Nao Triponez/pexels.com
Optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek to złożony proces, dlatego, aby znaleźć się na wyższych pozycjach w rankingu SERP, należy podejść do wdrażanych działań kompleksowo. Jedną ze wspomagających taktyk jest link building SEO. Czym w zasadzie wyróżnia się wskazana technika? Czy sięgając po nią, narażasz się na jakiekolwiek ryzyko? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule, w którym obalamy mity na temat budowania profilu linkowego!
Zacznijmy od tego, czym jest link building. To proces skupiony na pozyskiwaniu linków z innych stron internetowych, prowadzących do docelowo zarządzanej platformy. Działania realizowane w tym zakresie zaliczane są do aktywności podejmowanych w ramach praktyk SEO. Wyszukiwarka wykorzystuje odnośniki w procesie indeksacji, gdzie uwzględnia linki pomiędzy stronami w konkretnej witrynie oraz te pomiędzy wybranymi stronami WWW.
Jakie błędne informacje krążą na temat link buildingu? Sprawdź sam i przeczytaj o dziewięciu najczęściej powielanych mitach!
Zdobywanie odnośników nakłada na pozycjonerów obowiązek kierowania się rozsądkiem, ponieważ sztucznie zbudowany profil linkowy może przynieść więcej szkód niż pożytku. Konsekwencją może być kara nałożona przez Google, dlatego trzeba wykazać się wiedzą, aby nie przyczynić się do uzyskania odwrotnych do zamierzonych rezultatów.
Wśród ekspertów znajdą się tacy, którzy podczas opracowywania strategii koncentrują się wyłącznie na contencie i odkładają na bok pozyskiwanie linków. W opozycji znajdą się osoby uznające zdobywanie odnośników jako główny sposób na wyższe noty rankingowe.
Proces link buildingu i kreowania dobrej jakości treści przenikają się, tworząc spójną całość. Zaniechanie pracy nad którymś ze wskazanych obszarów nie wróży nic dobrego. Choć trudno zaprzeczyć powiedzeniu “Content is The King”, to jednak treść okazuje się niewystarczająca, jeżeli jest trudno dostępna. Jej ekspozycję umożliwia dystrybucja i zamieszczenie linku w widocznym, atrakcyjnym miejscu, prowadzącym do wartościowego dla odbiorcy wpisu.
Chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin na zarządzanej przez Ciebie stronie? Dołóż wszelkich starań, aby zbudować solidny profil linkowy.
Dawniej przyjmowano, że im więcej linków, tym lepiej. Podejście wielu specjalistów i właścicieli witryn internetowych zmieniło się wraz z modernizacją algorytmów, które postrzegają opisywaną praktykę jako niepożądaną.
Warto wiedzieć, że liczba domen linkujących oraz samych odnośników to pojęcia, które nie są ze sobą tożsame. Co to oznacza w praktyce? Zdobycie 15 linków z 15 odmiennych domen okazuje się bardziej cenne niż w przypadku 50 odnośników z wyłącznie 5 domen.
Zadbaj o to, aby profil linkowy, nad którym pracujesz, budowany był stopniowo, a odnośniki w jego ramach cechowały się różnorodnością. Zakłada się, że liczba linków powinna wzrastać adekwatnie do rozwoju strony internetowej, tzn. publikowanych treści oraz podstron.
W sieci możesz znaleźć ofertę w postaci pakietu gwarantującego pokaźną pulę linków w określonej cenie. Takie działanie jest nieetyczne i przede wszystkim niezgodne z wytycznymi Google. Co więcej, nienaturalnie tworzona baza linków to zdecydowany strzał w kolano.
Już wiesz, że nie warto angażować się w tego typu transakcje, ale czy istnieją techniki, które pozwolą Ci na pozyskanie większej liczby odnośników? Oczywiście! Wystarczy, że:
Nie ma najmniejszej wątpliwości co do tego, że linki spamowe stanowią poważne niebezpieczeństwo dla zarządzanej witryny internetowej. Nie wszystkie odnośniki należy jednak mierzyć tą samą miarą. Kiedy można przypiąć im łatkę “spamerskich”? Odpowiedź jest prosta – wtedy, gdy pochodzą ze źródeł wątpliwej jakości. Aby odetchnąć z ulgą i pozbyć się niekorzystnych odnośników, warto posłużyć się narzędziem, jakim jest SPAM Score.
Jeżeli czerpiesz linki z zaufanych, rzetelnych domen, nie musisz obawiać się o niechlubne działanie spamu. Pamiętaj, że jakość nie idzie w parze z ilością, dlatego musisz weryfikować, czy witryny, z których pochodzą odnośniki, są godne uwagi.
Linki dofollow są niezwykle ważne ze względu na fakt, że to one przekazują moc witryny docelowej stronie i informują Googleboty o konieczności podążania za odnośnikiem. Aby jednak śmiało powiedzieć, że budowany profil linkowy to rezultat naturalnie wdrażanych praktyk, nie można pomijać wartości odnośników, którym towarzyszy znacznik nofollow.
Oprócz wiedzy na temat tego, że linki nofollow mają swój udział w procesie link buildingu, warto pamiętać także o innej klasyfikacji odnośników. Mowa tu o linkach czystych i tzw. anchorach. Zaleca się, aby jak największa pula odnośników miała naturalną postać, z kolei samych anchorów powinno być znacznie mniej.
Choć większość linków z serwisów społecznościowych opatrzonych jest atrybutem nofollow, to, wbrew wszelkim spekulacjom, mają one pozytywny wpływ na pozycjonowania Twojej strony WWW. Przyczyniają się do wzrostu ruchu na zarządzanej witrynie, mają wkład w dywersyfikację odnośników (nofollow i dofollow), zwiększają ekspozycję firmy na dane słowa kluczowe oraz stymulują proces indeksacji.
Linki prowadzące z social mediów, mimo że nie oddziałują w sposób bezpośredni na rangę platformy, zaliczane są do elementów mających swój udział w procesie optymalizacji strony pod kątem wyników wyszukiwania.
Nie daj się zwieść instrukcjom przedstawiającym, jak, krok po kroku, zdobywać biznesowe imperium za pomocą odpowiedniego planu linkowania. Każdy doświadczony pozycjoner wie, że wszystko zależy od specyfiki branży, nasycenia konkurencji oraz budżetu.
Niestety, nie ma wypracowanej jednej, niepowtarzalnej taktyki budowania efektywnego profilu linkowego. Jeżeli nie wiesz, jak się za to zabrać, koniecznie sięgnij po support wyspecjalizowanej agencji SEO.
Musimy Cię zmartwić, ale skierowanie wiadomości tekstowych do potencjalnych klientów z zaimplementowanym wewnątrz treści linkiem często nie zdaje egzaminu. Powód? Większość internautów uodporniła się na maile, a spersonalizowane zwroty to stanowczo za mało, aby przykuć ich wzrok.
Adresaci, do których wysyłasz masowo maile, mogą odczuć wrażenie, że są zasypywani spamerskimi treściami. Przemyśl, co właściwie chcesz zaoferować swojemu odbiorcy i dlaczego powinien zapoznać się z treścią wiadomości.
Ostatni mit dotyczy marnotrawstwa czasu na budowanie wartościowego profilu linkowego. W zamian proponuje się koncentrację na kształtowaniu contentu, a pozyskiwanie odnośników odkłada się na bok. Trudno jednak wyobrazić sobie optymalizację strony bez link buildingu.
To naprawdę się opłaca, ale tylko wtedy, gdy strategia zostanie skrupulatnie przemyślana i opracowana. Pod żadnym pozorem nie daj sobie wmówić, że angażowanie się w kształtowanie solidnej bazy linków jest bezcelowe.
Wiedza na temat mitów link buildingu pomaga zrozumieć, co może doprowadzić do porażki, a tym samym daje wyraźny sygnał, jak przeciwdziałać takim niechlubnym praktykom SEO. Nie bagatelizuj istoty linkowania dla zarządzanej przez siebie strony, twórz kompleksowe strategie działania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.