Aktualizowanie wizytówki Google – co poprawić pod pozycjonowanie?

Aktualizowanie wizytówki Google – co poprawić pod pozycjonowanie?

Benjamin Dada/unsplash.com

Niezależnie od branży, którą się zajmujesz, powinieneś zadbać o profil w Google My Business. Tak naprawdę nic Cię to nie kosztuje, a może przynieść wymierne rezultaty. Jak zabrać się za założenie wizytówki i poprawić widoczność witryny w wynikach SERP? O tym przeczytasz w niniejszym wpisie. Nie zwlekaj dłużej, sięgnij po gotowe rozwiązania!

Wizytówka Google to renoma Twojej marki

Google My Business (inaczej Google Moja Firma, GMF) to darmowe narzędzie, którego przeznaczeniem jest przedstawienie podstawowych informacji dotyczących działania przedsiębiorstwa. Możesz zawrzeć w niej godziny otwarcia stacjonarnej placówki, lokalizację siedziby oraz numer kontaktowy. Każdorazowa obsługa wizytówki Google wiąże się z koniecznością posiadania fizycznego lokum przez przedsiębiorcę, ponieważ jest to skrupulatnie sprawdzane ze strony Google poprzez przesłany pocztą kod.

GMF to sprawdzone rozwiązanie względem użytkowników poszukujących produktów w lokalnym środowisku. Oprócz odpowiedzi na określone frazy w postaci odnośników do stron przy wykorzystaniu Google Maps internautom wyświetlą się oferty w obrębie miejscowości, w której aktualnie przebywają.

Sprawdź: Jak pozycjonować strony hazardowe?

Jakie zmiany wprowadzić, aby osiągnąć lepszy rezultat w SEO?

Na ekspozycję profilu Google My Business w rezultatach SERP oraz Mapach Google wpływa wiele determinantów. Aby edycja wizytówki przebiegła pomyślnie i przyniosła oczekiwany ruch organiczny na stronie, musisz podjąć w tym celu pewne działania. O jakich aktywnościach mowa?

Zmodyfikuj tytuł i opis w wizytówce Google

Na proces, którym wyróżnia się aktualizacja wizytówki Google, oddziałują naturalne frazy. Co to oznacza w praktyce dla zarządzającego witryną w sieci? W opisie, który maksymalnie może pomieścić 750 znaków ze spacjami, powinieneś wykorzystać fundamentalne słowo kluczowe we właściwie odmienionej formie gramatycznej. W tytule nie warto prowadzić do zbędnych nadużyć, dlatego, jeżeli zaobserwujesz trudności we wcieleniu frazy do tytułu, nie porywaj się z motyką na słońce. Korzystniej będzie wyglądać nazwa Twojego brandu niż sztucznie użyta fraza.

Zbieraj żniwa w postaci recenzji od swoich klientów

“Świeże” opinie dotyczące Twojej działalności są wyeksponowane w wynikach wyszukiwarek oraz stanowią determinant dla wielu klientów poszukujących w Internecie odpowiedniego asortymentu bądź usługi. I najważniejsze…mają niebagatelną moc w procesie zwiększania widoczności wizytówki Google Moja Firma. Z tego też względu należy dbać o regularne ich pozyskiwanie. Algorytmy zwracają uwagę na długość formułowanych opinii oraz liczbę wystawianych rekomendacji. Ważny jest także feedback nie tylko na miłe, pochlebiające komentarze, lecz również te, które niezbyt przychylnie oceniają działanie przedsiębiorstwa.

Źródło: Luke Southern/unsplash.com

Co dalej? Zadbaj o integrację strony internetowej z wizytówką Google. Adres zamieszczony w profilu oraz ten, który znajduje się w zakładce “Kontakt” na prowadzonej przez Ciebie witrynie, powinny być identyczne. Warto pokusić się o umieszczenie także mapy prowadzącej do siedziby firmy. Musisz maksymalnie uzupełnić wszelkie potrzebne informacje dotyczące wizytówki, w tym opis produktów, usług oraz załączyć fotografie. Wszystkie działają bowiem na korzyść funkcjonowania marki w sieci.

Odpowiednio kategoryzuj swoją wizytówkę

Mamy tu na myśl wybór określonej kategorii wizytówki eksponowanej w rezultatach SERP na określone zapytanie, na które chciałbyś pozycjonować swoją stronę. Wpisz interesującą Cię frazę, a następnie zweryfikuj, jaka kategoria najczęściej pojawia się na liście odpowiedzi.

Zwiększ widoczność firmy dzięki wizytówkom NAP

To nie jest działanie związane z aktualizacją wizytówek Google My Business. Właściwie NAP stanowi akronim od anglojęzycznych: Name, Address, Phone Number, i właśnie o te elementy należy zadbać, rejestrując profile na wybranych stronach internetowych. Pamiętaj o integracji danych z GMF wraz z zamieszczonymi w wizytówkach NAP.

Pula profitów od wizytówki Google

Poprawna edycja wizytówki Google przynosi dla prowadzących stronę wiele korzyści. Jedną z nich jest możliwość darmowej reklamy oferty produktów bądź usług. Gromadząc opinie, a następnie odpowiadając na pytania, wątpliwości, pochwały bądź niekorzystne oceny, budujesz grono lojalnych klientów oraz wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Z perspektywy użytkownika to również szansa na szybkie pozyskanie niezbędnych informacji, na podstawie których mogą już wnioskować, czy jest sens podejmowania dalszych kroków celem zapoznania się z ofertą przedsiębiorstwa.

Głównym plusem zaangażowania sił w aktualizację GMF jest uzyskanie szybkich rezultatów. Wdrożone modyfikacje w błyskawicznym tempie pojawiają się w profilu, prowadząc tym samym do wzrostu ekspozycji wizytówki. Wraz ze zmianami algorytmów nadeszły także pewne nowości w ich postrzeganiu. Mowa tu o ograniczeniach w postaci dodawania dużej ilości rekomendacji, które niekoniecznie szły w parze z ich wiarygodnością.

Jeśli planujesz rozwinąć swój e-biznes i świadomie zarządzać marką w Internecie, postaw na aktualizację wizytówki Google. Stań się bardziej rozpoznawalny i nie pozwól, aby konkurencja wyprzedziła Cię w rankingach wyszukiwarki.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak powinno się pozycjonować sklep internetowy?

    Jak powinno się pozycjonować sklep internetowy?

    Chcesz wypozycjonować sklep internetowy? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i jak zrobić to skutecznie!
    Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?

    Co trzeba wiedzieć podczas migrowania strony na platformę Shoper?

    Migracja strony na platformę Shoper to dość złożony proces. Warto więc wiedzieć, o czym pamiętać podczas jego realizacji i jakich błędów unikać.
    Do czego służą Schema.org?

    Do czego służą Schema.org?

    Jak skorzystać ze Schema.org? SEO skupia się obecnie na wyszukiwarce i użytkowniku. Dane strukturalne pomogą Ci pokryć wymagania algorytmów i czytelników.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę