Google to wyszukiwarka internetowa, która nie ma sobie równych. Choć można nadać jej tytuł lidera SEO, to nie należy pomijać wagi konkurenta. Mamy na myśli drugą pod względem ilości kierowanych zapytań – wyszukiwarkę Bing. Trapi Cię myśl, czy pozycjonowanie w Bing ma w ogóle sens? O jakich różnicach, oprócz popularności, warto pamiętać, decydując się na optymalizację w jednej spośród tych wyszukiwarek? Spokojnie, rozwiejemy wszelkie wątpliwości – zachęcamy do przeczytania naszego artykułu.
Kluczowymi determinantami przy pozycjonowaniu, o których warto pamiętać, są: treść witryny, słowa kluczowe, wielkość strony, współczynnik konwersji oraz odrzuceń. Choć pozornie może wydawać się, że Google rządzi w uzyskiwaniu najwyższych pozycji na liście SERP, to jednak potencjał Bing zaczyna zaskakiwać niejednego pozycjonera. Powszechnym przekonaniem jest, że grono osób korzystających z mniej znanej wyszukiwarki jest zawężone i dysponuje większymi możliwościami finansowymi. Nie ma wielu znaczących różnic we wdrażanych działaniach SEO w obrębie dwóch systemów, co jednak nie jest równoznaczne z ich brakiem.
Czym może zaskoczyć Cię pozycjonowanie Bing? Budowaniem profilu linkowego! Bing niezwykle ceni sobie odnośniki wewnętrzne w połączeniu z dobrze dobranym anchorem. Od Google odróżnia go brak stosowania jakichkolwiek kar za kupowanie linków. Pojawia się jednak ostrzeżenie wobec wykorzystywania niepożądanych praktyk w związku z odnośnikami przychodzącymi, celem pozyskania wysokich miejsc w wynikach SERP. Wobec tego niewłaściwe działania mogą doprowadzić do usunięcia strony z indeksu.
Wśród przekazów wystosowanych przez lidera wyszukiwarek – Google, istnieje przeświadczenie, że tagi meta keywords nie mają przełożenia na rezultaty SEO. W przeszłości były jednym z głównych wyznaczników dla robotów, ponieważ opisywały zawartość strony oraz wskazywały na jej powiązania tematyczne. Spośród materiałów upowszechnionych przez Bing nie ma jednoznacznej informacji co do zaniechania korzystania z meta keywords. Rekomenduje się stosowanie prostych słów kluczowych, idealnie dopasowanych do kierowanych zapytań.
Ze strony wyszukiwarki Bing możesz liczyć na wsparcie w postaci odpowiednich narzędzi analitycznych. Poprzez zalogowanie się do Bing Webmaster Tools i przełączenie na Badanie Słów Kluczowych zweryfikujesz pulę pożądanych fraz. Po wprowadzeniu interesującego Cię hasła dostaniesz wgląd do słów kluczowych w postaci zapytań.
Eksperci nie są całkowicie zgodni z panującym stwierdzeniem, że media społecznościowe nie mają bezpośredniego wpływu na rezultaty wyszukiwania. W przypadku Bing treści publikowane w social mediach są brane pod uwagę jako jeden z determinantów rankingowych. Jeżeli więc regularnie publikujesz wpisy i udostępniasz obserwatorom informacje na temat swojej strony, możesz wpłynąć na rangę zarządzanej witryny w rezultatach wyszukiwania.
Wyszukiwarka w procesie indeksowania witryny zwraca szczególną uwagę na optymalizację materiałów wizualnych. Bing uwzględnia elementy graficzne, podczas gdy Google w dalszym ciągu na pierwszym miejscu stawia content.
Sprawna indeksacja stron to konik wyszukiwarki Bing. Wcześniej prężne funkcjonowanie opcji ręcznej indeksacji witryn w Google pozwalało na skuteczność działań w tym obszarze. Obecnie można doszukać się wielu nieprawidłowości w kierowaniu próśb o właściwe zaindeksowanie. Konkurent lidera świetnie sobie z tym radzi. Wystarczy, że zalogujesz się do Bing Webmaster Tools i prześlesz określone adresy URL. Za sprawą tego instrumentu dodasz jednocześnie wiele podstron.
Poznałeś już podstawowe różnice pomiędzy wyszukiwarkami. Obie stawiają pewne wymogi, które powinny być uwzględnione przez pozycjonerów. Dodatkowo na ekspozycję strony w wyszukiwarce Bing mają wpływ:
Czynniki uwzględniane przez wyszukiwarki są do siebie bardzo zbliżone. Warto mieć na uwadze, że pojawiają się pewne rozbieżności w postrzeganiu niektórych parametrów. Dzięki zdobyciu informacji na temat wdrażanych przez nich działań, w celu zdobycia uwagi algorytmów, jesteś w stanie prawidłowo korzystać z potencjału obu rozwiązań. Zdobądź wysoką pozycję nie tylko w Google, lecz także w wyszukiwarce Bing. Zacznij działać już dziś i ciesz się pierwszymi rezultatami swojej pracy!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.