Audyt SEO – co powinieneś sprawdzić w 2022 roku?

Audyt SEO – co powinieneś sprawdzić w 2022 roku?

LinkedIn Sales Navigator/pexels.com

Zachowanie świeżości treści i regularna aktualizacja zawartości witryny są konieczne, jeśli zależy Ci na dobrych doświadczeniach klienta i utrzymaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Warto więc przeprowadzić dokładny audyt SEO, aby zidentyfikować wszelkie elementy, które wymagają poprawy i rozwiązać wszelkie problemy.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to proces, który polega na analizowaniu wydajności strony internetowej. Dzięki niemu możliwe jest ocenienie, jak skutecznie witryna spełnia oczekiwania wyszukiwarek i czy działa zgodnie z ich algorytmami. Dzięki audytowi SEO możliwe jest stworzenie doskonałej strategii optymalizacyjnej, która naprawi wszelkie zaistniałe nieprawidłowości i korzystnie wpłynie na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania.


Źródło: Startup Stock Photos/pexels.com

Audyt SEO pozwala zidentyfikować wszelkie problemy z wydajnością witryny, nawigacją czy strukturą, a wiedza ta jest niezbędna podczas optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Wiesz już zatem, że warto przeprowadzić audyt witryny. Dziś przyjrzymy się bliżej najważniejszym czynnikom, które powinieneś wziąć pod uwagę podczas wdrażania tego procesu.

Na co zwrócić uwagę podczas audytu SEO?

  • Sprawdź dostępność swojej witryny

Częstym problemem jest fakt, że Google może indeksować różne wersje witryny. Choć dla Ciebie mogą wydawać się takie same, wyszukiwarka widzi między nimi istotne różnice. Audyt SEO powinien wyodrębnić obszary, w których warto zastosować przekierowania 301. Dzięki temu upewnisz się, że tylko jeden z posiadanych adresów jest dostępny w przeglądarce, a pozostałe prowadzą użytkownika do wyznaczonego miejsca docelowego.

  • Sprawdź dostosowanie do urządzeń mobilnych

Większość wyszukiwań w Google w ostatnich latach odbyło się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Warto podkreślić, że Google opracował algorytm indeksowania Mobile-First, który wpływa na pozycję witryny w SERP. Zadaniem audytu SEO jest pokazanie Ci, jak responsywna jest Twoja strona internetowa. Wykorzystaj więc narzędzia, takie jak Mobile-Friendly Testing Tool, aby określić poziom zoptymalizowania witryny pod kątem urządzeń mobilnych i naprawić wszelkie niedociągnięcia.

  • Zbadaj szybkość witryny

Podczas budowania rankingu SERP Google bierze pod uwagę również szybkość ładowania strony internetowej. Warto więc szczególnie zadbać o ten element. W jego określeniu pomocny okazać się może audyt SEO, dzięki któremu znajdziesz powolne obszary witryny i będziesz w stanie je przyspieszyć. Możesz to zrobić za pośrednictwem zmiany usług hostingowych, usunięcia zbędnych treści czy zmniejszenia rozmiarów obrazów.

  • Określ strukturę witryny

Audyt SEO pozwoli Ci dokładnie zbadać strukturę witryny, dzięki czemu będziesz w stanie maksymalnie zadbać o wrażenia użytkownika. Projekt Twojej strony powinien być dostosowany do wymagań wyszukiwarek, aby mieć szansę na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. SEO pomoże botom Google określić najistotniejsze strony w Twojej witrynie, co korzystnie wpłynie na generowany ruch.

  • Zidentyfikuj zduplikowaną zawartość

Zduplikowane treści mogą zrujnować wszystkie Twoje dotychczasowe osiągnięcia. Audyt SEO umożliwia szybkie znalezienie powielonej zawartości w witrynie, dzięki czemu będziesz mógł ją trwale usunąć i wciąż cieszyć się swoją pozycją w wyszukiwarce.

  • Określ problemy z indeksowaniem

Znalezienie problemów z indeksowaniem na stronie internetowej może bardzo korzystnie wpłynąć na Twoje wyniki. Skorzystaj więc z Google Search Console, aby wygenerować raport, dzięki któremu poznasz wszystkie nieindeksowane przez Google strony. Następnie określ, czy rzeczywiście mają być blokowane. Jeśli nie, usuń elementy, takie jak noindex lub plik robots.txt, aby Google mógł je ponownie analizować.

  • Przeprowadź analizę konkurencji

Dokładne zbadanie działań konkurencji pozwoli Ci zidentyfikować elementy, które przynoszą najlepsze efekty i te, których warto unikać, gdyż nie są skuteczne. Dzięki temu zyskasz przewagę nad branżowymi rywalami, a zdobytą wiedzę będziesz mógł wykorzystać w strategii optymalizacji treści. Audyt SEO konkurencji umożliwi także pozyskanie najlepszych słów kluczowych, które są najchętniej poszukiwane przez grupę docelowych odbiorców, a ich użycie zapewni Ci satysfakcjonujące wyniki.

  • Zadbaj o wysoką jakość treści

Treść jest najważniejszym elementem Twojej strategii. Audyt SEO pozwoli Ci zidentyfikować zawartość, która nie cieszy się zainteresowaniem grupy docelowych odbiorców, dzięki czemu będziesz w stanie ją zoptymalizować lub trwale usunąć. Jak poprawić jakość treści? Podziel artykuł na krótsze akapity, zastosuj ciekawe nagłówki, korzystaj z list czy wypunktowań i pisz na tematy, które interesują Twoich odbiorców.

  • Sprawdź, czy strona jest bezpieczna

Dzięki audytowi SEO zbadasz bezpieczeństwo swojej strony internetowej. Pamiętaj, że stosowanie najnowszych technik optymalizacyjnych i posiadanie silnych zabezpieczeń nie uchroni Cię przed hakerami XXI wieku. Zbadaj więc swoją witrynę, aby zidentyfikować wszelkie niezabezpieczone obszary i szybko je naprawić.

  • Zbadaj sieć linków zwrotnych

Linki zwrotne są jednym z najważniejszych czynników, które mają istotny wpływ na pozycję Twojej strony na liście wyników wyszukiwania. Posiadanie łączy z niskiej jakości stron internetowych może być źle odebrane przez Google, przez co witryna straci swój autorytet. Aby sprawdzić domeny linkujące do Twojej strony i upewnić się, że łącza te są skuteczne, możesz skorzystać z narzędzi takich jak Ahrefs, które zbadają sieć linków zwrotnych i pozwolą Ci zrezygnować z tych, które nie przynoszą żadnych korzyści.

Podsumowanie

Jak już pewnie wiesz, regularne przeprowadzanie audytów SEO może przynieść wiele korzyści. Zdobytą wiedzę wykorzystasz bowiem w procesie optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, dzięki czemu pokonasz branżowych rywali i osiągniesz satysfakcjonujące efekty. Zastosuj się więc do wyżej wymienionych wskazówek i dokładnie zbadaj swoją witrynę, aby móc cieszyć się wysoką pozycją na liście wyników wyszukiwania i przyciągnąć nowych klientów.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO dla zaawansowanych, czyli stań się ekspertem w swoich działaniach

    SEO dla zaawansowanych, czyli stań się ekspertem w swoich działaniach

    Znasz już podstawy SEO, ale chcesz poszerzyć swoją wiedzę w tym temacie? Ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
    Jak znaleźć się na zerowej pozycji w Google?

    Jak znaleźć się na zerowej pozycji w Google?

    Zerowa pozycja wyszukiwania może okazać się sukcesem dla witryny. Warto podjąć kilka zadań, aby znaleźć się we fragmentach z odpowiedziami Google.
    Poznaj rodzaje linków zwrotnych i dowiedz się, jak rozpoznać mocne linki!

    Poznaj rodzaje linków zwrotnych i dowiedz się, jak rozpoznać mocne linki!

    W tym artykule postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej backlinkom oraz ich rodzajom. Pokażemy Ci, które z nich są pomocne. Czytaj dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.