DARMOWY AUDYT SEO

Atrybuty linków – sprawdź, co oznacza: UGC, SPONSORED i NOFOLLOW

5 min czytania
Atrybuty linków – sprawdź, co oznacza: UGC, SPONSORED i NOFOLLOW
Kategoria Pozycjonowanie

Wdrożone przez Google atrybuty to wskazówki dla robotów indeksujących w związku z ustalaniem hierarchii witryn w rankingu wyszukiwarki. Wprowadzenie nowych oznaczeń linków zmieniło percepcję odnośników UGC link oraz sponsored link. Aby jednak zrozumieć, co niosą za sobą te modyfikacje, przygotowaliśmy krótki wpis na ten temat. Zapraszamy do lektury.

Spis treści:

Metamorfoza atrybutu NOFOLLOW

O atrybucie NOFOLLOW (rel=”nofollow”) można było usłyszeć już w 2005 roku. Ideą było wyzbycie się spamerskich treści, które wręcz dominowały w sekcji komentarzy na blogach. Po niemal 17 latach nastąpiła znacząca metamorfoza wspomnianego oznaczenia do linków. Choć wcześniej NOFOLLOW było dla robotów sygnałem, że nie należy brać pod uwagę odnośników, którym towarzyszyło wspomniane hasło, to obecnie dla Google ma on znaczenie. Co to oznacza w praktyce? Nic innego, jak fakt, że roboty powinny niejako sugerować się wspomnianym oznaczeniem, które kiedyś nie miało takiej mocy.

Sprawdź: Jak długo trwają działania SEO? Dlaczego SEO wymaga tyle czasu?

Nowości na rynku Google – UGC i SPONSORED

W wirtualnym świecie pojawiają się kolejne rozwiązania mające związek z procesem pozycjonowania. Świeżością odznaczają się atrybuty SPONSORED (rel=”sponsored”) oraz UGC (rel= “ugc”). W związku z głównymi nowinkami upowszechnionymi przez Google, decydując się na przekierowywanie użytkownika za pośrednictwem odnośników do innych witryn w odmętach Internetu, można skorzystać z jednego z czterech opcji atrybutów. Do tego grona zaliczane są:

  • sponsored links;
  • UGC links SEO;
  • nofollow links;
  • follow links.

W przypadku świeżych na rynku atrybutów SPONSORED i UGC można korzystać z nich indywidualnie, w połączeniu lub z zaimplementowaniem NOFOLLOW.

Co to takiego UGC?

Atrybut UGC (akronim od User Generated Content) jest wykorzystywany do odnośników wytwarzanych przez internautów. Pojawia się przy okazji komentarzy na forach czy blogach. Celem zastosowania tego typu oznaczenia jest zminimalizowanie nadmiaru spamerskich treści zamieszczanych na wspomnianych portalach. Pozyskiwanie odnośników we wskazany sposób sprawia, że coraz większe komplikacje powoduje skierowanie wartościowego feedbacku na konkretne zapytanie.

Atrybut SPONSORED – nazwa mówi sama za siebie

Oznaczenie SPONSORED dedykowane jest dla linków sponsorowanych, które wcześniej były opatrzone atrybutem NOFOLLOW. Mowa tu o odnośnikach zamieszczonych w materiałach promocyjnych oraz wszelkich artykułach poświęconych celom reklamowym.

Czym wyróżniają się FOLLOW i NOFOLLOW?

O atrybucie NOFOLLOW wspomnieliśmy już na samym początku wpisu. Obecnie jego rola polega na oznaczaniu wszystkich linków, które nie zostały wyposażone w oznaczenia rel=”sponsored” bądź rel=”ugc”. W przypadku FOLLOW sytuacja wygląda nieco inaczej. Właściwie to towarzystwo tego hasła przy odnośniku świadczy o tym, że witryna, na którą przekierowuje, jest znakomitej jakości, jednocześnie stanowiąc sygnał dla robotów, że należy ją zaindeksować. Z perspektywy pozycjonowania opisywane linki są najbardziej korzystne.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Do czego zmierzają wdrażane zmiany?

Wprowadzane modyfikacje służą liderowi wśród wyszukiwarek przyswojeniu wiedzy na temat schematów linkowania oraz skuteczniejszej weryfikacji i wystawianiu ocen dla konkretnych stron internetowych. W przeszłości odnośniki NOFOLLOW były pomijane jako determinant rankingowy. Współcześnie wdrożone zmiany pozwalają na uzyskiwanie skutecznych werdyktów, a zarządzającym stronom na wskazanie odnośników, które Google powinno bagatelizować.

Jak postępować z nowymi atrybutami do linków?

Zamiana prawidłowo działających odnośników typu NOFOLLOW na nowe atrybuty nie jest obowiązkowa. Ważne, aby w przyszłości zastanowić się nad ich zastosowaniem w trakcie budowania nowych odnośników. Nie chcąc podpaść robotom Google i uniknąć potencjalnych kar, powinieneś pamiętać o tym, aby wszystkie linki sponsorowane były wyposażone w odpowiednie oznaczenie (rel=”sponsored”) bądź/i atrybutu NOFOLLOW.

Nie musisz obawiać się konsekwencji dotyczących nieprawidłowo zastosowanego oznaczenia do linku. Nie uskuteczni to jednak przekierowania do witryny docelowej, a konkretny odnośnik nie będzie uwzględniany w procesie uplasowania strony na liście SERP. Postaraj się jednak unikać błędów w tym obszarze oraz korzystać ze świeżych, dostępnych atrybutów, np. rel=”sponsored” w kontekście oznaczania odnośników o charakterze promocyjnym.

Sprawdź: Podstawowa wiedza o blogu na platformie OpenCart

Linki bez atrybutów? Napraw to!

Dodawanie atrybutów do linków jest istotne z punktu widzenia SEO i wymogów, które Google stawia zarządzającym witrynami internetowymi. Pojawiają się jednak sytuacje, w których rekomenduje się pozostawienie odnośników bez atrybutów. Zazwyczaj dzieje się tak, jeśli użytkownik jest przekierowywany do strony cieszącej się dużym zaufaniem. Problem pojawia się, kiedy wszystkie Twoje odnośniki pozbawione są wspomnianych oznaczeń. Trudności mogą zostać rozwikłane za pomocą takich narzędzi, jak Ahrefs czy Screaming Frog. Możesz pokusić się także o instalację jednej z wtyczek do przeglądarki, np. SEO Quake lub NoFollow Simple. Opcji jest naprawdę wiele. Od Ciebie zależy wybór tej właściwej.

“Świeże” na rynku Google atrybuty przyczyniły się do obszernych zmian w segmencie SEO. Pomimo że wiedza na ich temat wciąż jest niewystarczająca, jedno jest pewne: to dobry patent w walce ze spamerskimi tekstami. Pozostaje obserwować, jak nowe oznaczenia do linków wpływają na proces pozycjonowania stron oraz wyciągać odpowiednie wnioski z tej procedury. Monitoruj, wdrażaj i sprawdzaj rezultaty zaimplementowanych, nowych atrybutów!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Najważniejsze elementy optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek
Najważniejsze elementy optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek
Prowadzisz stronę internetową i chcesz, aby znalazła się na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania? Ten artykuł jest dla Ciebie!
Jak prawidłowo wykonać paginację stron?
Jak prawidłowo wykonać paginację stron?
Paginacja stron ma bezpośredni wpływ na doświadczenia użytkowników i widoczność w Google. Warto więc wiedzieć, na czym polega i jak ją wykonać.
Architektura informacji – czym jest i jak ją zoptymalizować?
Architektura informacji – czym jest i jak ją zoptymalizować?
Czym jest architektura informacji? Na jakie elementy zwrócić uwagę podczas optymalizacji struktury strony? W tym artykule znajdziesz odpowiedź.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę