DARMOWY AUDYT SEO

Architektura informacji – czym jest i jak ją zoptymalizować?

5 min czytania
Architektura informacji – czym jest i jak ją zoptymalizować?
Kategoria Pozycjonowanie

Architektura informacji to jeden z najważniejszych elementów strategii projektowania strony internetowej. Sprawdź więc, jak ją optymalizować!

Architektura informacji jest kluczowym elementem każdego projektu strony internetowej. Odpowiednio uporządkowane dane umożliwiają odwiedzającym łatwe poruszanie się po witrynie i zapewniają dostęp do pożądanych treści. System ten pomaga nie tylko odbiorcom, ale też algorytmom wyszukiwarek, gdyż gwarantuje zrozumienie zawartości strony i poprawia proces indeksowania.

Wielu twórców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że nowoczesne wyszukiwarki, zwracają szczególną uwagę na użyteczność i czytelność witryny. Organizowanie i oznaczanie wszystkich elementów strony korzystnie wpływa na wrażenia użytkownika, co jest przecież najważniejszym celem Google. Przyjrzyjmy się więc bliżej znaczeniu architektury witryny i sposobom jej optymalizacji.

Spis treści:

Znaczenie architektury informacji w ramach SEO

Jeszcze kilka lat temu twórcy używali wielu, często podstępnych metod optymalizacyjnych w celu osiągnięcia wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Przykładano wówczas wagę do wielu aspektów SEO, których zadaniem było zwrócenie uwagi wyszukiwarki i zyskanie jej uznania.

Obecnie czynniki te są równie ważne. Niemniej jednak sztuczna inteligencja przeniosła wymiar optymalizacji pod kątem wyszukiwarek na zupełnie inny poziom. Podczas gdy w przeszłości umieszczenie dużej liczby słów kluczowych w treści i zdobycie wielu linków było gwarancją sukcesu, w obecnych czasach nie zapewni to doskonałych wyników.

Nowoczesne wyszukiwarki stały się bowiem bardziej inteligentne, w wyniku czego są w stanie dokładniej ocenić jakość danej strony internetowej i ustalić wartość, jaką prezentuje użytkownikom.

Google analizuje zawartość witryny podobnie jak człowiek. Porządkowanie struktury strony internetowej i organizacja danych stały się więc ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Odpowiednio zorganizowana witryna zapewnia długoterminowe rankingi w SERP, dlatego warto zadbać o jej kompleksową optymalizację.

Sprawdź: Pozycjonowanie branży budowlanej

Architektura informacji – jak ją zaprojektować?

Stworzenie skutecznej architektury informacji w obecnych czasach nie stanowi niemal żadnego problemu. Skoncentrowanie się na najważniejszych aspektach witryny gwarantuje bowiem doskonałe efekty. Oto kroki, jakie należy podjąć, aby zoptymalizować strukturę swojej strony internetowej.

  • Badania struktury. Każdy projekt powinien rozpocząć się od badania słów kluczowych, ponieważ aspekt ten ma istotny wpływ na pozycjonowanie strony w Google. Adres URL, treść i linki wewnętrzne powinny umożliwić wyszukiwarkom szybkie przechodzenie do poszczególnych części witryny. Jeśli natomiast strona nastawiona jest na sprzedaż produktów, wszystkie podstrony powinny zostać odpowiednio skategoryzowane, aby maksymalnie poprawić wrażenia użytkownika.
  • Aktualizacja zawartości. Kolejnym krokiem jest analiza organizacji treści. Warto wówczas zwrócić uwagę na elementy, takie jak tytuły stron, nagłówki, obrazy, metadane, adresy URL, tagi kanoniczne i pliki multimedialne, aby sprawdzić, czy wszystko znajduje się we właściwym miejscu. Może okazać się, że niektóre części trzeba trwale usunąć, a inne zaktualizować, aby wciąż przynosiły zamierzone efekty.
  • Kategoryzowanie treści. Po uporządkowaniu elementów treści nadszedł czas, aby sklasyfikować i oznaczyć wszystkie części zawartości. Dodanie tytułów do obrazów i stworzenie odpowiednich opisów to działania, na które warto zwrócić szczególną uwagę.
  • Budowanie hierarchii stron internetowych. Uporządkowanie witryny pod kątem ważności poszczególnych stron to jeden z najważniejszych elementów strategii architektury informacji. Umożliwia to bowiem użytkownikom łatwe przechodzenie od głównego tematu, do poszczególnych podtematów za pomocą intuicyjnego menu. Bez odpowiednio skonstruowanej hierarchii treści znalezienie pożądanych danych może być bardzo trudne.
  • Testowanie i optymalizacja. Po wprowadzeniu wszystkich tych zmian warto regularnie testować wydajność i czytelności witryny. Często bowiem okazuje się, że modyfikacje nie są tak skuteczne, jak pierwotnie zamierzano. Ważna jest wówczas systematyczna optymalizacja architektury informacji, która zapewni doskonałe wrażenia użytkownika i poprawi indeksowanie strony internetowej.

Trzeba podkreślić, że projektowanie architektury informacji witryny zajmuje trochę czasu. Niemniej jednak warto poświęcić się temu procesowi, gdyż osiągnięte rezultaty okazać się mogą na wagę złota.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Korzyści wynikające z optymalizacji architektury informacji

Wiesz już, czym jest architektura informacji i jak zbudować odpowiednią strukturę witryny. Przyjrzyjmy się więc korzyściom, jakie wynikają z tej strategii:

  • poprawa pozycjonowania w Google – im lepsza organizacja witryny, tym większa wartość dla użytkownika z punktu widzenia wyszukiwarki;
  • lepsze wrażenia użytkownika – dobra nawigacja i intuicyjny system użytkowania strony to elementy, które bardzo pozytywnie wpływają na zadowolenie odbiorców;
  • lepsze wyniki – uporządkowane treści i czytelność witryny zachęcają użytkowników do dokonywania zakupów, dzięki czemu zyski sprzedażowe znacznie rosną.
Sprawdź: Niewidzialność, której nie chcemy – czy strona spełnia standardy SEO?

Podsumowanie

Najważniejszym zadaniem Google jest zaprezentowanie użytkownikom jak najlepszych wyników. Wyszukiwarki oceniają więc wartość każdej witryny na podstawie wielu czynników. Wśród nich znajduje się również organizacja struktury zawartości. Warto więc zwrócić uwagę na elementy, takie jak intuicyjność nawigacji czy hierarchia treści, a strona z pewnością zyska uznanie Google i zajmie wysoką pozycję w SERP.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 13

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Algorytm Google i ocena wyników wyszukiwania
Algorytm Google i ocena wyników wyszukiwania
Jak znaleźć się na samej górze w wynikach wyszukiwania? Co zrobić, by wyróżnić się wśród konkurencji? Odpowiedź uzyskasz dzięki lekturze naszego artykułu.
Jak przekierować ruch z bloga do sklepu internetowego?
Jak przekierować ruch z bloga do sklepu internetowego?
Wartościowy content nigdy nie wyjdzie z mody. Zamieszczanie linków do sklepu na blogach to praktyka wspierająca kompleksowy proces pozycjonowania.
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Na czym ono polega?
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Na czym ono polega?
Zastanawiasz się, o co chodzi z tym całym pozycjonowaniem i dlaczego niektóre strony wyświetlają się wyżej od innych? Jeśli tak, zapraszamy Cię na solidny zastrzyk pozycjonerskiej wiedzy!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę