Audyt Google ADS

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Sposobów na reklamowanie firmy i zwiększanie widoczności w sieci jest wiele. Nie można jednoznacznie stwierdzić, który z nich jest najlepszy. Niepodważalnym faktem jest jednak to, że jeśli decydujesz się na konkretny rodzaj promocji, musisz wycisnąć z niego jak najwięcej. Tylko dzięki temu Twoja inwestycja będzie opłacalna, a działania reklamowe zaczną przynosić efekty w postaci większej liczby klientów. Nie inaczej jest w przypadku kampanii reklamowych od Google.

    Czasami zdarza się tak, że przedsiębiorcy skarżą się na słabe wyniki, pomimo przeznaczenia dużych środków finansowych na promocję. Aby sprawdzić, co tak naprawdę hamuje przyrost zainteresowania witryną internetową, warto przeprowadzić audyt Google Ads. Jest to narzędzie do weryfikowania skuteczności dotychczasowych działań związanych z płatnymi linkami wyszukiwarki. Sprawdź, na czym właściwie polega audyt konta Google Ads i dlaczego warto go przeprowadzić.

    Czym jest audyt Google Ads?

    Czym jest audyt Google Ads?

    Aby zrozumieć, czym jest audyt Google Ads, warto najpierw dowiedzieć się, czym dokładnie jest Google Ads. Otóż kampanie reklamowe od Google to sposób na zwiększanie swojej widoczności w sieci i docieranie do szerokiego grona odbiorców. Utworzenie konta, wprowadzenie odpowiednich ustawień i utworzenie kampanii sprawia, że link do witryny internetowej wyświetla się na samej górze lub na samym dole pierwszej strony wyników wyszukiwania. Linki te oznaczone są napisem „Reklama”, dlatego internauci doskonale wiedzą, które witryny należą do płatnych kampanii Google. Oczywiście wszystko to dzieje się, gdy użytkownik internetu wpisze w wyszukiwarce odpowiednie słowa kluczowe, które zostały wykorzystane podczas tworzenia kampanii. Taka strategia pozwala docierać do osób zainteresowanych usługami lub produktami firmy i wspomaga rozwój przedsiębiorstwa poprzez pozyskiwanie nowych klientów.

    Rozwiń

    Taki przebieg wydarzeń to marzenie każdego przedsiębiorcy, który inwestuje w tę formę reklamy i w tej sytuacji audyt konta Google Ads nie jest konieczny. Niestety rzeczywistość często nie wygląda tak kolorowo. Czasami zdarza się tak, że pomimo stworzenia kampanii i wprowadzenia wszystkich potrzebnych ustawień klientów nie przybywa. Przedsiębiorca płaci niemałe pieniądze, aby zwiększyć swoją widoczność w sieci, jednak efekty wciąż nie nadchodzą. Czy to oznacza, że kampanie od Google nie są dla każdego lub że po prostu nie są skuteczne? Absolutnie nie. Oznacza to, że potrzebny jest audyt Google Ads. Osoby, które nie do końca rozumieją działanie płatnych linków, nie są w stanie stworzyć reklamy, która będzie skuteczna. Przez to potencjał kampanii Google nie jest w pełni wykorzystywany, a winą obarczane jest samo narzędzie. W takich przypadkach zweryfikowanie konta i działań prowadzonych dotychczas to konieczność.

    Audyt Google Ads to usługa, w ramach której specjaliści weryfikują konto oraz skuteczność płatnych kampanii reklamowych Google. Szereg badań, analiz, testów i innych czynności pozwala sprawdzić, jakie błędy nie pozwalają kampanii spełniać swojego zadania i co należy natychmiast zmienić, aby inwestycja zaczęła być opłacalna. Za pomocą specjalistycznych narzędzi eksperci mogą wykryć czynniki, które skutkują spadkiem jakości reklamy, małą widocznością oraz niskim współczynnikiem konwersji.

    Audyt konta Google Ads powinien sprawdzać wszystkie obszary, które mają wpływ na skuteczność reklamy. Nie ma jednak jednej konkretnej metody, którą należy wykorzystywać podczas weryfikowania kampanii oraz konta. Każdy specjalista stosuje własne sprawdzone techniki, a także korzysta z narzędzi, które w jego ocenie są najbardziej pomocne. Jeśli wszystko przeprowadzone jest zgodnie z polityką wyszukiwarki, nie ma czym się przejmować. A ile kosztuje audyt Google Ads? Ceny mogą się różnić w zależności od skali działań reklamowych, aktualnego stanu utworzonej kampanii reklamowej oraz ogólnej ilości pracy, jaką specjalista będzie musiał włożyć w proces. Ceny za usługę wahają się od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Wszystkie wymienione wyżej czynniki będą miały wpływ również na to, ile będzie trwał audyt Google Ads. Czasami na zweryfikowanie działań i odnalezienie wszystkich błędów wystarczy kilka godzin, a czasami może to trwać nawet kilka dni.

    Dlaczego warto przeprowadzić audyt konta Google Ads?

    Dlaczego warto przeprowadzić audyt konta Google Ads?

    Reklamowanie swojego biznesu w sieci to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów. Liczba użytkowników internetu rośnie z dnia na dzień i nic nie wskazuje na to, aby w przyszłości miało się to zmienić. Obecnie firmy, które nie mają wirtualnej wizytówki w postaci strony internetowej, dla większości konsumentów nie istnieją. Dziś zdecydowana większość w poszukiwaniu usług czy produktów udaje się właśnie do sieci. Ale co to ma wspólnego z audytem konta Google Ads?

    Rozwiń

    Otóż reklama w sieci to w dzisiejszych czasach rzecz obowiązkowa dla każdego biznesu. Niestety nie wszystkie reklamy są skuteczne. Niektóre z nich są po prostu źle stworzone, ze względu na brak odpowiedniej wiedzy lub doświadczenia. Nieprawidłowo stworzona reklama nie będzie przynosiła żadnych korzyści, jednak wciąż trzeba będzie za nią zapłacić. Audyt Google Ads pozwoli znaleźć obszary, które wymagają optymalizacji i nie pozwalają kampanii reklamowej w pełni wykorzystać swojego potencjału. Natomiast raport sporządzony z audytu, który będzie opisywał zarówno słabe, jak i mocne strony kampanii stanie się podstawą do wprowadzenia zmian i tym samym do zwiększenia skuteczności promocji za pomocą płatnych linków Google.

    Co to oznacza dla przedsiębiorstwa? Przede wszystkim większą widoczność w sieci, która obecnie jest kluczem do sukcesu. Witryna, która będzie docierała do wielu internautów stanie się skutecznym narzędziem do pozyskiwania klientów i generowania większych zysków. Oprócz tego pozwoli to zbudować rozpoznawalność i większą świadomość marki wśród konsumentów. Audyt Google Ads wskaże wszystko to, co należy poprawić, aby kampania była skuteczna. Natomiast jeśli tak się stanie, witryna będzie wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Warto wspomnieć, że pierwsze miejsca na liście bardzo trudno jest osiągnąć za pomocą pozycjonowania. Oczywiście nie oznacza to, że działania SEO są mniej skuteczne. Chodzi o to, że na efekty trzeba dłużej czekać. W przypadku utworzenia kampanii Google Ads efekty pojawiają się automatycznie – pod warunkiem, że zostanie to wykonane prawidłowo.

    Obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania zwiększa szanse na to, że ktoś odwiedzi witrynę, a także dokona na niej jakiejś akcji pożądanej z punktu widzenia firmy. Taką akcją może być wypełnienie formularza na stronie, założenie konta, pozostawienie swoich danych kontaktowych, wysłanie zapytania do firmy, wykonanie telefonu, zapisanie do newslettera, pobranie e-booka, zapisanie na webinar, a także coś, co bezpośrednią wpływa na zwiększenie zysków, czyli dokonanie zakupu lub zamówienie usługi.

    Najprościej mówiąc, audyt Google Ads jest kluczem do skutecznego pozyskiwania klientów, zwiększenia świadomości marki wśród konsumentów, zwiększenia współczynnika konwersji, generowania lepszych zysków oraz do osiągania celów rozwojowych przedsiębiorstwa. Oczywiście samo przeprowadzenie audytu to nie wszystko. Przeanalizowanie wyników opisanych szczegółowo w raporcie, wyciągnięcie z nich odpowiednich wniosków, dopasowanie strategii oraz wreszcie – wprowadzenie sugerowanych zmian, to czynności, które są niezbędne do uzyskania wyżej wymienionych efektów.

    Komu potrzebny jest audyt Google Ads?

    Komu potrzebny jest audyt Google Ads?

    Audyt Google Ads to usługa przede wszystkim dla firm, które utworzyły kampanię reklamową i przeznaczyły pieniądze na promocje, jednak nie widzą efektów, przez co inwestycja się nie zwraca. Jeśli od dłuższego czasu prowadzisz kampanie lub robi to osoba przez Ciebie wyznaczona, jednak wyniki się nie zmieniają, to znak, że coś może być nie tak. W takiej sytuacji sprawdzenie działań i odnalezienie błędów, które są odpowiedzialne za niepowodzenie kampanii to konieczność. Nie chcesz przecież niepotrzebnie wydawać pieniędzy, prawda?

    Rozwiń

    Oprócz tego audyt konta Google to również doskonałe rozwiązanie, gdy kampanie reklamowe wywołują pewne zmiany i poprawiają wyniki sprzedażowe, jednak nie pomagają realizować wszystkich założonych celów przedsiębiorstwa. Pamiętaj, że zwiększenie sprzedaży nie zawsze jest głównym celem firmy. W niektórych przypadkach jest to zwiększenie konwersji, np. pobranie e-booka czy zapisanie na bezpłatne szkolenie. Warto w tym miejscu wspomnieć, że kampanie Google Ads to doskonały sposób na promocje, jeżeli potrzebujesz natychmiastowych efektów. W przypadku pozycjonowania na pierwsze efekty trzeba czekać kilka miesięcy, dlatego takie działanie nie sprawdzi się, jeśli chcesz zareklamować np. szkolenie, które odbędzie się za kilka tygodniu lub dni. W tym przypadku dobrym rozwiązaniem będzie właśnie kampania reklamowa Google. Jednak aby mieć pewność, że działania będą skuteczne i nadchodzący kurs czy inne wydarzenie zostanie dobrze wypromowane, konieczne jest zweryfikowanie poprawności utworzonej kampanii – oczywiście za pomocą audytu Google Ads.

    Taka usługa doskonale sprawdzi się też, jeśli samodzielnie prowadzisz promocje za pomocą Google Ads, jednak nie jesteś pewien czy wszystkie działania wdrażane są prawidłowo oraz, czy można ograniczyć koszty reklamy. Audyt pozwoli Ci sprawdzić, czy możesz osiągać lepsze efekty w ramach tego samego lub nawet mniejszego budżetu.

    Ale czy to wszystko oznacza, że firmy, które są zadowolone ze skuteczności swoich kampanii reklamowych, nie muszą przeprowadzać audytu Google Ads? Jeśli promocja przynosi efekty i przyczynia się do zwiększania zysków i regularnego pozyskiwania klientów, to weryfikowanie działań nie jest koniecznie. Jednak mimo wszystko warto zlecić wykonanie takiej usługi. Dlaczego? Dlatego, że osoba niedoświadczona nie ma pewności, czy wykorzystywany jest cały potencjał kampanii Google. A co jeśli budżet przeznaczany na tę formę reklamy można wykorzystać znacznie lepiej? Warto sprawdzić, czy firma „wyciska” z Google wszystko, co tylko możliwe. Audyt konta Google Ads pozwoli sprawdzić potencjał i wykaże ewentualne możliwości rozwoju i zwiększenia skuteczności reklamy. Nie jest to zatem usługa przeznaczona wyłącznie dla firm, które nie widzą efektów.

    Z audytu Google Ads może korzystać każdy, a co więcej warto robić to regularnie. Trzeba pamiętać, że w sieci bardzo szybko wszystko się zmienia. Dotyczy to zarówno aktualnych trendów, wymagań internautów, jak i kwestii związanych z algorytmami wyszukiwarki. Regularne weryfikowanie skuteczności reklamy pozwoli uniknąć nagłego zmniejszenia liczby klientów czy współczynnika konwersji.

    Co sprawdza audyt Google Ads?

    Co sprawdza audyt Google Ads?

    Audyt Google Ads sprawdza szczegółowo wszystkie obszary, które mają wpływ na skuteczność reklamy. Podstawą jest sprawdzenie konfiguracji konta Google Ads oraz wszystkich jego ustawień. Oprócz tego specjalista sprawdza połączenie konta Google Ads z kontem Google Analytics, a także innymi narzędziami. Następnie szczegółowo sprawdzane są wszystkie ustawienia kampanii. Specjalista od Ads weryfikuje takie elementy jak harmonogram wyświetlania reklam, budżet, ustawienia dotyczące grupy docelowej, ustawienia dotyczące celów kampanii czy wysokość stawek.

    Rozwiń

    Kolejny obszar, jaki sprawdza się podczas audytu Google Ads to materiały wykorzystywane w kampanii reklamowej. Chodzi tutaj o wszelkie teksty, zdjęcia, grafiki i inne elementy, do których będzie prowadził płatny link. Muszą być one unikalne, wartościowe dla odbiorcy, a także przedstawiać dokładnie to, co opisują meta tagi widoczne na liście wyników wyszukiwania. Tak naprawdę ważna jest cała strona docelowa, do której prowadzi promowany przez Google link. Musi być ona użyteczna dla internautów. W przeciwnym wypadku duży ruch nie będzie szedł w parze z wysokim współczynnikiem konwersji.

    Szczególnie istotnym aspektem podczas przeprowadzania audytu Google Ads są słowa kluczowe. To dzięki nim internauci mogą docierać do interesujących ich wyników w sieci, dlatego ich wybór musi być dobrze przemyślany. Podczas audytu specjalista sprawdza jakość i potencjał słów kluczowych. Ważne są takie elementy jak to, czy słowa są odpowiednio dobrane do branży, czy są popularne, czy będą pomagały w osiągnięciu określonych celów itp. Ten ostatni aspekt jest szczególnie istotny, ponieważ frazy kluczowe dzielą się na różne grupy. Niektóre docierają do osób, które dopiero szukają informacji na dany temat, a inne do osób, które są już przekonane do zakupu.

    Oprócz tego podczas audytu Google Ads sprawdzane są też komunikaty reklamowe, CTA, rodzaj pogrupowania reklam, wykluczenia słów kluczowych, zastosowane typy reklamy, wyświetlanie na urządzeniach mobilnych, rozszerzenia reklam, dopasowanie do standardów Google oraz ustawienia połączenia sieci reklamowej z siecią wyszukiwania. Nie są to jednak wszystkie elementy, które sprawdza się podczas audytu konta Google Ads. Tak naprawdę wiele zależy od agencji, która będzie zajmowała się sprawdzaniem kampanii i od tego, z jakiego pakietu będziesz korzystać. Najtańsze usługi niestety nie będą zawierały kompleksowego sprawdzenia wszystkich obszarów, a jedynie główne elementy. Dlatego raport audytu będzie różnił się w zależności od budżetu, jaki firma może przeznaczyć na działania specjalisty od Ads.

    Jak wygląda audyt Google Ads?

    Jak wygląda audyt Google Ads?

    Audyt Google Ads rozpoczyna się od przeprowadzenia szczegółowego wywiadu z właścicielem witryny lub firmą. Specjalista od kampanii Ads powinien dokładnie zapoznać się z sytuacją firmy; działaniami, jakie zostały dotychczas wdrożone, a co najważniejsze – z celami biznesowymi, jakie chce osiągnąć przedsiębiorstwo. Należy pamiętać, że kampanie reklamowe Google nie wyglądają tak samo w każdym przypadku. Mogą być one nakierowane na osiągnięcie zupełnie innego celu. Dlatego tak ważne jest poznanie potrzeb i wymagań firmy. Dzięki temu będzie można sprawdzić kampanie pod tym kątem, a następnie zaproponować działania, które pomogą w osiągnięciu określonych celów.

    Rozwiń

    Po przeprowadzeniu dokładnego wywiadu i zapoznaniu się z sytuacją firmy oraz celami biznesowymi specjalista przechodzi do wykonania audytu Google Ads, na który składa się wiele badań, testów i analiz. Sprawdzane zostają wszystkie wymienione wcześniej aspekty. Oczywiście, aby było to możliwe, specjalista musi mieć dostęp do konta Google Ads klienta. Pierwsze kroki to weryfikacja konfiguracji i wszystkich ustawień konta oraz sprawdzenie połączenia Google Ads z Google Analytics, następnie badane są ustawienia kampanii i wszystkie materiały, które są w niej wykorzystywane. Po ich sprawdzeniu nadchodzi czas na analizę słów kluczowych, które są jednym z najważniejszych elementów zwiększania widoczności w sieci. Na końcu specjalista sprawdza, w jakim stopniu kampania dopasowana jest to potrzeb grupy docelowej. Oczywiście nie są to wszystkie elementy audytu Google Ads. To, jak dokładnie będzie wyglądał proces, zależy od potrzeb i celów firmy, a także aktualnego stanu kampanii.

    Po przeprowadzeniu wszystkich badań, testów i analiz sporządzany jest raport. Jest to dokument, który szczegółowo opisuje aktualny stan kampanii reklamowej; to, jakie zawiera błędy oraz jej mocne i słabe strony. Oprócz tego w audycie znajdują się informacje na temat potencjału kampanii i ewentualnych możliwości rozwoju. Raport z audytu Google Ads to najważniejszy aspekt dla właściciela utworzonej reklamy. Na jego podstawie można zacząć wprowadzać odpowiednie zmiany oraz strategie, które zwiększą skuteczność promocji. W niektórych przypadkach agencja wykonująca audyt dodatkowo przygotowuje plan naprawczy kampanii.

    Po sprawdzeniu reklamy Google i sporządzeniu raportu nadchodzi czas na omówienie wyników. Nie jest to jednak stały element procesu. Niektóre firmy nie oferują omówienia wyników audytu Google Ads z klientem. Czasami taka opcja jest dodatkowo płatna. Jednak w kompleksowych pakietach, których koszt to kilka tysięcy złotych taka opcja powinna być standardem.

    Omówienie wyników i ewentualne rekomendacje dotyczące wprowadzanych strategii to właściwie ostatnie etapy audytu Google Ads. Naprawianie kampanii reklamowej, usuwanie błędów oraz wprowadzanie nowych rozwiązań może być wykonywane przez tę samą agencją, jednak jest to już kolejna usługa, za którą również trzeba będzie zapłacić. Niektórzy decydują się na wprowadzanie zmian samodzielnie, bazując na otrzymanym raporcie. Czy takie rozwiązanie jest dobre? Tego nie można jednoznacznie stwierdzić. Jeśli ktoś dysponuje odpowiednią wiedzą i wie, co należy zrobić, aby poprawić skuteczność kampanii, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zajął się tym sam. Jednak korzystanie z usług doświadczonego specjalisty w tym przypadku może okazać się lepszym rozwiązaniem.

    Czy można wykonać audyt konta Google Ads samemu?

    Czy można wykonać audyt konta Google Ads samemu?

    Audyt konta Google Ads to skomplikowany proces, który składa się z wielu etapów, a do jego przeprowadzenia potrzebne są specjalistyczne narzędzia oraz wiedza i doświadczenie. Osoba, która nie do końca wie, jak funkcjonują kampanie reklamowe, nie będzie w stanie przeprowadzić skutecznego audytu. Jeśli samodzielnie utworzyłeś oraz prowadzisz promocje za pomocą Google Ads, to wykonywanie audytu przez Ciebie nie będzie miało większego sensu. Dlaczego? Dlatego, że jeśli utworzyłeś kampanie w taki, a nie inny sposób, to nie będziesz wiedział, w czym tkwi problem. Gdybyś to wiedział, Twoja reklama wyglądałaby inaczej, prawda? Dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie powierzenie przeprowadzenia audytu Google Ads komuś innemu, najlepiej osobie specjalizującej się w tej dziedzinie.

    Rozwiń

    Ekspert do spraw związanych z Ads będzie wiedział, które obszary należy sprawdzić, co tak naprawdę jest błędem, a także zarekomenduje sposoby naprawienia wszystkich błędów oraz strategie, które pomogą wykorzystać cały potencjał kampanii reklamowych Google. Zaletą skorzystania z usług specjalisty od Ads jest również to, że taka osoba będzie całkowicie obiektywna. Czasami zdarza się tak, że przedsiębiorca dysponuje odpowiednią wiedzą, aby utworzyć skuteczną kampanię reklamową, jednak mimo to coś jest nie tak. Powodem tego może być po prostu przeoczenie niektórych aspektów. Oceniając własne projekty, nigdy nie możemy być do końca obiektywni. W takiej sytuacji samodzielne przeprowadzenie audytu Google Ads również będzie nieskuteczne i nie przyniesie żadnych korzyści. Zatrudnienie osoby z zewnątrz pozwoli spojrzeć na wszystko z innej perspektywy.

    Dlatego wybór odpowiedniego specjalisty lub agencji to nieodłączny element całego procesu. Pamiętaj, aby przy wyborze nie kierować się jedynie ceną. Chęć zaoszczędzenia pieniędzy i skorzystania z usług tańszej firmy jest całkowicie zrozumiała, jednak często niska cena za usługę jest adekwatna do jej jakości. Lepiej przeznaczyć większą sumę i dzięki temu otrzymać rzetelne informacje na temat stanu kampanii reklamowej, które będą pomocne we wprowadzaniu zmian. Pamiętaj, że ta decyzja będzie miała realny wpływ na rozwój Twojego biznesu.

    W takim razie, na co powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze specjalisty do przeprowadzenia audytu Google Ads? W pierwszej kolejności warto wziąć pod uwagę opinie znajomych lub opinie dostępne w internecie. Po wybraniu kilku agencji lub osób, które cieszą się renomą w internecie, warto przeprowadzić krótkie rozmowy z każdą z nich. Zwróć uwagę na to, jak wygląda kontakt oraz jakie odpowiedzi uzyskujesz na zadawane pytania. Jeśli osoba wyznaczona do rozmowy z Tobą chętnie i szczegółowo będzie na nie odpowiadała, to jest to dobry znak. Warto również zapytać o wszystkie warunki współpracy, a także strategie i działania, z jakich korzysta agencja. Pamiętaj, że to Tobie musi odpowiadać forma kontaktu i współpracy. Jeśli masz taką możliwość, warto poprosić o zaprezentowanie poprzednich projektów agencji. To pomoże potwierdzić jej wiarygodność.

    Jak widzisz audyt Google Ads to niezwykle ważny aspekt podczas prowadzenia kampanii reklamowych. Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest zadowolona z efektów, czy też nie, warto nawiązać współpracę ze specjalistą i sprawdzić co można poprawić, aby działania były jeszcze bardziej skuteczne.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie