Zapytaj o ofertę
7 predykcji SEO na 2023 rok – jak się na nie przygotować?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • 7 predykcji SEO na 2023 rok – jak się na nie przygotować?

7 predykcji SEO na 2023 rok – jak się na nie przygotować?

7 min. czytania

Google nie odpuszcza i na bieżąco dostarcza aktualizacji, które wspomagają właścicieli stron internetowych. Wszystko kręci się wokół rywalizacji o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania.

Prognozy SEO na 2023 rok są obiecujące, dlatego nie sposób pominąć roli sztucznej inteligencji, backlinków czy chociażby szybkich odpowiedzi od wyszukiwarki. Trendy coraz częściej odpowiadają na potrzeby i preferencje użytkowników. Wciąż poszukujesz sposobów lepszego pozycjonowania Twojej strony? Trafiłeś w dobre miejsce!

Co przyniósł 2022 rok w branży e-commerce?

Obserwowanie zachowań internautów to standardowa praktyka Google. Nikogo nie zaskoczy fakt, że w parze z dynamicznym rozwojem e-sklepów idą wszelkie udogodnienia. Właśnie dlatego w 2022 roku wprowadzono zakładkę “Zakupy”, której zadaniem było wsparcie sprzedawców w prezentacji dostępnej oferty oraz klientów poszukujących konkretnych produktów. AI znalazło tutaj swoje zastosowanie. Model umożliwia analizę asortymentu i dopasowuje wyniki na podstawie wpisywanej frazy.

Kolejną innowacją było wdrożenie usługi Shopping Graph Google gwarantującej wyszukiwanie produktów za pośrednictwem fotografii bądź tzw. screenów. Jakie wyzwania czekają nas w tym roku?

SEO prognozy na 2023 rok

Algorytmy zmieniają się w zdumiewającym tempie. To sprawdzian dla SEO-wców, którzy próbują nadążyć nad błyskawicznie rozwijającym się sektorem swojej branży. Jakie intencje ma wobec nich lider wyszukiwarek? Sprawdźmy!

Numer 1. AI Content stanie się codziennością

Bez względu na Twój stosunek wobec tekstów generowanych przez sztuczną inteligencję musisz być przygotowany na upowszechnienie tej metody w kreacji contentu. W przeszłości AI kojarzył się głównie z krótkimi opisami towarzyszącymi produktom. Obecnie jej potencjał wykorzystywany jest w tworzeniu stron internetowych, co niekoniecznie budzi sympatię wśród przeciwników całkowitej automatyzacji zamieszczanych treści.

Jak właściwie ukierunkować sztuczną inteligencję, aby wyprodukowała wysokiej jakości, merytoryczne treści? Postępuj według następującego schematu.

Stwórz mapę tematyczną

Jeśli tworzysz po 4-5 artykułów dziennie, nie możesz zapomnieć o przygotowaniu konkretnego planu działania. Opracowując, krok po kroku, jakie zagadnienia zostaną poruszone w Twoich wpisach, z pewnością zyskasz w “oczach” Google. Wyszukiwarka uzna Cię za autorytet w danej branży, a to przełoży się na wyczekiwany wzrost współczynnika konwersji.

Popracuj nad szkicem contentu

Następnym etapem, przez który musisz przebrnąć, jest kreacja zarysu/scenariusza treści. Jak się za to zabrać? Podstawą jest dobry research, dlatego zacznij od wygooglowania fraz dopasowanych do omawianego tematu. Po wpisaniu słów, które Cię interesują, wejdź w pierwsze wyniki wyszukiwania, spójrz na nagłówki H2 i H3 odwiedzonych stron WWW. To pierwsza podpowiedź dotycząca fraz wartych implementacji w przyszłym tekście.

Druga wskazówka dotyczy ilości słów w tekście. Zaglądając do “bliźniaczych” witryn internetowych, masz szansę ocenić, jak długi powinien być Twój artykuł.

Inteligentne pisanie

Nadszedł czas, aby dać się ponieść technologii i uzupełnić puste miejsca pomiędzy stworzonymi przez Ciebie nagłówkami. Jedną z platform dobrze sprawdzającą się w roli generowania inteligentnych treści jest Jasper. Narzędzie pozwala przełamywać bariery twórczego pisania i przede wszystkim usprawnia proces kreacyjny.

Zweryfikuj powstały tekst

Treść powstała przy pomocy sztucznej inteligencji ma małe mankamenty. Możesz natknąć się na błędy językowe, dlatego konieczna staje się analiza tekstu i wdrożenie niezbędnych poprawek. Sprawdź również, czy nie ma powtarzających się słów, a przedstawione fakty są zgodne z rzeczywistością.

Numer 2. Autorytet tematyczny

Na tytuł autorytetu merytorycznego trzeba sobie zasłużyć. W jaki sposób? Po pierwsze, musisz pamiętać o tym, że napisanie jednego artykułu dedykowanego, przykładowo ogrodnictwu, nie czyni z Ciebie eksperta. Google dostrzega twórcze starania, jeśli omawiane tematy są wnikliwie przeanalizowane i dostarczają kompleksowych odpowiedzi na zapytania internautów.

Z potencjału sztucznej inteligencji już czerpie duże grono twórców, co z kolei wiąże się z ryzykiem utraty renomy. W końcu rolą eksperta jest pogłębione wyjaśnienie zagadnień i gwarancja wiarygodności informacji.

Zastanawiałeś się kiedykolwiek, co oznacza inteligentne linkowanie? Nie od dziś wiadomo, że porozrzucane odnośniki negatywnie wpływają na zachowanie spójności treści. Coraz większą uwagę koncentruje się na tym, aby przekierowywać do stron tematycznie podobnych do docelowej witryny. I słusznie! Pamiętaj o tym, aby linkować do platform wartościowych, cieszących się wysokim współczynnikiem konwersji.

Numer 3. Link building jako główny determinant

Przewiduje się, że backlinki będą decydować o tym, która strona wygra rywalizację o zajęcie czołowego miejsca w rankingu SERP.

Wyobraź sobie, że wpisujesz hasło “ogrodnictwo” w pole wyszukiwarki. Twoim oczom ukazują się strony, które nie wyjaśniają tajników poprawnej pielęgnacji roślin lub po prostu nie specjalizują się w uprawie ogrodu. Dlaczego zatem pojawiły się w wynikach Google? Dzięki linkom poprawnie zaimplementowanym w witrynie internetowej. Wiesz już, jaką moc ma w sobie właściwie zbudowany profil linkowy? W takim razie przejdźmy do kolejnego odkrycia 2023 roku.

Numer 4. Nowy rok, nowa koncepcja E-E-A-T

Co oznacza akronim E-E-A-T? To rozwinięcie anglojęzycznych Experience – Expertice – Authority – Trust. Wcześniej popularną ideą był E-A-T. Uzupełnienie koncepcji o doświadczenie wskazuje, że jakość contentu oceniana będzie nie tylko przez zrozumienie omawianego tematu, ale też przez doświadczenie twórcy.

Co to oznacza w praktyce? Podobnie jak w życiu często większym zaufaniem obdarzane są osoby, które przeżyły daną sytuację i potrafią przez pryzmat własnego bagażu doświadczeń spojrzeć na konkretny problem. Autorzy, którzy oprócz profesjonalnego zasobu wiedzy wykażą się praktycznym zastosowaniem omawianego rozwiązania, zostaną bardziej docenieni.

Numer 5. Brnij dalej w Parasite SEO!

Czym jest Parasite SEO? To możliwości publikowania treści na stronach autorytetu w określonej dziedzinie. Wskazana strategia cieszy się popularnością wśród początkujących i ekspertów, którzy dążą do tego, aby zająć pierwsze pozycje w rankingu Google.

Czy można nazwać to “pasożytnictwem”? Cóż, Twoja strona poniekąd czerpie wiele korzyści z figurowania na platformie hosta. Nie ma wątpliwości, że Wujek Google preferuje te witryny, które odznaczają się wysokim autorytetem. Korzystając z renomowanych stron, masz szansę wyróżnić się na tle innych i zyskać wysokie miejsce w rankingu SERP.

Numer 6. Niszowe aktualizacje algorytmów? Już wkrótce!

Wzrasta tendencja do wprowadzenia większej liczby aktualizacji wśród algorytmów. Wystarczy spojrzeć na poprzednie lata, aby zobaczyć “boom” nowości na rynku SEO. Przykładowo:

  • Czerwiec 2021 – aktualizacja UX strony na urządzeniach mobilnych.
  • Grudzień 2021 – wprowadzenie innowacji w sektorze recenzji produktów dla afiliantów.
  • 2022 – aktualizacja UX witryny dla komputerów stacjonarnych, ponowne udoskonalenie recenzji produktów, pomocnych treści oraz wykrywania spamu.

Każda z powyższych aktualizacji wiąże się z nieco innymi, mniejszymi celami. Ich główną misją staje się jednak zapewnienie Ci większych zysków i zajęcie wysokiej pozycji wśród konkurentów branży.

Numer 7. Fast Answers

Dla współczesnego użytkownika liczy się czas. Im szybciej, tym lepiej. Google również zaczyna dostrzegać tę zależność. Szczególną troską otacza swoich użytkowników i pragnie, aby otrzymywali odpowiedzi na zadane pytania, tak szybko, jak to możliwe, szczególnie na urządzeniach mobilnych.

Zadbaj o to, aby tworząc recenzję, zamieść w niej nazwy najwyżej ocenianych produktów. Z kolei kreując treści o charakterze informacyjnym, nie zapominaj o podsumowaniu. Podkreślaj, stosuj wyboldowania, aby przykuć wzrok internauty i zwrócić uwagę na najważniejsze aspekty.

Podsumowanie

W centrum SEO znajduje się użytkownik, jego cele, problemy, ale też wygoda. To bardziej niż pewne, że rozwiązania będą wdrażane z myślą o nim i dostosowane do jego oczekiwań. W 2023 roku wszystko może się wydarzyć! Warto więc obserwować propozycje oraz sugestie Google i wyczekiwać wielkich zmian, a te na pewno nadejdą.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Wirusy na stronie internetowej – jak się ich pozbyć?
    Wirusy na stronie internetowej – jak się ich pozbyć?
    Komunikaty w sieci dotyczące tego, że strona nie działa prawidłowo, są frustrujące. To wyraźny sygnał pojawienia się intruzów w obrębie witryny.
    Co to jest wiek domeny i czy jest to ważne w procesie pozycjonowania?
    Co to jest wiek domeny i czy jest to ważne w procesie pozycjonowania?
    Myśląc o SEO, należy brać pod uwagę elementy związane z czynnikami rankingowymi. Czy wiek domeny jest jednym z nich? Jak sprawdzić historię domeny?
    Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?
    Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?
    Jak usprawnić wyszukiwanie informacji w sieci? Google Alerts jako narzędzie dla wygodnych. Czym są alerty oraz jak je wykorzystać w pozycjonowaniu?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.