Upowszechnianie contentu w serwisach społecznościowych to idealny sposób na zwiększenie popularności marki. Jak zatem troszczyć się o treści publikowane w mediach społecznościowych oraz poprawić efektywność w ich prezentacji? Z kołem ratunkowym przybywają meta tagi i to nie byle jakie. Czym jest Open Graph i dlaczego jego wdrożenie jest niezwykle przydatne w kontekście zarządzanej strony? Przeczytaj artykuł, a znajdziesz odpowiedź na te pytania.
Z pojęciem meta tagów prawdopodobnie miałeś styczność wielokrotnie, jednak czy pamiętasz, co to takiego właściwie jest? Spokojnie, śpieszymy z krótkim przypomnieniem. Meta tagi to nic innego, jak fragmenty kodu znajdujące się w sekcji head. Mają kilka zadań, a jednym z nich jest możliwość opisywania zawartości witryny. Wśród najbardziej znanych wymieniane są meta title oraz meta description. Dobrze zoptymalizowane mają znaczenie dla sytuowania strony w rankingu Google.
Co to takiego Open Graph? To meta tagi dedykowane dla kanałów społecznościowych. Ich początki sięgają 2010 roku i powstały z myślą o integracji Facebooka ze stronami WWW. Wszystko w celach większej kontroli nad wizualnym aspektem upowszechnianych odnośników. Ponadto tagi Open Graph pozwalają na dodanie na stronie opcji “like” czy “share”, które wcześniej stosowała wyłącznie platforma Facebook. Jednak nie tylko lider w social mediach korzysta z potencjału meta tagów, podobne możliwości użytkowania mają m.in. Twitter i LinkedIn.
Jak wygląda Open Graph z perspektywy technicznej? To kawałek kodu zamieszczony w sekcji “head” określonej witryny internetowej. W swojej nazwie zawiera frazę “og:.”.
Dlaczego warto stosować meta tagi Open Graph? Powód jest prosty: dla efektywniejszej interakcji z użytkownikiem sieci i angażującego contentu. Nikogo nie zaskoczy fakt, że użytkownicy chętniej klikają odnośniki, którym towarzyszą atrakcyjna oprawa graficzna czy ciekawsze opisy. Wykorzystanie tagów Open Graph związane jest ze skuteczniejszym zrozumieniem opublikowanych treści przez określone medium społecznościowe. Tym samym wzrasta prawdopodobieństwo dotarcia z przekazem do docelowej grupy odbiorców.
W czym jeszcze pomagają tagi OG? Z pewnością jest to niezastąpiony support w konstruowaniu przyciągających miniaturek, gdy odnośnik prowadzący do stworzonego tekstu jest przesyłany w wiadomości za pośrednictwem takich środków przekazu, jak Messenger czy WhatsApp.
Oto znaczniki, które wymagają dodania do wszelkich, udostępnianych przez Ciebie witryn. Sprawdź, co oznaczają poszczególne znaczniki meta:
Wdrożenie tagów Open Graph nie jest skomplikowane, a samą czynność możesz wykonać całkowicie ręcznie. Korzystasz z platform do zarządzania treścią (popularnych CMS)? Wspaniale! Zastosuj właściwości specjalnych rozszerzeń umożliwiających przyspieszenie określonego procesu. Co w przypadku, gdy pojawiają się problemy w implementacji tagów Open Graph? Koniecznie sięgnij po zasób technicznych informacji ze strony twórców określonych rozszerzeń. Możesz także zapoznać się z wymogami właścicieli określonych kanałów społecznościowych.
Dodałeś tagi Open Graph, jednak planujesz upewnić się, że wszystko wygląda tak, jak pierwotnie założyłeś? Rekomendujemy skorzystanie z jednego z poniższych narzędzi.
Umożliwia weryfikację poprawności działania tagów Open Graph w obrębie serwisu Facebook. Wystarczy, że wprowadzisz adres URL danej strony, a narzędzie zaprezentuje listę błędów, w tym również proponowane działania w kontekście ich naprawy.
Jeżeli modyfikujesz tytułową fotografię artykułu, musisz liczyć się z tym, że FB nie dostrzeże błyskawicznie tej zmiany. Możesz jednak kliknąć Scrape Again, wówczas content zostanie odświeżony, a wdrożona innowacja będzie widoczna.
Tagi Open Graph to idealne rozwiązanie w kontekście szczególnej troski o wartość publikowanych treści. Jak zdążyłeś zauważyć, skorzystanie z jego zasobów nie sprawia większych trudności, a jest to dodatkowy atut w implementacji opisywanego znacznika.
Chcesz uzyskać więcej informacji? Skontaktuj się z grupa-icea.pl przez formularz kontaktowy.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.