Zapytaj o ofertę

Czym jest mikrokonwersja i jak ją zmierzyć?

5 min czytania
Czym jest mikrokonwersja i jak ją zmierzyć?
Kategoria Pozycjonowanie

Współczynnik konwersji to najważniejszy miernik wydajności strony internetowej. Należy więc na bieżąco analizować jego wartość i optymalizować zawartość serwisu, aby była jak największa. Konwersja bezpośrednio przekłada się bowiem na dochody firmy i jej pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Czy wiesz jednak, czym jest mikrokonwersja?

Spis treści:

Mikrokonwersja – co to takiego?

Mimo że obszar e-commerce nieustannie się rozwija, a świadomość na temat poszczególnych działań online dynamicznie wzrasta, wielu przedsiębiorców ze środowiska internetowego wciąż zastanawia się, mikrokonwersja co to jest? O ile pojęcie konwersji jest znane niemal każdemu właścicielowi strony internetowej, o tyle mikrokonwersja wciąż budzi wiele wątpliwości.

Najlepszym sposobem na wytłumaczenie znaczenia tego terminu jest przytoczenie kilku przykładów. Mikrokonwersja może przybierać takie formy, jak:

  • napisanie opinii,
  • dodanie produktu do koszyka,
  • wystawienie oceny,
  • wykorzystanie filtrów,
  • skorzystanie z wyszukiwarki na stronie,
  • wypełnienie formularza,
  • kliknięcie przycisku na stronie.

Mianem mikrokonwersji określamy więc małe konwersje dotyczące pojedynczych działań użytkowników. Można więc stwierdzić, że jest to mały krok na drodze do faktycznej konwersji. Trzeba jednak pamiętać, że mimo mniejszej wagi wciąż istotnie wpływa na sprzedaż i skuteczność działań marketingowych. Jako że konwersja jest ostatecznym celem każdej strony internetowej, należy na bieżąco mierzyć wszystkie aspekty związane z jej wartością oraz analizować działania konsumentów podejmowane w związku z mikrokonwersją.

Jak zmierzyć mikrokonwersję?

Analiza współczynnika konwersji nie zapewnia pełnej informacji o wydajności strony internetowej. Samo zmierzenie tej wartości nie zagwarantuje więc skuteczności działań sprzedażowych. Ważne jest zatem, aby na bieżąco śledzić wszelkie obszary związane z konwersją. Jednym z nich jest właśnie mikrokonwersja.

Jednym z najpopularniejszych narzędzi, dzięki któremu można łatwo zmierzyć mikrokonwersję, jest Google Analytics.

 screen z narzędzia Google Analytics przedstawiający konwersję screen z narzędzia Google Analytics przedstawiający konwersję

Ważną zaletą tego narzędzia jest możliwość bezpłatnego dokonywania pomiarów i analizowania wszelkich aspektów związanych z mikrokonwersją. Google Analytics umożliwia ponadto bieżące monitorowanie zachowań oraz akcji podejmowanych przez użytkowników na stronie internetowej. Dzięki temu narzędziu można więc uzyskać wiele istotnych danych, takich jak: klikalność linków wewnętrznych, liczba odtworzeń danego materiału, zakres scrollowania strony czy liczba otwartych podstron.

Ważne, aby od razu po uruchomieniu strony internetowej rozpocząć korzystanie z Google Analytics. Sukces w zakresie działalności online zależy bowiem od trafności interpretacji wyników danej witryny. Jako że mierzenie zaangażowania klienta za pomocą tego narzędzia polega nie tylko na monitorowaniu mikrokonwersji, ale też analizie jej determinantów, aspekt ten powinien towarzyszyć każdej strategii marketingowej.

Warto też wspomnieć, że korzystanie z Google Analytics jest bardzo proste i intuicyjne, dlatego z analizą mikrokonwersji poradzą sobie nawet początkujący przedsiębiorcy.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto na bieżąco analizować mikrokonwersję?

Jak już wspomnieliśmy, konwersja jest jednym z najważniejszych aspektów wydajności każdej strony internetowej. Jako że mikrokonwersja stanowi nieodłączny element każdej konwersji, jej wartość powinna być na bieżąco monitorowana.

Dzięki analizie mikrokonwersji właściciel strony internetowej może zidentyfikować powody niskiego współczynnika konwersji. Znacznie łatwiej ponadto ustalić, na jakim etapie użytkownicy rezygnują z podejmowania określonych działań. Dzięki temu optymalizacja strony internetowej pod kątem użyteczności nie stanowi żadnego problemu, a firma osiąga znacznie lepsze wyniki.

Analiza mikrokonwersji niesie za sobą wiele ważnych dla rozwoju biznesu online korzyści, takich jak:

  • lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów,
  • możliwość kompleksowej optymalizacji strony pod kątem użyteczności,
  • szansa na dynamiczny wzrost konwersji,
  • identyfikacja wszelkich błędów oraz możliwość zastąpienia ich efektywnymi rozwiązaniami.

Mikrokonwersja wskazuje ponadto ważne aspekty związane z konwersją. Dzięki niej można dokładnie zbadać ścieżkę zakupową klienta, wykryć wszelkie błędy oraz skutecznie je wyeliminować.

Optymalizacja mikrokonwersji – co warto wiedzieć?

Mikrokonwersja to aspekt, na który powinien zwrócić uwagę każdy właściciel strony internetowej podczas działań marketingowych. Trzeba jednak pamiętać, że analiza tego wskaźnika nie gwarantuje spektakularnych efektów. Ważne jest zatem, aby nie tylko śledzić, ale też optymalizować mikrokonwersję. O czym wówczas pamiętać?

Na mikrokonwersję wpływa wiele aspektów. Większość z nich związana jest z użytecznością strony internetowej. Warto więc kompleksowo zoptymalizować ją pod kątem UX. Na szczególną uwagę zasługują wówczas takie czynniki, jak:

  • szybkość ładowania strony,
  • dostępność dla urządzeń mobilnych,
  • czytelność zawartości,
  • jakość i wiarygodność treści,
  • funkcjonalność przycisków call to action,
  • system przekierowań,
  • jakość plików multimedialnych.

Dzięki optymalizacji strony pod kątem tych czynników mikrokonwersja z pewnością osiągnie satysfakcjonujący poziom i doprowadzi użytkowników do makrokonwersji. Trzeba jednak wspomnieć, że proces ten jest dość wymagający i czasochłonny. Aby maksymalnie wykorzystać jego potencjał, warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji SEO, która przeprowadzi niezbędne badania, opracuje skuteczny plan działania i zastosuje techniki, dzięki którym mikrokonwersja na stronie znacznie wzrośnie.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest Outreach i jaki ma wpływa na SEO?
Czym jest Outreach i jaki ma wpływa na SEO?
Jak zdobyć popularność w Internecie? Dziś SEO potrzebuje dodatkowego wsparcia w postaci outreach marketingu. O co w nim chodzi i jak z niego korzystać?
Jak skutecznie pozyskać wartościowe linki zewnętrzne?
Jak skutecznie pozyskać wartościowe linki zewnętrzne?
Linki prowadzące do Twojej witryny są ważnym czynnikiem rankingowym w wynikach wyszukiwania Google. Pozyskiwać je możesz na wiele sposobów, a stawiać powinieneś na jakość.
Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
Przedsiębiorcy małych firm powinni postawić na skuteczne działania SEO, aby mieć szansę na dobrą widoczność w wyszukiwarce i tym samym osiągnięcie sukcesu.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę