Zapytaj o ofertę
Czym jest marketing wielopoziomowy?
5 min. czytania

Czym jest marketing wielopoziomowy?

Z promocją kojarzą się zwykle reklamy w telewizji, kolorowe banery, plakaty czy działania w obszarze e-marketingu w wielu kanałach społecznościowych. Choć dla wielu może wydawać się to nieprawdopodobne, to jednak na popularności zyskuje marketing wielopoziomowy. Z niniejszego artykułu dowiesz się, jaką rolę odgrywa we współczesnym świecie sprzedaży oraz czy to rozwiązanie jest opłacalne dla każdego przedsiębiorcy.

Jaki sekret tkwi w MLM?

Stawiając sobie pytanie: marketing wielopoziomowy co to jest?, warto zastanowić się nad głównym jego założeniem. Bazuje on przede wszystkim na sprzedaży określonego asortymentu bądź usług poprzez prowadzenie różnych aktywności wchodzących w skład marketingu bezpośredniego. Mowa więc o interakcji i roli marketingu wirusowego, które znacznie wyróżniają MLM na tle pozostałych rodzajów marketingu internetowego. W praktyce oznacza to również, że w procesie sprzedażowym może uczestniczyć każdy nabywca. W ten sposób otrzymuje zniżki na konkretne towary oraz prowizję od zrealizowanej sprzedaży. Można doszukać się pewnych punktów wspólnych z e-marketingiem, jak chociażby istota rekomendacji ze strony dotychczasowych klientów.

Właściwie, marketing wielopoziomowy na czym polega? Fundamentem są polecenia i to właśnie one stanowią trzon wielu biznesowych aktywności. Choć cała ścieżka w sprzedaży rozpoczyna się od dystrybutorów, to kluczową rolę odgrywają przedstawiciele handlowi. Z przekazem do swoich przyszłych klientów docierają w różnoraki sposób. Coraz chętniej i aktywniej działają w social mediach.

Jaki jest sens MLM dla rozwoju prowadzonej działalności?

Marketing wielopoziomowy jest dedykowany dla każdego biznesmena zainteresowanego uczestnictwem w sprzedaży bezpośredniej. Z tym systemem biznesowym wiążą się usługi, takie jak branża kosmetyczna czy dotycząca suplementacji. Towary bądź usługi są zazwyczaj sprzedawane przez osoby, które przetestowały już dany wariant i rekomendują go dalej. Istnieją dwa sposoby zarobku w opisywanym obszarze. Jednym z nich jest zatrudnienie innych osób, aby te stały się dystrybutorami, a drugi dotyczy samodzielnego zajęcia się procedurą sprzedażową.

Kanały sprzedaży – sposoby dotarcia do potencjalnego klienta

Metod na sprzedaż oferowanego asortymentu jest naprawdę wiele. Najważniejszy jest rezultat. Ze względu na charakter systemu, którego efektywność wiąże się bezpośrednio z ilością prowizji od sprzedanego asortymentu, należy skupić się na prowadzeniu poszerzonej działalności promocyjnej. Gdzie zatem możemy spotkać się z marketingiem wielopoziomowym?

  • W relacjach pomiędzy członkami rodziny bądź grupą znajomych.
  • Prowadząc social media bądź korespondencję e-mailingową.
  • Podczas kontaktu telefonicznego.
  • W sprzedaży bezpośredniej.

System MLM opiera się, jak widać, na wielu możliwościach. Nie istnieje wyłącznie jedna droga w dotarciu na marketingowy szczyt sukcesu.

Wiem, po co tu jestem, czyli kwintesencja marketingu wielopoziomowego

Jeżeli nie jesteś przekonany co do MLM bądź po prostu nie masz wiedzy na temat argumentów przemawiających za wskazanym rozwiązaniem, przedstawiamy korzyści wynikające z jego wyboru.

Do wyboru do koloru: motywacja, zyski i wolny czas

Jeżeli chcesz zasilić swój budżet bądź szukasz podstawowego źródła zarobku, MLM może okazać się dla Ciebie jedną z lepszych okazji. Nie musisz inwestować całego nakładu czasu, lecz łączyć to z innymi aktywnościami przynoszącymi dochody. Wszystko zależy od podejścia i jakości podejmowanych działań w obszarze marketingu wielopoziomowego. Niewątpliwie to sposób na wykształcenie pożądanej obecnie stabilizacji finansowej.

Kolejnym plusem jest wyzwolenie motywacji w toku podejmowanych działań. Jeżeli dystrybutor będzie wytrwale wdrażać kolejne aktywności i nie zniechęci się obecnymi na początku drogi przeszkodami, może oczekiwać coraz większych wyników sprzedażowych.

Celem MLM jest kształtowanie struktury sprzedażowej, która wpłynie na pozyskiwanie regularnych zysków. Należy pamiętać, że wszystko jest ściśle zależne od osiąganych rezultatów, odpowiedniego nakładu wysiłków czy realizowanych obowiązków.

Czy to na pewno jest najlepsze rozwiązanie?

Odpowiedź brzmi: to zależy. Podobnie jak w przypadku szeregu podejmowanych aktywności marketingowych każda czynność prowadzona z dużą dozą zaangażowania i konsekwencją jest w stanie przynieść oczekiwane rezultaty. Aby marketing wielopoziomowy stał się opłacalny, nie można pozostawać biernym na zmieniające się trendy w sprzedaży. Należy doskonalić umiejętności dzięki dostępnym na rynku pakietom szkoleniowym. Nie obędziesz się bez opracowania planu działania, zwłaszcza pod względem przeprowadzanych procesów rekrutacyjnych wraz z możliwością bieżącego śledzenia kroków każdego z zatrudnionych dystrybutorów. Najważniejsza jest jednak dobra komunikacja, która decyduje o wszelkich relacjach biznesowych. Droga w marketingu wielopoziomowym bywa trudna i wymagająca, jednak warto zaangażować się w tego typu działania.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu z naszą agencją SEO. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu Twoja strona internetowa będzie wyświetlała się na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest efekt ROPO?
    Czym jest efekt ROPO?
    Z pewnością nieraz mu uległeś. Znasz też wiele osób, na które działa regularnie. Sprawdź, o jakim efekcie mowa i czy możesz go zniwelować w swoim sklepie online.
    Remarketing – czym jest i na czym polega?
    Remarketing – czym jest i na czym polega?
    Na pewno zdarzyła Ci się nie raz, że po odwiedzeniu sklepu internetowego jego reklamy wyświetlały się na Youtubie, Facebooku i innych stronach. To tak zwany remarketing. Dowiedz się o nim więcej z naszego artykułu!
    Jakie są funkcje ceny w marketingu?
    Jakie są funkcje ceny w marketingu?
    Cena stanowi jeden z elementów marketingu mix. Jej wpływ na rozwijający się biznes online jest naprawdę duży. Jaką jeszcze rolę odgrywa w sprzedaży?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.