Zapytaj o ofertę
Agencja marketingowa – czy jest Ci potrzebna?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Agencja marketingowa – czy jest Ci potrzebna?

Agencja marketingowa – czy jest Ci potrzebna?

6 min. czytania

Dlaczego marketing jest ważny?

Czasami najlepszym sposobem na radzenie sobie z problemami jest dbanie o ich rozwiązanie samemu. Może to dotyczyć drobnych zadań, takich jak odrabianie pracy domowej, gotowanie obiadu, a dla tych najwytrwalszych – samodzielne naprawienie samochodu. Natomiast kiedy w grę wchodzi sytuacja Twojej firmy, a Ty próbujesz mieć kontrolę nad wszystkimi obszarami jej funkcjonowania, działanie w pojedynkę może okazać się przytłaczające, a w niektórych przypadkach nawet niemożliwe.

Z pewnością wiesz, że dobry marketing jest kluczem do zwiększenia sprzedaży i spopularyzowania marki. Nie uda Ci się nic sprzedać, jeśli nie będziesz miał klientów. Marketing, zwłaszcza w mediach, jest w obecnych czasach niezwykle ważny. Telewizory, komputery czy telefony są często w głównej mierze “wyświetlaczami” reklam. Jeśli nie wykorzystasz tego na swoją korzyść, bez wahania zrobi to Twoja konkurencja.

Wielu właścicieli małych firm wychodzi z założenia, że mogą prowadzić swój biznes samodzielnie. Chcą być właścicielem, administratorem strony, specjalistą do spraw marketingu i sprzedawcą w jednym. Niestety, nie tędy droga. Bardzo często konieczna jest pomoc ekspertów. Dotyczy to szczególnie obszaru reklamowania produktów czy usług.

Kiedy konieczna jest pomoc agencji marketingowej?

  • wyniki sprzedażowe spadają

Jeśli zauważysz, że sprzedaż przestaje rosnąć, zatrzymuje się lub, co najgorsze, zaczyna spadać, najwyższy czas na zatrudnienie profesjonalnej agencji marketingowej. Musisz zacząć działać od razu. Nawet jeśli posiadasz pokaźne grono stałych klientów, biznes musi się rozwijać, jeśli sprzedaż nie rośnie – nie przynosi zysków, które są celem każdej firmy. Jeśli uważasz, że Twój produkt jest bezkonkurencyjny – pozwól światu się o tym przekonać! Podziel się obowiązkami z agencją marketingową, a o Twojej marce usłyszy cały rynek!

Jeśli nieumiejętnie podejmiesz próby reklamowania swoich usług, możesz stracić swój autorytet. Zatrudnij więc zespół specjalistów, którzy doskonale znają Twoją branżę i jej odbiorców. Wiele agencji marketingowych ma w swojej ofercie bezpłatne konsultacje, co będzie świetnym wyborem, jeśli jeszcze nie jesteś zdecydowany na ich usługi. Z pewnością wskażą oni błędy, jakie popełniłeś w swojej strategii i pokażą Ci, jak możesz je skorygować.

  • marketing nie jest Twoim priorytetem

Nie oszukujmy się, wielozadaniowość jest bardzo trudna. Mamy tylko dwie ręce i jedną głowę, więc niemal niemożliwe jest dopilnowanie wszystkich spraw związanych z działalnością firmy, jeśli chcesz to zrobić samodzielnie, a w dodatku jednocześnie. Musisz skupić się na najważniejszych zadaniach, które są istotne z punktu widzenia Twojej działalności.

Dobry marketing to niezwykle czasochłonny i wymagający proces, którego skutki można dostrzec w przyszłości, nie od razu. Trudne jest więc odpowiednie dobranie środków, gdyż nie widzimy ich wyników od razu i nie jesteśmy w stanie poprawić błędów w swoich działaniach. Dobra reklama jest tak samo ważna jak jakość oferowanych produktów i usług. Właściciele firm często jednak nie stawiają jej jako priorytetu, gdyż nie myślą długodystansowo. Marketing nie jest czymś, co można odłożyć “na później”. Zatrudnij więc zespół specjalistów, którzy będą go mieli za priorytet, a Ty będziesz mógł zająć się innymi zadaniami swojej firmy.

  • nie jesteś specjalistą

Niesamowitym byłoby być ekspertem w każdej dziedzinie. Niestety, nie tak działa świat. Osiągnięcie wysokiego poziomu w jakimkolwiek temacie jest niezwykle trudne i nie dzieje się z dnia na dzień. Niemożliwe jest zatem bycie mistrzem we wszystkich dyscyplinach. Z pewnością znasz swój biznes i zachodzące w nim liczne procesy. Zastanów się, o ile łatwiejsze byłoby zatrudnienie specjalisty, który “żyje” marketingiem. Podejmując taką współpracę nie tylko znacznie poprawisz swoje wyniki sprzedażowe, ale też zyskasz pewność wysokiej jakości stanowionych usług, co pozwoli Ci w spokoju skupić się na innych aspektach swojej działalności. Zapewnij więc sobie ten komfort i zacznij szukać agencji marketingowej już dziś!

  • Twoim wynikom brakuje stabilizacji

Wiele wydarzeń w naszym życiu jest losowa. Marketing nie należy do jednej z nich – nie jest przypadkowy. Specjaliści stosują wiele technik i strategii, które znacznie zwiększają sprzedaż. Jeśli wyniki Twoich działań wydają Ci się być niekontrolowane i nie prognozować spadków czy wzrostów – być może robisz coś źle. Bez wątpienia każda strategia marketingowa wymaga wielu prób i badań, aż w końcu znajdzie się sposób, który faktycznie przynosi pożądane efekty. Konieczne są natomiast pewne wzorce, dzięki którym wyznaczony zostanie odpowiedni kierunek poczynań, a czas na znalezienie najlepszej opcji skróci się.

Jeśli, dla przykładu, poświęcasz większość czasu i funduszy na reklamy w gazetach, a zupełnie nie inwestujesz w bloga, finalnie możesz dojść do wniosku, że nie przynosi Ci on żadnych korzyści. W rzeczywistości nie wynika to z nietrafności wpisów, tylko zaangażowania, jakie wkładasz w prowadzone przez siebie kampanie. Agencja marketingowa zajmie się wszystkimi aspektami reklamowania Twojej marki na każdym obszarze i zastosuje dopasowane do Twoich preferencji strategie, które będą skuteczne i, przede wszystkim, nie przypadkowe. Jeśli więc nie jesteś pewien co do jakości swoich kampanii marketingowych lub otrzymujesz niejednoznaczne efekty ich wdrożenia, jest to dobry czas na zatrudnienie agencji marketingowej!

  • obawiasz się kosztów współpracy

Jest to aspekt, na który właściciele firm zwracają szczególną uwagę podczas decyzji odnośnie zatrudnienia profesjonalnej agencji marketingowej. Wybór odpowiedniego zespołu to również trudne zadanie. Zła decyzja może skutkować tym, że zyskają wyłącznie eksperci, a Ty nie zauważysz żadnych efektów. Warto zatem pomyśleć o podjęciu współpracy ze specjalistą ds. marketingu, menedżerem treści, ekspertem PPC, grafikiem, redaktorem, analitykiem mediów społecznościowych itd. Wiele specjalizacji, prawda? Zauważ więc, że nie jesteś w stanie mieć pod kontrolą wszystkich obszarów działalności firmy. To fizycznie niemożliwe. Zaufaj więc doświadczonym ekspertom i pozwól sobie pomóc.

Zajmowanie się marketingiem samodzielnie to trudne zadanie. Być może nie masz wystarczającej wiedzy na ten temat, lub proces wydaje Ci się zbyt czasochłonny i wymagający. Zatrudnij więc agencję marketingową. Finalnie nie tylko zaoszczędzisz czas i pieniądze, ale też pozwolisz sobie na osiąganie wymarzonych efektów dzięki dobrze dopasowanej strategii marketingowej!

Masz pytania? Skontaktuj się z grupa-icea.pl poprzez czat lub formularz kontaktowy.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?
    W jaki sposób technologie AR i VR wpływają na sprzedaż internetową?
    Prowadzisz sklep internetowy? Poszukujesz innowacji? Wirtualna rzeczywistość to coś dla Ciebie! Koniecznie czytaj dalej.
    Długookresowa wartość klienta (CLTV) – co to jest i jak ją obliczyć?
    Długookresowa wartość klienta (CLTV) – co to jest i jak ją obliczyć?
    Długookresowa wartość klienta powie Ci o tym, jak zachowują się konsumenci względem Twojej marki. Sprawdź, jak ją obliczyć i wykorzystać do poprawy wyników!
    Co to jest digital marketing?
    Co to jest digital marketing?
    Digital marketing to największy sektor rynku finansowego na świecie. Twoja firma również jest jego częścią. Co to jest i jakie możliwości oferuje?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.