Automatyczne tworzenie meta opisów – czy to się opłaca?

Automatyczne tworzenie meta opisów – czy to się opłaca?

J. Kelly Brito/pexels.com

W warunkach stale rosnącej konkurencji przedsiębiorcom coraz trudniej promować swoje marki w Internecie. Chcąc nieco ułatwić sobie pozycjonowanie stron, często decydują się na wykorzystanie różnorodnych sposobów automatyzowania poszczególnych procesów. Jednym z nich jest automatyczne tworzenie meta opisów. Czy warto wykorzystywać tę metodę w swojej strategii promocyjnej? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Czym jest meta opis?

Meta opis to bardzo ważny element każdej strony internetowej. Informuje użytkowników o tematyce strony, prezentując im swego rodzaju streszczenie jej zawartości. Czynnik ten wyświetlany jest pod title tagiem witryny w wynikach wyszukiwania Google. Jako że jest dość widoczny, powinien być w pełni zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek i doświadczeń użytkowników.

Mimo że obecność słów kluczowych w meta opisie nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony internetowej, znacznie ułatwia odbiorcom identyfikację tematyki serwisu, dzięki czemu są bardziej skłonni do kliknięcia linku.

Każdy meta opis powinien być więc oryginalny, angażujący, a jego treść musi bezpośrednio przedstawiać zawartość danej strony. Pojawia się więc pytanie: czy wszystkie te kryteria można spełnić za pośrednictwem automatycznego systemu tworzenia meta opisów?

Sprawdź: Reklama natywna jako innowacyjna forma reklamy internetowej!

Automatyczne tworzenie meta opisów – co warto wiedzieć?

Automatyzacja procesów SEO to świetny sposób na skuteczne i bezproblemowe pozycjonowanie stron. Samodzielna realizacja poszczególnych zabiegów optymalizacyjnych jest bowiem dość wymagająca i czasochłonna, co może okazać się problemem dla wielu przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że właściciele firm coraz częściej decydują się na wykorzystanie różnych narzędzi ułatwiających ten proces.

Źródło: Mikhail Nilov/pexels.com

Trzeba jednak pamiętać, że meta opis jest bardzo ważnym elementem kodu HTML każdej strony WWW. Mimo że jego tworzenie można zautomatyzować, proces ten powinien być dokładnie kontrolowany. Każdy niewłaściwie zoptymalizowany fragment kodu witryny może bowiem bardzo niekorzystnie wpłynąć na pozycjonowanie, co zablokuje rozwój marki i osiąganie świetnych wyników.

Jak zatem powinno wyglądać automatyczne tworzenie meta opisów oraz z jakich narzędzi wówczas korzystać?

Jakie narzędzia wykorzystać do automatycznego tworzenia meta opisów?

Istnieje wiele programów do zarządzania treścią i projektowania stron internetowych. Większość modeli opartych jest na systemie Open Source lub SaaS. Współczesne CMSy różnią się od siebie między innymi dostępnymi funkcjami, łatwością optymalizacji, bazą podstawowych motywów, ale też charakterystyką procesu automatyzacji tworzenia meta opisów. W niektórych przypadkach generowanie tych elementów będzie bowiem bardzo łatwe, a w innych sprawi nieco trudności nawet początkującym projektantom stron internetowych.

Przed przystąpieniem do tworzenia meta opisów warto przeprowadzić kilka szczegółowych analiz serwisów online. Pomocne może okazać się wówczas narzędzie Screaming Frog, które pozwala wygenerować listę podstron mających źle zoptymalizowane metadane. Dzięki temu łatwiej będzie zidentyfikować strony, którym przyda się automatyczne tworzenie meta opisów.

Następnie można przejść do wdrażania tego procesu. Większość systemów zarządzania treścią posiada wbudowany moduł do automatycznego generowania metadanych. Jednym z nich jest Shoper. Aby stworzyć meta opis za pomocą tego CMSu, wystarczy zmodyfikować jeden z dostępnych szablonów, uzupełniając go o najważniejsze dane. Podobne rozwiązanie oferuje PrestaShop. Wtyczka „Meta Tagi Manager – AutoGenerate SEO Title & Description” gwarantuje bezproblemowe tworzenie meta opisów, które zwykle nie wymaga żadnej ingerencji projektanta strony internetowej.

Sprawdź: Sposoby na reklamę produktu w Internecie

Czy warto postawić na automatyczne tworzenie meta opisów?

Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najskuteczniejszych sposobów promowania marki w sieci. Wysoka pozycja w wyszukiwarce niesie za sobą wiele korzyści, takich jak wzrost liczby odbiorców czy wyższa konwersja. Aby jednak uzyskać widoczność w wyszukiwarce, konieczna jest optymalizacja wielu elementów strony internetowej. Jednym z nich jest właśnie meta opis.

Od pewnego czasu Google szczególnie docenia witryny, których zawartość ukierunkowana jest na potrzeby i oczekiwania użytkowników. O ile optymalizacja pod kątem wyszukiwarek wciąż ma znaczenie, dostosowanie treści do wymagań odbiorców gwarantuje efekty, jakich nie zapewni żaden inny proces. W wyniku tego często okazuje się, że automatyczne tworzenie meta opisów nie przynosi pożądanych efektów. Niezależnie od tego, czy opis wygenerowany jest za pomocą wybranego CMSu, czy stanowi wytypowany przez Google fragment treści, nigdy nie zapewni internautom wartości, jaką daje ręcznie napisany meta description.

Dzięki samodzielnemu tworzeniu meta opisu możemy przedstawić użytkownikom dokładną tematykę treści, zwrócić ich uwagę na określone słowa kluczowe oraz użyć zachęcających zwrotów, które znacznie zwiększą ich skłonność do odwiedzenia witryny.

Czy automatyczne tworzenie meta opisów jest zatem opłacalne? To zależy. W przypadku bardzo rozbudowanych serwisów, takich jak sklepy internetowe, skorzystanie z tego rozwiązania może znacznie przyspieszyć proces optymalizacji. Prowadząc jednak małą witrynę z kilkoma podstronami, warto samodzielnie opracować skuteczne metadane, które zachęcą docelowych odbiorców do odwiedzenia serwisu i sprawią na nich dobre pierwsze wrażenie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawy technicznego SEO: Meta tagi
    Podstawy technicznego SEO: Meta tagi
    Optymalizacja i pozycjonowanie strony to działania oparte na współpracy pomiędzy wyszukiwarką a stroną. Czym są meta tagi oraz jaki wpływ mają na SEO?
    Najczęściej popełniane błędy w tekstach SEO
    Najczęściej popełniane błędy w tekstach SEO
    Tworzenie contentu to sztuka, w której najmniejszy błąd może prowadzić do poważnych konsekwencji. SEO jest bezlitosnym jurorem w ocenianiu jakości treści.
    Techniki White Hat SEO, z których skorzystać powinien każdy webmaster
    Techniki White Hat SEO, z których skorzystać powinien każdy webmaster
    White Hat SEO to jedna z najskuteczniejszych strategii marketingowych online. Podpowiemy Ci, jakie techniki wchodzą w jej skład i jak je wykorzystać!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę