DARMOWY AUDYT SEO

Automatyczne tworzenie meta opisów – czy to się opłaca?

5 min czytania
Automatyczne tworzenie meta opisów – czy to się opłaca?
Kategoria Pozycjonowanie

W warunkach stale rosnącej konkurencji przedsiębiorcom coraz trudniej promować swoje marki w Internecie. Chcąc nieco ułatwić sobie pozycjonowanie stron, często decydują się na wykorzystanie różnorodnych sposobów automatyzowania poszczególnych procesów. Jednym z nich jest automatyczne tworzenie meta opisów. Czy warto wykorzystywać tę metodę w swojej strategii promocyjnej? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Spis treści:

Czym jest meta opis?

Meta opis to bardzo ważny element każdej strony internetowej. Informuje użytkowników o tematyce strony, prezentując im swego rodzaju streszczenie jej zawartości. Czynnik ten wyświetlany jest pod title tagiem witryny w wynikach wyszukiwania Google. Jako że jest dość widoczny, powinien być w pełni zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek i doświadczeń użytkowników.

Mimo że obecność słów kluczowych w meta opisie nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony internetowej, znacznie ułatwia odbiorcom identyfikację tematyki serwisu, dzięki czemu są bardziej skłonni do kliknięcia linku.

Każdy meta opis powinien być więc oryginalny, angażujący, a jego treść musi bezpośrednio przedstawiać zawartość danej strony. Pojawia się więc pytanie: czy wszystkie te kryteria można spełnić za pośrednictwem automatycznego systemu tworzenia meta opisów?

Sprawdź: Pozycjonowanie firm z branży fitness

Automatyczne tworzenie meta opisów – co warto wiedzieć?

Automatyzacja procesów SEO to świetny sposób na skuteczne i bezproblemowe pozycjonowanie stron. Samodzielna realizacja poszczególnych zabiegów optymalizacyjnych jest bowiem dość wymagająca i czasochłonna, co może okazać się problemem dla wielu przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że właściciele firm coraz częściej decydują się na wykorzystanie różnych narzędzi ułatwiających ten proces.

Trzeba jednak pamiętać, że meta opis jest bardzo ważnym elementem kodu HTML każdej strony WWW. Mimo że jego tworzenie można zautomatyzować, proces ten powinien być dokładnie kontrolowany. Każdy niewłaściwie zoptymalizowany fragment kodu witryny może bowiem bardzo niekorzystnie wpłynąć na pozycjonowanie, co zablokuje rozwój marki i osiąganie świetnych wyników.

Jak zatem powinno wyglądać automatyczne tworzenie meta opisów oraz z jakich narzędzi wówczas korzystać?

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jakie narzędzia wykorzystać do automatycznego tworzenia meta opisów?

Istnieje wiele programów do zarządzania treścią i projektowania stron internetowych. Większość modeli opartych jest na systemie Open Source lub SaaS. Współczesne CMSy różnią się od siebie między innymi dostępnymi funkcjami, łatwością optymalizacji, bazą podstawowych motywów, ale też charakterystyką procesu automatyzacji tworzenia meta opisów. W niektórych przypadkach generowanie tych elementów będzie bowiem bardzo łatwe, a w innych sprawi nieco trudności nawet początkującym projektantom stron internetowych.

Przed przystąpieniem do tworzenia meta opisów warto przeprowadzić kilka szczegółowych analiz serwisów online. Pomocne może okazać się wówczas narzędzie Screaming Frog, które pozwala wygenerować listę podstron mających źle zoptymalizowane metadane. Dzięki temu łatwiej będzie zidentyfikować strony, którym przyda się automatyczne tworzenie meta opisów.

Następnie można przejść do wdrażania tego procesu. Większość systemów zarządzania treścią posiada wbudowany moduł do automatycznego generowania metadanych. Jednym z nich jest Shoper. Aby stworzyć meta opis za pomocą tego CMSu, wystarczy zmodyfikować jeden z dostępnych szablonów, uzupełniając go o najważniejsze dane. Podobne rozwiązanie oferuje PrestaShop. Wtyczka „Meta Tagi Manager – AutoGenerate SEO Title & Description” gwarantuje bezproblemowe tworzenie meta opisów, które zwykle nie wymaga żadnej ingerencji projektanta strony internetowej.

Sprawdź: Nasycenie frazami kluczowymi w tekście SEO

Czy warto postawić na automatyczne tworzenie meta opisów?

Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najskuteczniejszych sposobów promowania marki w sieci. Wysoka pozycja w wyszukiwarce niesie za sobą wiele korzyści, takich jak wzrost liczby odbiorców czy wyższa konwersja. Aby jednak uzyskać widoczność w wyszukiwarce, konieczna jest optymalizacja wielu elementów strony internetowej. Jednym z nich jest właśnie meta opis.

Od pewnego czasu Google szczególnie docenia witryny, których zawartość ukierunkowana jest na potrzeby i oczekiwania użytkowników. O ile optymalizacja pod kątem wyszukiwarek wciąż ma znaczenie, dostosowanie treści do wymagań odbiorców gwarantuje efekty, jakich nie zapewni żaden inny proces. W wyniku tego często okazuje się, że automatyczne tworzenie meta opisów nie przynosi pożądanych efektów. Niezależnie od tego, czy opis wygenerowany jest za pomocą wybranego CMSu, czy stanowi wytypowany przez Google fragment treści, nigdy nie zapewni internautom wartości, jaką daje ręcznie napisany meta description.

Dzięki samodzielnemu tworzeniu meta opisu możemy przedstawić użytkownikom dokładną tematykę treści, zwrócić ich uwagę na określone słowa kluczowe oraz użyć zachęcających zwrotów, które znacznie zwiększą ich skłonność do odwiedzenia witryny.

Czy automatyczne tworzenie meta opisów jest zatem opłacalne? To zależy. W przypadku bardzo rozbudowanych serwisów, takich jak sklepy internetowe, skorzystanie z tego rozwiązania może znacznie przyspieszyć proces optymalizacji. Prowadząc jednak małą witrynę z kilkoma podstronami, warto samodzielnie opracować skuteczne metadane, które zachęcą docelowych odbiorców do odwiedzenia serwisu i sprawią na nich dobre pierwsze wrażenie.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak ulepszyć profil w Google Moja Firma?
Jak ulepszyć profil w Google Moja Firma?
Jeśli nigdy nie słyszałeś o profilu w Google Moja firma, to najwyższy czas dowiedzieć się więcej na temat tego wspaniałego narzędzia od Google!
Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?
Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?
Czym jest koncepcja client personas? Jaki wpływ ma na wyniki kampanii marketingowych? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania!
Szybkość ładowania strony – jak sprawdzić?
Szybkość ładowania strony – jak sprawdzić?
Szybkość strony to parametr, który ma wpływ zarówno na pozycję w wynikach wyszukiwania, jak i odbiór witryny przez internautów. Optymalizacja strony powinna obejmować również zwiększenie prędkości wczytywania.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie