Zapytaj o ofertę
Czy opłaca się zlecić innej firmie działania SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czy opłaca się zlecić innej firmie działania SEO?

Czy opłaca się zlecić innej firmie działania SEO?

5 min. czytania

Korzystanie z outsourcingu w firmie ma pozytywny wpływ na jej rozwój. Outsourcing wiąże się z wieloma zaletami, o których warto pamiętać. Z jednej strony pozwala firmom czerpać korzyści z wiedzy, która może nie być ich mocną stroną i częścią kluczowych kompetencji. Z drugiej strony podmiotom zewnętrznym, które podejmują się zlecanych projektów, daje możliwość doskonalenia świadczonych przez siebie usługi. Jeżeli chodzi o działania marketingowe, outsourcing jest dość powszechną formą. Outsourcing oznacza, że zlecasz działania SEO ekspertom zajmującym się budowaniem linków, produkcją treści, jej optymalizacją i zarządzaniem technicznym.

W tym artykule szczegółowo omówimy, w jaki sposób zlecić pozycjonowanie zewnętrznej firmie.

Czy warto zlecić pozycjonowanie witryny zewnętrznej firmie SEO?

Istnieje wiele przypadków, w których lepiej zlecić działania SEO innej firmie. Odpowiednia wiedza specjalistów może pomóc Ci zmaksymalizować pożądane zyski marketingowe. Jeśli nie masz jeszcze zespołu zajmującego się optymalizacją, musisz sam ocenić, czy działania SEO będą miały pozytywny wpływ na przychody i wzrost ruchu w Twojej firmie. Oprócz tego powinieneś sprawdzić, czy warto stworzyć własną grupę pracowników zajmujących się pozycjonowaniem, czy lepiej skorzystać z outsourcingu.

Jeżeli masz pewne doświadczenie, wiedzę i czas, możesz próbować samodzielnie pracować nad swoją pozycją w wynikach wyszukiwania. Jednak w przypadku gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem online lub masz trudności ze zrozumieniem SEO, wybór zewnętrznej firmy jest dobrym pomysłem.

Zalety outsourcingu

  1. Oszczędność
  2. SEO obejmuje wiele szczegółów technicznych, które ciągle się zmieniają i ewoluują. Twoje praktyki prędzej czy później mogą być przestarzałe i wymagać szkoleń. Możesz przez to stracić dużo pieniędzy. Korzystając z outsourcingu i zatrudniając zewnętrznych ekspertów ds. SEO, uchronisz się przed znacznym obciążeniem finansowym. Dla wszystkich tych firm, które potrzebują specjalistycznej wiedzy z zakresu SEO, outsourcing jest właściwym sposobem na dalszy rozwój.

  3. Brak przestojów w pracy
  4. Stworzenie wewnętrznego zespołu SEO to nie tylko bezpośrednie obciążenie finansowe. Będziesz także musiał uzbroić się w cierpliwość i poświęcić czas, który pochłoną te działania. Wstępne podjęcie decyzji, przeprowadzenie testów i wywiadów, a następnie przejście przez fazę orientacji i szkolenia może zająć kilka miesięcy, a nawet rok.

    Może to powodować przestoje i utratę wielu okazji na sukces. Jednak dzięki obecnym narzędziom i oprogramowaniu do zarządzania projektami koordynowanie usług SEO przez zewnętrzne firmy stało się niezwykle łatwe. Możliwe jest zlecenie pozycjonowania każdej firmie na świecie, bez konieczności wydawania dużej ilości pieniędzy i zbędnych przestojów!

  5. Lepsza kontrola działań i więcej czasu na inne zadania w firmie
  6. Każda firma ma swoją podstawową kompetencję i oferuje szereg różnych usług, na których zna się najlepiej. Dziś, gdy zapotrzebowanie na wiedzę specjalistyczną opartą na niszach jest większe, ważne jest, aby każda firma skupiła się na swoich podstawowych kompetencjach, zamiast stawać się dźwignią wszystkich transakcji.

    Jeśli nie masz ekspertów ds. SEO wśród swoich pracowników, możesz nie wiedzieć, jak zabrać się za proces pozycjonowania. Zamiast na siłę próbować samodzielnie działać w tym zakresie, spróbuj skupić się na tym, co robisz najlepiej i zostaw pozycjonowanie tym, dla których SEO jest podstawową kompetencją. Ta decyzja zapewni Ci spokój ducha i pozwoli skupić się na podstawowych działaniach Twojej firmy.

    Poza większą ilością czasu na pracę, outsourcing SEO zapewni również lepszą kontrolę nad projektami. Po otrzymaniu na koniec miesiąca raportu SEO ze wszystkimi liczbami i twardymi danymi możesz zobaczyć efekty działań i sam zdecydować, czy warto kontynuować współpracę.

Wady outsourcingu

  1. Długotrwałe badania wstępne
  2. Jeśli nie masz pojęcia, czym jest optymalizacja i jak ważna jest ona Twojej firmy, na samym początku prawdopodobnie konieczne będzie przeprowadzenie wielu badań. Ponadto sam wybór firmy SEO jest czasochłonnym procesem. Musisz upewnić się, że firma, z którą zamierzasz współpracować, ma dobrą reputację i posiada sporą bazę zadowolonych klientów. Jeśli znasz już podstawy pozycjonowania, będziesz mógł uniknąć zbędnych i długotrwałych badań.

  3. Problemy z zaufaniem
  4. Zatrudniając zewnętrzną firmę, możesz obawiać się, czy outsourcer stosuje etyczne i legalne działania SEO, czy też posługuje się technikami Black Hat SEO. To jeden z głównych powodów, dla którego firmy boją się zlecać różne zadania innym. Równie kłopotliwe może być dotrzymywanie terminów.

    Możesz jednak rozwiązać te problemy, zatrudniając renomowane firmy SEO z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, zamiast opierać się na początkujących freelancerach. Firma o dobrej reputacji rynkowej nie może sobie pozwolić na korzystanie z nieetycznych sposobów świadczenia usług SEO.

Podsumowanie

Jak mogłeś zauważyć, outsourcing ma więcej zalet niż wad. Ponadto wady outsourcingu dotyczą głównie przypadków, gdy pracujesz z nieznaną firmą bez doświadczenia lub z freelancerem. Jeśli więc przed podjęciem współpracy dokładnie zorientujesz się na rynku i poznasz opinie o swoich potencjalnych współpracownikach, unikniesz wszelkich problemów. Warto więc zainteresować się tym tematem, zaoszczędzić czas oraz pieniądze na SEO i odnieść zadowalający sukces!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?
    Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?
    Chciałbyś zmienić nazwę strony na krótszą? Dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę podczas tej zmiany, aby zachować osiągniętą pozycję w wyszukiwarce.
    Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?
    Nadążać za informacjami. Czym są alerty Google?
    Jak usprawnić wyszukiwanie informacji w sieci? Google Alerts jako narzędzie dla wygodnych. Czym są alerty oraz jak je wykorzystać w pozycjonowaniu?
    Czy warto dodawać emoji w meta title i meta description
    Czy warto dodawać emoji w meta title i meta description
    Ten jeden mały trik sprawi, że Twoją stronę internetową odwiedzi więcej osób. Zobacz, czym są emoji i w jaki sposób mogą rozwinąć Twój biznes.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.