Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

Nao Triponez/pexels.com

Aby skutecznie działać w internecie, warto znać wszelkie techniki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jedną z nich jest strategia budowania sieci wysokiej jakości linków. Aby umieścić w treści łącza w sposób, który przyciągnie nowych odbiorców, niezbędne jest wykorzystanie anchor text, czyli elementu, pod którym kryje się link. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się jego charakterystyce i najistotniejszym typom, które warto wdrożyć do swojego planu SEO.

Czym jest anchor text?

Tekst zakotwiczenia to treść linku, która jest kilkana przez użytkowników i umożliwia przejście do innej strony. Anchor text używany jest w celu przekierowania do różnych innych miejsc w sieci oraz pobierania i łączenia dokumentów na platformach takich jak Dysk Google.

Sprawdź: „Zakotwiczeni” – czym jest anchor text i jakie ma znaczenie w strategii SEO?

Czemu służy anchor text?

Anchor text ma łączyć dwa dowolne elementy na różnych stronach, sekcjach czy witrynach internetowych. Tekst zakotwiczenia może więc występować w formie linku do pobierania, linku do odtwarzania wideo, a nawet linku do plików połączonych za pomocą anchor text. Jak sprawdzić, dokąd prowadzi dany link? Wystarczy najechać na niego kursorem myszki, wskutek czego wyświetlony zostanie adres strony docelowej linka.

Źródło: Startup Stock Photos/pexels.com

Dlaczego warto korzystać z anchor text?

  • Wykorzystanie tego elementu upraszcza przekaz, ułatwiając tym nawigację i proces podejmowania decyzji przez użytkownika. Anchor text może też pomóc odbiorcy określić, dokąd prowadzi konkretny link i czego może spodziewać się po przejściu do danej strony;
  • Google i inne wyszukiwarki uwzględniają dane wejściowe ze strony, aby dokładnie zrozumieć, o czym jest dana treść. Tekst zakotwiczenia jest kluczowym elementem tej analizy, dlatego powinien być odpowiednio zoptymalizowany;

Rodzaje anchor text

  • Ogólny tekst

Ogólny tekst zakotwiczenia to jedna z najczęściej używanych form wysyłania użytkowników do innego miejsca docelowego. Obejmuje on wyrażenia, takie jak „Kliknij tutaj”, „Czytaj więcej” lub „Przejdź dalej”.

  • Tekst dokładnego dopasowania

Jest to typ anchor text, który zawiera podstawowe słowo kluczowe, bezpośrednio opisujące zawartość strony, do której prowadzi dany link. Tekstem dokładnego dopasowania może być na przykład formuła „buty do biegania”, której kliknięcie przeniesie użytkownika do witryny poświęconej właśnie tematyce obuwia sportowego. Ten typ anchor text jest najskuteczniejszym sposobem, gdyż ułatwia użytkownikom uzyskanie dostępu do różnych stron, które rozwijają interesujący ich temat.

  • Dopasowane frazy

Typ ten odnosi się do użycia fraz, które nawiązują do słowa kluczowego, dla którego chcesz pozycjonować się w wyszukiwarce.

  • Częściowo dopasowane frazy

W tym rodzaju anchor text treść linku jest odmianą słowa kluczowego (zwykle powiązanego z indeksowaniem semantycznym LSI), które nawiązuje do treści docelowej witryny. Na przykład tekst „Jak dobrać buty do biegania” można połączyć ze stroną o obuwiu sportowym, która zawiera sekcję dotyczącą doboru odpowiednich butów biegowych. Dotyczy to głównie słów kluczowych LSI, które są istotnym czynnikiem branym pod uwagę przez Google podczas budowania rankingu SERP.

  • Tekst dotyczący marki

Ten typ anchor text składa się z nazwy marki i prowadzi użytkowników do głównej witryny danej firmy. Technika ta jest często wykorzystywana jako strategia marketingowa, której celem jest generowanie ruchu na stronie głównej i budowanie zaangażowania konsumentów.

  • Naked link

Jak sama nazwa wskazuje, naked link to adres URL używany jako anchor text. Często nie jest on wystarczająco skuteczny, gdyż użytkownikom trudno jest zrozumieć jego przekaz i określić miejsce, do którego prowadzi.

  • Anchor text obrazu

Ten typ tekstu zakotwiczenia stał się w ostatnim czasie niezwykle popularny. Korzystnie wpływa bowiem na wynik indeksowania, gdyż wyszukiwarki przeglądają tekst w atrybutach alt obrazu i uwzględniają go jako anchor text.

  • Anchor text long tail

Jest to odmiana anchor text ze słowem kluczowym, stanowiąca jego bardziej rozbudowaną formą. Określić je można jako niezwykle skuteczne, gdyż dokładnie przedstawiają użytkownikom temat strony docelowej. Frazy long tail jako anchor text mogą być podtytułami, a nawet całymi zdaniami, dlatego są bardziej zrozumiałe i chętniej klikane przez konsumentów.

Sprawdź: Jakie jest znaczenie anchor tekstów dla pozycji fraz?

Jak zoptymalizować anchor text?

Istnieje wiele skutecznych sposobów, które pozwolą Ci sprawić, że anchor tekst będzie chętnie klikany przez grupę docelowych odbiorców. Oto niektóre z nich:

  • Zadbaj o naturalność

Anchor text powinien być naturalnym fragmentem zawartości i pasować do podejmowanego tematu. Linki są bardzo ważne z punktu widzenia SEO, jednak nie powinny wpływać na czytelność i zrozumiałość treści.

  • Anchor text musi być krótki

Skuteczny link to taki, który jest łatwy do odczytania i zrozumiały dla każdego użytkownika. Przepełnienie treści długimi, niebieskimi fragmentami nie przyniesie Ci zamierzonych efektów, gdyż zawartość okaże się nieczytelna, przez co użytkownik szybko opuści daną stronę.

Pamiętaj też, że dodanie zbyt wielu linków spowoduje, że odbiorcy zrezygnują z kliknięcia w jakiekolwiek łącze. Zadbaj więc nie tylko o odpowiednią długość anchor text, ale też o liczbę tych elementów w treści.

  • Uwzględniaj trafną stronę docelową

Współczynnik odrzuceń jest brany przez Google pod uwagę podczas budowania rankingu SERP. Aby go zminimalizować, zadbaj o trafność witryny, do której użytkownik zostanie doprowadzony po kliknięciu w anchor text. W tym celu upewnij się, że treść tekstu zakotwiczenia jest zgodna z tematem zawartości strony docelowej.

Podsumowanie

Anchor text to narzędzie, które może poprawić wyniki osiągane przez stronę internetową. Aby jednak był chętnie klikany przez grupę docelowych odbiorców, musi zostać poddany odpowiedniej optymalizacji. Wykorzystaj więc wyżej wymienione wskazówki i stwórz skuteczne teksty zakotwiczenia, które zachęcą użytkowników do odwiedzenia Twojej witryny. Jeśli jednak uważasz, że zadanie to jest zbyt wymagające, zgłoś się do doświadczonej agencji SEO, która kompleksowo zadba o efektywność linków, dzięki czemu pokonasz branżowych rywali i osiągniesz pożądane efekty!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Linkowanie wewnętrzne – jak stworzyć skuteczną strategię?

    Linkowanie wewnętrzne – jak stworzyć skuteczną strategię?

    Dlaczego linkowanie wewnętrzne jest ważnym elementem strategii SEO? Jakie techniki wchodzą w jego skład? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule!
    Trudność słów kluczowych – jak ją wykorzystać?

    Trudność słów kluczowych – jak ją wykorzystać?

    Co składa się na trudność słów kluczowych? Czy pozycjonowanie się dla tych terminów jest w ogóle możliwe? Nasz artykuł rozwieje Twoje wątpliwości!
    Co to jest Mobile First Index i jak wpływa na SEO?

    Co to jest Mobile First Index i jak wpływa na SEO?

    Mobile First Index to dowód na to, że Google kładzie nacisk na optymalizację mobilną witryny. Na czym polega ta zmiana w indeksowaniu? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tym wpisie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę