Pamiętaj, że prowadząc stronę internetową, musisz być zawsze na bieżąco z najnowszymi i najlepszymi metodami SEO, aby zachować jak najlepsze wyniki. W tym artykule przedstawimy Ci wskazówki, na co warto zwrócić uwagę, tworząc najlepszą strategię SEO!
Pamiętaj, że treść jest najważniejsza w Twojej witrynie. Jeżeli interesowałeś się wcześniej SEO, to na pewno masz o tym jakieś pojęcie. Zastanawiasz się jednak, jak tworzyć treści, aby były one jak najbardziej zoptymalizowane.
Na samym początku upewnij się, że treści na Twojej stronie internetowej przyciągają odbiorców. Może warto odwiedzić witryny konkurentów, którzy odnoszą sukces w branży i sprawdzić zrobić, jak oni to robią? Oprzyj się na strukturze ich treści i spróbuj stworzyć coś podobnego. Pragniesz być najlepszym z najlepszych? Więc na spokojnie twórz treści i nie spiesz się, a dostarczysz najbardziej wyszukane tematy swoim klientom.
Zaobserwowano, że prawie 60% wszystkich wyszukiwań odbywa się na urządzeniach mobilnych. Mimo to nadal istnieją witryny, które nie są kompatybilne z urządzeniami mobilnymi. Tekst na stronie nie jest wtedy wyświetlany w całości, trudno odnaleźć menu, czy występuje chociażby problem z załadowaniem strony. Jest to naprawdę frustrujące dla odbiorców. Jeżeli zauważysz, że strona internetowa wolno się ładuje, to na samym początku sprawdź swoje połączenie z Internetem. Taka witryna może spowodować zmniejszony ruch, ponieważ nikt nie chce się męczyć na takiej stronie. Dlatego, jeżeli zobaczysz, że coś jest nie tak, od razu zacznij działać, w celu usunięcia problemu! Na pewno miałeś okazję zobaczyć źle wyświetlające się menu na ekranie telefonu. Inni też tego nie lubią i od razu zmieniają Twoją stronę na inną…
Warto również zainwestować i przyspieszyć ładowanie witryny na urządzeniach mobilnych. Zwiększ prędkość strony, a prawdopodobnie będzie ona działać lepiej na telefonach i tabletach, a użytkownicy Ci za to podziękują! Spróbuj zainteresować się również rozmiarem tekstu w witrynie, ponieważ może on się okazać zbyt mały i nikt go nie zauważy! Twój tekst może pasować do strony na komputerze, ale niezbyt dobrze może wyglądać na ekranie małego telefonu komórkowego.
Musisz wiedzieć, że nie wystarczy po prostu wrzucić słowo kluczowe w nagłówku, tytule, czy samej treści. Należy zadbać o to, aby miało umieszczenie słowa kluczowego miało sens w konkretnym zdaniu. Upewnij się, również, że nie są one wymuszone.
Pamiętaj, że zwrot wpisywany w wyszukiwarkę im ma mniej wyrazów, tym częściej jest wyszukiwany, ale rośnie jednocześnie jego konkurencyjność i koszty z nim związane. Jeżeli fraza jest dłuższa, jest ona mniej konkurencyjna, równocześnie rzadziej wyszukiwana przez użytkowników. Warto pamiętać także, że większa liczba wyszukiwanych słów świadczy o sprecyzowanych potrzebach, przez co potencjalny klient może trafić na naszą stronę internetową.
Zawsze musisz konkurować z innymi w branży, czasami warto eksperymentować, ponieważ inna strategia może okazać się lepszą od poprzedniej. Jednak niech to robią eksperci specjalizujący się w SEO, ponieważ sam możesz zrobić to źle i stracić na tym dużo więcej niż miałeś wcześniej. Spróbuj stworzyć obrazy pasujące do treści w Twojej witrynie, ponieważ Google potrafi analizować obrazy i znajdujące się na nich treści. Jeżeli stosujesz na swojej stronie internetowej te same obrazy, co Twoi konkurenci, to z pewnością nie wniesiesz żadnej dodatkowej wartości do swojej witryny. Dodasz w ten sposób tylko pewne dodatkowe słowa kluczowe.
Jest to jedna z najważniejszych części większości strategii marketingowych. Jednak większość przedsiębiorców nie poświęca wystarczającej ilości czasu na to, żeby poznać rynek i swoich klientów, zwyczajnie go to nie interesuje. Nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ strona internetowa dużo na tym traci. Obecnie dostępnych jest wiele platform, a ludzie zmieniają swoje zainteresowania tak szybko, że nieraz nie jesteśmy w stanie nadążyć. Dlatego, najlepiej nie rezygnować ze stałych analiz rynku, ponieważ przecież nie chcesz zakopać się w oceanie informacji, co wtedy może Cię przerosnąć.
Obecnie duża część osób poświęca swój czas na oglądanie filmów wideo w Internecie. Każdy, kto ma aparat może nakręcić filmik i wrzucić go do sieci. Jednak, aby miał on pewną wartość informacyjną i edukacyjną, trzeba się nad nim trochę zatrzymać, zastanowić i zaplanować. Jeżeli chcesz się wyróżnić, twórz materiały wideo, które będą dla odbiorcy źródłem pouczającej wiedzy w danym temacie. Warto tworzyć filmy na różne dostępne portale. Obecnie jest ich wiele, więc na pewno każdy znajdzie coś dla siebie! Obecność na wielu platformach może zagwarantować Ci sukces. Poniżej lista tylko niektórych platform, na których możesz publikować swoje treści:
Musisz pamiętać, aby stale dbać o swoje profile w mediach i tworzyć coraz to lepsze i nowsze filmy. Tylko w taki sposób dotrzesz do swojej grupy docelowej, a oni pokochają Cię za to, kim jesteś! Jeżeli jest to dla Ciebie zbyt dużo pracy, może warto pomyśleć o zatrudnieniu odpowiednich osób na to miejsce?
Pamiętaj, że angażującą treść możesz zapewnić tylko wtedy, kiedy tworzysz ją z głową, tzn. używasz wypunktowań, nagłówków, pogrubień w odpowiednich miejscach. Twórz treści zgodne ze swoją branżą, ponieważ tylko wtedy zobaczysz jakościowy ruch na swojej stronie internetowej. Zawsze słuchaj odbiorców, przecież to właśnie dla nich piszesz! Analizuj najpopularniejsze słowa kluczowe i stosuj je w swoich treściach, a zobaczysz różnicę! Staraj się polepszać życie użytkowników i dostarczać im najbardziej potrzebne informacje!
Pamiętaj, żeby stale monitorować stan swojej strony internetowej. Jest to bardzo ważne, żeby osiągnąć sukces! Jeśli potrzebujesz pomocy przy pozycjonowaniu strony internetowej, skontaktuj się z nami już dziś, aby umówić się na bezpłatną konsultację!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.