Wielu nowicjuszy w branży marketingu internetowego zastanawia się: czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo? Nawet specjaliści czasami używają tych terminów zamiennie. W rzeczywistości jednak SEO to węższe pojęcie, które obejmuje jeden z najważniejszych elementów całego procesu pozycjonowania stron internetowych. W tym artykule dowiesz się, jakie są najważniejsze różnice między tymi terminami.
Czym pozycjonowanie różni się od SEO?
Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że SEO i pozycjonowanie to pojęcia jednoznaczne. Istnieje jednak między nimi kilka istotnych różnic. Otóż SEO jest jedną z gałęzi pozycjonowania. Dziedzina ta koncentruje się na optymalizacji zawartości stron internetowych pod kątem wytycznych wyszukiwarek. Pozycjonowanie obejmuje z kolei znacznie szerszy obszar. Można więc stwierdzić, że aby pozycjonowanie przyniosło satysfakcjonujące efekty, musi być poparte właściwymi praktykami z zakresu SEO.
SEO (Search Engine Optimization) za nadrzędny aspekt traktuje algorytmy wyszukiwarek i proces indeksowania. Pozycjonowanie natomiast, poza tym czynnikiem, uwzględnia także dbałość o wrażenia użytkowników, na które wpływają między innymi szybkość ładowania strony, oryginalność treści, social media marketing czy jakość plików multimedialnych.
Mimo tych istotnych różnic pojęcia pozycjonowanie i SEO wciąż są używane zamiennie, co w środowisku marketingu internetowego nie jest błędem. Warto jednak znać charakterystykę obu tych procesów oraz wiedzieć, że ich zastosowanie jest kluczowe dla skutecznej promocji marki w sieci.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!