Zapytaj o ofertę

Co to jest marketing partyzancki (guerilla marketing)?

5 min czytania
Co to jest marketing partyzancki (guerilla marketing)?
Kategoria Marketing

Marketing partyzancki to nowoczesna metoda promowania marki. Aby jednak maksymalnie wykorzystać jej potencjał w swojej strategii, należy kompleksowo podejść do działań reklamowych, bazując na kreatywności i uwzględniając aktualne wydarzenia. W tym artykule omówimy, czym jest marketing partyzancki i jak zastosować go w swoim planie promocyjnym.

Spis treści:

Marketing partyzancki – co to takiego?

Wielu współczesnych przedsiębiorców zastanawia się, marketing partyzancki co to jest? Trudno się temu dziwić. Jest bowiem stosunkowo nową metodą opierającą się na wykorzystaniu niekonwencjonalnych technik.

Marketing partyzancki (ang. guerilla marketing) to interesująca forma reklamy, nieco przypominająca marketing wirusowy. Obejmuje działania mające na celu szokowanie i zaskakiwanie odbiorcy prezentowanym przekazem.

Guerilla marketing skupia się w głównej mierze na obcowaniu z istniejącymi już klientami, a nie na pozyskiwaniu nowych odbiorców. Nadrzędnym celem tej metody jest przedstawienie konsumentom informacji o produkcie lub usłudze w taki sposób, aby zechcieli podzielić się nią ze znajomymi.

Zadaniem marketingu partyzanckiego jest zszokowanie, przerażenie, rozbawienie lub zadziwienie odbiorcy. Otóż jest on wówczas bardziej skłonny do wypromowania informacji, dzięki czemu świadomość marki znacznie wzrasta.

Guerilla marketing jest świetnym rozwiązaniem dla początkujących i małych firm, których budżet nie pozwala na wykorzystanie innych form reklamy. Wdrożenie podstawowych metod jest bowiem stosunkowo tanie, a kluczem do sukcesu okazują się kreatywność, wyobraźnia i balans. Celem jest zaszokowanie odbiorcy bez naruszania przy tym zasad etycznych.

Na czym polega guerilla marketing?

Marketing partyzancki to świetny sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i rozszerzenie świadomości marki. Niestety, opracowanie skutecznej strategii w tym zakresie nie jest łatwe. Warto więc poznać kilka sprawdzonych technik, dzięki którym guerilla marketing przyniesie oczekiwane rezultaty.

  • Marketing wirusowy – polega na przedstawieniu konsumentom treści zachęcających do podzielenia się przekazem ze znajomymi.
  • Teaser release – krótki zwiastun przedstawiający niewiele informacji o produkcie, zachęcający tym samym odbiorcę do bliższego zapoznania się z jego charakterystyką.
  • Ambient events – polega na reklamowaniu produktu lub usługi w nietypowych przestrzeniach miejskich, na przykład na szlabanach, drzewach, chodnikach czy schodach.
  • Flash-mob – akcja odbywająca się w miejscach publicznych, mająca na celu zaangażowanie przechodniów poprzez aranżacje zaskakującego pokazu zachęcającego ich do nawiązania relacji z marką.
  • Lifestyle insert – reklamy przedstawiające zastosowanie danego produktu w życiu codziennym, podkreślające jego użyteczność. Zwykle nawiązują do czasów dzieciństwa, domu rodzinnego i przywołują pozytywne wspomnienia.
  • Early birds – metoda polegająca na oferowaniu pierwszym klientom firmy dodatkowych korzyści, promocji lub rabatów wynagradzających skorzystanie z oferty w określonym czasie.
  • Gry miejskie – ich zadaniem jest zaangażowanie klientów, wywołanie emocji i stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, który korzystnie wpływa na wyniki sprzedażowe.

Trzeba jednak pamiętać, że marketing partyzancki polega na tworzeniu niekonwencjonalnego przekazu. Chcąc osiągnąć najlepsze efekty, należy podejść do strategii marketingowej maksymalnie kreatywnie i innowacyjnie, tworząc niespotykane dotąd reklamy.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Marketing partyzancki – o czym warto pamiętać?

Kluczowym elementem marketingu partyzanckiego jest kreatywność. Stworzenie czegoś nowego, zaskakującego, zabawnego i innowacyjnego to najlepszy sposób na wypromowanie firmy w ramach tej koncepcji.

Niestety, guerilla marketing wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest połączenie właściwego pomysłu, czasu i lokalizacji. Niezbędna jest ponadto znajomość przyzwyczajeń oraz preferencji grupy docelowej. Jako że techniki marketingu partyzanckiego zwykle opierają się na niedosłownym, dość ironicznym przekazie, zrozumieją go tylko osoby o specyficznym poczuciu humoru.

Ważne jest także, aby podczas działań promocyjnych zachować naturalność i autentyczność. Bardzo konkurencyjny w obecnych czasach rynek skutecznie wypiera bowiem mało oryginalne przekazy. Przebodźcowani konsumenci są ponadto bardzo wrażliwi na wymuszanie jakichkolwiek zachowań, w związku z czym sztuczne zachęcanie ich do działania z pewnością nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Najważniejszym aspektem marketingu partyzanckiego jest więc przeprowadzenie kompleksowej analizy grupy docelowej. Wiedząc, czego oczekują potencjalni klienci, jakie mają wymagania, potrzeby, problemy, w jakim są wieku, jaki mają zawód czy dochody, znacznie łatwiej będzie opracować skuteczny plan działania i uniknąć błędów.

Wdrażając guerilla marketing, nie można też zapominać o uwzględnieniu w działaniach promocyjnych głównych wartości marki. Poza innowacyjnością i kreatywnością przekaz powinien skutecznie zachęcać do nawiązania relacji z firmą, podkreślać jej atuty, a także zwiększać zaufanie do świadczonych usług.

Guerilla marketing – podsumowanie

Marketing partyzancki to świetny sposób na promowanie marki oraz zachęcanie do ponownego skorzystania z jej usług. Trzeba jednak pamiętać, że realizacja skutecznej kampanii wymaga kreatywności i sporego zaangażowania.

Aby uzyskać najlepsze efekty, warto skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej, która stworzy idealne warunki do marketingu partyzanckiego, zapewniając marce tym samym szereg ważnych dla jej rozwoju korzyści.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Agencja reklamowa – czym się zajmuje?
Agencja reklamowa – czym się zajmuje?
Skuteczna promocja to najważniejszy aspekt działalności każdej firmy. Warto więc wiedzieć, czym zajmuje się agencja reklamowa i co może Ci zaoferować.
Czym jest reklama kontekstowa?
Czym jest reklama kontekstowa?
Z roku na rok liczba użytkowników Internetu rośnie. Oprócz tego wiele firm działa wyłącznie online, a przy tym sieć jest […]
Czy warto korzystać z AI marketingu?
Czy warto korzystać z AI marketingu?
Sztuczna inteligencja zawładnęła światem, w tym również branżą marketingu. Zastanawiałeś się, co niosą za sobą nowe technologie wdrożone do e-commerce?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę