Zapytaj o ofertę

Czy opłaca się zlecić innej firmie działania SEO?

5 min czytania
Czy opłaca się zlecić innej firmie działania SEO?
Kategoria Pozycjonowanie

Korzystanie z outsourcingu w firmie ma pozytywny wpływ na jej rozwój. Outsourcing wiąże się z wieloma zaletami, o których warto pamiętać. Z jednej strony pozwala firmom czerpać korzyści z wiedzy, która może nie być ich mocną stroną i częścią kluczowych kompetencji. Z drugiej strony podmiotom zewnętrznym, które podejmują się zlecanych projektów, daje możliwość doskonalenia świadczonych przez siebie usługi. Jeżeli chodzi o działania marketingowe, outsourcing jest dość powszechną formą. Outsourcing oznacza, że zlecasz działania SEO ekspertom zajmującym się budowaniem linków, produkcją treści, jej optymalizacją i zarządzaniem technicznym.

W tym artykule szczegółowo omówimy, w jaki sposób zlecić pozycjonowanie zewnętrznej firmie.

Spis treści:

Czy warto zlecić pozycjonowanie witryny zewnętrznej firmie SEO?

Istnieje wiele przypadków, w których lepiej zlecić działania SEO innej firmie. Odpowiednia wiedza specjalistów może pomóc Ci zmaksymalizować pożądane zyski marketingowe. Jeśli nie masz jeszcze zespołu zajmującego się optymalizacją, musisz sam ocenić, czy działania SEO będą miały pozytywny wpływ na przychody i wzrost ruchu w Twojej firmie. Oprócz tego powinieneś sprawdzić, czy warto stworzyć własną grupę pracowników zajmujących się pozycjonowaniem, czy lepiej skorzystać z outsourcingu.

Jeżeli masz pewne doświadczenie, wiedzę i czas, możesz próbować samodzielnie pracować nad swoją pozycją w wynikach wyszukiwania. Jednak w przypadku gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem online lub masz trudności ze zrozumieniem SEO, wybór zewnętrznej firmy jest dobrym pomysłem.

Zalety outsourcingu

  1. Oszczędność
  2. SEO obejmuje wiele szczegółów technicznych, które ciągle się zmieniają i ewoluują. Twoje praktyki prędzej czy później mogą być przestarzałe i wymagać szkoleń. Możesz przez to stracić dużo pieniędzy. Korzystając z outsourcingu i zatrudniając zewnętrznych ekspertów ds. SEO, uchronisz się przed znacznym obciążeniem finansowym. Dla wszystkich tych firm, które potrzebują specjalistycznej wiedzy z zakresu SEO, outsourcing jest właściwym sposobem na dalszy rozwój.

  3. Brak przestojów w pracy
  4. Stworzenie wewnętrznego zespołu SEO to nie tylko bezpośrednie obciążenie finansowe. Będziesz także musiał uzbroić się w cierpliwość i poświęcić czas, który pochłoną te działania. Wstępne podjęcie decyzji, przeprowadzenie testów i wywiadów, a następnie przejście przez fazę orientacji i szkolenia może zająć kilka miesięcy, a nawet rok.

    Może to powodować przestoje i utratę wielu okazji na sukces. Jednak dzięki obecnym narzędziom i oprogramowaniu do zarządzania projektami koordynowanie usług SEO przez zewnętrzne firmy stało się niezwykle łatwe. Możliwe jest zlecenie pozycjonowania każdej firmie na świecie, bez konieczności wydawania dużej ilości pieniędzy i zbędnych przestojów!

  5. Lepsza kontrola działań i więcej czasu na inne zadania w firmie
  6. Każda firma ma swoją podstawową kompetencję i oferuje szereg różnych usług, na których zna się najlepiej. Dziś, gdy zapotrzebowanie na wiedzę specjalistyczną opartą na niszach jest większe, ważne jest, aby każda firma skupiła się na swoich podstawowych kompetencjach, zamiast stawać się dźwignią wszystkich transakcji.

    Jeśli nie masz ekspertów ds. SEO wśród swoich pracowników, możesz nie wiedzieć, jak zabrać się za proces pozycjonowania. Zamiast na siłę próbować samodzielnie działać w tym zakresie, spróbuj skupić się na tym, co robisz najlepiej i zostaw pozycjonowanie tym, dla których SEO jest podstawową kompetencją. Ta decyzja zapewni Ci spokój ducha i pozwoli skupić się na podstawowych działaniach Twojej firmy.

    Poza większą ilością czasu na pracę, outsourcing SEO zapewni również lepszą kontrolę nad projektami. Po otrzymaniu na koniec miesiąca raportu SEO ze wszystkimi liczbami i twardymi danymi możesz zobaczyć efekty działań i sam zdecydować, czy warto kontynuować współpracę.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Wady outsourcingu

  1. Długotrwałe badania wstępne
  2. Jeśli nie masz pojęcia, czym jest optymalizacja i jak ważna jest ona Twojej firmy, na samym początku prawdopodobnie konieczne będzie przeprowadzenie wielu badań. Ponadto sam wybór firmy SEO jest czasochłonnym procesem. Musisz upewnić się, że firma, z którą zamierzasz współpracować, ma dobrą reputację i posiada sporą bazę zadowolonych klientów. Jeśli znasz już podstawy pozycjonowania, będziesz mógł uniknąć zbędnych i długotrwałych badań.

  3. Problemy z zaufaniem
  4. Zatrudniając zewnętrzną firmę, możesz obawiać się, czy outsourcer stosuje etyczne i legalne działania SEO, czy też posługuje się technikami Black Hat SEO. To jeden z głównych powodów, dla którego firmy boją się zlecać różne zadania innym. Równie kłopotliwe może być dotrzymywanie terminów.

    Możesz jednak rozwiązać te problemy, zatrudniając renomowane firmy SEO z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, zamiast opierać się na początkujących freelancerach. Firma o dobrej reputacji rynkowej nie może sobie pozwolić na korzystanie z nieetycznych sposobów świadczenia usług SEO.

Podsumowanie

Jak mogłeś zauważyć, outsourcing ma więcej zalet niż wad. Ponadto wady outsourcingu dotyczą głównie przypadków, gdy pracujesz z nieznaną firmą bez doświadczenia lub z freelancerem. Jeśli więc przed podjęciem współpracy dokładnie zorientujesz się na rynku i poznasz opinie o swoich potencjalnych współpracownikach, unikniesz wszelkich problemów. Warto więc zainteresować się tym tematem, zaoszczędzić czas oraz pieniądze na SEO i odnieść zadowalający sukces!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

On-page vs. off-page SEO 2023
On-page vs. off-page SEO 2023
Czym różni się on-page SEO od off-page SEO? Co jest ważniejsze w 2023 roku? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak skutecznie pozycjonować swoją stronę!
Google Featured Snippets – optymalizacja z myślą o rekomendowanych elementach kodu
Google Featured Snippets – optymalizacja z myślą o rekomendowanych elementach kodu
Jeżeli rekomenduje to samo Google, oznacza to, że powinieneś/naś się tym zainteresować. Google Featured Snippets gwarantują szybką odpowiedź na nasze zapytania!
Co powinieneś wiedzieć o geotaggingu?
Co powinieneś wiedzieć o geotaggingu?
Geotagging to przydatna funkcja, która może być wykorzystywana m.in. przez fotografów, influencerów czy blogerów. Warto także zwrócić uwagę na znaczenie lokalizacji użytkownika w działaniach związanych z SEO.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę