Zapytaj o ofertę
SEO a pozycjonowanie – czy mowa o tym samym?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • SEO a pozycjonowanie – czy mowa o tym samym?

SEO a pozycjonowanie – czy mowa o tym samym?

2 min. czytania

Wielu nowicjuszy w branży marketingu internetowego zastanawia się: czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo? Nawet specjaliści czasami używają tych terminów zamiennie. W rzeczywistości jednak SEO to węższe pojęcie, które obejmuje jeden z najważniejszych elementów całego procesu pozycjonowania stron internetowych. W tym artykule dowiesz się, jakie są najważniejsze różnice między tymi terminami.

Czym pozycjonowanie różni się od SEO?

Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że SEO i pozycjonowanie to pojęcia jednoznaczne. Istnieje jednak między nimi kilka istotnych różnic. Otóż SEO jest jedną z gałęzi pozycjonowania. Dziedzina ta koncentruje się na optymalizacji zawartości stron internetowych pod kątem wytycznych wyszukiwarek. Pozycjonowanie obejmuje z kolei znacznie szerszy obszar. Można więc stwierdzić, że aby pozycjonowanie przyniosło satysfakcjonujące efekty, musi być poparte właściwymi praktykami z zakresu SEO.

SEO (Search Engine Optimization) za nadrzędny aspekt traktuje algorytmy wyszukiwarek i proces indeksowania. Pozycjonowanie natomiast, poza tym czynnikiem, uwzględnia także dbałość o wrażenia użytkowników, na które wpływają między innymi szybkość ładowania strony, oryginalność treści, social media marketing czy jakość plików multimedialnych.

Mimo tych istotnych różnic pojęcia pozycjonowanie i SEO wciąż są używane zamiennie, co w środowisku marketingu internetowego nie jest błędem. Warto jednak znać charakterystykę obu tych procesów oraz wiedzieć, że ich zastosowanie jest kluczowe dla skutecznej promocji marki w sieci.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
    Co zmieniło się w algorytmie Google w 2021 roku? – przegląd zmian
    Page Experience, MUM czy Link Spam - poznaj najważniejsze aktualizacje algorytmu Google w 2021 i dowiedz się, jak wpłynęły na SEO oraz indeksację stron.
    Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?
    Jak zmienić link do strony? O czym należy pamiętać przy zmianach adresów URL?
    Chciałbyś zmienić nazwę strony na krótszą? Dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę podczas tej zmiany, aby zachować osiągniętą pozycję w wyszukiwarce.
    Czym jest przekierowanie 301? Kiedy warto z niego korzystać?
    Czym jest przekierowanie 301? Kiedy warto z niego korzystać?
    Chcesz zadbać o dobre doświadczenia użytkowników Twojej witryny mimo zachodzących na niej zmian? Dowiedz się więcej na temat przekierowania 301.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.