Aktualizacja algorytmu i filmy widmo

Aktualizacja algorytmu i filmy widmo

Co tym razem przygotowało dla nas Google? Dzisiejszy przegląd newsów zaczniemy niestety wiadomością, która żadnego seowca raczej nie ucieszy. Na szczęście kolejne informacje są mniej dramatyczne.

May Core Update

Od poprzedniego core update’u minęło już całe sześć miesięcy, czas zatem ponownie wywrócić wszystko do góry nogami. 25 maja ruszyła kolejna aktualizacja algorytmu Google. Roll-out ma potrwać ok. dwóch tygodni. Wszystkich zainteresowanych Google odsyła do wytycznych z 2019 roku. Bo algorytm może się zmieniać, ale wytyczne pozostają takie same.


Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-may-2022-broad-core-algorithm-update/451783/

Google pokazuje miniaturki wideo w SERP-ach bez osadzania wideo na stronie?

A teraz ciekawostka z Twittera. Google może pokazać miniaturkę filmu ze strony, którego na tej stronie… nie ma. Samowolka Google? Nie do końca. W zamieszczonym przez Crystal Carter przykładzie tag OG video z filmem znajduje się w kodzie źródłowym. Problem w tym, że materiał nie jest widoczny na samej stronie, więc użytkownik nie może go odtworzyć. Crystal zamieściła również link do filmu na YouTube z wyróżnionym obrazem z filmu – ale ponownie, nie można go obejrzeć na stronie.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-video-thumbnails-without-embedding-video-33443.html

Google doradza w sprawie JavaScript

Google znowu podzielił się z nami wskazówkami, tym razem dotyczącymi JavaScriptu. Co robić, żeby przypodobać się wyszukiwarce?

1. Unikaj rozprzestrzeniania się plików JavaScript

Liczba plików JavaScript może być zbyt duża, jeśli nie zachowasz ostrożności, zwłaszcza w sytuacji, gdy każdy element UI znajduje się w osobnym pliku.

2. Unikaj nadmiernych wyszukiwań DNS dla plików JavaScript

Może to spowolnić pierwszą wizytę użytkownika na Twojej stronie.

3. Wyeliminuj nieefektywny JavaScript

Spowalnia strony internetowe i pogarsza wrażenia użytkowników.

4. Wyeliminuj nieużywany JavaScript

Nieużywany JavaScript również jest nieefektywny, ale Google twierdzi, że ten problem jest na tyle powszechny, że sam się ujawnia.

5. Skompresuj pliki JavaScript

Przeglądarka musi poświęcić więcej czasu procesora na dekompresję zawartości pliku, ale kompresja jest ogólnie korzystna.

6. Ustaw odpowiedni czas buforowania dla kodu JavaScript

Sprawdź, czy Twoje pliki JavaScript są zwracane z odpowiednimi nagłówkami czasu wygaśnięcia pamięci podręcznej. Pomaga to przeglądarkom uniknąć nadmiernego sprawdzania, czy pliki JavaScript w ich pamięci podręcznej są nieaktualne, co poprawia wydajność.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/6-javascript-optimization-tips-from-google/451021/

Skuteczność w Google Search Console pokazują teraz Q&A Education Rich Results

Wiemy już, że Google obsługuje dane strukturalne Quiz jako edukacyjne pytania i odpowiedzi. Po wdrożeniu tego rozwiązania pojawiają się one też w raportach wyników wyszukiwania w Google Search Console.

Google twierdzi, że możemy używać danych strukturalnych Quiz, aby pomagać uczniom łatwiej znajdować strony z pytaniami edukacyjnymi. Co więcej (cyt.): „Dodanie danych strukturalnych sprawia, że treści mogą pojawić się w karuzeli pytań i odpowiedzi dla edukacji w wynikach wyszukiwania Google, Asystenta Google i Google Lens”.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-search-console-performance-reports-education-q-a-rich-results-33437.html

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Dlaczego niektóre strategie SEO nie przynoszą rezultatów Twojej stronie internetowej?

    Dlaczego niektóre strategie SEO nie przynoszą rezultatów Twojej stronie internetowej?

    Z pewnością nie raz zastanawiałeś się, czemu Twoje strategie SEO nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Może właśnie popełniasz te typowe błędy? Sprawdź!
    Jak stworzyć skuteczną kampanię w mediach społecznościowych?

    Jak stworzyć skuteczną kampanię w mediach społecznościowych?

    Stworzenie dobrej kampanii w mediach społecznościowych to nie lada wyzwanie, jednak dzięki naszym wskazówkom na pewno będzie łatwiej. Przekonaj się!
    Jak stworzyć płatną kampanię w internecie – czyli wszystko o Google Ads

    Jak stworzyć płatną kampanię w internecie – czyli wszystko o Google Ads

    Chcesz stworzyć płatną kampanię w internecie? Koniecznie przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się wszystkiego o Google Ads!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.