Alfabet tworzenia treści na stronach internetowych – SEO i Content Marketing kluczami do sukcesu

Alfabet tworzenia treści na stronach internetowych – SEO i Content Marketing kluczami do sukcesu

Michaela / pexels.com

Mnogość strategii oraz narzędzi zwiększa możliwości planowania i realizacji pomysłów w kontekście kanałów dystrybucji. Content marketing dostarcza nam wysokiej jakości informacji w przejrzystej formie. Treść umożliwia nam stały kontakt z klientami.

Nowe wyzwania

Algorytmy wyszukiwarek internetowych zmuszają właścicieli stron do optymalizacji pod kątem SEO, aby zwiększyć swoją widoczność w świecie wirtualnym. Celem jest ciągłe zwiększanie ruchu na stronie oraz sprzedaż usług pod kątem SERP, czyli słów kluczowych. Oto uproszczony alfabet świadomego budowania marki:

P – profil użytkownika

Pierwszym zadaniem, które stoi przed właścicielem strony, jest określenie profilu użytkownika odwiedzającego witrynę. Kim jest, jakie są jego potrzeby, w jaki sposób zwrócić jego uwagę – te podstawowe pytania pozwalają na zbudowanie strategii marketingowej oraz dopasowanie treści do odbiorcy. Aby móc tworzyć content pod kątem SEO, zwróć uwagę na:

– płeć,

– wiek,

– miejsce zamieszkania,

– wykształcenie,

– potencjalne problemy, z jakimi się mogą mierzyć.

Dzięki tym kilku krokom będziesz mógł zbudować stałą grupę odbiorców, a także wzbudzisz zaufanie wśród wybranej społeczności.

S – słowa kluczowe

Intencje naszych użytkowników możemy określać za pomocą słów kluczowych. Ich mapowanie umożliwia optymalizację treści na naszej witrynie internetowej. Należy pamiętać o tym, że wyszukiwarki są nakierowane na terminy i frazy, dzięki temu można określić potrzeby odbiorców posługujących się właśnie nimi. Część użytkowników korzysta bezpośrednio z wyszukiwarek zamiast adresu URL. W tym celu możemy wyróżnić trzy potrzeby:

informacyjną – użytkownik poszukuje odpowiedzi na postawione pytanie,

komercyjna – celem jest dokonanie zakupu w perspektywie czasu,

transakcyjną – celem jest podjęcie działań handlowych.

T – treść

Następnym etapem jest optymalizacja treści pod kątem SEO, tak aby były zarówno atrakcyjne, jak i przejrzyste. Z pomocą przychodzi tutaj copywrighting, świadomość tematyki, omówienie problematyki. Dzięki temu w naturalny sposób użytkownicy odnajdują słowa kluczowe, a wyszukiwarki internetowe zwiększają widoczność strony w rankingach.

O – optymalizacja

Zasadniczym celem SEO jest organizowanie działań i strategii tak, aby przyniosły jak najlepsze efekty przy jak najmniejszym zużyciu energii. Ułatwieniem w kreowaniu treści są między innymi różnej długości zdania, podział na tytuły i podtytuły, wypunktowania – wszystkie te elementy ułatwiają czytanie i przyswajanie informacji.

Podział tekstu na mniejsze elementy umożliwia ustalenie hierarchii ważności słów kluczowych pod kątem intencji. Liczy się hierarchia informacji – od podstawowych po bardziej szczegółowe. Ważna jest jednak oszczędność, gdyż zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych w tagach może mieć negatywne skutki dla zrozumienia treści.

L – linki

Strona internetowa działa na dwóch płaszczyznach: wewnętrznej i zewnętrznej.

Linki wewnętrzne są kluczowe dla naszej witryny internetowej, stron produktów czy kategorii. W ich obrębie należy umiejscowić słowa kluczowe oraz treść. Stanowią rodzaj kotwicy, co oznacza, że pełnią jednocześnie funkcję fragmentu tekstu i linka.

Linki zewnętrzne z kolei zapewniają użytkownikom dalszą możliwość poszukiwania informacji oraz zagłębienie się w treściach wspomnianych wcześniej. Jest to prosty sposób na organizację treści, tak aby użytkownik mógł wybrać to, co go interesuje.

Źródło: Tranmautritam / pexels.com

U – URL

Na dalszym miejscu w optymalizacji treści stoi adres URL. Chociaż jest to czynnik drugorzędny, to tworzy on autorytet marki, firmy. Dodatkowo użycie słów kluczowych w adresie URL może wpływać na pozycjonowanie w rankingach. Świadomi swoich potrzeb użytkownicy lepiej zapamiętują krótkie adresy, o logicznym układzie, wykorzystujące przykuwające uwagę słowa.

M – opis meta

Jest to krótki opis wyświetlany w wyszukiwarce pod tytułem strony. Jest to miejsce, w którym potencjalny użytkownik zdobędzie podstawową wiedzę o stronie internetowej. Im więcej kliknięć, tym lepsze pozycjonowanie. Notatka meta powinna zawierać słowa kluczowe zwiększające trafność wyszukiwania, zachęcać do klikania, ale nie być dłuższa niż 160 znaków.

T – tagi tytułowe

Są to hasła wyświetlane w wyszukiwarkach internetowych, oznaczone niebieskim hiperłączem. Zgodnie z badaniami najlepiej sprawdzają się tagi mające między 50-60 znaków o konkretnych słowach kluczowych. Należy pamiętać, iż muszą one jasno informować o zawartości strony, tak aby użytkownik chciał z niej skorzystać.

O – oczy

Tym, co przykuwa uwagę w pierwszej kolejności są obrazy i filmy uzupełniające treść. Wpływa to na zwiększenie jakości wrażeń odbiorcy, a także ułatwia przyswajanie treści. Pod kątem SEO są to materiały pozwalające na wydłużenie czasu wizyty na witrynie, a także zwiększa prawdopodobieństwo powrotu na nią.

E – eco

Współczesne technologie są nakierowane na przyjazność mobilną. Należy w tym celu zoptymalizować swoją stronę, aby była jak najbardziej responsywna w zależności od potrzeb użytkownika oraz samego urządzenia. Mniejszy ekran może być wyzwaniem, ale także stanowić klucz do sukcesu.

Sprawdź: SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu

Dlaczego jest to takie ważne?

Jak można zauważyć, tworzenie treści zoptymalizowanych pod kątem SEO na różnych płaszczyznach może zwiększyć naszą pozycję w rankingach wyszukiwarek. Celem są kliknięcia, jednak aby móc pozyskać ich jak najwięcej, należy przykuć uwagę użytkownika, a następnie zadbać o jego ciągłe zainteresowanie. Z niektórych narzędzi można korzystać samodzielnie, jednak jeśli zależy Ci na jak najlepszych wynikach, możesz odnaleźć pomoc wśród wyspecjalizowanych agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Więcej wyświetleń Twoich produkcji? Żaden problem! – YouTube i SEO

    Więcej wyświetleń Twoich produkcji? Żaden problem! – YouTube i SEO

    Poznaj sposób na zwiększenie konwersji naszych produkcji w serwisie YouTube! Zwiększ przychód z programów! Sprawdź!
    Jak skutecznie pozyskać wartościowe linki zewnętrzne?

    Jak skutecznie pozyskać wartościowe linki zewnętrzne?

    Linki prowadzące do Twojej witryny są ważnym czynnikiem rankingowym w wynikach wyszukiwania Google. Pozyskiwać je możesz na wiele sposobów, a stawiać powinieneś na jakość.
    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

    Google jest nieugięte, przez co pozycjonowanie strony na topowych pozycjach w SERP, wiąże się z nieustanną elastycznością. Dlatego obecność na platformie Google Moja Firma, jest obowiązkowa!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę