Zapytaj o ofertę
Answer Box – co to jest i jak się w nim znaleźć?
5 min. czytania

Answer Box – co to jest i jak się w nim znaleźć?

Aby osiągnąć sukces w Internecie, trzeba zwrócić uwagę na wiele czynników. Zdobywanie nowych klientów i zwiększanie ruchu w witrynie są bowiem dość wymagającymi zadaniami, których skuteczność zależy od takich aspektów, jak efektywność działań marketingowych, wizerunek marki czy kompleksowość działań pod kątem SEO. Kwestią, na którą warto jednak zwrócić szczególną uwagę, jest Answer Box. Czym jest i jak się tam dostać? Podpowiadamy!

Czym jest Answer Box?

Mimo że informacja o działaniu wyszukiwarek jest powszechnie dostępna, wielu właścicieli stron internetowych wciąż zastanawia się, Answer Box co to takiego? Prawda jest jednak taka, że każdy z nas z pewnością niejednokrotnie miał do czynienia z tym elementem. Wyświetla się on bowiem zwykle na samym szczycie wyszukiwarki, dzięki czemu jest doskonale widoczny.

Answer Box to bezpośrednia, dokładna odpowiedź na pytanie wpisywane przez użytkownika w wyszukiwarce. Jak już wspomnieliśmy, sekcja ta znajduje się z reguły na najwyższych pozycjach w Google, dzięki czemu większość odbiorców od razu zapoznaje się z jej zawartością. Nic więc dziwnego, że współcześni przedsiębiorcy dokładają wszelkich starań, by treści z ich stron internetowych znalazły się w Answer Box. Aby jednak osiągnąć ten efekt, warto zapoznać się ze szczegółową charakterystyką tej sekcji, identyfikując jednocześnie wszelkie przydatne wówczas techniki.

Rodzaje Answer Box

Optymalizacja treści pod kątem Answer Box to świetny sposób na rozszerzanie świadomości marki i pozyskiwanie nowych odbiorców. Decydując się na ten krok, trzeba jednak znać podstawowe rodzaje wyświetlanych w tej sekcji treści. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Paragraf

Paragraf jest najczęściej spotykaną formą Answer Box. Wyświetlany jest zwykle po wpisaniu w wyszukiwarce zapytań, takich jak “kto”, “gdzie”, “kiedy” czy “jak”. Aby więc wypozycjonować swoje treści w tej sekcji, warto upewnić się, że zawierają kompleksowe odpowiedzi na tego typu pytania.

Tabela

Answer Box w postaci tabeli wyświetlany jest wówczas, gdy odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie wymaga porównania kilku czynników lub rozróżnienia ich cech. Tabela prezentowana jest też wtedy, gdy celem odbiorcy jest odszukanie pewnych statystyk czy analiz. Forma ta jest szczególnie przydatna, kiedy internauci szukają różnych informacji. Tabela jest wówczas znacznie przyjemniejsza w odbiorze niż paragraf, a zapoznanie się z jej treścią okazuje się o wiele łatwiejsze.

Lista

Lista jest szczególnie docenianym przez użytkowników formatem, gdyż wypunktowane, uporządkowane informacje są znacznie łatwiejsze do przyswojenia niż obszerne teksty. Listy Answer Box dotyczą z reguły pewnych instrukcji czy przepisów, dzięki którym realizacja danego zadania jest o wiele łatwiejsza. Nic więc dziwnego, że format ten spotyka się ze szczególnym zainteresowaniem ze strony użytkowników.

Answer Box a pozycjonowanie stron internetowych

Answer Box, zwany również “pozycją zero”, to cel wielu współczesnych właścicieli stron internetowych. Sekcja ta nie tylko wyświetla się bowiem na szczycie wyszukiwarki, ale też znacznie wyróżnia spośród innych wyników wyszukiwania, skutecznie zachęcając tym samym do zapoznania się z resztą treści w witrynie. W ten sposób ruch w serwisie dynamicznie wzrasta, a szanse na uzyskanie konwersji są znacznie wyższe.

Wyświetlanie się w Answer Box korzystnie wpływa na wiarygodność danej marki. Użytkownicy zdają sobie bowiem sprawę z tego, że na szczycie wyszukiwarki prezentowane są rzetelne i godne zaufania treści, którymi warto się zainteresować.

Wielu przedsiębiorców, którzy wiedzą, co to jest pozycjonowanie, często sądzą, że aby osiągnąć pozycję zerową, trzeba być na szczycie wyników wyszukiwania. Nic bardziej mylnego! W tej sekcji znaleźć się bowiem mogą witryny z dowolnego miejsca w rankingu, o ile ich zawartość kompleksowo odpowiada na pytania użytkowników. Nawet pozycjonując się na dość niskich lokatach, warto zoptymalizować swoje treści pod kątem Answer Box, gdyż może to bardzo pozytywnie wpłynąć na widoczność serwisu w wyszukiwarce.

Jak dostać się do Answer Box?

Jak widać, znalezienie się w Answer Box może być kluczem do sukcesu wielu stron internetowych. Pojawia się jednak pytanie: co zrobić, aby dostać się do tej sekcji? Najważniejsza okazuje się wówczas optymalizacja treści. Wykorzystanie najważniejszych słów kluczowych, którymi użytkownicy posługują się podczas wyszukiwania konkretnych ofert, oraz zawieranie w tekstach odpowiedzi na najczęstsze pytania to tylko kilka aspektów, na które należy zwrócić szczególną uwagę. O czym jeszcze warto pamiętać? Oto kompleksowa check-lista.

  1. Przeprowadź analizę konkurencji i ustal, jakie treści wyświetlają się w Answer Box, jeśli chodzi o wybrane słowa kluczowe.
  2. Tworząc treści, pamiętaj o wykorzystaniu w nagłówkach form pytań, jakimi użytkownicy posługują się podczas wyszukiwania konkretnych odpowiedzi.
  3. Umieść odpowiedź na pytanie bezpośrednio pod nagłówkiem. Dzięki temu wyszukiwarka łatwiej oceni trafność danego fragmentu.
  4. Zoptymalizuj kod HTML strony internetowej, aby Google nie miał problemu z odczytaniem jej zawartości.
  5. Pamiętaj o dodaniu wysokiej jakości zdjęć w odpowiednim formacie. Answer Box bardzo często prezentuje bowiem dopasowane do zapytania grafiki.
  6. Do swoich treści dołączaj FAQ. Taka lista ma bowiem znacznie większe szanse na pojawienie się na pozycji zerowej.
  7. Nie zapominaj o przyciskach call to action, które zachęcą użytkowników do zapoznania się z innymi treściami na danej stronie internetowej.

Podsumowanie

Jak widać, dostanie się do sekcji Answer Box to dość wymagające zadanie. Niemniej jednak uplasowanie się na pozycji zerowej niesie za sobą wiele korzyści zwiększających wydajność nawet tych stron internetowych, które nie zajmują wysokich lokat w rankingu Google. Warto więc kompleksowo zoptymalizować swoje treści, odpowiedzieć na popularne wśród odbiorców pytania i wykorzystać odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu szanse na znalezienie się w Answer Box znacznie wzrosną, a treść dotrze do wielu potencjalnych klientów.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest Page Rank strony? Jak możemy go sprawdzić?
    Czym jest Page Rank strony? Jak możemy go sprawdzić?
    Budowanie sieci wartościowych łączy zwiększa ruch w witrynie i buduje zaufanie odbiorców. Warto kompleksowo zadbać o jakość swoich łączy!
    Czy intencja wyszukiwania użytkowników jest ważna?
    Czy intencja wyszukiwania użytkowników jest ważna?
    Jeśli zapewnisz odbiorcom swojej strony to, czego oczekują, możesz liczyć na ich zadowolenie oraz swój sukces. Tak działa intencja wyszukiwania.
    Wyszukiwanie obrazem Google
    Wyszukiwanie obrazem Google
    Na czym polega wyszukiwanie obrazem w Google? Jak korzystać z tej opcji? Kiedy jest przydatna? Odpowiedzi znajdziesz w niniejszym artykule!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.