Atrybuty linków – sprawdź, co oznacza: UGC, SPONSORED i NOFOLLOW

Atrybuty linków – sprawdź, co oznacza: UGC, SPONSORED i NOFOLLOW

ConvertKit/unsplash.com

Wdrożone przez Google atrybuty to wskazówki dla robotów indeksujących w związku z ustalaniem hierarchii witryn w rankingu wyszukiwarki. Wprowadzenie nowych oznaczeń linków zmieniło percepcję odnośników UGC link oraz sponsored link. Aby jednak zrozumieć, co niosą za sobą te modyfikacje, przygotowaliśmy krótki wpis na ten temat. Zapraszamy do lektury.

Metamorfoza atrybutu NOFOLLOW

O atrybucie NOFOLLOW (rel=”nofollow”) można było usłyszeć już w 2005 roku. Ideą było wyzbycie się spamerskich treści, które wręcz dominowały w sekcji komentarzy na blogach. Po niemal 17 latach nastąpiła znacząca metamorfoza wspomnianego oznaczenia do linków. Choć wcześniej NOFOLLOW było dla robotów sygnałem, że nie należy brać pod uwagę odnośników, którym towarzyszyło wspomniane hasło, to obecnie dla Google ma on znaczenie. Co to oznacza w praktyce? Nic innego, jak fakt, że roboty powinny niejako sugerować się wspomnianym oznaczeniem, które kiedyś nie miało takiej mocy.

Sprawdź: W jaki sposób poprawić funkcjonowanie swojej strony? Zacznij od audytu SEO!

Nowości na rynku Google – UGC i SPONSORED

W wirtualnym świecie pojawiają się kolejne rozwiązania mające związek z procesem pozycjonowania. Świeżością odznaczają się atrybuty SPONSORED (rel=”sponsored”) oraz UGC (rel= “ugc”). W związku z głównymi nowinkami upowszechnionymi przez Google, decydując się na przekierowywanie użytkownika za pośrednictwem odnośników do innych witryn w odmętach Internetu, można skorzystać z jednego z czterech opcji atrybutów. Do tego grona zaliczane są:

  • sponsored links;
  • UGC links SEO;
  • nofollow links;
  • follow links.

W przypadku świeżych na rynku atrybutów SPONSORED i UGC można korzystać z nich indywidualnie, w połączeniu lub z zaimplementowaniem NOFOLLOW.

Co to takiego UGC?

Atrybut UGC (akronim od User Generated Content) jest wykorzystywany do odnośników wytwarzanych przez internautów. Pojawia się przy okazji komentarzy na forach czy blogach. Celem zastosowania tego typu oznaczenia jest zminimalizowanie nadmiaru spamerskich treści zamieszczanych na wspomnianych portalach. Pozyskiwanie odnośników we wskazany sposób sprawia, że coraz większe komplikacje powoduje skierowanie wartościowego feedbacku na konkretne zapytanie.

Atrybut SPONSORED – nazwa mówi sama za siebie

Oznaczenie SPONSORED dedykowane jest dla linków sponsorowanych, które wcześniej były opatrzone atrybutem NOFOLLOW. Mowa tu o odnośnikach zamieszczonych w materiałach promocyjnych oraz wszelkich artykułach poświęconych celom reklamowym.

Źródło: ConvertKit /unsplash.com

Czym wyróżniają się FOLLOW i NOFOLLOW?

O atrybucie NOFOLLOW wspomnieliśmy już na samym początku wpisu. Obecnie jego rola polega na oznaczaniu wszystkich linków, które nie zostały wyposażone w oznaczenia rel=”sponsored” bądź rel=”ugc”. W przypadku FOLLOW sytuacja wygląda nieco inaczej. Właściwie to towarzystwo tego hasła przy odnośniku świadczy o tym, że witryna, na którą przekierowuje, jest znakomitej jakości, jednocześnie stanowiąc sygnał dla robotów, że należy ją zaindeksować. Z perspektywy pozycjonowania opisywane linki są najbardziej korzystne.

Do czego zmierzają wdrażane zmiany?

Wprowadzane modyfikacje służą liderowi wśród wyszukiwarek przyswojeniu wiedzy na temat schematów linkowania oraz skuteczniejszej weryfikacji i wystawianiu ocen dla konkretnych stron internetowych. W przeszłości odnośniki NOFOLLOW były pomijane jako determinant rankingowy. Współcześnie wdrożone zmiany pozwalają na uzyskiwanie skutecznych werdyktów, a zarządzającym stronom na wskazanie odnośników, które Google powinno bagatelizować.

Jak postępować z nowymi atrybutami do linków?

Zamiana prawidłowo działających odnośników typu NOFOLLOW na nowe atrybuty nie jest obowiązkowa. Ważne, aby w przyszłości zastanowić się nad ich zastosowaniem w trakcie budowania nowych odnośników. Nie chcąc podpaść robotom Google i uniknąć potencjalnych kar, powinieneś pamiętać o tym, aby wszystkie linki sponsorowane były wyposażone w odpowiednie oznaczenie (rel=”sponsored”) bądź/i atrybutu NOFOLLOW.

Nie musisz obawiać się konsekwencji dotyczących nieprawidłowo zastosowanego oznaczenia do linku. Nie uskuteczni to jednak przekierowania do witryny docelowej, a konkretny odnośnik nie będzie uwzględniany w procesie uplasowania strony na liście SERP. Postaraj się jednak unikać błędów w tym obszarze oraz korzystać ze świeżych, dostępnych atrybutów, np. rel=”sponsored” w kontekście oznaczania odnośników o charakterze promocyjnym.

Sprawdź: Reklama natywna jako innowacyjna forma reklamy internetowej!

Linki bez atrybutów? Napraw to!

Dodawanie atrybutów do linków jest istotne z punktu widzenia SEO i wymogów, które Google stawia zarządzającym witrynami internetowymi. Pojawiają się jednak sytuacje, w których rekomenduje się pozostawienie odnośników bez atrybutów. Zazwyczaj dzieje się tak, jeśli użytkownik jest przekierowywany do strony cieszącej się dużym zaufaniem. Problem pojawia się, kiedy wszystkie Twoje odnośniki pozbawione są wspomnianych oznaczeń. Trudności mogą zostać rozwikłane za pomocą takich narzędzi, jak Ahrefs czy Screaming Frog. Możesz pokusić się także o instalację jednej z wtyczek do przeglądarki, np. SEO Quake lub NoFollow Simple. Opcji jest naprawdę wiele. Od Ciebie zależy wybór tej właściwej.

“Świeże” na rynku Google atrybuty przyczyniły się do obszernych zmian w segmencie SEO. Pomimo że wiedza na ich temat wciąż jest niewystarczająca, jedno jest pewne: to dobry patent w walce ze spamerskimi tekstami. Pozostaje obserwować, jak nowe oznaczenia do linków wpływają na proces pozycjonowania stron oraz wyciągać odpowiednie wnioski z tej procedury. Monitoruj, wdrażaj i sprawdzaj rezultaty zaimplementowanych, nowych atrybutów!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak korzystać z Google Trends?

    Jak korzystać z Google Trends?

    Google Trends to usługa, dzięki której można w łatwy sposób analizować trendy wyszukiwań wśród internautów. Stanowi wielką pomoc w przypadku obmyślania działań marketingowych. Jak działa i czy warto się nią interesować? Sprawdź już teraz!
    Pozycjonowanie branży fotograficznej

    Pozycjonowanie branży fotograficznej

    Każdy współczesny fotograf powinien pozycjonować swoją stronę w Google. Warto więc wiedzieć, na czym polega ten proces i jakie zapewnia efekty.
    Dlaczego harmonia między NAP SEO a lokalnym pozycjonowaniem strony jest konieczna?

    Dlaczego harmonia między NAP SEO a lokalnym pozycjonowaniem strony jest konieczna?

    NAP SEO - nazwa nasuwa na myśl jedną z najprzyjemniejszych czynności, jednak w przypadku lokalnego pozycjonowania treści, nawet nie myślimy o śnie!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę