Zapytaj o ofertę
5 kroków do wyboru najlepszej agencji cyfrowej
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • 5 kroków do wyboru najlepszej agencji cyfrowej

5 kroków do wyboru najlepszej agencji cyfrowej

5 min. czytania

Internet to nieodłączny element naszego życia codziennego. Trudno byłoby dziś znaleźć osobę, która w ciągu dnia nie skorzysta z niego choć raz. Cyfrowy świat rozwija się z dnia na dzień. Stwierdzić można, że za kilka lat będziemy korzystać z technologii, o których nam się nie śniło.

W wyniku tego coraz większą rolę w biznesie odgrywać zaczyna digital marketing. To, w jaki sposób Twoja firma prezentuje swoje usługi w internecie, realnie wpływa na jej wyniki. Musisz ukazywać wysoki poziom, być dostępny i dostarczać odpowiednie treści do konkretnych odbiorców, aby być poważnym konkurentem innych marek w Twojej branży.

Kiedy należy pomyśleć o współpracy z agencją cyfrową?

Zatrudnienie agencji cyfrowej może być dla niektórych firm ostatnią deską ratunku. Dobrze dobrany zespół z pewnością pomoże Twojej firmie rozwinąć się jak nigdy wcześniej. Z kolei niewłaściwy zmarnuje twój czas i pieniądze, a co najgorsze, zniszczy reputację Twojej marki, na którą pracowałeś latami.

Potrzebujesz zespołu, który realnie poprawi wyniki Twojej firmy. Niezależnie od tego, czy jesteś początkujący we wszystkich internetowych sprawach, czy na bieżąco uzupełniasz swoją wiedzę dotyczącą najnowszych technik, wybór odpowiedniej agencji może okazać się trudnym zadaniem. Aby je nieco ułatwić, zapoznaj się z poniższymi sposobami na wybranie odpowiedniego zespołu.

    1. Określ swoje cele

Zanim zaczniesz poszukiwania odpowiedniej agencji, zdecyduj, co chcesz dzięki niej osiągnąć. Czy chodzi o konkretny projekt, którego nie możesz samodzielnie wykonać? Czy Twoje wyniki Cię nie zadowalają? Czy Twoja reklama potrzebuje powiewu świeżości? A może zależy Ci na spójności marketingu na wszystkich platformach? Znalezienie odpowiedzi na te pytanie to punkt, od którego powinieneś rozpocząć swoje poszukiwania.

    1. Zdecyduj, czego potrzebujesz

Dowiedz się, jakie usługi oferuje zespół i czy faktycznie są one tym, czego naprawdę potrzebujesz. Agencja cyfrowa w szerokiej definicji to firma, która zajmuje się “internetowymi sprawami”, ale każda z nich wyróżnia się innych schematem działania. Jeden zespół może mieć doświadczenie we wszystkich obszarach, podczas gdy drugi będzie specjalizował się tylko w jednej dziedzinie, na przykład w strategii strony, projektowaniu witryny, reklamach, tworzeniu treści, mediach społecznościowych czy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Musisz zdecydować, które z tych usług najkorzystniej wpłyną na działalność Twojej firmy. Dzięki temu znacznie zmniejszysz obszar poszukiwań, gdyż skierujesz je na agencje o określonej specjalizacji.

    1. Zbadaj historię agencji

Wiele tradycyjnych agencji nie jest kompetentna w związku z usługami marketingu cyfrowego. Internet rozwija się tak szybko, że nawet zespoły z długim stażem mają problem z ciągłą aktualizacją swojej wiedzy. Niektóre z nich zaczynają oferować techniki cyfrowe, aby dopasować się do konkurencji, choć nie mają o tym zielonego pojęcia. Postaraj się więc poznać historię agencji. Jeśli okaże się, że jest nowicjuszem, być może nie będzie w stanie pomóc Ci z najnowszymi formami marketingu.

    1. Sprawdź doświadczenie zespołu

Większość cenionych agencji cyfrowych ma listę klientów, którą z chęcią chwali się na swoich stronach internetowych. Chcą w ten sposób pokazać, że są w stanie pomóc markom z różnych branż, zwłaszcza jeśli są to znane firmy. Wyszukaj te informacje i na ich podstawie oceń doświadczenie zespołu. Łatwo Ci będzie też stwierdzić, czy agencja pomoże też Tobie, jeśli porównasz jej klientów z usługami swojej firmy. Jeżeli zespół współpracował już z podobnymi do Twojego przypadkami, bardzo prawdopodobne, że Ty również będziesz zadowolony z wyników.

  1. Poproś o szczegółyWiele agencji twierdzi, że są ekspertami we wszystkich sprawach cyfrowych. Z pewnością się zgodzisz, że nie zawsze tak jest. Najlepszym sposobem na weryfikację tej kwestii jest sprawdzenie wyników danego zespołu. Poproś o CPL (koszt na potencjalnego klienta) czy CPA (koszt pozyskania) lub dowiedz się, czy osiągnięte wyniki sprostały oczekiwaniom klientów. Pozwoli Ci to podjąć ostateczny wybór, więc poświęć trochę czasu na rzetelny research.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

 

Koniecznie zwróć uwagę na stronę internetową agencji, która zainteresowała Cię swoimi usługami. Czy korzystając z jej witryny odnajdujesz treści, które świadczą o jej kompetencji, nieustannym rozwoju, dobrych wynikach i zaangażowaniu? Jeżeli tak, jest to zespół na który powinieneś zwrócić uwagę. Musisz mieć dużo informacji na temat osób, którym powierzasz reputację swojej marki.

Pamiętaj, odpowiednia agencja zagwarantuje Ci usługi, których efekty powinny być dla Ciebie doskonale widoczne. Inwestujesz w ten zespół czas, pieniądze, ale też ogromne zaufanie, więc poświęć temu szczególną uwagę. Jeśli poważnie podejdziesz do tego zadania, możesz spodziewać się wyników, które przerosną Twoje najśmielsze oczekiwania.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jakie są funkcje ceny w marketingu?
    Jakie są funkcje ceny w marketingu?
    Cena stanowi jeden z elementów marketingu mix. Jej wpływ na rozwijający się biznes online jest naprawdę duży. Jaką jeszcze rolę odgrywa w sprzedaży?
    Marketing terytorialny – czym jest?
    Marketing terytorialny – czym jest?
    Marketing terytorialny skupia w sobie szereg działań marketingowych dedykowanych przedstawicielom lokalnych władz. W jaki sposób realizuje założone cele?
    Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!
    Marketing wielokanałowy – wszystko, co musisz wiedzieć w 2022 roku!
    Komfortowe doświadczenie zakupów dla klientów, niezależnie od preferowanej przez niego formy? Tak, coś takiego jest osiągalne i określamy to mianem marketingu omnichannel!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.