Zapytaj o ofertę
Czym jest pingowanie?
4 min. czytania

Czym jest pingowanie?

Pierwotne znaczenie terminu pingowanie sprowadza się do łodzi podwodnych, a właściwie powracającego dźwięku sonaru. Skojarzenie zostało wykorzystane w nazewnictwie wysyłki żądania echa ICMP (z anglojęzycznego Internet Control Message Protocol) w kierunku danego interfejsu dostępnego w sieci wraz z wyczekiwaniem konkretnej odpowiedzi.

Brzmi to dla Ciebie skomplikowanie? Wystarczy, że sięgniesz po przygotowany przez nas wpis, a szybko zrozumiesz, jak działa pingowanie! Gotowy na dawkę wiedzy?

Ping – co to takiego?

Wciąż zastanawiasz się, pingowanie co to takiego w świecie online? Otóż to program internetowy, umożliwiający użytkownikowi zarówno przetestowanie, jak i weryfikację istnienia określonego adresu IP oraz jego możliwości przyjmowania żądania w sieci komputerowej. Pingowanie opiera się na wysyłce zautomatyzowanych powiadomień do Googlebotów. Powiadomienie dostarcza niezbędnych informacji dotyczących poprawności wdrożonych aktualizacji oraz konieczności ich ponownej indeksacji.

Ping mierzony jest w milisekundach, a czas umożliwia określenie zarówno jedno-, jak i dwukierunkowego opóźnienia, niekoniecznie bezpośrednio dotyczącego funkcjonalności całej sieci internetowej.

Praktyczna strona pingowania

Jak cały proces wygląda ze strony praktycznej? Na samym początku wysyłany jest ping (żądanie do serwera). W ten prosty sposób roboty indeksujące otrzymują informację dotyczącą opublikowania nowych treści w witrynie internetowej. Aby poprawić pozycjonowanie witryny, należy zadbać o unikalne i wartościowe treści. Googleboty po zweryfikowaniu, a następnie wystawieniu pozytywnej oceny contentu podejmują się indeksacji. Co dzieje się, jeżeli treści zostaną uznane za powielone bądź niezgodne z przyjętymi wytycznymi? W takim przypadku roboty odrzucają żądanie, a Twoim zadaniem staje się aktualizacja strony internetowej oraz naprawa błędów.

Linki o niższej jakości bywają problematyczne w ich odnalezieniu, a tym bardziej w zaindeksowaniu. Z pomocą przybywa pingowanie, które wspiera boty w dostrzeżeniu tego typu odnośników.

Czy istnieje związek pomiędzy pingowaniem a pozycjonowaniem?

Ping, sam w sobie, nie jest czynnikiem rankingowym procesu optymalizacji strony internetowej. Żaden algorytm w jasny sposób nie sygnalizuje, że z im większą częstotliwością wpis zostanie poddany pingowaniu, tym większe prawdopodobieństwo uplasowania witryny na wyższych pozycjach rankingowych. Istnieje szereg wytycznych, które należy spełnić, aby trafić na “topowe” miejsce w wynikach wyszukiwania. Google efektywnie rozprawia się z niepożądanymi działaniami i praktykami Black Hat SEO. Częstym czynnikiem wpływającym na zajęcie zaszczytnej pozycji listy SERP jest dobrze zbudowany profil linkowy i zamieszczanie w witrynach innych twórców odnośników prowadzących do danej strony.

Pingi mają za zadanie doprowadzić do zwiększenia liczby stron zainteresowanych Twoim contentem. Jednocześnie stwarza to okazję do wyróżnienia linku zarządzanej przez Ciebie platformy przez znanych blogerów lub zaproponowania odnośnika zwrotnego. Koniec końców, dostrzegalne są korzyści istotne z perspektywy SEO. Warto pamiętać przede wszystkim o tym, że przeznaczeniem pingowania jest usprawnienie procesu poszukiwania nowo powstałych treści, a finalnie zintensyfikowanie ruchu na odwiedzanej stronie.

WordPress a menedżer ping

WordPress, system przeznaczony do zarządzania treścią na stronie WWW, wyposażony jest w menedżera ping. Z czym to się wiąże? Przede wszystkim z automatycznym pingowaniem dokonywanych modyfikacji bądź publikowanych wpisów. Dostęp do opcji widoczny jest z panelu administratora WordPress w kategorii “Ustawienia – Pisanie”, a domyślna usługa określana jest jako Ping-o-Matic. Jeżeli zależy Ci na rozszerzeniu listy pingów celem poinformowania większej liczby wyszukiwarek, wystarczy:

  • wejść, a następnie zalogować się na WordPressa;
  • przejść do opcji zatytułowanej “Ustawienia”, a następnie “Pisanie”;
  • scrollować w dół i odszukać opcję “Usługi aktualizacji”;
  • skopiować przedstawioną listę serwisów, aby potem wkleić ją w widocznWordPresse okno;
  • zaakceptować i zapisać dokonane zmiany.

Na pingowanie trzeba spojrzeć “wielopłaszczyznowo”. Mimo że pokaźna lista pingów przynosi korzyści w procesie indeksacji, to jednak może doprowadzić do nałożenia kar na witryny. Zaleca się kontrolowanie częstotliwości wysyłanych pingów bądź skorzystanie z wtyczki WordPress Ping Optimizer, która podejmie się automatycznej weryfikacji procesu pingowania.

Udział ping w świecie online

Ping jest istotny wszędzie. Zbyt duży pakiet może niekorzystnie wpłynąć na tempo wyświetlania się strony internetowej. Jego potencjał docenia się w grach komputerowych, gdzie im mniejszy ping, tym większe szanse bezproblemowej komunikacji z pozostałymi graczami. Pingowanie sprawdza się również wśród blogerów, a także w serwisach udostępniających newsy. Ponadto dzięki niemu można określić, czy połączenie internetowe jest aktywne, czy wręcz przeciwnie, nie ma możliwości połączenia się z innymi serwerami internetowymi bądź urządzeniami online.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 3/5 . Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Reciprocal link a wpływ na SEO
    Reciprocal link a wpływ na SEO
    Strategia SEO wiąże się z troską o wiele elementów wpływających na pozycję strony w rankingu. Jak poprawić wrażenie użytkownika odwiedzającego witrynę?
    26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
    26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
    Jeśli szukasz twardych danych i mocnych argumentów przemawiających za inwestycją SEO, to dobrze trafiłeś. Zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze korzyści wynikające z danych.
    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
    Przedsiębiorcy małych firm powinni postawić na skuteczne działania SEO, aby mieć szansę na dobrą widoczność w wyszukiwarce i tym samym osiągnięcie sukcesu.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.