Zapytaj o ofertę

Agencja kreatywna – co to jest?

6 min czytania
Agencja kreatywna – co to jest?
Kategoria Marketing

Z pojęciem agencji marketingowej spotkał się niemal każdy z nas. Z pewnością jesteś w stanie podać przynajmniej kilka działań, w jakich się specjalizuje. Czy wiesz jednak, na czym polega praca agencji kreatywnej? W tym artykule omówimy zakres jej działań oraz podamy najważniejsze zalety współpracy z taką organizacją.

Spis treści:

Kilka słów o agencji kreatywnej

Agencja kreatywna to zespół specjalistów z zakresu marketingu cyfrowego, którzy zajmują się tworzeniem oryginalnych reklam w przestrzeni internetowej i przedstawianiem ich w niecodzienny sposób. Nadrzędnym celem takiej organizacji jest opracowywanie strategii promocyjnej, która w nietuzinkowy sposób zachwyci odbiorców interesującymi treściami.

Agencja kreatywna zrzesza wykwalifikowanych ekspertów, których kreatywne myślenie sprzyja poszukiwaniu niecodziennych rozwiązań. W roli takich pracowników świetnie sprawdzają się więc osoby młode z innowacyjnym podejściem do twórczości internetowej. Dzięki takim cechom zapewniają swoim klientom dynamiczny wzrost sprzedaży oraz napływ nowych klientów. Niemniej jednak, poza kreatywnością i odwagą, wciąż konieczne są pełne zaangażowanie w procesy marketingowe oraz znajomość branży cyfrowej.

Czym zajmuje się agencja kreatywna?

Agencja kreatywna, jak sama nazwa wskazuje, stawia na kreatywność w działaniach marketingowych. Cechami takiego zespołu są nieszablonowe myślenie i innowacyjność, dzięki którym opracowane dla klientów strategie przynoszą spektakularne efekty. Oto kilka najważniejszych usług, jakie świadczą profesjonalne agencje kreatywne.

Analiza rynku

Podstawowym zadaniem każdej agencji kreatywnej jest tworzenie skutecznych strategii promocyjnych dla klientów. W tym celu eksperci przeprowadzają dokładne badania rynku docelowego, analizując takie aspekty, jak: potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów, efektywność działań konkurencji, aktualne trendy czy aktualizacje algorytmów wyszukiwarek.

Agencja kreatywna pomaga ponadto wyznaczyć realne cele i zidentyfikować narzędzia, dzięki którym będzie można je osiągnąć.

Strategia treści i SEO

Treść to najważniejszy element każdej strategii marketingowej. Agencja kreatywna, w celu zwiększenia zaangażowania klientów danej marki, tworzy więc oryginalne treści, uwzględniając przy tym aktualne trendy i nietuzinkowe formy. Content publikowany jest wówczas nie tylko na firmowej stronie internetowej, ale też na blogu i w mediach społecznościowych.

Agencja kreatywna realizuje ponadto strategię opartą na SEO i pozycjonowaniu stron internetowych. Specjaliści wykorzystują wówczas innowacyjne techniki optymalizacyjne, oryginalne sposoby pozyskiwania linków czy tworzenia sklepów internetowych.

Grafiki

Jednym z najważniejszych działań realizowanych przez agencje kreatywne jest tworzenie oryginalnych treści wizualnych. Nie od dziś wiadomo, że nieszablonowe grafiki, filmy czy zdjęcia cieszą się największym zainteresowaniem współczesnych użytkowników. Specjaliści zajmują się więc przygotowywaniem treści wizualnych zarówno na social media, jak i tych wykorzystywanych w marketingu outdoorowym, na przykład na bilbordach czy ulotkach.

Grafika inpostŹródło: Facebook

Optymalizacja UX

Promocja internetowa powinna być nastawiona na potrzeby użytkownika. Konieczna jest więc optymalizacja witryny pod kątem doświadczeń odbiorców. Agencja kreatywna na bieżąco śledzi oczekiwania rynku docelowego, zbiera informacje za pośrednictwem różnych badań oraz wdraża rozwiązania, dzięki którym konsumenci są bardziej skłonni do konwersji.

Social media marketing

Media społecznościowe dają niemal nieograniczoną możliwość promowania usług i produktów w sieci na szeroką skalę. Agencja kreatywna wie, jak wykorzystać potencjał Facebooka, Instagrama czy Twittera, tworząc niestandardowe kampanie i wdrażając rozwiązania, dzięki którym nawet najmniejsze firmy mają szanse na sukces.

Jedną z najczęściej realizowanych obecnie koncepcji jest influencer marketing. Eksperci nawiązują wówczas współprace z celebrytami i popularnymi w sieci osobami, które, przedstawiając produkt swoim odbiorcom, rozszerzają świadomość danej marki w Internecie.

post fb - inpostŹródło: Facebook

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Agencja kreatywna a agencja reklamowa – różnice

Pojęcia agencji reklamowej i kreatywnej często używane są zamiennie. Prawda jest taka, że dotyczą dwóch, zupełnie różnych organizacji. Mimo istnienia wielu podobieństw między tymi rodzajami agencji marketingowych możemy zauważyć kilka różnic, na podstawie których można stwierdzić, że agencja kreatywna znacznie różni się od agencji reklamowej.

Najważniejszą z nich jest fakt, iż agencja kreatywna wszystkie problemy stara się rozwiązać w nietypowy sposób. Oznacza to, że każdą sytuację traktuje indywidualnie i dobiera do niej spersonalizowane środki. Agencja reklamowa skupia się natomiast na klasycznych środkach przekazu, takich jak banery czy ulotki.

Na podstawie tych różnic można stwierdzić, że agencja reklamowa doskonale sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw, które posiadają innowacyjne produkty. Jeśli jednak działasz w bardzo konkurencyjnej branży, konieczne jest zastosowanie nietuzinkowych i oryginalnych rozwiązań, jakie zapewnia współpraca z agencją kreatywną.

Dlaczego warto podjąć współpracę z agencją kreatywną?

Dzięki pomocy agencji kreatywnej możesz osiągnąć znacznie więcej, niż działając samodzielnie. Taką organizację wyróżnia bowiem nie tylko pełne zaangażowanie, szeroka wiedza i umiejętności z zakresu marketingu cyfrowego, ale też innowacyjne, oryginalne podejście do realizowanych kampanii. Współpracując z agencją kreatywną, uzyskasz nie tylko spektakularne efekty, ale też znacznie szybciej osiągniesz zamierzone cele. Oto kilka kluczowych zalet takiej usługi.

  • Większa widoczność marki w sieci – agencja kreatywna stosuje nietuzinkowe metody, dzięki którym Twoja strona będzie lepiej pozycjonować się w wynikach wyszukiwania Google.
  • Lepsze wyniki – dzięki wsparciu ekspertów przekaz dotrze do szerszego grona odbiorców, ruch w witrynie znacznie wzrośnie, a sprzedaż osiągnie satysfakcjonujący poziom.
  • Skuteczne reklamy – niecodzienne podejście agencji kreatywnej sprawia, że reklamy są znacznie skuteczniejsze niż te tworzone przez typowe organizacje marketingowe.
  • Lepsze relacje z klientami – operowanie oryginalnym przekazem sprawia, że więcej osób jest skłonnych nawiązać z Twoją marką długotrwałą relację.
  • Stabilna pozycja w branży – dzięki współpracy z agencją kreatywną jesteś w stanie wyróżnić się spośród innych marek w branży, zdobywając w ten sposób nowych klientów i zwiększając sprzedaż.

Jak wybrać najlepszą agencję kreatywną?

Stale rosnąca konkurencyjność rynku sprawia, że swoje oferty w sieci zaczyna promować coraz więcej agencji kreatywnych. Zidentyfikowanie najlepszej organizacji jest więc trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Ważne jest wówczas, aby zwrócić uwagę na kilka istotnych aspektów świadczących o profesjonalizmie oferowanych usług. Oto najważniejsze z nich:

  • transparentność działań,
  • osiągnięcia,
  • opinie innych klientów,
  • doświadczenie w branży,
  • zakres świadczonych usług,
  • oryginalność własnych treści i reklam.

Wybór agencji kreatywnej to nie tylko odpowiedzialne, ale też dość trudne zadanie. Warto więc przeprowadzić dokładną analizę branży i na podstawie konsultacji z wybranym zespołem określić, czy jest on w stanie sprostać Twoim wymaganiom.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Sposoby na zachęcenie do zakupu produktu
Sposoby na zachęcenie do zakupu produktu
Zastanawiasz się, jak przekonać klienta, by dokonał zakupu w Twoim sklepie? Poznaj kilka skutecznych sposobów.
Wszystko, co musisz wiedzieć na temat reklamy cyfrowej
Wszystko, co musisz wiedzieć na temat reklamy cyfrowej
Reklamy cyfrowe są obecnie najbardziej pożądaną formą promocji firmy w internecie. Warto więc dowiedzieć się więcej na ich temat.
Storytelling w komunikacji marketingowej
Storytelling w komunikacji marketingowej
Reklama w formie historii? Odkryj moc storytellingu w komunikacji marketingowej i dowiedz się jak przekształca on produkty w niezapomniane opowieści!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę