DARMOWY AUDYT SEO

Backlinki – czym są i dlaczego są tak ważne?

Backlinki – czym są i dlaczego są tak ważne?

Andrea Piacquadio/pexels.com

Link building jest jedną z najskuteczniejszych działań SEO na stronie internetowej. To właśnie linki są ważnym czynnikiem rankingowym wyszukiwarek. Jeśli chcesz zainwestować w skuteczny marketing, pomyśl o backlinkach, ponieważ są one uważane za oznakę jakości oraz wartości firmy.

W tym artykule dowiesz się, czym są backlinki, dlaczego są one tak ważne i jak wpływają na SEO.

Czym są backlinki?

Backlinki, czyli linki zwrotne, występują na różnych stronach internetowych i odsyłają użytkownika do Twojej witryny. Dzięki nim wyszukiwarka może lepiej indeksować stronę. Chodzi o to, aby stać się zauważonym jako marka na innych portalach internetowych. Jednak pamiętaj, że linki umieszczone w sieci muszą być naturalne i wysokiej jakości. Oznacza to, że nie można dodawać linków na stronach o niskiej wydajności, które mogą okazać się spamem.

Backlinki są to klikalne hiperłącza, które prowadzą użytkownika do Twojej firmowej witryny. Najczęściej są tworzone po to, aby rozwinąć dany temat, przez co odbiorca może dowiedzieć się więcej.

Sam odnośnik może przybierać różne formy w treści. Może to być bezpośredni adres URL, słowo kluczowe z odpowiednim linkiem lub pojedyncze słowa, typu „link” lub „kliknij tutaj”.

Sprawdź: Wiele linków zwrotnych z tej samej witryny – czy warto?

Dlaczego linki zwrotne są tak ważne?

Backlinki odgrywają ważną rolę w informowaniu wyszukiwarek o autentyczności treści w witrynie i stanowią autorytet samej strony WWW.

Kiedy właściwa strona odnosi się do treści w Twojej witrynie, to wysyła sygnał do robotów indeksujących, że treść jest oryginalna i godna zaufania. Dzięki czemu algorytm zacznie wyświetlać Twoją stronę innym użytkownikom w wyszukiwarce.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Kiedy Twoja witryna otrzymuje linki zwrotne z innych stron, rośnie Twój autorytet. Jeśli linki będą z legalnych stron, które nie są zaliczane do spamu i błędów, to przez długi czas będziesz cieszył się ruchem na swojej stronie WWW. Dlatego staraj się tworzyć swoje treści na stronie w sposób wartościowy, aby inne witryny chciały się odnosić właśnie do Ciebie.

Backlinki głównie oddziałują na:

  • ruch z witryn odsyłających — Google Analytics rejestruje każde kliknięcie linku zwrotnego do Twojej witryny i klasyfikuje je jako ruch z witryn odsyłających. Ruch z odsyłaczami ma wiele zalet, w tym niższe współczynniki odrzuceń, odpowiednie indeksy wyszukiwania i nie tylko. Dlatego im więcej backlinków do Twojej witryny, tym więcej Google może dowiedzieć się o Twojej firmie, co pozytywnie wpłynie na Twoją pozycję w rankingu wyszukiwarek;
  • świadomość firmy — backlinki odgrywają ważną rolę w zwiększaniu świadomości firmy pośród użytkowników, którzy nigdy wcześniej nie mieli styczności z Twoją marką. Dzięki temu zaczniesz generować większy ruch w witrynie, co może nawet wpłynąć na konwersję.

Czynniki, które mówią o tym, że linki zwrotne są prawidłowe

Wartościowe linki zwrotne

Obecnie wyszukiwarki nie skupiają się już tylko na słowach kluczowych. Teraz algorytmy celują w mierzenie jakości linków zwrotnych i stron odsyłających. Jeżeli te dwa czynniki okażą się wartościowe, możesz liczyć na zwiększenie pozycji witryny w rankingu wyszukiwarek.

Stosowanie organicznych linków zwrotnych

Musisz pamiętać o tym, że backlinki nie powinny być płatne, ponieważ kupowanie ich może źle wpłynąć na Twoją reputację. Linki zwrotne powinny być wybierane świadomie, ponieważ tylko w taki sposób możesz zapewnić wartość swoim czytelnikom.

Nie możesz oszukiwać i kupować sobie odnośników do strony, ponieważ mogą zostać odebrane jako spam. Metody organiczne to najlepszy sposób na pozyskanie linków zwrotnych i utrzymanie dobrej reputacji przez długi czas.

Aby uniknąć generowania spamu w witrynie, linki zwrotne powinny być skoncentrowane bezpośrednio na użytkowniku i zapewniać wartość, a nie funkcjonować wyłącznie jako część promocji Twojej strony internetowej.

Atrybut rel

Atrybut rel ma na celu informowanie robotów indeksujących o połączeniu między linkowanymi stronami. Ważnym podzbiorem są tutaj linki nofollow, które informują wyszukiwarkę, że linkowana strona nie chce mieć żadnego związku z drugą witryną. Atrybut rel informuje wyszukiwarki, że połączone strony mają podobną treść, ofertę lub są w pewien sposób ze sobą powiązane.

Słowa kluczowe w tekstach kotwicy

Tekst kotwicy, który składa się z odpowiednich słów kluczowych, dostarcza użytkownikom i wyszukiwarkom niezbędnych informacji na temat zawartości witryny. Pomaga również witrynom uzyskać wyższą pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Linki do podstron powinny być umieszczone w bogatym w słowa kluczowe, ukierunkowanym tekście, który dokładnie opisuje linkowaną stronę.

Sprawdź: Budowanie autorytetu w sieci. Czym są linki zwrotne i dlaczego są tak ważne?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł okazał się dla Ciebie pomocny i pozwolił Ci zrozumieć ideę backlinków.

Jesteśmy świadomi tego, że budowanie linków zwrotnych nie należy do najłatwiejszych zadań. Jednak jest to niezbędny czynnik, jeśli chcesz zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Możesz zwrócić się do doświadczonego zespołu ekspertów, którzy pomogą Ci uzyskać wartościowe backlinki i stać się autorytetem w branży.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Pozycjonowanie branży ślubnej
    Pozycjonowanie branży ślubnej
    Organizacja przyjęć weselnych to usługa wymagająca odpowiedniej promocji. Warto więc wiedzieć, jak skutecznie pozycjonować stronę w branży ślubnej!
    Słowa kluczowe w SEO. Czym jest zjawisko kanibalizacji?
    Słowa kluczowe w SEO. Czym jest zjawisko kanibalizacji?
    Słowa kluczowe to podstawa strategii optymalizacji i pozycjonowania strony. O czym pamiętać, planując swoje działania? Czym jest zjawisko kanibalizacji?
    Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?
    Jak koncepcja client personas może pomóc Ci zyskać popularność w sieci?
    Czym jest koncepcja client personas? Jaki wpływ ma na wyniki kampanii marketingowych? Przeczytaj nasz artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę