszystkim nie przepalić budżetu? Odpowiedź znajdziesz w dalszej części naszego artykułu!

Sprawdź: Czym charakteryzuje się strategia SEM?

Recepta na sukces, czyli 8 reguł Search Engine Marketing

Być może czujesz się przytłoczony opiniami na temat przygotowywania skutecznej strategii SEM albo nie masz pojęcia, czy któraś wskazówka to nie jest chętnie powielany mit. Zebraliśmy 8 zasad przydatnych podczas opracowywania kompleksowej kampanii. Jeśli jesteś świeżakiem w branży bądź relatywnie krótko działasz w tym sektorze, to koniecznie przeczytaj i zapoznaj się z naszymi sugestiami!

  1. Frazy kluczowe to Twoje must have
  2. W poszukiwaniu fraz kluczowych kieruj się ich stosunkowo niewielką konkurencyjnością. Pamiętaj przy tym, aby generowały pożądany ruch na stronie WWW. Uruchomiłeś właśnie platformę sprzedażową, która jest niewystarczająco wyeksponowana w wynikach SERP? Postaw na słowa kluczowe typu long tail (z długim ogonem). Mając odpowiedni budżet i dysponując wiedzą w zakresie SEO, możesz pokusić się o nieco bardziej konkurencyjne frazy. Dlaczego? Zwykle pochodzący z nich ruch jest większy, a to z kolei przekłada się na zdecydowanie większe zainteresowanie ze strony potencjalnego grona klientów.

  3. Sięgnij po Planer słów kluczowych w Google Ads
  4. Czy istnieje narzędzie, które wesprze Cię w procesie doboru odpowiednich słów kluczowych? Właściwie jest ich wiele, jednak na samym początku przygody z przygotowywaniem kampanii warto sięgnąć po możliwie najprostszy instrument od Google Ads. Jest nim Planer słów kluczowych, do którego wgląd uzyskujesz za sprawą panelu administracyjnego. W ten prosty sposób będziesz w stanie określić, jaki jest koszt kampanii oraz na jakie rezultaty powinieneś być gotowy.

  5. Poszerz horyzonty, zdobądź certyfikat Google Ads
  6. Trudno mówić o praktyce bez jakichkolwiek podstaw teoretycznych. Nic straconego! Zasadą, którą warto kierować się w przygotowaniu kompleksowych strategii SEM, jest pomyślne zakończenie szkolenia w zakresie Google Ads. Sam kurs jest bezpłatny, a zwieńczeniem wysiłków włożonych w projekt jest uzyskanie certyfikatu jako dowodu potwierdzającego uzyskane umiejętności.

  7. Zapomnij o praktykach typu Black Hat SEO
  8. Duże nasycenie fraz kluczowych w obrębie tworzonej treści, zaangażowanie się w giełdy wymiany linków oraz odpłatne korzystanie z tych usług to tylko nieliczne działania, określane mianem nieetycznych i niepożądanych z perspektywy SEO. Sięgnięcie chociażby po jedną z wymienionych działań może skutkować m.in. nałożeniem filtra na zarządzaną stronę bądź w najgorszym wypadku wykluczeniem witryny z listy SERP.

  9. Wyposaż się w specjalistyczne narzędzia
  10. Narzędzi marketingowych jest mnóstwo, dlatego też zdecydowaliśmy się przybliżyć Ci niektóre z nich. Oto proponowany przez nas zestaw:

    • SEMrush – umożliwia skuteczną analizę i monitoring słów kluczowych, wykorzystywanych zarówno przez Ciebie, jak i Twoją konkurencję.
    • Screaming Frog – analiza struktury nigdy nie była tak prosta, jak przy pomocy tego narzędzia. Dzięki niemu będziesz w stanie wdrożyć właściwe modyfikacje optymalizacyjne na wszystkich podstronach zarządzanej witryny.
    • SEMSTORM – płatne, ale skuteczne narzędzie umożliwiające skrupulatną analizę widoczności witryn w rezultatach wyszukiwarki.
    • Systematyczność się opłaca

    Regularna weryfikacja postępów w ramach przygotowywanej kampanii pomoże Ci dostrzec, nad którymi obszarami należy szczególnie pracować. To również nieoceniona aktywność przekładająca się na umiejętne dysponowanie budżetem i czasem.

  11. Zatroszcz się o formalności
  12. Jeżeli zamierzasz podjąć współpracę z agencją SEO, nie bagatelizuj znaczenia dobrze sporządzonej umowy. Nie odkładaj formalności na bok! Zazwyczaj eksperci rozliczają się na podstawie jednego z trzech następujący modeli:

    • za efekt (stawka zależna od zajmowanej pozycji strony w określonym miesiącu, na podstawie ustalonych fraz),
    • abonamentowy (uiszczanie stałej opłaty przez klienta),
    • hybrydowy (stały abonament uzupełniony o przyznanie odpowiedniej premii w związku z osiągnięciem wysokiej pozycji w rankingu).

    Zanim podejmiesz odpowiednią dla siebie decyzję, przeanalizuj wszystkie “za” i “przeciw” wyboru danego modelu.

  13. Oczekuj rezultatów
  14. Pierwsze rezultaty praktyk SEO mogą pojawić się nawet po kilku miesiącach, stąd potrzeba uzbrojenia się w cierpliwość. Nieco inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku reklam Google Ads, ponieważ efekty PPC widoczne są niemal od razu.

O czym jeszcze warto pamiętać w strategii SEM?

O czym nie można zapominać podczas przygotowywania kompleksowej strategii SEO? Przede wszystkim najważniejsze są: cel realizowanych działań, target, dobór fraz kluczowych, wielkość posiadanego budżetu, wybór formy kampanii i produktów oraz metoda, za pośrednictwem której będziesz obserwować uzyskane wyniki.

Potraktuj zestaw naszych wskazówek poważnie. Bez nich ani rusz w dalszym procesie pozycjonowania! Nie zwlekaj, rozpocznij opracowywanie strategii SEM dla swojego e-biznesu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Kampania pay per click – przepis na powodzenie w kilku krokach
    Kampania pay per click – przepis na powodzenie w kilku krokach
    Kampania PPC to nie tylko właściwa struktura i organizacja, która pozwoli uniknąć chaosu i nieporozumień. Sprawdź!
    Algorytmy Facebooka: czynniki, które powinieneś znać
    Algorytmy Facebooka: czynniki, które powinieneś znać
    Choć ciężko poznać mechanizmy Facebooka, warto znać kilka czynników, które umożliwią Ci skuteczną reklamę.
    Jak Google Ads wpływa na Twoją markę?
    Jak Google Ads wpływa na Twoją markę?
    Zastanawiasz się czym jest Google Ads? A może chciałbyś z niego skorzystać? W tym artykule dowiesz się wszystkiego na jego temat!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę