Zapytaj o ofertę

Czym jest Open Graph?

5 min czytania
Czym jest Open Graph?
Kategoria Pozycjonowanie

Upowszechnianie contentu w serwisach społecznościowych to idealny sposób na zwiększenie popularności marki. Jak zatem troszczyć się o treści publikowane w mediach społecznościowych oraz poprawić efektywność w ich prezentacji? Z kołem ratunkowym przybywają meta tagi i to nie byle jakie. Czym jest Open Graph i dlaczego jego wdrożenie jest niezwykle przydatne w kontekście zarządzanej strony? Przeczytaj artykuł, a znajdziesz odpowiedź na te pytania.

Spis treści:

Powtórka wiedzy na temat meta tagów

Z pojęciem meta tagów prawdopodobnie miałeś styczność wielokrotnie, jednak czy pamiętasz, co to takiego właściwie jest? Spokojnie, śpieszymy z krótkim przypomnieniem. Meta tagi to nic innego, jak fragmenty kodu znajdujące się w sekcji head. Mają kilka zadań, a jednym z nich jest możliwość opisywania zawartości witryny. Wśród najbardziej znanych wymieniane są meta title oraz meta description. Dobrze zoptymalizowane mają znaczenie dla sytuowania strony w rankingu Google.

Open Graph z myślą o serwisach społecznościowych

Co to takiego Open Graph? To meta tagi dedykowane dla kanałów społecznościowych. Ich początki sięgają 2010 roku i powstały z myślą o integracji Facebooka ze stronami WWW. Wszystko w celach większej kontroli nad wizualnym aspektem upowszechnianych odnośników. Ponadto tagi Open Graph pozwalają na dodanie na stronie opcji “like” czy “share”, które wcześniej stosowała wyłącznie platforma Facebook. Jednak nie tylko lider w social mediach korzysta z potencjału meta tagów, podobne możliwości użytkowania mają m.in. Twitter i LinkedIn.

Jak wygląda Open Graph z perspektywy technicznej? To kawałek kodu zamieszczony w sekcji “head” określonej witryny internetowej. W swojej nazwie zawiera frazę “og:.”.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Lepsza interakcja z użytkownikiem dzięki OG

Dlaczego warto stosować meta tagi Open Graph? Powód jest prosty: dla efektywniejszej interakcji z użytkownikiem sieci i angażującego contentu. Nikogo nie zaskoczy fakt, że użytkownicy chętniej klikają odnośniki, którym towarzyszą atrakcyjna oprawa graficzna czy ciekawsze opisy. Wykorzystanie tagów Open Graph związane jest ze skuteczniejszym zrozumieniem opublikowanych treści przez określone medium społecznościowe. Tym samym wzrasta prawdopodobieństwo dotarcia z przekazem do docelowej grupy odbiorców.

W czym jeszcze pomagają tagi OG? Z pewnością jest to niezastąpiony support w konstruowaniu przyciągających miniaturek, gdy odnośnik prowadzący do stworzonego tekstu jest przesyłany w wiadomości za pośrednictwem takich środków przekazu, jak Messenger czy WhatsApp.

Rozszyfruj znaczniki Open Graph

Oto znaczniki, które wymagają dodania do wszelkich, udostępnianych przez Ciebie witryn. Sprawdź, co oznaczają poszczególne znaczniki meta:

  • meta property og:title content – ten tag odgrywa pierwszoplanową rolę. To decydent w obszarze prezentacji tytułu contentu udostępnianego w kanałach społecznościowych. Pamiętaj o tym, aby “og:title” angażował czytelnika do konkretnej reakcji. Zbyt długi bądź niedopasowany do zawartości witryny metatag title może okazać się nietrafionym pomysłem. Zaleca się, aby maksymalnie zawierał w sobie 40-60 znaków.
  • meta property og:url content – znacznik przekazuje użytkownikowi informacje odnośnie do tego, na jaką witrynę zostanie przekierowany po kliknięciu określonego wpisu. Zatroszcz się o to, aby odpowiednio skonfigurować tag, zwłaszcza w przypadku, gdy Twój adres URL charakteryzuje różnorodność parametrów.
  • meta property og:type content – za jego pośrednictwem określasz typ upowszechnianej treści. Automatycznie będzie to strona, jednak pula wyboru jest naprawdę obszerna. Możesz wskazać grę, miasto, kraj, książkę, politykę, firmę, a nawet restaurację. To nie jest skończony zbiór wariantów.
  • meta property og:description content – funkcją znacznika jest nakłonienie użytkownika do konkretnej aktywności w obrębie linku. Dlatego postaw na zwięzłe, kreatywne treści. Ten element działa w odosobnieniu od “og:title”, dlatego nie powinien być identyczny jak tytuł strony.
  • meta property og:image content – niezwykle istotny znacznik ze względu na pełnioną funkcję. Odpowiada za to, jaka grafika wiąże się z udostępnioną treścią. Obraz stanowi support w pełniejszym zrozumieniu artykułu i w efektywniejszym odbiorze spójności contentu.

Krok po kroku w implementacji OG

Wdrożenie tagów Open Graph nie jest skomplikowane, a samą czynność możesz wykonać całkowicie ręcznie. Korzystasz z platform do zarządzania treścią (popularnych CMS)? Wspaniale! Zastosuj właściwości specjalnych rozszerzeń umożliwiających przyspieszenie określonego procesu. Co w przypadku, gdy pojawiają się problemy w implementacji tagów Open Graph? Koniecznie sięgnij po zasób technicznych informacji ze strony twórców określonych rozszerzeń. Możesz także zapoznać się z wymogami właścicieli określonych kanałów społecznościowych.

Czy wszystko przebiegło zgodnie z planem?

Dodałeś tagi Open Graph, jednak planujesz upewnić się, że wszystko wygląda tak, jak pierwotnie założyłeś? Rekomendujemy skorzystanie z jednego z poniższych narzędzi.

Facebook Sharing Debugger

Umożliwia weryfikację poprawności działania tagów Open Graph w obrębie serwisu Facebook. Wystarczy, że wprowadzisz adres URL danej strony, a narzędzie zaprezentuje listę błędów, w tym również proponowane działania w kontekście ich naprawy.

Scrape Again

Jeżeli modyfikujesz tytułową fotografię artykułu, musisz liczyć się z tym, że FB nie dostrzeże błyskawicznie tej zmiany. Możesz jednak kliknąć Scrape Again, wówczas content zostanie odświeżony, a wdrożona innowacja będzie widoczna.

Warto!

Tagi Open Graph to idealne rozwiązanie w kontekście szczególnej troski o wartość publikowanych treści. Jak zdążyłeś zauważyć, skorzystanie z jego zasobów nie sprawia większych trudności, a jest to dodatkowy atut w implementacji opisywanego znacznika.

Chcesz uzyskać więcej informacji? Skontaktuj się z grupa-icea.pl przez formularz kontaktowy.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 12

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Do czego służą Schema.org?
Do czego służą Schema.org?
Schema.org to w pewnym sensie wspólny język dla wyszukiwarek internetowych. Nie wszyscy właściciele stron jednak z niego korzystają. Czy to dobrze?
Czy jesteś gotowy na LaMDA?
Czy jesteś gotowy na LaMDA?
Czy wiesz, co to LaMDA i jak może wpłynąć na Twoją działalność w internecie? Jeśli nie, koniecznie przeczytaj nasz artykuł!
Co to jest dywersyfikacja linków?
Co to jest dywersyfikacja linków?
Dywersyfikacja linków ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Warto więc wiedzieć, na czym polega i jak ją wdrożyć.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę