Zapytaj o ofertę
Agencje marketingowe na celowniku firm produkcyjnych: pytania, które rozwiążą każdy dylemat
5 min. czytania

Agencje marketingowe na celowniku firm produkcyjnych: pytania, które rozwiążą każdy dylemat

Wybór agencji z obszaru marketingu to nie lada wyzwanie dla poszczególnych przedsiębiorców zajmujących się branżą produkcyjną. Każda decyzja niesie za sobą pewne konsekwencje, dlatego nie można bagatelizować dogłębnej analizy dostępnych opcji. Musisz znać odpowiedź na kilka, a nawet kilkanaście pytań, aby ze 100% pewnością dokonać wyboru. W końcu nawiązanie relacji z zespołem ekspertów decyduje o sukcesie prowadzonej działalności bądź sromotnej klęsce.

W artykule podpowiadamy, jakie kwestie warto poruszyć, przymierzając się do zawarcia umowy z firmą marketingową. Jak mówi stare porzekadło: “Kto pyta, nie błądzi”.

Firma marketingowa w ogniu pytań

Zdajemy sobie sprawę, że dla początkujących przedsiębiorców w świecie e-biznesu większość marketingowych terminów może brzmieć jak zlepek czarodziejskich zaklęć. Dobrze prosperujące agencje zajmujące się tym obszarem z pewnością wyjdą naprzeciw trudnościom, które mogą wynikać z braku zrozumienia specjalistycznych pojęć. Natomiast do Twoich zadań należy stawianie szeregu pytań. Jakimi informacjami powinieneś szczególnie się zainteresować, przeprowadzając “miniwywiad” z firmami marketingowymi?

Pytanie 1. Jakie usługi znajdują się w ofercie agencji?

Niezapoznani z rynkiem marketingowym przedsiębiorcy błędnie stwierdzają, że zespół ekspercki jest od wszystkiego. W rzeczywistości na rynku można odnaleźć agencje specjalizujące się wyłącznie w SEO bądź skupiające przede wszystkim na usługach PPC, dalej na zarządzaniu mediami społecznościowymi bądź takie, które odpowiadają wyłącznie za projektowanie witryn internetowych.

Wybór firmy oferującej wachlarz usług przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim gwarantuje kompleksowość obsługi i często opracowanie solidnej strategii marketingowej.

Pytanie 2. Jakim doświadczeniem może poszczycić się firma marketingowa?

Branża produkcyjna jest specyficzną dziedziną, dlatego warto uwzględnić, jakie doświadczenie ma firma marketingowa w pracy z przedsiębiorstwami o wskazanym profilu działalności.

Oprócz podstawowej wiedzy obejmującej obszar przemysłowy równie ważne, jak nie najważniejsze, jest pytanie dotyczące funkcjonowania agencji na rynku marketingowym na przestrzeni lat. Możesz poprosić o portfolio i zapoznać się z przykładami poprzednich prac, które dadzą Ci pogląd na jakość świadczonych usług. Sprawdzoną metodą jest zrobienie researchu w Internecie oraz przegląd opinii zamieszczanych przez zadowolonych (bądź przeciwnie) klientów.

Pytanie 3. Jak sprawdzić rezultaty strategii wdrażanej przez zespół ekspertów?

Nieprzyjaźnie brzmiący monitoring nie jest w świecie marketingu niczym złym, lecz wręcz przeciwnie – koniecznym. Prawdopodobnie zależy Ci na tym, aby zweryfikować, czy inwestycja w nawiązanie współpracy z agencją nie poszła na marne. Stąd również potrzeba otrzymywania regularnych raportów z kolejno podjętych kroków przez grono specjalistów.

W toku wstępnej rozmowy z zespołem agencji marketingowej zapytaj się, w jaki sposób i jak często będziesz uzyskiwał informacje o rezultatach prowadzonej kampanii. Bieżące śledzenie wszelkich powziętych modyfikacji pozwoli ocenić, czy sposób działania firmy jest zbieżny z postawionymi przez Ciebie celami biznesowymi.

Pytanie 4. W jaki sposób Twoje przedsiębiorstwo będzie komunikować się z zespołem agencji marketingowej?

Komunikacja to klucz udanej współpracy, choć wiemy, że głowę zaprzątasz sobie teraz wskaźnikami marketingowymi. Nie chcesz chyba znaleźć się w sytuacji, w której zapłaciłeś za usługę, oczekujesz pierwszych rezultatów kampanii marketingowej, a feedbacku brak. Sposób, w jaki będziesz porozumiewać się ze specjalistami z obszaru marketingu, to element, który warto wziąć pod uwagę podczas pierwszych rozmów.

W związku z tym zadbaj o szczegóły dotyczące metod porozumiewania się z zespołem ekspertów oraz czas oczekiwania na skierowane do niego pytania. Zapytaj się, czy istnieje konkretna osoba odpowiedzialna za zarządzanie Twoim biznesowym projektem i czy do jej zadań należy również bieżący kontakt z Tobą.

Pytanie 5. Jak długo będziesz czekać na pierwsze efekty?

Jeżeli agencja marketingowa będzie przekonywać Cię do natychmiastowych rezultatów swojej pracy, to wiedz, że “coś tu nie gra”. Przemyślane strategie wymagają czasu i mimo że każdy chciałby zobaczyć rezultaty w trybie natychmiastowym, z pewnością nie jest to możliwe. Cały proces uzależniony jest od wielu czynników, m.in. od rodzaju usługi czy przeznaczonych finansów.

Na efekt “WOW” możesz czekać nawet pół roku, dlatego warto mieć to na uwadze, gdy agencja gwarantuje pierwsze wyniki w błyskawicznym tempie.

Pytanie 6. W jaki sposób jest wydawany przeznaczony przez Ciebie budżet?

Ciągła inwestycja w konkretne działania marketingowe może okazać się ryzykowna, zwłaszcza jeżeli wyniki wdrażanej strategii marketingowej nie spełniają Twoich oczekiwań. Wobec tego skieruj do specjalistów zapytanie dotyczące finansowania konkretnych elementów w kampanii.

Szukaj, pytaj i weryfikuj

Poszukiwanie odpowiedniej agencji marketingowej jest trudnym zadaniem, lecz wartym poświęconego czasu i uwagi. Spotykając się z przedstawicielami agencji, nie wahaj się zadawać różnorodnych pytań, ponieważ od tej decyzji mogą zależeć dalsze losy Twojego biznesu w sieci.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Reklama natywna jako innowacyjna forma reklamy internetowej!
    Reklama natywna jako innowacyjna forma reklamy internetowej!
    Nie wiesz o co chodzi z reklamą natywną? Z tego artykułu dowiesz się, czym ona właściwie jest i do czego możesz jej używać!
    Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?
    Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?
    Jak stworzyć skuteczną kampanię e-mail marketingu? W jaki sposób analizować jej wyniki? W tym artykule znajdziesz wszystkie odpowiedzi!
    Jak założyć dobrą agencję marketingową?
    Jak założyć dobrą agencję marketingową?
    Agencje marketingowe znacznie ułatwiają promocję w sieci, dlatego stają się coraz popularniejsze. Jednak czy jest to dobry pomysł na biznes? Sprawdźmy!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.