DARMOWY AUDYT SEO

9 mitów dotyczących link buildingu

9 mitów dotyczących link buildingu

Nao Triponez/pexels.com

Optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek to złożony proces, dlatego, aby znaleźć się na wyższych pozycjach w rankingu SERP, należy podejść do wdrażanych działań kompleksowo. Jedną ze wspomagających taktyk jest link building SEO. Czym w zasadzie wyróżnia się wskazana technika? Czy sięgając po nią, narażasz się na jakiekolwiek ryzyko? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule, w którym obalamy mity na temat budowania profilu linkowego!

Zacznijmy od tego, czym jest link building. To proces skupiony na pozyskiwaniu linków z innych stron internetowych, prowadzących do docelowo zarządzanej platformy. Działania realizowane w tym zakresie zaliczane są do aktywności podejmowanych w ramach praktyk SEO. Wyszukiwarka wykorzystuje odnośniki w procesie indeksacji, gdzie uwzględnia linki pomiędzy stronami w konkretnej witrynie oraz te pomiędzy wybranymi stronami WWW.

Jakie błędne informacje krążą na temat link buildingu? Sprawdź sam i przeczytaj o dziewięciu najczęściej powielanych mitach!

Mit numer 1. Linki są zbędne, ponieważ tworzysz wartościowy content

Zdobywanie odnośników nakłada na pozycjonerów obowiązek kierowania się rozsądkiem, ponieważ sztucznie zbudowany profil linkowy może przynieść więcej szkód niż pożytku. Konsekwencją może być kara nałożona przez Google, dlatego trzeba wykazać się wiedzą, aby nie przyczynić się do uzyskania odwrotnych do zamierzonych rezultatów.

Wśród ekspertów znajdą się tacy, którzy podczas opracowywania strategii koncentrują się wyłącznie na contencie i odkładają na bok pozyskiwanie linków. W opozycji znajdą się osoby uznające zdobywanie odnośników jako główny sposób na wyższe noty rankingowe.

Obalamy pierwszy mit

Proces link buildingu i kreowania dobrej jakości treści przenikają się, tworząc spójną całość. Zaniechanie pracy nad którymś ze wskazanych obszarów nie wróży nic dobrego. Choć trudno zaprzeczyć powiedzeniu “Content is The King”, to jednak treść okazuje się niewystarczająca, jeżeli jest trudno dostępna. Jej ekspozycję umożliwia dystrybucja i zamieszczenie linku w widocznym, atrakcyjnym miejscu, prowadzącym do wartościowego dla odbiorcy wpisu.

Chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin na zarządzanej przez Ciebie stronie? Dołóż wszelkich starań, aby zbudować solidny profil linkowy.

Mit numer 2. Ilość ponad jakość

Dawniej przyjmowano, że im więcej linków, tym lepiej. Podejście wielu specjalistów i właścicieli witryn internetowych zmieniło się wraz z modernizacją algorytmów, które postrzegają opisywaną praktykę jako niepożądaną.

Warto wiedzieć, że liczba domen linkujących oraz samych odnośników to pojęcia, które nie są ze sobą tożsame. Co to oznacza w praktyce? Zdobycie 15 linków z 15 odmiennych domen okazuje się bardziej cenne niż w przypadku 50 odnośników z wyłącznie 5 domen.

Obalamy drugi mit

Zadbaj o to, aby profil linkowy, nad którym pracujesz, budowany był stopniowo, a odnośniki w jego ramach cechowały się różnorodnością. Zakłada się, że liczba linków powinna wzrastać adekwatnie do rozwoju strony internetowej, tzn. publikowanych treści oraz podstron.

Mit numer 3. Nieszkodliwe pójście na skróty i zakup linków

W sieci możesz znaleźć ofertę w postaci pakietu gwarantującego pokaźną pulę linków w określonej cenie. Takie działanie jest nieetyczne i przede wszystkim niezgodne z wytycznymi Google. Co więcej, nienaturalnie tworzona baza linków to zdecydowany strzał w kolano.

Obalamy trzeci mit

Już wiesz, że nie warto angażować się w tego typu transakcje, ale czy istnieją techniki, które pozwolą Ci na pozyskanie większej liczby odnośników? Oczywiście! Wystarczy, że:

  • zaczniesz, od czasu do czasu, upowszechniać artykuły stworzone przez specjalistę w danej branży;
  • założysz firmowy profil w mediach społecznościowych i będziesz nim zarządzać;
  • dołożysz wszelkich starań, aby tworzony przez Ciebie content był najwyższej jakości.

Mit numer 4. Link building = spam

Nie ma najmniejszej wątpliwości co do tego, że linki spamowe stanowią poważne niebezpieczeństwo dla zarządzanej witryny internetowej. Nie wszystkie odnośniki należy jednak mierzyć tą samą miarą. Kiedy można przypiąć im łatkę “spamerskich”? Odpowiedź jest prosta – wtedy, gdy pochodzą ze źródeł wątpliwej jakości. Aby odetchnąć z ulgą i pozbyć się niekorzystnych odnośników, warto posłużyć się narzędziem, jakim jest SPAM Score.

Obalamy czwarty mit

Jeżeli czerpiesz linki z zaufanych, rzetelnych domen, nie musisz obawiać się o niechlubne działanie spamu. Pamiętaj, że jakość nie idzie w parze z ilością, dlatego musisz weryfikować, czy witryny, z których pochodzą odnośniki, są godne uwagi.

Mit numer 5. Wyłącznie linki dofollow mają znaczenie

Linki dofollow są niezwykle ważne ze względu na fakt, że to one przekazują moc witryny docelowej stronie i informują Googleboty o konieczności podążania za odnośnikiem. Aby jednak śmiało powiedzieć, że budowany profil linkowy to rezultat naturalnie wdrażanych praktyk, nie można pomijać wartości odnośników, którym towarzyszy znacznik nofollow.

Obalamy piąty mit

Oprócz wiedzy na temat tego, że linki nofollow mają swój udział w procesie link buildingu, warto pamiętać także o innej klasyfikacji odnośników. Mowa tu o linkach czystych i tzw. anchorach. Zaleca się, aby jak największa pula odnośników miała naturalną postać, z kolei samych anchorów powinno być znacznie mniej.

Mit numer 6. Media społecznościowe są bezwartościowe w kontekście link buildingu

Choć większość linków z serwisów społecznościowych opatrzonych jest atrybutem nofollow, to, wbrew wszelkim spekulacjom, mają one pozytywny wpływ na pozycjonowania Twojej strony WWW. Przyczyniają się do wzrostu ruchu na zarządzanej witrynie, mają wkład w dywersyfikację odnośników (nofollow i dofollow), zwiększają ekspozycję firmy na dane słowa kluczowe oraz stymulują proces indeksacji.

Obalamy szósty mit

Linki prowadzące z social mediów, mimo że nie oddziałują w sposób bezpośredni na rangę platformy, zaliczane są do elementów mających swój udział w procesie optymalizacji strony pod kątem wyników wyszukiwania.

Mit numer 7. Jedna strategia linkowania = jedna recepta na sukces

Nie daj się zwieść instrukcjom przedstawiającym, jak, krok po kroku, zdobywać biznesowe imperium za pomocą odpowiedniego planu linkowania. Każdy doświadczony pozycjoner wie, że wszystko zależy od specyfiki branży, nasycenia konkurencji oraz budżetu.

Obalamy siódmy mit

Niestety, nie ma wypracowanej jednej, niepowtarzalnej taktyki budowania efektywnego profilu linkowego. Jeżeli nie wiesz, jak się za to zabrać, koniecznie sięgnij po support wyspecjalizowanej agencji SEO.

Mit numer 8. Mailing to znakomity pomysł na zdobywanie linków

Musimy Cię zmartwić, ale skierowanie wiadomości tekstowych do potencjalnych klientów z zaimplementowanym wewnątrz treści linkiem często nie zdaje egzaminu. Powód? Większość internautów uodporniła się na maile, a spersonalizowane zwroty to stanowczo za mało, aby przykuć ich wzrok.

Obalamy ósmy mit

Adresaci, do których wysyłasz masowo maile, mogą odczuć wrażenie, że są zasypywani spamerskimi treściami. Przemyśl, co właściwie chcesz zaoferować swojemu odbiorcy i dlaczego powinien zapoznać się z treścią wiadomości.

Mit numer 9. Budowanie profilu linkowego mniej atrakcyjne od innych praktyk

Ostatni mit dotyczy marnotrawstwa czasu na budowanie wartościowego profilu linkowego. W zamian proponuje się koncentrację na kształtowaniu contentu, a pozyskiwanie odnośników odkłada się na bok. Trudno jednak wyobrazić sobie optymalizację strony bez link buildingu.

Obalamy dziewiąty mit

To naprawdę się opłaca, ale tylko wtedy, gdy strategia zostanie skrupulatnie przemyślana i opracowana. Pod żadnym pozorem nie daj sobie wmówić, że angażowanie się w kształtowanie solidnej bazy linków jest bezcelowe.

Sprawdź: Link building bez tajemnic – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Podsumowanie

Wiedza na temat mitów link buildingu pomaga zrozumieć, co może doprowadzić do porażki, a tym samym daje wyraźny sygnał, jak przeciwdziałać takim niechlubnym praktykom SEO. Nie bagatelizuj istoty linkowania dla zarządzanej przez siebie strony, twórz kompleksowe strategie działania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak rozwiązać problem zduplikowanej treści oraz kanibalizacji słów kluczowych?
    Jak rozwiązać problem zduplikowanej treści oraz kanibalizacji słów kluczowych?
    Pozycjonowanie stron wymaga zaangażowania i znajomości działania wyszukiwarki. Jak radzić sobie z problemem zduplikowanej treści i kanibalizacją słów kluczowych?
    Strony niedostępnych produktów – jak sobie z nimi poradzić?
    Strony niedostępnych produktów – jak sobie z nimi poradzić?
    Z pewnością miałeś już do czynienia z niedostępnymi produktami. Czy wiesz jednak, co zrobić, aby nie stracić przez to swoich klientów? Wszystkiego dowiesz się w naszym artykule.
    5 podstawowych błędów samodzielnego pozycjonowania
    5 podstawowych błędów samodzielnego pozycjonowania
    Myślisz, że pozycjonowanie to rurki z kremem i dasz radę ogarnąć je samodzielnie? Ten wpis pozbawi Cię złudzeń, ale też pomoże Ci uniknąć kary ze strony wyszukiwarki.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę