Poszukiwanie recepty na osiągnięcie czołowej pozycji w rankingu Google jest wymagające i czasochłonne. Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które ułatwią zrozumienie działania wyszukiwarki oraz sposobów oceny strony i wyróżnienia ich spośród pozostałych witryn. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw “tipów”, którymi powinieneś się kierować podczas optymalizacji witryny pod kątem SEO.
Gratulujemy! Uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarki wyróżnia Cię wśród konkurentów Twojej branży. To prosty komunikat o autorytecie strony, którą zarządzasz i jej przydatności dla użytkowników sieci internetowej. Roboty, które indeksują zasoby Google, dokonują oceny witryny na podstawie jej wiarygodności i użyteczności. Następnie w oparciu o te informacje tworzone są rankingi.
Google jako najpopularniejsza wyszukiwarka ma niebagatelny wkład w proces pozycjonowania stron. Aktualnie uwzględnia blisko 200 czynników oddziałujących na zajmowaną przez witrynę pozycję. Możemy posegregować je na cztery, wiodące kategorie, w których najważniejsze znaczenie mają algorytmy.
Poświęćmy uwagę algorytmom, bez których wyszukiwanie danej frazy nie odpowiadałoby w maksymalnym stopniu profilowi użytkownika.
Ten przyjemnie brzmiący algorytm to ekspert z zakresu weryfikacji tekstu pod względem jego unikatowości i przydatności dla internauty. Przechwyca również niepożądane powtórzenia, której pojawiły się na stronie internetowej. To duże wsparcie w wykrywaniu splagiatowanych, niepożądanych treści słabej jakości. Jego mocną stroną jest opcja sprawdzania komunikatów pod kątem ich merytoryki oraz analiza fraz kluczowych.
Głównym zadaniem tego algorytmu jest dostarczanie do użytkownika stron, na których obecne są treści wysokiej jakości.
Jego funkcjonalność opiera się na analizowaniu witryny, w celu wykluczenia spamu oraz innych, niewłaściwych działań. Manipulatorzy treści mogą sobie odpuścić, ponieważ algorytm jest nieoceniony w wykrywaniu nieuczciwych praktyk, w tym oszustw. Potrafi zweryfikować zewnętrzne linki przekierowujące na wskazaną witrynę. Jeżeli w przestrzeni internetowej pojawi się ich nadmiar, Pingwin uzna to za przejaw manipulacji ruchem organicznym.
Algorytm swoje działania koncentruje na dogłębnej analizie i finalnej interpretacji pojawiających się pytań w wyszukiwarce. Jego starania opierają się na upowszechnianiu wyników, nawet pomimo braku fraz kluczowych w pytaniach kierowanych przez użytkowników.
Algorytm ten zajmuje się głównie lokalnym pozycjonowaniem. W praktyce oznacza to, że po wpisaniu hasła, w którym znajdzie się lokalizacja, w pierwszej kolejności pojawią się wyniki ją uwzględniające. Dobrze zilustruje to przykład. Szukasz dentysty w Twojej okolicy. Wpisujesz “dentysta Poznań”, a pierwsze wyniki researchu pokazują Ci listę specjalistów, z których usług możesz skorzystać właśnie w tym mieście.
Najstarszym wskaźnikiem służącym ocenie jakości witryn internetowych jest PageRank. W procesie tworzenia profili linków przeznaczonych dla pozycjonowania stron, eksperci SEO uwzględniali algorytm PR. Można było to zaobserwować w wyborze portali, odznaczających się wysokim wskaźnikiem PageRank. Decydowali się na upowszechnianie wpisów sponsorowanych bądź dodanie witryny do katalogów.
Można by przypuszczać, że żywotność algorytmu dobiegła końca. Nic z tych rzeczy. Oficjalna wersja zakłada, że Google nie zrezygnował z wykorzystywania danych, zgromadzonych przy użyciu PageRank. W świecie marketingu pojawiła się informacja o tym, że stał się on niedostępny dla użytkowników sieci.
Dobór fraz kluczowych to jedna ze składowych sukcesu, ponieważ przyczyniają się one do zwiększenia ekspozycji na strone internetowej. Wyróżniliśmy zasady, których powinieneś przestrzegać, aby trafność formułowanych fraz była jak największa.
Doprecyzuj tematykę tworzonego przez Ciebie contentu. W ten sposób dotrzesz do klientów faktycznie zainteresowanych proponowaną ofertą na Twojej stronie. Wybierz frazy, które będą maksymalnie dopasowane do branży, w której działasz.
Stwórz bazę wszystkich słów kluczowych, które są pożądane z perspektywy Twojej strony. Nie zapominaj o jak największej integracji fraz z linkami, aby uzyskać jak najwyższą pozycję w rankingu wyszukiwań Google.
Skoncentruj się na przeglądzie tematów, które są bezpośrednio związane z charakterem Twojej branży. Generowanie podobnych fraz kluczowych do konkurencji, być może, pomoże Ci w poszerzeniu grona odbiorców.
Spraw, by Twoja strona internetowa miała obfite nagłówki z uwzględnieniem ich maksymalnej szczegółowości. W końcu ponad 70% wyników w wyszukiwarce to frazy z długim ogonem, które przekładają się na wysoki stopień konwersji.
Znajomość działania algorytmów i optymalizacji strony pod kątem SEO, nie jest wystarczająca. Wyszukiwania Google potrafią zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonego marketingowca. Warto jednak znać podstawowe czynniki, które przyczyniają się do zintensyfikowanej ekspozycji witryny.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.