Audyt SEO – zostań liderem w rankingu Google

Audyt SEO – zostań liderem w rankingu Google

fauxels/pexels.com

Pojawiające się modyfikacje we wdrażanych praktych SEO oraz zmiany algorytmu Google powodują, że właściciele powinni bacznie je obserwować. Powinni oni mieć na uwadze potencjalne zagrożenia wynikające z braku odpowiedniej optymalizacji pod kątem wyszukiwania. O tym, czym jest audyt SEO i dlaczego jest tak ważny w uzyskaniu statusu lidera w rankingach, przeczytasz w dalszej części artykułu.

Analiza, analiza i jeszcze raz analiza

Audyt SEO to analiza strony internetowej pod kątem widoczności w wyszukiwarce – najczęściej Google. Za jego sprawą poznasz mocne i słabe strony witryny. Dzięki audytowi będziesz wiedział, jakie zmiany powinieneś wprowadzić na stronie, aby być bardziej widocznym w sieci.

Sprawdź: Praca od podstaw: audyt SEO jako fundament Twojej strony internetowej

Co osiągniesz dzięki audytowi SEO?

Za pośrednictwem pytań i udzielonych odpowiedzi przedstawimy Ci kilka profitów, które przemawiają za przeprowadzeniem audytu SEO. Jesteś gotowy? Zaczynajmy.

Jakie są wady prowadzonej przeze mnie kampanii SEO?

Odpowiedź na to pytanie uzyskasz dzięki raportowi z audyty SEO. Umożliwi Ci on przegląd problemów, które negatywnie wpływają na jakość realizowanej kampanii. O jakich problemach mowa? Przykładowe to powielane treści, neutralne, nic nie wnoszące opisy meta oraz frazy kluczowe.

Źródło: Ivan Samkov/pexels.com

Co więcej, poznasz wskazówki odnośnie do strategii, które kompletnie nie działają i uzyskasz informację dlaczego Twoja witryna nie działa tak, jak powinna. Uzyskany feedback usprawni proces wdrażania zmian i niezbędnych modyfikacji w prowadzonej przez Ciebie kampanii.

Jakie są atuty mojej konkurencji?

Poznanie metod, które są stosowane przez Twoich konkurentów jest możliwe dzięki przeprowadzonemu audytowi SEO. Dzięki niemu dowiesz się, jakie techniki stosują, aby otrzymywać linki z odpowiednich witryn. Nic tak nie stymuluje do zmiany i poprawy własnej efektywności, jak zrozumienie działań konkurencji.

Jak wzmocnić strategię SEO?

Oczywiście, dzięki niezawodnemu audytowi. Ten kompan potowarzyszy Ci również we wdrażaniu odpowiednich modyfikacji w celu wzmocnienia kampanii SEO. Do aktywności, których możesz się podjąć, aby zwiększyć widoczność strony internetowej należą: niwelowanie powielanych treści, usprawnienie działania witryny czy umieszczenie przycisków przekierowujących do mediów społecznościowych.

Czy audyt rzeczywiście ma wpływ na pozycję mojej strony w rankingu?

Po dokonaniu skrupulatnej analizy obszarów, którym musisz poświęcić więcej uwagi, uzyskany raport będzie stanowił dla Ciebie niezawodne narzędzie w uatrakcyjnianiu Twojej witryny pod kątem wyszukiwania. Z pewnością to nie jest jedyny, wystarczający instrument w budowaniu pozycji rankingowego lidera, ale jest dużą pomocą w procesie budowania statusu eksperta.

Elementy audytu - czyli co dzięki niemu zbadamy

Na analizę składa się kilka kluczowych elementów, które ułatwią Ci zrozumienie korzyści wynikających z audytu SEO.

Linki zwrotne

Audyt gwarantuje Ci wgląd w jakość linków zwrotnych w zestawieniu z Twoimi rynkowymi rywalami.

Szkodliwe linki

To niewątpliwie duże wsparcie w weryfikacji szkodliwych dla Twojej witryny linków. Jest to ważne w procesie pozycjonowania strony pod kątem SEO.

Frazy kluczowe

Ocenie jakości wykorzystanych słów kluczowych sprzyja, opisywana przez nas, analiza SEO. W ten sposób uzyskasz wskazówkę dotyczącą tego, jak Google postrzega Twoją stronę z perspektywy jej zawartości.

Duplikaty

Weryfikacja istnienia kilku wersji Twojej witryny jest możliwa dzięki analizie treści, które zostały zindeksowane przez wyszukiwarkę Google.

Treść

O tym czy elementy SEO, takie jak opis meta, tagi nagłówków czy frazy kluczowe są korzystne pod kątem pozycjonowania, decyduje analiza zawartości.

JavaScript

Czy język programowania jest włączony? Czy treści Twojej strony będą odpowiednio wyświetlane? Uzyskanie odpowiedzi na te pytania jest możliwe dzięki analizie JS.

Przyciski udostępniania w social media

To nic innego, jak analiza pod kątem obecności przycisków udostępniania, które przekierowują użytkownika do mediów społecznościowych z Twojego bloga bądź innych witryn internetowych.

Sprawdź: Jakie są rodzaje audytów witryn i dlaczego warto je przeprowadzać?

Zmiany wdrażane na podstawie audytu SEO

Już wiesz, jakie elementy są badane podczas audytu SEO oraz jakie są jego zalety. Teraz przyjrzymy się strategii oraz metodom, które możesz wprowadzić dzięki raportowi, który otrzymasz z przeprowadzonego audytu.

Akcja – zmiana planu

Dysponując raportem z audytu SEO, możesz rozpocząć zmianę koncepcji. Wprowadzenie zmian zajmie Ci kilka godzin, ale efekty będą świetne.

Prawidłowe indeksowanie

Masz problem z wyszukiwaniem Twojej strony? Upewnij się, że zrobiłeś wszystko, co w Twojej mocy, aby usprawnić botom odnalezienie witryny. Co możesz jeszcze zrobić? Przeanalizować, czy kody zostały prawidłowo zainstalowane, a zawartość – nie jest zhakowana.

Porównaj się z konkurencją

Krokiem w przód jest analiza profilu linków zwrotnych strony. Duży wpływ na rezultaty wyszukiwania, w kontekście odnalezienia Twojej witryny, ma ich liczba oraz jakość. Przegląd praktyk konkurencji umożliwia weryfikację efektywności umieszczanych przez Ciebie linków.

Utknąć w martwym punkcie, czyli o uszkodzonych linkach

Na optymalizację Twojej strony pod kątem SEO wpływają między innymi uszkodzone linki i martwe strony. Istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci je sprawdzić. Przykładem są wtyczki WordPress, które wysyłają do Ciebie powiadomienie o ich wadliwości.

Sprawność działania witryny

Pewnie już to słyszałeś, ale powtórzymy to jeszcze raz: szybkość ładowania strony internetowej ma duże znaczenie i przekłada się na zaangażowanie użytkowników. Internauci XXI wieku nie lubią czekać, są niecierpliwi, dlatego jeżeli będą musieli spędzić więcej czasu na pojawienie się całej zawartości strony, prawdopodobnie z tego zrezygnują. Weź pod uwagę ten czynnik, ponieważ odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu Twojej strony i jej pozytywnym odbiorze.

Audyt to chleb powszedni

Dokonanie analizy Twojej witryny i jej przegląd pozytywnie wpływają na jej odbiór przez konsumenta treści. Konkurencja nigdy nie śpi, dlatego musisz bacznie obserwować, jak wygląda Twoja strona na tle rywali i wdrażać praktyki usprawniające jej działanie, a przede wszystkim odpowiadające profilowi współczesnego odbiorcy.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Analityka
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak radzić sobie z “not provided” w Google Analytics?

    Jak radzić sobie z “not provided” w Google Analytics?

    Frustrujące “not provided” ciągle pojawia się w Twoich wynikach? Dowiedz się, jak to ominąć i zapanować nad wszystkim!
    Data-driven w skutecznych działaniach SEO z wykorzystaniem SurferSEO

    Data-driven w skutecznych działaniach SEO z wykorzystaniem SurferSEO

    Intuicja jest ważna, ale nic nie zastąpi danych. W grupie iCEA zawsze kierujemy się konkretnymi liczbami i to dzięki nim mamy pewność, że nasze działania pójdą w dobrym kierunku. Ty też możesz!
    5 powodów, dla których powinieneś zadbać o analitykę internetową

    5 powodów, dla których powinieneś zadbać o analitykę internetową

    Narzędzia analityczne to skarbnice wiedzy o naszych klientach i ich zakupowych nawykach. To na ich podstawie warto planować optymalizację i rozwój e-commerce.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.