DARMOWY AUDYT SEO

Bing vs. Google – różnice w pozycjonowaniu

4 min czytania
Bing vs. Google – różnice w pozycjonowaniu
Kategoria Pozycjonowanie

Google to wyszukiwarka internetowa, która nie ma sobie równych. Choć można nadać jej tytuł lidera SEO, to nie należy pomijać wagi konkurenta. Mamy na myśli drugą pod względem ilości kierowanych zapytań – wyszukiwarkę Bing. Trapi Cię myśl, czy pozycjonowanie w Bing ma w ogóle sens? O jakich różnicach, oprócz popularności, warto pamiętać, decydując się na optymalizację w jednej spośród tych wyszukiwarek? Spokojnie, rozwiejemy wszelkie wątpliwości – zachęcamy do przeczytania naszego artykułu.

Spis treści:

SEO w połączeniu z Bing

Kluczowymi determinantami przy pozycjonowaniu, o których warto pamiętać, są: treść witryny, słowa kluczowe, wielkość strony, współczynnik konwersji oraz odrzuceń. Choć pozornie może wydawać się, że Google rządzi w uzyskiwaniu najwyższych pozycji na liście SERP, to jednak potencjał Bing zaczyna zaskakiwać niejednego pozycjonera. Powszechnym przekonaniem jest, że grono osób korzystających z mniej znanej wyszukiwarki jest zawężone i dysponuje większymi możliwościami finansowymi. Nie ma wielu znaczących różnic we wdrażanych działaniach SEO w obrębie dwóch systemów, co jednak nie jest równoznaczne z ich brakiem.

Sprawdź: Znaczenie UX dla sklepów internetowych

Sekrety w pozycjonowaniu Bing

Czym może zaskoczyć Cię pozycjonowanie Bing? Budowaniem profilu linkowego! Bing niezwykle ceni sobie odnośniki wewnętrzne w połączeniu z dobrze dobranym anchorem. Od Google odróżnia go brak stosowania jakichkolwiek kar za kupowanie linków. Pojawia się jednak ostrzeżenie wobec wykorzystywania niepożądanych praktyk w związku z odnośnikami przychodzącymi, celem pozyskania wysokich miejsc w wynikach SERP. Wobec tego niewłaściwe działania mogą doprowadzić do usunięcia strony z indeksu.

Czy tagi meta keywords wciąż mają znaczenie?

Wśród przekazów wystosowanych przez lidera wyszukiwarek – Google, istnieje przeświadczenie, że tagi meta keywords nie mają przełożenia na rezultaty SEO. W przeszłości były jednym z głównych wyznaczników dla robotów, ponieważ opisywały zawartość strony oraz wskazywały na jej powiązania tematyczne. Spośród materiałów upowszechnionych przez Bing nie ma jednoznacznej informacji co do zaniechania korzystania z meta keywords. Rekomenduje się stosowanie prostych słów kluczowych, idealnie dopasowanych do kierowanych zapytań.

Ze strony wyszukiwarki Bing możesz liczyć na wsparcie w postaci odpowiednich narzędzi analitycznych. Poprzez zalogowanie się do Bing Webmaster Tools i przełączenie na Badanie Słów Kluczowych zweryfikujesz pulę pożądanych fraz. Po wprowadzeniu interesującego Cię hasła dostaniesz wgląd do słów kluczowych w postaci zapytań.

Social media i pozycjonowanie

Eksperci nie są całkowicie zgodni z panującym stwierdzeniem, że media społecznościowe nie mają bezpośredniego wpływu na rezultaty wyszukiwania. W przypadku Bing treści publikowane w social mediach są brane pod uwagę jako jeden z determinantów rankingowych. Jeżeli więc regularnie publikujesz wpisy i udostępniasz obserwatorom informacje na temat swojej strony, możesz wpłynąć na rangę zarządzanej witryny w rezultatach wyszukiwania.

Bing – mistrz w indeksacji materiałów graficznych

Wyszukiwarka w procesie indeksowania witryny zwraca szczególną uwagę na optymalizację materiałów wizualnych. Bing uwzględnia elementy graficzne, podczas gdy Google w dalszym ciągu na pierwszym miejscu stawia content.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Rywalizacja z Google w obszarze indeksacji stron

Sprawna indeksacja stron to konik wyszukiwarki Bing. Wcześniej prężne funkcjonowanie opcji ręcznej indeksacji witryn w Google pozwalało na skuteczność działań w tym obszarze. Obecnie można doszukać się wielu nieprawidłowości w kierowaniu próśb o właściwe zaindeksowanie. Konkurent lidera świetnie sobie z tym radzi. Wystarczy, że zalogujesz się do Bing Webmaster Tools i prześlesz określone adresy URL. Za sprawą tego instrumentu dodasz jednocześnie wiele podstron.

Sprawdź: On-page vs. off-page SEO 2023

Na jakie elementy zwraca uwagę Bing?

Poznałeś już podstawowe różnice pomiędzy wyszukiwarkami. Obie stawiają pewne wymogi, które powinny być uwzględnione przez pozycjonerów. Dodatkowo na ekspozycję strony w wyszukiwarce Bing mają wpływ:

  • ranga strony,
  • słowa kluczowe zaimplementowane w nazwie domeny,
  • architektura witryny, wrażenie internauty,
  • współczynnik klikalności (Click-through rate/CTR),
  • rozszerzenia domeny.

Czynniki uwzględniane przez wyszukiwarki są do siebie bardzo zbliżone. Warto mieć na uwadze, że pojawiają się pewne rozbieżności w postrzeganiu niektórych parametrów. Dzięki zdobyciu informacji na temat wdrażanych przez nich działań, w celu zdobycia uwagi algorytmów, jesteś w stanie prawidłowo korzystać z potencjału obu rozwiązań. Zdobądź wysoką pozycję nie tylko w Google, lecz także w wyszukiwarce Bing. Zacznij działać już dziś i ciesz się pierwszymi rezultatami swojej pracy!

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Ruch organiczny –  czym jest i jak go zwiększyć? Top 11 porad
Ruch organiczny – czym jest i jak go zwiększyć? Top 11 porad
Czym jest ruch organiczny? Jak go zwiększyć? Przeczytaj nasze top 11 porad. Poznaj tajniki ruchu organicznego i zwiększ swoją widoczność w Internecie.
Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem wyszukiwania głosowego?
Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem wyszukiwania głosowego?
Prowadzisz sklep internetowy i chcesz, aby pojawiał się w wynikach wyszukiwania głosowego? Ten artykuł jest dla Ciebie!
Jak pozycjonować wiele lokalizacji swojej firmy?
Jak pozycjonować wiele lokalizacji swojej firmy?
Optymalizacja strony dla różnych lokalizacji jest konieczna, jeśli prowadzisz działalność usługową w wielu miastach. Warto wiedzieć, na czym się skupić.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę