Alfabet tworzenia treści na stronach internetowych – SEO i Content Marketing kluczami do sukcesu

Alfabet tworzenia treści na stronach internetowych – SEO i Content Marketing kluczami do sukcesu

Michaela / pexels.com

Mnogość strategii oraz narzędzi zwiększa możliwości planowania i realizacji pomysłów w kontekście kanałów dystrybucji. Content marketing dostarcza nam wysokiej jakości informacji w przejrzystej formie. Treść umożliwia nam stały kontakt z klientami.

Nowe wyzwania

Algorytmy wyszukiwarek internetowych zmuszają właścicieli stron do optymalizacji pod kątem SEO, aby zwiększyć swoją widoczność w świecie wirtualnym. Celem jest ciągłe zwiększanie ruchu na stronie oraz sprzedaż usług pod kątem SERP, czyli słów kluczowych. Oto uproszczony alfabet świadomego budowania marki:

P – profil użytkownika

Pierwszym zadaniem, które stoi przed właścicielem strony, jest określenie profilu użytkownika odwiedzającego witrynę. Kim jest, jakie są jego potrzeby, w jaki sposób zwrócić jego uwagę – te podstawowe pytania pozwalają na zbudowanie strategii marketingowej oraz dopasowanie treści do odbiorcy. Aby móc tworzyć content pod kątem SEO, zwróć uwagę na:

– płeć,

– wiek,

– miejsce zamieszkania,

– wykształcenie,

– potencjalne problemy, z jakimi się mogą mierzyć.

Dzięki tym kilku krokom będziesz mógł zbudować stałą grupę odbiorców, a także wzbudzisz zaufanie wśród wybranej społeczności.

S – słowa kluczowe

Intencje naszych użytkowników możemy określać za pomocą słów kluczowych. Ich mapowanie umożliwia optymalizację treści na naszej witrynie internetowej. Należy pamiętać o tym, że wyszukiwarki są nakierowane na terminy i frazy, dzięki temu można określić potrzeby odbiorców posługujących się właśnie nimi. Część użytkowników korzysta bezpośrednio z wyszukiwarek zamiast adresu URL. W tym celu możemy wyróżnić trzy potrzeby:

informacyjną – użytkownik poszukuje odpowiedzi na postawione pytanie,

komercyjna – celem jest dokonanie zakupu w perspektywie czasu,

transakcyjną – celem jest podjęcie działań handlowych.

T – treść

Następnym etapem jest optymalizacja treści pod kątem SEO, tak aby były zarówno atrakcyjne, jak i przejrzyste. Z pomocą przychodzi tutaj copywrighting, świadomość tematyki, omówienie problematyki. Dzięki temu w naturalny sposób użytkownicy odnajdują słowa kluczowe, a wyszukiwarki internetowe zwiększają widoczność strony w rankingach.

O – optymalizacja

Zasadniczym celem SEO jest organizowanie działań i strategii tak, aby przyniosły jak najlepsze efekty przy jak najmniejszym zużyciu energii. Ułatwieniem w kreowaniu treści są między innymi różnej długości zdania, podział na tytuły i podtytuły, wypunktowania – wszystkie te elementy ułatwiają czytanie i przyswajanie informacji.

Podział tekstu na mniejsze elementy umożliwia ustalenie hierarchii ważności słów kluczowych pod kątem intencji. Liczy się hierarchia informacji – od podstawowych po bardziej szczegółowe. Ważna jest jednak oszczędność, gdyż zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych w tagach może mieć negatywne skutki dla zrozumienia treści.

L – linki

Strona internetowa działa na dwóch płaszczyznach: wewnętrznej i zewnętrznej.

Linki wewnętrzne są kluczowe dla naszej witryny internetowej, stron produktów czy kategorii. W ich obrębie należy umiejscowić słowa kluczowe oraz treść. Stanowią rodzaj kotwicy, co oznacza, że pełnią jednocześnie funkcję fragmentu tekstu i linka.

Linki zewnętrzne z kolei zapewniają użytkownikom dalszą możliwość poszukiwania informacji oraz zagłębienie się w treściach wspomnianych wcześniej. Jest to prosty sposób na organizację treści, tak aby użytkownik mógł wybrać to, co go interesuje.

Źródło: Tranmautritam / pexels.com

U – URL

Na dalszym miejscu w optymalizacji treści stoi adres URL. Chociaż jest to czynnik drugorzędny, to tworzy on autorytet marki, firmy. Dodatkowo użycie słów kluczowych w adresie URL może wpływać na pozycjonowanie w rankingach. Świadomi swoich potrzeb użytkownicy lepiej zapamiętują krótkie adresy, o logicznym układzie, wykorzystujące przykuwające uwagę słowa.

M – opis meta

Jest to krótki opis wyświetlany w wyszukiwarce pod tytułem strony. Jest to miejsce, w którym potencjalny użytkownik zdobędzie podstawową wiedzę o stronie internetowej. Im więcej kliknięć, tym lepsze pozycjonowanie. Notatka meta powinna zawierać słowa kluczowe zwiększające trafność wyszukiwania, zachęcać do klikania, ale nie być dłuższa niż 160 znaków.

T – tagi tytułowe

Są to hasła wyświetlane w wyszukiwarkach internetowych, oznaczone niebieskim hiperłączem. Zgodnie z badaniami najlepiej sprawdzają się tagi mające między 50-60 znaków o konkretnych słowach kluczowych. Należy pamiętać, iż muszą one jasno informować o zawartości strony, tak aby użytkownik chciał z niej skorzystać.

O – oczy

Tym, co przykuwa uwagę w pierwszej kolejności są obrazy i filmy uzupełniające treść. Wpływa to na zwiększenie jakości wrażeń odbiorcy, a także ułatwia przyswajanie treści. Pod kątem SEO są to materiały pozwalające na wydłużenie czasu wizyty na witrynie, a także zwiększa prawdopodobieństwo powrotu na nią.

E – eco

Współczesne technologie są nakierowane na przyjazność mobilną. Należy w tym celu zoptymalizować swoją stronę, aby była jak najbardziej responsywna w zależności od potrzeb użytkownika oraz samego urządzenia. Mniejszy ekran może być wyzwaniem, ale także stanowić klucz do sukcesu.

Dlaczego jest to takie ważne?

Jak można zauważyć, tworzenie treści zoptymalizowanych pod kątem SEO na różnych płaszczyznach może zwiększyć naszą pozycję w rankingach wyszukiwarek. Celem są kliknięcia, jednak aby móc pozyskać ich jak najwięcej, należy przykuć uwagę użytkownika, a następnie zadbać o jego ciągłe zainteresowanie. Z niektórych narzędzi można korzystać samodzielnie, jednak jeśli zależy Ci na jak najlepszych wynikach, możesz odnaleźć pomoc wśród wyspecjalizowanych agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Połączenie SEO i PPC – czy to się opłaca?

    Połączenie SEO i PPC – czy to się opłaca?

    SEO czy PPC - co wybrać? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, dlaczego wykorzystanie obu tych strategii jednocześnie jest najlepszym rozwiązaniem.
    Czym jest sitemap.xml i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Czym jest sitemap.xml i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Google potrzebuje Twojej pomocy, aby lepiej zrozumieć Twój serwis i go zindeksować. Możesz to zrobić, jeśli dodasz mapę strony. Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku oraz jakich zasad powinieneś się trzymać.
    Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

    Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

    Dowiedz się, czym są dane strukturalne oraz jak wiele możesz zyskać dzięki wdrożeniu tego rozwiązania. Sprawdź, jakie informacje możesz wyświetlić w wynikach wyszukiwania i tym samym wzbudzić zainteresowanie internautów.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.