DARMOWY AUDYT SEO

Agencje marketingowe na celowniku firm produkcyjnych: pytania, które rozwiążą każdy dylemat

Agencje marketingowe na celowniku firm produkcyjnych: pytania, które rozwiążą każdy dylemat

Kampus Production/pexels.com

Wybór agencji z obszaru marketingu to nie lada wyzwanie dla poszczególnych przedsiębiorców zajmujących się branżą produkcyjną. Każda decyzja niesie za sobą pewne konsekwencje, dlatego nie można bagatelizować dogłębnej analizy dostępnych opcji. Musisz znać odpowiedź na kilka, a nawet kilkanaście pytań, aby ze 100% pewnością dokonać wyboru. W końcu nawiązanie relacji z zespołem ekspertów decyduje o sukcesie prowadzonej działalności bądź sromotnej klęsce.

W artykule podpowiadamy, jakie kwestie warto poruszyć, przymierzając się do zawarcia umowy z firmą marketingową. Jak mówi stare porzekadło: “Kto pyta, nie błądzi”.

Firma marketingowa w ogniu pytań

Zdajemy sobie sprawę, że dla początkujących przedsiębiorców w świecie e-biznesu większość marketingowych terminów może brzmieć jak zlepek czarodziejskich zaklęć. Dobrze prosperujące agencje zajmujące się tym obszarem z pewnością wyjdą naprzeciw trudnościom, które mogą wynikać z braku zrozumienia specjalistycznych pojęć. Natomiast do Twoich zadań należy stawianie szeregu pytań. Jakimi informacjami powinieneś szczególnie się zainteresować, przeprowadzając “miniwywiad” z firmami marketingowymi?

Pytanie 1. Jakie usługi znajdują się w ofercie agencji?

Niezapoznani z rynkiem marketingowym przedsiębiorcy błędnie stwierdzają, że zespół ekspercki jest od wszystkiego. W rzeczywistości na rynku można odnaleźć agencje specjalizujące się wyłącznie w SEO bądź skupiające przede wszystkim na usługach PPC, dalej na zarządzaniu mediami społecznościowymi bądź takie, które odpowiadają wyłącznie za projektowanie witryn internetowych.

Wybór firmy oferującej wachlarz usług przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim gwarantuje kompleksowość obsługi i często opracowanie solidnej strategii marketingowej.

Pytanie 2. Jakim doświadczeniem może poszczycić się firma marketingowa?

Branża produkcyjna jest specyficzną dziedziną, dlatego warto uwzględnić, jakie doświadczenie ma firma marketingowa w pracy z przedsiębiorstwami o wskazanym profilu działalności.

Oprócz podstawowej wiedzy obejmującej obszar przemysłowy równie ważne, jak nie najważniejsze, jest pytanie dotyczące funkcjonowania agencji na rynku marketingowym na przestrzeni lat. Możesz poprosić o portfolio i zapoznać się z przykładami poprzednich prac, które dadzą Ci pogląd na jakość świadczonych usług. Sprawdzoną metodą jest zrobienie researchu w Internecie oraz przegląd opinii zamieszczanych przez zadowolonych (bądź przeciwnie) klientów.

Pytanie 3. Jak sprawdzić rezultaty strategii wdrażanej przez zespół ekspertów?

Nieprzyjaźnie brzmiący monitoring nie jest w świecie marketingu niczym złym, lecz wręcz przeciwnie – koniecznym. Prawdopodobnie zależy Ci na tym, aby zweryfikować, czy inwestycja w nawiązanie współpracy z agencją nie poszła na marne. Stąd również potrzeba otrzymywania regularnych raportów z kolejno podjętych kroków przez grono specjalistów.

W toku wstępnej rozmowy z zespołem agencji marketingowej zapytaj się, w jaki sposób i jak często będziesz uzyskiwał informacje o rezultatach prowadzonej kampanii. Bieżące śledzenie wszelkich powziętych modyfikacji pozwoli ocenić, czy sposób działania firmy jest zbieżny z postawionymi przez Ciebie celami biznesowymi.

Pytanie 4. W jaki sposób Twoje przedsiębiorstwo będzie komunikować się z zespołem agencji marketingowej?

Komunikacja to klucz udanej współpracy, choć wiemy, że głowę zaprzątasz sobie teraz wskaźnikami marketingowymi. Nie chcesz chyba znaleźć się w sytuacji, w której zapłaciłeś za usługę, oczekujesz pierwszych rezultatów kampanii marketingowej, a feedbacku brak. Sposób, w jaki będziesz porozumiewać się ze specjalistami z obszaru marketingu, to element, który warto wziąć pod uwagę podczas pierwszych rozmów.

W związku z tym zadbaj o szczegóły dotyczące metod porozumiewania się z zespołem ekspertów oraz czas oczekiwania na skierowane do niego pytania. Zapytaj się, czy istnieje konkretna osoba odpowiedzialna za zarządzanie Twoim biznesowym projektem i czy do jej zadań należy również bieżący kontakt z Tobą.

Pytanie 5. Jak długo będziesz czekać na pierwsze efekty?

Jeżeli agencja marketingowa będzie przekonywać Cię do natychmiastowych rezultatów swojej pracy, to wiedz, że “coś tu nie gra”. Przemyślane strategie wymagają czasu i mimo że każdy chciałby zobaczyć rezultaty w trybie natychmiastowym, z pewnością nie jest to możliwe. Cały proces uzależniony jest od wielu czynników, m.in. od rodzaju usługi czy przeznaczonych finansów.

Na efekt “WOW” możesz czekać nawet pół roku, dlatego warto mieć to na uwadze, gdy agencja gwarantuje pierwsze wyniki w błyskawicznym tempie.

Pytanie 6. W jaki sposób jest wydawany przeznaczony przez Ciebie budżet?

Ciągła inwestycja w konkretne działania marketingowe może okazać się ryzykowna, zwłaszcza jeżeli wyniki wdrażanej strategii marketingowej nie spełniają Twoich oczekiwań. Wobec tego skieruj do specjalistów zapytanie dotyczące finansowania konkretnych elementów w kampanii.

Sprawdź: Czym jest neuromarketing?

Szukaj, pytaj i weryfikuj

Poszukiwanie odpowiedniej agencji marketingowej jest trudnym zadaniem, lecz wartym poświęconego czasu i uwagi. Spotykając się z przedstawicielami agencji, nie wahaj się zadawać różnorodnych pytań, ponieważ od tej decyzji mogą zależeć dalsze losy Twojego biznesu w sieci.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Urządzenia mobilne – jak dostosować stronę do małego ekranu?
    Urządzenia mobilne – jak dostosować stronę do małego ekranu?
    Moc urządzeń mobilnych. Strona mobile-friendly jako podstawa SEO oraz marketingu e-commerce. Jak dostosować się do małego ekranu? Oto wskazówki od czego zacząć.
    Jak zaistnieć w sieci?
    Jak zaistnieć w sieci?
    Internet to niesamowicie potężne narzędzie marketingowe, a wykorzystanie jego potencjału może pomóc zwiększyć zyski przedsiębiorstwa kilkukrotnie. Dowiedz się, jakie działania w sieci mogą pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu.
    Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?
    Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?
    Chciałbyś, aby Twoja strona internetowa ładowała się szybciej niż pozostałe? Musisz poznać zastosowanie formatu AMP! Ciekawy? Czytaj dalej!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę