Mimi Thian/unsplash.com
Audyt SEO to bardzo ważny element każdej strategii optymalizacyjnej. Przyjrzyjmy się zatem elementom, na które warto zwrócić szczególną uwagę!
Budowanie widoczności witryny w sieci nie byłoby możliwe bez przeprowadzenia dokładnych badań. Sprawdź zatem, na czym powinien się skupiać audyt SEO!
Jeśli prowadzisz stronę internetową swojej firmy, ważne jest, abyś regularnie monitorował jej stan techniczny i sprawdzał wyniki wydajności. W obecnych czasach ważniejsze niż kiedykolwiek jest bowiem budowanie widoczności marki w sieci. Mimo że działalność online może wydawać się nieco przytłaczająca, istotnym jej aspektem jest przeprowadzenie dokładnego audytu SEO i zrozumienie systemów wyszukiwarek. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszym elementom kompleksowej analizy witryny.
Chociaż w sieci dostępnych jest wiele skutecznych narzędzi, które pomogą Ci przeprowadzić audyt, najlepszym wyborem okazuje się system umożliwiający analizę danych. Google Search Console to bezpłatne narzędzie, które zapewnia wgląd we wnętrze witryny i zapewnia dostęp do wielu istotnych informacji dotyczących jej funkcjonowania.
Aby zacząć korzystać z Google Search Console, musisz dodać swoją witrynę do systemu i potwierdzić dostęp do niej za pomocą jednej z metod weryfikacji.
Po zweryfikowaniu konta możesz skorzystać z pulpitu nawigacyjnego Google Search Console, aby uzyskać dostęp do kilku istotnych informacji. Priorytetem powinno być upewnienie się, że witryna nie posiada żadnych kar od Google. Bez względu na to, jakie techniki optymalizacyjne wykorzystasz, Twoja strona nie uzyska widoczności w sieci, jeśli będzie zbanowana przez wyszukiwarkę.
Warto zaznaczyć, że istnieją dwa rodzaje kar Google: ręczne i algorytmiczne.
Aby zbadać, czy na Twoją witrynę nałożona została ręczna kara, zaloguj się na swoje konto Google Search Console i wybierz opcję „Ręczne działania”. Jeśli w raporcie znajdują się jakieś pozycje, będą prezentować szczegółowe informacje dotyczące przyczyny przyznania kary oraz dane o stronach, których ona dotyczy.
Kara algorytmiczna może być nieco trudniejsza do zidentyfikowania, gdyż po jej nałożeniu nie otrzymujesz bezpośredniego powiadomienia od Google. Najlepszym sposobem na zidentyfikowanie ewentualnego problemu jest dokładna analiza ruchu organicznego pod kątem kilku znaczących spadków. Następnie możesz porównać badany okres z karą, korzystając z historii zmian algorytmu Google.
Przesłanie mapy witryny XML w Google Search Console ułatwi wyszukiwarce indeksowanie witryny i zapewni jej dostęp do wszystkich elementów jej zawartości. Raport o stanie indeksu umożliwia ponadto wgląd w to, które strony zostały już zbadane.
Pamiętaj, że po zakończeniu audytu SEO warto ponownie wrócić do Google Search Console, aby skorzystać z innych funkcji ułatwiających monitorowanie wydajności serwisu.
Jak już wspomniano, dostępnych jest wiele narzędzi analitycznych umożliwiających monitorowanie poprawności działania witryny. Do najpopularniejszych należą jednak Screaming Frog i SEMRush.
Dzięki nim łatwiej jest zidentyfikować pojawiające się błędy. Oto nieprawidłowości, które mogą być wówczas wykryte:
Źródło:Icons8 Team/unsplash.com
Jeśli przeprowadzasz analizę witryny za pomocą SEMRush, wykryte błędy klasyfikowane będą pod względem ich nasilenia. Dzięki temu będziesz w stanie priorytetowo skupić się na najważniejszych problemach.
We współczesnym świecie większość użytkowników wyszukuje informacje w sieci za pomocą smartfonów czy tabletów. Wraz z aktualizacją systemu indeksowania mobile first przez Google, pojawiła się również konieczność dostosowania funkcjonalności witryn do wymiarów urządzeń mobilnych. Jeśli więc nie zadbasz o ten aspekt, Twoja pozycja na liście wyników wyszukiwania z pewnością spadnie.
Aby zatem upewnić się, że strona jest dostosowana do potrzeb użytkowników korzystających ze smartfonów, użyj narzędzia Mobile-Friendly Test. Dzięki temu zidentyfikujesz ewentualne problemy i ustalisz, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Powolny czas ładowania strony ma bardzo negatywny wpływ na pozycjonowanie witryny oraz wrażenia użytkownika.
Aby ocenić jakość witryny pod kątem szybkości otwierania, skorzystaj z narzędzia Google PageSpeed Insights. Uzyskasz wówczas raport dotyczący czasu ładowanie zarówno dla komputerów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych.
Dbałość o treść to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii SEO. Powszechnie bowiem wiadomo, że Google i inne wyszukiwarki doceniają witryny zawierające wiarygodne i wartościowe treści. Publikowanie ubogich w content stron jest zatem fatalnym wyborem.
Tworząc strategię treści, weź pod uwagę potrzeby i oczekiwania grupy docelowych odbiorców i uwzględnij najchętniej wyszukiwane w danym czasie tematy. Postaraj się również zaktualizować starą zawartość i zidentyfikować fragmenty, których warto się całkowicie pozbyć.
Słowa kluczowe powinny być priorytetowym elementem strategii SEO każdego właściciela witryny. Umożliwiają one bowiem lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce i zapewniają dostęp do grupy docelowych odbiorców, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki.
Przeprowadź zatem dokładne badania, dzięki którym wykryjesz najskuteczniejsze frazy, a następnie umiejętnie zastosuj je w swojej treści. Technika ta zagwarantuje Ci efekty, których nie zapewni żadna inna metoda marketingowa.
Warto zaznaczyć, że audyt nie powinien być działaniem jednorazowym. Aby osiągać najlepsze efekty, konieczne jest stałe monitorowanie wydajności witryny i analizowanie skuteczności prowadzonej kampanii optymalizacyjnej. Szybkie zidentyfikowanie i naprawienie ewentualnych błędów likwiduje bowiem ryzyko utraty pozycji w rankingu Google i korzystnie wpływa na wrażenia użytkowników. Nie czekaj więc i przeprowadź dokładny audyt SEO już dziś!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.