Zapytaj o ofertę
Agencja kreatywna – co to jest?
6 min. czytania

Agencja kreatywna – co to jest?

Z pojęciem agencji marketingowej spotkał się niemal każdy z nas. Z pewnością jesteś w stanie podać przynajmniej kilka działań, w jakich się specjalizuje. Czy wiesz jednak, na czym polega praca agencji kreatywnej? W tym artykule omówimy zakres jej działań oraz podamy najważniejsze zalety współpracy z taką organizacją.

Kilka słów o agencji kreatywnej

Agencja kreatywna to zespół specjalistów z zakresu marketingu cyfrowego, którzy zajmują się tworzeniem oryginalnych reklam w przestrzeni internetowej i przedstawianiem ich w niecodzienny sposób. Nadrzędnym celem takiej organizacji jest opracowywanie strategii promocyjnej, która w nietuzinkowy sposób zachwyci odbiorców interesującymi treściami.

Agencja kreatywna zrzesza wykwalifikowanych ekspertów, których kreatywne myślenie sprzyja poszukiwaniu niecodziennych rozwiązań. W roli takich pracowników świetnie sprawdzają się więc osoby młode z innowacyjnym podejściem do twórczości internetowej. Dzięki takim cechom zapewniają swoim klientom dynamiczny wzrost sprzedaży oraz napływ nowych klientów. Niemniej jednak, poza kreatywnością i odwagą, wciąż konieczne są pełne zaangażowanie w procesy marketingowe oraz znajomość branży cyfrowej.

Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Agencja kreatywna, jak sama nazwa wskazuje, stawia na kreatywność w działaniach marketingowych. Cechami takiego zespołu są nieszablonowe myślenie i innowacyjność, dzięki którym opracowane dla klientów strategie przynoszą spektakularne efekty. Oto kilka najważniejszych usług, jakie świadczą profesjonalne agencje kreatywne.

Analiza rynku

Podstawowym zadaniem każdej agencji kreatywnej jest tworzenie skutecznych strategii promocyjnych dla klientów. W tym celu eksperci przeprowadzają dokładne badania rynku docelowego, analizując takie aspekty, jak: potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów, efektywność działań konkurencji, aktualne trendy czy aktualizacje algorytmów wyszukiwarek.

Agencja kreatywna pomaga ponadto wyznaczyć realne cele i zidentyfikować narzędzia, dzięki którym będzie można je osiągnąć.

Strategia treści i SEO

Treść to najważniejszy element każdej strategii marketingowej. Agencja kreatywna, w celu zwiększenia zaangażowania klientów danej marki, tworzy więc oryginalne treści, uwzględniając przy tym aktualne trendy i nietuzinkowe formy. Content publikowany jest wówczas nie tylko na firmowej stronie internetowej, ale też na blogu i w mediach społecznościowych.

Agencja kreatywna realizuje ponadto strategię opartą na SEO i pozycjonowaniu stron internetowych. Specjaliści wykorzystują wówczas innowacyjne techniki optymalizacyjne, oryginalne sposoby pozyskiwania linków czy tworzenia sklepów internetowych.

Grafiki

Jednym z najważniejszych działań realizowanych przez agencje kreatywne jest tworzenie oryginalnych treści wizualnych. Nie od dziś wiadomo, że nieszablonowe grafiki, filmy czy zdjęcia cieszą się największym zainteresowaniem współczesnych użytkowników. Specjaliści zajmują się więc przygotowywaniem treści wizualnych zarówno na social media, jak i tych wykorzystywanych w marketingu outdoorowym, na przykład na bilbordach czy ulotkach.

Grafika inpostŹródło: Facebook

Optymalizacja UX

Promocja internetowa powinna być nastawiona na potrzeby użytkownika. Konieczna jest więc optymalizacja witryny pod kątem doświadczeń odbiorców. Agencja kreatywna na bieżąco śledzi oczekiwania rynku docelowego, zbiera informacje za pośrednictwem różnych badań oraz wdraża rozwiązania, dzięki którym konsumenci są bardziej skłonni do konwersji.

Social media marketing

Media społecznościowe dają niemal nieograniczoną możliwość promowania usług i produktów w sieci na szeroką skalę. Agencja kreatywna wie, jak wykorzystać potencjał Facebooka, Instagrama czy Twittera, tworząc niestandardowe kampanie i wdrażając rozwiązania, dzięki którym nawet najmniejsze firmy mają szanse na sukces.

Jedną z najczęściej realizowanych obecnie koncepcji jest influencer marketing. Eksperci nawiązują wówczas współprace z celebrytami i popularnymi w sieci osobami, które, przedstawiając produkt swoim odbiorcom, rozszerzają świadomość danej marki w Internecie.

post fb - inpostŹródło: Facebook

Agencja kreatywna a agencja reklamowa – różnice

Pojęcia agencji reklamowej i kreatywnej często używane są zamiennie. Prawda jest taka, że dotyczą dwóch, zupełnie różnych organizacji. Mimo istnienia wielu podobieństw między tymi rodzajami agencji marketingowych możemy zauważyć kilka różnic, na podstawie których można stwierdzić, że agencja kreatywna znacznie różni się od agencji reklamowej.

Najważniejszą z nich jest fakt, iż agencja kreatywna wszystkie problemy stara się rozwiązać w nietypowy sposób. Oznacza to, że każdą sytuację traktuje indywidualnie i dobiera do niej spersonalizowane środki. Agencja reklamowa skupia się natomiast na klasycznych środkach przekazu, takich jak banery czy ulotki.

Na podstawie tych różnic można stwierdzić, że agencja reklamowa doskonale sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają innowacyjne produkty. Jeśli jednak działasz w bardzo konkurencyjnej branży, konieczne jest zastosowanie nietuzinkowych i oryginalnych rozwiązań, jakie zapewnia współpraca z agencją kreatywną.

Dlaczego warto podjąć współpracę z agencją kreatywną?

Dzięki pomocy agencji kreatywnej możesz osiągnąć znacznie więcej, niż działając samodzielnie. Taką organizację wyróżnia bowiem nie tylko pełne zaangażowanie, szeroka wiedza i umiejętności z zakresu marketingu cyfrowego, ale też innowacyjne, oryginalne podejście do realizowanych kampanii. Współpracując z agencją kreatywną, uzyskasz nie tylko spektakularne efekty, ale też znacznie szybciej osiągniesz zamierzone cele. Oto kilka kluczowych zalet takiej usługi.

  • Większa widoczność marki w sieci – agencja kreatywna stosuje nietuzinkowe metody, dzięki którym Twoja strona będzie lepiej pozycjonować się w wynikach wyszukiwania Google.
  • Lepsze wyniki – dzięki wsparciu ekspertów przekaz dotrze do szerszego grona odbiorców, ruch w witrynie znacznie wzrośnie, a sprzedaż osiągnie satysfakcjonujący poziom.
  • Skuteczne reklamy – niecodzienne podejście agencji kreatywnej sprawia, że reklamy są znacznie skuteczniejsze niż te tworzone przez typowe organizacje marketingowe.
  • Lepsze relacje z klientami – operowanie oryginalnym przekazem sprawia, że więcej osób jest skłonnych nawiązać z Twoją marką długotrwałą relację.
  • Stabilna pozycja w branży – dzięki współpracy z agencją kreatywną jesteś w stanie wyróżnić się spośród innych marek w branży, zdobywając w ten sposób nowych klientów i zwiększając sprzedaż.

Jak wybrać najlepszą agencję kreatywną?

Stale rosnąca konkurencyjność rynku sprawia, że swoje oferty w sieci zaczyna promować coraz więcej agencji kreatywnych. Zidentyfikowanie najlepszej organizacji jest więc trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Ważne jest wówczas, aby zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów świadczących o profesjonalizmie oferowanych usług. Oto najważniejsze z nich:

  • transparentność działań,
  • osiągnięcia,
  • opinie innych klientów,
  • doświadczenie w branży,
  • zakres świadczonych usług,
  • oryginalność własnych treści i reklam.

Wybór agencji kreatywnej to nie tylko odpowiedzialne, ale też dość trudne zadanie. Warto więc przeprowadzić dokładną analizę branży i na podstawie konsultacji z wybranym zespołem określić, czy jest on w stanie sprostać Twoim wymaganiom.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest cold calling?
    Czym jest cold calling?
    Próba skontaktowania się z potencjalnym klientem, który nie oczekuje połączenia, może wzbudzać różne emocje. Są jednak zalety takiego rozwiązania. Jakie?
    Czym jest marketing wielopoziomowy?
    Czym jest marketing wielopoziomowy?
    Rozwój biznesu to nie tylko ślepe podążanie za poszukiwaniem efektywnych metod promocji. Jakie marketingowe opcje znajdują się w zasięgu Twojej ręki?
    Marketing B2B – kompleksowy plan działania
    Marketing B2B – kompleksowy plan działania
    Prowadzisz firmę nastawioną na kontakty B2B? Koniecznie zadbaj o dobrą strategię marketingową. W naszym artykule dowiesz się, jak to zrobić.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.