DARMOWY AUDYT SEO

Aktywni konsumenci nowym wyzwaniem dla marketingu

Aktywni konsumenci nowym wyzwaniem dla marketingu

Christina Morillo / pexels.com

Strategie marketingowe towarzyszą nam od dekad, są jak zwierciadła, w których możemy się przeglądać. Wszechobecne technologie cyfrowe otaczają nas w komunikacji miejskiej, w pracy, domu, a przede wszystkim są w naszych rękach. Facebook, Instagram, Twitter, SMS-y, filmy, zdjęcia – wciąż jesteśmy podłączeni, aktywni. Trzeba nadążać.

Nowi użytkownicy

Powstała nowa kategoria użytkowników – Generacja C. Są nieustannie online (always-on), korzystają z internetu w każdym miejscu na świecie. Z drugiej strony nie można zapominać o użytkownikach o zmniejszonym stopniu cyfrowej biegłości. Są to w większości osoby powyżej 35. roku życia, które znacznie później otrzymały dostęp do wirtualnego świata. Nie oznacza to jednak, że media społecznościowe nie są w kręgu ich zainteresowań.

Marki oraz firmy zwracające uwagę na marketing internetowy dokładają współcześnie wielu starań, aby móc usatysfakcjonować każdą z tych grup. Cechują je szczególne wzorce zachowań oraz sposób, w jaki korzystają z urządzeń i sieci społecznościowych. Odsetek stale aktywnych konsumentów zwiększa się co roku niezależnie od branży. Warto więc zastanowić się nad własnymi strategiami budowania relacji ze świadomymi użytkownikami.

Sprawdź: Dlaczego reklama na Facebooku nie przynosi efektów?

Spersonalizowany odbiorca kluczem do sukcesu

Podstawowym zadaniem stojącym przed specjalistami w świecie marketingu jest zdefiniowanie profili swoich odbiorców. Generacja C, czyli tak zwani cyfrowi tubylcy, to biegli specjaliści w świecie internetowym, nic nie umknie ich uwadze. Drugą grupą są cyfrowi imigranci, wyżej wspomniana grupa mniej biegłych użytkowników, których liczba jest równie wysoka.

Określenie grupy odbiorców wymaga wiele pracy, od identyfikacji zachowań, pragnień, potrzeb, po problemy jakie ich dotyczą. Profil klienta jest głównym materiałem podczas budowania zintegrowanych kampanii marketingowych. Jest także tym, co łączy cyfrowych tubylców i imigrantów. Wykluczenie jednej z grup zmniejsza nasze szanse na odniesienie sukcesu w budowaniu stabilnego, godnego zaufania wizerunku.

Stworzenie modelu i taktyk zwiększających zainteresowanie potencjalnych użytkowników pozwala oszczędzić czas oraz umożliwia lepsze dopasowanie do potrzeb, co przekłada się na jakość zysków oraz trwałość relacji.

Aktywna strategia konsumencka a relacja

Współcześni konsumenci coraz częściej poszukują wartości pozamaterialnych. Wynika to z nieustannej konsumpcji mediów, reklam i rekomendacji. Nowoczesne marki i firmy starają się więc stworzyć taktyki zaangażowania swojej publiczności. Istnieje kilka kroków pozwalających na budowanie wiarygodnej, trwałej relacji.

1. Określ odbiorcę

Jak już wspomniano, najważniejsza jest grupa docelowa. Jej zidentyfikowanie pozwoli ustalić strategię optymalizacji, a także wzbudzi zaufanie wśród wybranej społeczności.

2. Stwórz przestrzeń komunikacji

Wielu użytkowników uważa za niepożądaną reklamę internetową wyskakujące okna oraz automatyczne odtwarzanie filmów. Uznano je za staromodne, a przede wszystkim irytujące. Nie należy więc atakować odbiorców treściami, a stworzyć narzędzia do obustronnej komunikacji.

3. Zadbaj o indywidualny kontakt

Relacja face-to-face może zostać przeniesiona w świat wirtualny. Coraz większa liczba konsumentów ceni sobie indywidualny kontakt, dzięki któremu uzyskują praktyczne informacje oraz pomoc.

4. Sharing is caring

Aktywni odbiorcy cenią możliwość publikowania treści, recenzji i komentarzy, które porównują ze swoimi rówieśnikami. Dzięki ich udostępnieniom – tradycyjnie był to marketing szeptany – zwiększa się widoczność marki.

5. Postaw na zaufanie

Rekomendacje osób, które znamy, są odpowiednikiem tradycyjnej poczty pantoflowej. Marki, które słuchają najbardziej aktualnych potrzeb swoich konsumentów, podkreślają w ten sposób ważność ich wkładu w budowanie oferty.

6. Pamiętaj o treści

Content marketing jest jednym z najważniejszych elementów, to właśnie po treści sięgają użytkownicy. Kolejnym krokiem jest zachęcenie ich do generowania własnych materiałów za pośrednictwem mediów społecznościowych.

7. Less is more

Im bardziej przejrzysta i czytelna forma publikowanych materiałów, tym łatwiejszy do nich dostęp. Większość użytkowników nie dysponuje dużą ilością czasu, publikuj więc proste komunikaty możliwe do szybkiego odczytania.

8. Mobilność to dostępność

Upewnij się, że łatwo jest cię znaleźć na różnych platformach. W tym celu pomocne okażą się strategie i narzędzia SEO oraz SEM. Zoptymalizują swoją widoczność w wyszukiwarkach internetowych, dzięki czemu zadbasz o przywiązanie użytkowników.

9. Skorzystaj z kręgu znajomych

Według badań 95% aktywnych konsumentów za najbardziej wiarygodne źródło informacji uznaje znajomych oraz profile obserwowane w mediach społecznościowych. Wykorzystaj więc umiejętności influencerów, w celu wsparcia własnej społeczności.

10. Okaż troskę

Współcześnie rośnie świadomość problemów związanych ze zmianami na świecie. Konsumenci cenią inicjatywy niekomercyjne, okaż więc zainteresowanie problemami różnych grup społecznych, włącz się w inicjatywy wykazujące chęć troski o najbliższe otoczenie.

11. Pamiętaj o danych

Analizy danych pomogą ci zrozumieć zachowania konsumentów. Zidentyfikuj ścieżki zakupów swoich użytkowników, syntetyzuj dane za pomocą analizy własnej witryny, aby móc ją udoskonalać i rozwijać.

Oczekiwania wobec usług cyfrowych są coraz wyższe. Największe sukcesy zyskują marki łączące techniki marketingowe, handlowe z potrzebami aktywnych konsumentów, z którymi współtworzą content. Pozwól na żywe doświadczanie swojej oferty, dostosuj produkty i usługi do nowych oczekiwań. Szybkość zmian technologicznych wymaga zwiększenia świadomości swojej marki.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wskazówki, jak dobrze zarządzać strategią marketingu internetowego
    Wskazówki, jak dobrze zarządzać strategią marketingu internetowego
    Zastanawiasz się, co robisz źle w swojej strategii marketingu internetowego? Odbiorcy są dla Ciebie zbyt trudni do zrozumienia i nie wiesz, czego oczekują? Przeczytaj!
    Marketing LinkedIn? Naprawdę warto! – poznaj 5 sposobów na odświeżenie wizerunku firmy na LinkedIn
    Marketing LinkedIn? Naprawdę warto! – poznaj 5 sposobów na odświeżenie wizerunku firmy na LinkedIn
    Chociaż znamy popularniejsze kanały mediów społecznościowych, LinkedIn to doskonała wizytówka Twojej firmy. Dowiedz się jak wzbogacić swoją strategię marketingową!
    Krótka historia Internetu: od zimnej wojny do zakupów online
    Krótka historia Internetu: od zimnej wojny do zakupów online
    Zapraszamy na krótką podróż w czasie, która przypomni Ci, że Internet wcale nie jest z nami „od zawsze”, a świat online to nie tylko możliwości, ale też zagrożenia.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę