Zapytaj o ofertę
SEO a pozycjonowanie – czy mowa o tym samym?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • SEO a pozycjonowanie – czy mowa o tym samym?

SEO a pozycjonowanie – czy mowa o tym samym?

2 min. czytania
Wielu nowicjuszy w branży marketingu internetowego zastanawia się: czy SEO i pozycjonowanie oznaczają to samo? Nawet specjaliści czasami używają tych terminów zamiennie. W rzeczywistości jednak SEO to węższe pojęcie, które obejmuje jeden z najważniejszych elementów całego procesu pozycjonowania stron internetowych. W tym artykule dowiesz się, jakie są najważniejsze różnice między tymi terminami.

Czym pozycjonowanie różni się od SEO?

Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że SEO i pozycjonowanie to pojęcia jednoznaczne. Istnieje jednak między nimi kilka istotnych różnic. Otóż SEO jest jedną z gałęzi pozycjonowania. Dziedzina ta koncentruje się na optymalizacji zawartości stron internetowych pod kątem wytycznych wyszukiwarek. Pozycjonowanie obejmuje z kolei znacznie szerszy obszar. Można więc stwierdzić, że aby pozycjonowanie przyniosło satysfakcjonujące efekty, musi być poparte właściwymi praktykami z zakresu SEO.

SEO (Search Engine Optimization) za nadrzędny aspekt traktuje algorytmy wyszukiwarek i proces indeksowania. Pozycjonowanie natomiast, poza tym czynnikiem, uwzględnia także dbałość o wrażenia użytkowników, na które wpływają między innymi szybkość ładowania strony, oryginalność treści, social media marketing czy jakość plików multimedialnych.

Mimo tych istotnych różnic pojęcia pozycjonowanie i SEO wciąż są używane zamiennie, co w środowisku marketingu internetowego nie jest błędem. Warto jednak znać charakterystykę obu tych procesów oraz wiedzieć, że ich zastosowanie jest kluczowe dla skutecznej promocji marki w sieci.

Zobacz również
Czym zajmuje się specjalista SEO?
Czym zajmuje się specjalista SEO?

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Powiększone zdjęcie
    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Jak korzystać z Google Trends?
    Jak korzystać z Google Trends?
    Google Trends to usługa, dzięki której można w łatwy sposób analizować trendy wyszukiwań wśród internautów. Stanowi wielką pomoc w przypadku obmyślania działań marketingowych. Jak działa i czy warto się nią interesować? Sprawdź już teraz!
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z dużym budżetem
    Pozycjonowanie sklepu internetowego z dużym budżetem
    Coraz trudniej promować sklepy internetowe i zwiększać sprzedaż online. Warto więc wiedzieć, jak optymalnie wykorzystać swój budżet marketingowy!
    Jak stopka na stronie wpływa na SEO?
    Jak stopka na stronie wpływa na SEO?
    Stopka na stronie to bardzo ważny element każdego serwisu internetowego. Warto więc wiedzieć, jak wpływa na SEO i co warto w niej uwzględnić!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.