Zapytaj o ofertę
Co to jest marketing partyzancki (guerilla marketing)?
5 min. czytania

Co to jest marketing partyzancki (guerilla marketing)?

Marketing partyzancki to nowoczesna metoda promowania marki. Aby jednak maksymalnie wykorzystać jej potencjał w swojej strategii, należy kompleksowo podejść do działań reklamowych, bazując na kreatywności i uwzględniając aktualne wydarzenia. W tym artykule omówimy, czym jest marketing partyzancki i jak zastosować go w swoim planie promocyjnym.

Marketing partyzancki – co to takiego?

Wielu współczesnych przedsiębiorców zastanawia się, marketing partyzancki co to jest? Trudno się temu dziwić. Jest bowiem stosunkowo nową metodą opierającą się na wykorzystaniu niekonwencjonalnych technik.

Marketing partyzancki (ang. guerilla marketing) to interesująca forma reklamy, nieco przypominająca marketing wirusowy. Obejmuje działania mające na celu szokowanie i zaskakiwanie odbiorcy prezentowanym przekazem.

Guerilla marketing skupia się w głównej mierze na obcowaniu z istniejącymi już klientami, a nie na pozyskiwaniu nowych odbiorców. Nadrzędnym celem tej metody jest przedstawienie konsumentom informacji o produkcie lub usłudze w taki sposób, aby zechcieli podzielić się nią ze znajomymi.

Zadaniem marketingu partyzanckiego jest zszokowanie, przerażenie, rozbawienie lub zadziwienie odbiorcy. Otóż jest on wówczas bardziej skłonny do wypromowania informacji, dzięki czemu świadomość marki znacznie wzrasta.

Guerilla marketing jest świetnym rozwiązaniem dla początkujących i małych firm, których budżet nie pozwala na wykorzystanie innych form reklamy. Wdrożenie podstawowych metod jest bowiem stosunkowo tanie, a kluczem do sukcesu okazują się kreatywność, wyobraźnia i balans. Celem jest zaszokowanie odbiorcy bez naruszania przy tym zasad etycznych.

Na czym polega guerilla marketing?

Marketing partyzancki to świetny sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i rozszerzenie świadomości marki. Niestety, opracowanie skutecznej strategii w tym zakresie nie jest łatwe. Warto więc poznać kilka sprawdzonych technik, dzięki którym guerilla marketing przyniesie oczekiwane rezultaty.

  • Marketing wirusowy – polega na przedstawieniu konsumentom treści zachęcających do podzielenia się przekazem ze znajomymi.
  • Teaser release – krótki zwiastun przedstawiający niewiele informacji o produkcie, zachęcający tym samym odbiorcę do bliższego zapoznania się z jego charakterystyką.
  • Ambient events – polega na reklamowaniu produktu lub usługi w nietypowych przestrzeniach miejskich, na przykład na szlabanach, drzewach, chodnikach czy schodach.
  • Flash-mob – akcja odbywająca się w miejscach publicznych, mająca na celu zaangażowanie przechodniów poprzez aranżacje zaskakującego pokazu zachęcającego ich do nawiązania relacji z marką.
  • Lifestyle insert – reklamy przedstawiające zastosowanie danego produktu w życiu codziennym, podkreślające jego użyteczność. Zwykle nawiązują do czasów dzieciństwa, domu rodzinnego i przywołują pozytywne wspomnienia.
  • Early birds – metoda polegająca na oferowaniu pierwszym klientom firmy dodatkowych korzyści, promocji lub rabatów wynagradzających skorzystanie z oferty w określonym czasie.
  • Gry miejskie – ich zadaniem jest zaangażowanie klientów, wywołanie emocji i stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, który korzystnie wpływa na wyniki sprzedażowe.

Trzeba jednak pamiętać, że marketing partyzancki polega na tworzeniu niekonwencjonalnego przekazu, ale aby osiągnąć najlepsze efekty w erze cyfrowej, warto również wykorzystać narzędzia marketingu internetowego, które pozwalają dotrzeć do szerokiej publiczności online.. Chcąc osiągnąć najlepsze efekty, należy podejść do strategii marketingowej maksymalnie kreatywnie i innowacyjnie, tworząc niespotykane dotąd reklamy.

Marketing partyzancki – o czym warto pamiętać?

Kluczowym elementem marketingu partyzanckiego jest kreatywność. Stworzenie czegoś nowego, zaskakującego, zabawnego i innowacyjnego to najlepszy sposób na wypromowanie firmy w ramach tej koncepcji.

Niestety, guerilla marketing wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest połączenie właściwego pomysłu, czasu i lokalizacji. Niezbędna jest ponadto znajomość przyzwyczajeń oraz preferencji grupy docelowej. Jako że techniki marketingu partyzanckiego zwykle opierają się na niedosłownym, dość ironicznym przekazie, zrozumieją go tylko osoby o specyficznym poczuciu humoru.

Ważne jest także, aby podczas działań promocyjnych zachować naturalność i autentyczność. Bardzo konkurencyjny w obecnych czasach rynek skutecznie wypiera bowiem mało oryginalne przekazy. Przebodźcowani konsumenci są ponadto bardzo wrażliwi na wymuszanie jakichkolwiek zachowań, w związku z czym sztuczne zachęcanie ich do działania z pewnością nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Najważniejszym aspektem marketingu partyzanckiego jest więc przeprowadzenie kompleksowej analizy grupy docelowej. Wiedząc, czego oczekują potencjalni klienci, jakie mają wymagania, potrzeby, problemy, w jakim są wieku, jaki mają zawód czy dochody, znacznie łatwiej będzie opracować skuteczny plan działania i uniknąć błędów.

Wdrażając guerilla marketing, nie można też zapominać o uwzględnieniu w działaniach promocyjnych głównych wartości marki. Poza innowacyjnością i kreatywnością przekaz powinien skutecznie zachęcać do nawiązania relacji z firmą, podkreślać jej atuty, a także zwiększać zaufanie do świadczonych usług.

Guerilla marketing – podsumowanie

Marketing partyzancki to świetny sposób na promowanie marki oraz zachęcanie do ponownego skorzystania z jej usług. Trzeba jednak pamiętać, że realizacja skutecznej kampanii wymaga kreatywności i sporego zaangażowania.

Aby uzyskać najlepsze efekty, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej, która stworzy idealne warunki do marketingu partyzanckiego, zapewniając marce tym samym szereg ważnych dla jej rozwoju korzyści.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Reklama natywna jako innowacyjna forma reklamy internetowej!
    Reklama natywna jako innowacyjna forma reklamy internetowej!
    Nie wiesz o co chodzi z reklamą natywną? Z tego artykułu dowiesz się, czym ona właściwie jest i do czego możesz jej używać!
    Marketing B2B – kompleksowy plan działania
    Marketing B2B – kompleksowy plan działania
    Prowadzisz firmę nastawioną na kontakty B2B? Koniecznie zadbaj o dobrą strategię marketingową. W naszym artykule dowiesz się, jak to zrobić.
    Co to jest NPS?
    Co to jest NPS?
    Net Promoter Score określa jakość interakcji między biznesem, a jego klientami. Poznaj wady i zalety tego wskaźnika i dowiedz się, jak wykorzystać go w biznesie.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.