Współczynnik konwersji to najważniejszy miernik wydajności strony internetowej. Należy więc na bieżąco analizować jego wartość i optymalizować zawartość serwisu, aby była jak największa. Konwersja bezpośrednio przekłada się bowiem na dochody firmy i jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Czy wiesz jednak, czym jest mikrokonwersja?
Mimo że obszar e-commerce nieustannie się rozwija, a świadomość na temat poszczególnych działań online dynamicznie wzrasta, wielu przedsiębiorców ze środowiska internetowego wciąż zastanawia się, mikrokonwersja co to jest? O ile pojęcie konwersji jest znane niemal każdemu właścicielowi strony internetowej, o tyle mikrokonwersja wciąż budzi wiele wątpliwości.
Najlepszym sposobem na wytłumaczenie znaczenia tego terminu jest przytoczenie kilku przykładów. Mikrokonwersja może przybierać takie formy, jak:
Mianem mikrokonwersji określamy więc małe konwersje dotyczące pojedynczych działań użytkowników. Można więc stwierdzić, że jest to mały krok na drodze do faktycznej konwersji. Trzeba jednak pamiętać, że mimo mniejszej wagi wciąż istotnie wpływa na sprzedaż i skuteczność działań marketingowych. Jako że konwersja jest ostatecznym celem każdej strony internetowej, należy na bieżąco mierzyć wszystkie aspekty związane z jej wartością oraz analizować działania konsumentów podejmowane w związku z mikrokonwersją.
Analiza współczynnika konwersji nie zapewnia pełnej informacji o wydajności strony internetowej. Samo zmierzenie tej wartości nie zagwarantuje więc skuteczności działań sprzedażowych. Ważne jest zatem, aby na bieżąco śledzić wszelkie obszary związane z konwersją. Jednym z nich jest właśnie mikrokonwersja.
Jednym z najpopularniejszych narzędzi, dzięki któremu można łatwo zmierzyć mikrokonwersję, jest Google Analytics.
screen z narzędzia Google Analytics przedstawiający konwersję
Ważną zaletą tego narzędzia jest możliwość bezpłatnego dokonywania pomiarów i analizowania wszelkich aspektów związanych z mikrokonwersją. Google Analytics umożliwia ponadto bieżące monitorowanie zachowań oraz akcji podejmowanych przez użytkowników na stronie internetowej. Dzięki temu narzędziu można więc uzyskać wiele istotnych danych, takich jak: klikalność linków wewnętrznych, liczba odtworzeń danego materiału, zakres scrollowania strony czy liczba otwartych podstron.
Ważne, aby od razu po uruchomieniu strony internetowej rozpocząć korzystanie z Google Analytics. Sukces w zakresie działalności online zależy bowiem od trafności interpretacji wyników danej witryny. Jako że mierzenie zaangażowania klienta za pomocą tego narzędzia polega nie tylko na monitorowaniu mikrokonwersji, ale też analizie jej determinantów, aspekt ten powinien towarzyszyć każdej strategii marketingowej.
Warto też wspomnieć, że korzystanie z Google Analytics jest bardzo proste i intuicyjne, dlatego z analizą mikrokonwersji poradzą sobie nawet początkujący przedsiębiorcy.
Jak już wspomnieliśmy, konwersja jest jednym z najważniejszych aspektów wydajności każdej strony internetowej. Jako że mikrokonwersja stanowi nieodłączny element każdej konwersji, jej wartość powinna być na bieżąco monitorowana.
Dzięki analizie mikrokonwersji właściciel strony internetowej może zidentyfikować powody niskiego współczynnika konwersji. Znacznie łatwiej ponadto ustalić, na jakim etapie użytkownicy rezygnują z podejmowania określonych działań. Dzięki temu optymalizacja strony internetowej pod kątem użyteczności nie stanowi żadnego problemu, a firma osiąga znacznie lepsze wyniki.
Analiza mikrokonwersji niesie za sobą wiele ważnych dla rozwoju biznesu online korzyści, takich jak:
Mikrokonwersja wskazuje ponadto ważne aspekty związane z konwersją. Dzięki niej można dokładnie zbadać ścieżkę zakupową klienta, wykryć wszelkie błędy oraz skutecznie je wyeliminować.
Mikrokonwersja to aspekt, na który powinien zwrócić uwagę każdy właściciel strony internetowej podczas działań marketingowych. Trzeba jednak pamiętać, że analiza tego wskaźnika nie gwarantuje spektakularnych efektów. Ważne jest zatem, aby nie tylko śledzić, ale też optymalizować mikrokonwersję. O czym wówczas pamiętać?
Na mikrokonwersję wpływa wiele aspektów. Większość z nich związana jest z użytecznością strony internetowej. Warto więc kompleksowo zoptymalizować ją pod kątem UX. Na szczególną uwagę zasługują wówczas takie czynniki, jak:
Dzięki optymalizacji strony pod kątem tych czynników mikrokonwersja z pewnością osiągnie satysfakcjonujący poziom i doprowadzi użytkowników do makrokonwersji. Trzeba jednak wspomnieć, że proces ten jest dość wymagający i czasochłonny. Aby maksymalnie wykorzystać jego potencjał, warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji SEO, która przeprowadzi niezbędne badania, opracuje skuteczny plan działania i zastosuje techniki, dzięki którym mikrokonwersja na stronie znacznie wzrośnie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.