DARMOWY AUDYT SEO

Automatyzacja marketingu, czyli łatwy system zwiększania sprzedaży

5 min czytania
Automatyzacja marketingu, czyli łatwy system zwiększania sprzedaży
Kategoria Marketing

Automatyzacja marketingu polega na oszczędności czasu. Dzięki niej marketerzy są w stanie maksymalnie zoptymalizować czas poświęcony na zarządzanie działaniami promocyjnymi i czas, który inwestowany jest w wykonywanie konkretnych zadań. Na przykład zamiast ręcznie wysyłać kampanie e-mailowe, automatyzacja tego procesu może uczynić go łatwiejszym, szybszym, a czasami nawet skuteczniejszym.

Często zdarza się jednak, że firmy nie wykorzystują automatyzacji w swoich działaniach marketingowych. Wynika to być może z braku zrozumienia procesu. Niektórzy sprzedawcy uważają, że jest to zbyt skomplikowane, choć w rzeczywistości znacznie odbiega to od faktycznego stanu rzeczy. Ponad 50% firm korzysta już z narzędzi do automatyzacji marketingu, a 40% tych, które nadal nie zainstalowały tego oprogramowania, planuje to zrobić w ciągu najbliższych miesięcy. Skutkuje to tym, że wykorzystanie tej metody może umożliwić Ci pokonanie branżowych rywali, którzy jeszcze się na to nie zdecydowali.

Przed automatyzacją swojej działalności pamiętaj, że ten proces sam w sobie nie generuje wzrostu liczby potencjalnych klientów. Robią to wartościowe i interesujące treści, mające na celu zaspokojenie potrzeb klientów.

Pamiętaj też że ręczne tworzenie treści promocyjnych i kampanii reklamowych wiąże się z tym, że prędzej czy później zostanie popełniony błąd, który okazać się może niezwykle kosztowny, a nawet zrujnować wszystkie Twoje dotychczasowe działania. Warto więc zainwestować w automatyczne procesy, które zaoszczędzą nie tylko czas, ale również pieniądze.

Spis treści:

Poznaj drogę swojego klienta

Dzięki wdrożeniu marketingu automatyczny proces sprzedaży staje się nie tylko prostszy, ale też efektywniejszy. Wynik sprzedaży może wzrosnąć z 10 do 30%. To naprawdę dużo! Ponadto ROI często przekracza 100%. W związku z tym prawie 80% odnoszących sukcesy marketerów określa wybrane przez siebie oprogramowanie do automatyzacji jako kluczowy czynnik, który doprowadził do sukcesu ich kampanii.

Przed utworzeniem jakichkolwiek zautomatyzowanych procesów konieczne jest zrozumienie, w jaki sposób klienci dokonują zakupów i poznanie kroków, które muszą wykonać, aby sfinalizować pierwszy zakup. Zdefiniowanie tych elementów pozwoli Ci w pełni wykorzystać potencjał tej strategii.

Odpowiedz sobie na poniższe pytania:

  • Jak drogi jest Twój produkt? Droższe pozycje mogą wymagać dłuższego procesu decyzyjnego.
  • Czy ta decyzja wymaga czyjejś opinii? Na przykład biżuteria jest kupowana przez mężczyzn dla kobiet. Wielu z nich szuka opinii partnera przed dokonaniem tak dużego zakupu, co może wydłużyć cykl sprzedaży.
  • Czy jest to produkt typu ”potrzebny w danej chwili”? Na przykład leki są zwykle kupowane, gdy zajdzie taka potrzeba. Odpowiedź na to pytanie pomoże Ci dowiedzieć się, kiedy wysyłać konkretne wiadomości.

Zgodnie z odpowiedziami, które udzielisz, będziesz w stanie określić, jak długi jest cykl sprzedaży, co pozwoli Ci dokładnie zaplanować przepływy automatyzacji.

Sprawdź: Marketing na TikToku

Zaplanuj posty w mediach społecznościowych

Dzięki automatyzacji możesz łatwo zarządzać wszystkimi prowadzonymi kampaniami i planować posty, które umieszczasz na swoich platformach mediów społecznościowych – a to wszystko z poziomu jednego panelu nawigacyjnego. Dzięki temu możesz dokładnie zaprojektować każdy post skierowany do konkretnej grupy docelowej. Co to oznacza? Masz możliwość utworzenia jego wielu wersji w ten sposób, aby pasowały do różnych typów klientów.

Zwiększ ruch dzięki automatyzacji

Automatyzacja marketingu pomaga budować silne relacje z klientami. Wielu sprzedawców zapomina, jak ważna jest dbałość o konsumentów i ich doświadczenia związane z obcowaniem z marką.

Oprogramowanie do automatyzacji marketingu zapewnia wgląd w drogę zakupową każdego obecnego i potencjalnego klienta. Oznacza to, że jesteś w stanie analizować i w pewnym sensie przewidywać potrzeby swoich odbiorców, a co za tym idzie, działać w kierunku ich zaspokojenia.

Wyobraźmy sobie, że sprzedajesz sprzęt sportowy – rowery, ciężarki, gumy treningowe czy też piłki do ćwiczeń. Dzięki automatyzacji marketingu możesz wysłać wiadomość e-mail do niektórych klientów na kilka dni przed ich urodzinami, aby poinformować ich, że w dzień swojego święta mają 25% zniżki na dowolny przedmiot w Twoim sklepie.

Możesz także utworzyć automatyczną wiadomość e-mail dla klientów, którzy z różnych powodów porzucili swoje koszyki. Okazać się to może bowiem impulsem, który skłoni ich do powrotu na stronę Twojego sklepu i dokończenia zakupów.

Oto kilka schematów automatycznych wiadomości e-mail, które warto wykorzystać:

E-mail powitalny – skierowany do nowych subskrybentów poczty e-mail.

E-mail przypominający o porzuconym koszyku – kierowanie reklam do użytkowników, którzy porzucili swój koszyk.

Powiadomienia o zamówieniach – informacja o statusie zamówień klientów.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Połącz dane CRM

Aby maksymalnie wykorzystać potencjał automatyzacji połącz bazę danych CRM z systemem tej strategii. Będzie on wówczas zasilany informacjami o wszystkich Twoich leadach i skieruje odpowiednie kampanie w stronę najcenniejszych klientów. Ustalisz dzięki temu, kiedy potencjalny klient odwiedza Twoją witrynę i będziesz mógł wykorzystać tę wiedzę w swojej strategii marketingowej.

To tylko niektóre z zalet wykorzystania zautomatyzowanych metod marketingu internetowego. Niemniej jednak, jeśli je wykorzystasz, korzystanie wpłyniesz na wizerunek swojej marki i będziesz mógł liczyć na satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Trade marketing – czym jest?
Trade marketing – czym jest?
Sprzedaż internetowa w XXI wieku to podstawa gromadzenia zysków. Warto jednak sięgnąć do strategii pomocniczych, a jedną z nich jest trade marketing.
Czym jest Employer Branding?
Czym jest Employer Branding?
Chcesz poprawić swoją reputację na rynku pracy i zbudować silny zespół specjalistów? Sprawdź, czym jest Employer Branding i jakie korzyści za sobą niesie!
Optymalizacja komunikatów prasowych – jak zwrócić uwagę dziennikarza?
Optymalizacja komunikatów prasowych – jak zwrócić uwagę dziennikarza?
Chcesz, aby Twoje treści znalazły się w prasie? W naszym artykule dowiesz się, jak je zoptymalizować, aby zainteresowały dziennikarzy.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie