Dzięki rozwojowi technologii oraz samej przestrzeni internetowej użytkownicy sieci oraz administratorzy stron zyskali ciekawy wachlarz rozwiązań prowadzenia witryn. Poszerzenie możliwości standardów sieciowych umożliwiło lepszą interakcję z systemami znajdującymi się na odległych serwerach. Wraz ze standaryzacją coraz większą popularnością zaczęły cieszyć się oprogramowania SaaS. Warto więc dowiedzieć się, czym są te platformy, jakie mają wady i zalety, a także jak je wykorzystać w trakcie optymalizacji SEO.
Software as a Service, czyli oprogramowanie będące usługą. Model ten opiera się na dostarczaniu klientowi usługi zdalnego dostępu do określonych funkcji oprogramowania. Dzięki temu nie ma konieczności instalacji dodatkowych programów na komputerze, ponieważ wszystkie dane znajdują się w chmurze. Oznacza to, że obowiązki instalacji, zarządzania, aktualizacji czy pomocy technicznej są obsługiwane przez dostawcę. Warto powiedzieć, że w oparciu o oprogramowanie SaaS działa wiele systemów CMS.
SaaS obejmuje:
Oprogramowanie SaaS umożliwia darmowe wypróbowanie platformy przed jej zakupem. Opłata abonencka jest comiesięczna i zależy od wersji (podstawowej bądź zaawansowanej). Obejmuje ona licencję, wsparcie przy instalacji oraz wszelkie aktualizacje. Zaletą jest możliwość rozłożenia kosztów w czasie.
Kupno specjalistycznego oprogramowania jest z reguły dużym wydatkiem, z tego względu oprogramowanie SaaS cieszy się popularnością wśród małych i średnich firm, dla których jest znacznie korzystniejszym rozwiązaniem finansowym. Comiesięczna opłata abonencka jest niewielka. Jeśli więc chcesz prowadzić stronę e-commerce, jest to dobre rozwiązanie na początek. Wystarczy, że używasz poczty e-mail i logujesz się do niej za pomocą internetu.
SEO, czyli Search Engine Optimization, to wszelkie czynności polegające na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz zdobycie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej.
Optymalizacja strony działającej w oparciu o model SaaS polega przede wszystkim na:
Są to wskaźniki obejmujące ocenę interakcji użytkowników ze stroną, m.in.: ilość czasu spędzonego w witrynie, liczba wyświetleń, liczba kliknięć bądź współczynnik odrzuceń. Można więc powiedzieć, że czynnikiem rankingowym jest poziom UX strony.
SEO kocha wartościowe treści, nie bez powodu mówi się „Content is King”. Ważne jest więc tworzenie jasnych, czytelnych, ciekawych, a przede wszystkim autorskich materiałów na stronie internetowej. W tym kontekście należy wziąć pod uwagę słowa kluczowe, meta tagi, nagłówki oraz długość treści.
Wiesz już, że user experience jest ważnym elementem, jednak mówiąc o strukturze strony, mamy na myśli jej funkcjonowanie. Należy więc zadbać o wysoką prędkość ładowania witryny oraz dostosowanie jej do urządzeń mobilnych. Oba te elementy wpływają na proces indeksowania.
Każdy link prowadzący do naszej strony jest oceniany przez algorytmy oraz roboty wyszukiwarek. Biorą one pod uwagę przede wszystkim: zaufanie witryny, czyli jej poziom Trust Flow, popularność strony, dopasowanie tematyczne, zlokalizowanie linku w tekście, tekst zakotwiczony, naturalność oraz liczbę podstron. Najważniejsza jest jakość, nie ilość.
Jeśli masz w planie założyć sklep internetowy, SaaS jest dobrym rozwiązaniem na początek. Dlaczego?
Za pośrednictwem oprogramowania możesz skorzystać z takich platform sprzedażowych jak Shoper, IdoSell, Shopify lub Shopolo.
Wiesz już, czym jest oprogramowanie SaaS oraz co je charakteryzuje. Tak naprawdę jest ono jednym z narzędzi prowadzenia strony internetowej. Warto więc zastanowić się, jakiego rodzaju usług oczekujemy. Niestety każda strona wymaga optymalizacji, dlatego w pierwszej kolejności musisz zwrócić uwagę na czynniki rankingowe, które określą Twoją strategię.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.