BERT – co wiesz o najnowszym algorytmie Google?

BERT – co wiesz o najnowszym algorytmie Google?

/ pixabay.com

Google wprowadził do swojej wyszukiwarki aktualizacje, które służą sprawdzaniu faktów i uzupełnianiu informacji przy użyciu naśladowania języka.

Google nie tylko stara się zapewnić jak najlepsze wyniki wyszukiwania, które są dla odbiorców dokładną odpowiedzią na zadane przez nich pytania, ale również chce upewnić się, że ukazywane strony zawierają wiarygodne informacje.

Kiedy powstał BERT?

Google rozpoczął wdrażanie programu w październiku 2019 r. Działania te obejmowały tylko fragmenty funkcji i wyłącznie dla pytań w języku angielskim. Zapowiedziano, że algorytm będzie obejmował inne języki, ale nie podano jeszcze daty tego rozszerzenia.

Sprawdź: Keep it fresh – algorytm Świeżości Google. O co chodzi?

BERT – co to takiego?

BERT (z języka angielskiego Bidirectional Encoder Representations from Treansformers) to technologia, która umożliwia dokładne odpowiadanie na zadane pytania i wyświetlanie najtrafniejszych wyników poprzez naukę języka naturalnego. Dużym problemem jest niejednoznaczność i synonimiczność wielu słów i zwrotów. Stanowi to niejasność dla wyszukiwarek, które chcą wyświetlić najlepszą odpowiedź na zadane przez Ciebie pytanie.

Narzędzia BERT przetwarzają słowa i ich powiązania w zdaniu, a nie traktują ich jak oddzielne polecenia. Dzięki temu możliwe jest zrozumienie pełnego kontekstu wypowiedzi i wyświetlenie odpowiednich stron, które dopasowane są do oczekiwań użytkownika.

Aktualności

Jeszcze kilka lat temu Google potrzebował nawet 40 minut, aby wykryć pytania dotyczące najnowszych wiadomości. Dzięki BERT, jest w stanie dokonać tego w ciągu kilku minut. Czasami polecenia były bardzo niedokładne przez co wydłużał się czas ich wykonywania.

Obecnie Google jest w stanie odpowiednio dobrać typy witryn, które chce wyświetlić do wyszukiwań w bardzo krótkim czasie. Ma również możliwość pokazywać bardziej autorytatywne wyniki, które cechuje rzetelność i wiarygodność.

Sprawdź: Czynniki rankingowe Google – obszar witryny

Jak działa BERT?

Dzięki BERT Google jest w stanie zrozumieć sens całego zdania, a nie tylko zawartych w nim pojedynczych słów. Algorytm ten wykorzystuje wiele wzorów modelu tłumaczeniowego, przewiduje kolejne zdania i jest w stanie “czytać” nieotagowany ręcznie tekst, co daje wyszukiwarce wiele możliwości poznania treści.

Aktualizacja ta ma być również pomocna w łączeniu wiadomości internetowych z bezpośrednimi faktami.

Na czym polega?

Pełny zasięg to obraz tego, jak historia jest relacjonowana z różnych źródeł. Pozwala zobaczyć najważniejsze informacje z różnych punktów widzenia, w tym filmy, wiadomości lokalne, często zadawane pytania i przebieg aktualnych wydarzeń. Według Pandu Nayak’a, członka Google i wiceprezesa do spraw wyszukiwania, aktualizacje te dotyczą raczej bieżących zmian, które zostały wprowadzone przez Google w ciągu kilku lat, niż stworzenia nowego produktu czy systemu.

Jakie znaczenie dla SEO ma BERT?

Głównym zadaniem tego algorytmu jest poprawa zrozumiałości ludzkiego języka przez maszyny. System nie ocenia zawartości witryny jako “dobrej” czy “złej”. Rozwiązuje natomiast dwuznaczności językowe i jest w stanie przetworzyć i odpowiednio odczytać nawet najmniejsze elementy zdania, które realnie wpływają na jego znaczenie. Dzięki temu wyszukiwarka jest w stanie podać odbiorcy jak najbardziej dokładne informacje, gdyż algorytm jest rozumie wieloznaczne słowa i uwzględnia przeczenia.

Model ten tworzy wzory, które następnie stosuje do wyszukiwań w różnych językach. To tak, jakby uczył się mowy poszczególnych narodowości, bez wcześniejszego obcowania nią! Ma to szczególne znaczenie na międzynarodowej arenie SEO.

Kontrole w wyszukiwarce, wiadomościach i Grafice Google

Google bardzo ułatwia wykrywanie faktów, ponieważ wyświetla etykiety, które pochodzą od wydawców używających schematu Claim Review do oznaczania zakończonych przez siebie kontroli wiarygodności informacji.

Obecnie kontrole faktów zostały przeprowadzone ponad 4 miliardy razy. Google News Initiative (GNI) przeznaczył 6,5 miliona dolarów, aby pomóc organizacjom weryfikującym informacje i zespołom non-profit skupić się na zwalczaniu dezinformacji na temat pandemii.

Portal wspiera First Draft, organizację non – profit, która zapewnia szkolenia internetowe dla reporterów w zakresie COVID -19. Zdaniem Google, proces ten nie wpływa na ranking pozycjonowania.

YouTube również wykorzystuje Claim Review, aby oceniać wiarygodność informacji w panelach informacyjnych w USA, Brazylii i Indiach.

Sprawdź: Czynniki rankingowe Google – profil linków i zaangażowanie użytkowników

Kto ocenia jakość wyszukiwań Google?

Google zawiera umowy z ponad 10 000 osób, które oceniają jakość wyszukiwań z całego świata. Nie mogą oni natomiast zmieniać wyników Google, lecz cenne informacje, które dostarczają, pozwalają na poprawę algorytmu wyświetlania wyników. Mają oni bowiem dostęp do ogólnych wytycznych Google Rater, których przestrzeganie zapewnia tak dobre efekty.

Google od zawsze pracuje nad poprawą jakości wyszukiwania. Oznacza to zatem, że stale powinniśmy ulepszać swoje strony, aby zawierały wiarygodne i aktualne informacje.

Jeżeli podejmiesz takie działania, wyszukiwarki z pewnością docenią Twoje starania i pozwolą użytkownikom na zapoznanie się z treściami, które starasz się im oferować. Nawet jeśli Twoje reakcje nie wpłyną na decyzje BERTA odnośnie pozycji Twojej strony w sieci, znacznie poprawisz tym postrzeganie swojej witryny przez inne boty i wyszukiwarki. Pamiętaj, liczy się nawet najmniejszy progres.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Na czym polega depozycjonowanie?

    Na czym polega depozycjonowanie?

    Depozycjonowanie to atak wymierzony w konkurencję i zajmowane przez nią pozycje w SERP. Jakie formy przybiera negatywne SEO i jak się przed nim bronić?
    Czy umiejscowienie słów kluczowych na stronie ma znaczenie?

    Czy umiejscowienie słów kluczowych na stronie ma znaczenie?

    Czym jest keyword positioning i jak wpływa na efekty optymalizacji? Podpowiemy Ci, dlaczego rozmieszczenie słów kluczowych na stronie jest tak ważne!
    Czym jest landing page? Jakie ma znaczenie w procesie pozycjonowania?

    Czym jest landing page? Jakie ma znaczenie w procesie pozycjonowania?

    Landing page to specyficzny rodzaj strony internetowej, która wspiera kampanię marketingową. Wyjaśniamy dokładnie, co to jest i jaką odgrywa rolę w SEO.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę