Zapytaj o ofertę
Czym jest Keyword Stuffing?
4 min. czytania

Czym jest Keyword Stuffing?

Praktyka umieszczania w treści jak największej liczby słów kluczowych jest negatywnie postrzegana przez Google. O ile jeszcze kilkanaście lat temu można było w ten sposób manipulować swoją pozycją w rankingu, po udoskonaleniu algorytmów upychanie fraz na stronie jest zupełnie nieskuteczne, a może także zaszkodzić Twojej reputacji. Warto więc wiedzieć, czym jest Keyword Stuffing i jak efektywnie pozbyć się tego problemu.

Co to jest Keyword Stuffing?

Keyword Stuffing (upychanie słów kluczowych) polega na zamieszczaniu fraz kluczowych w dużych ilościach wyłącznie w celu podniesienia rangi strony w wynikach wyszukiwania Google. Właściciele witryn zakładają wówczas, że realizując to konkretne działanie, wzbudzą u algorytmów większe zainteresowanie, a tym samym doprowadzą do znalezienia się w rankingowej czołówce SERP. Nie jest to jednak zgodne z wytycznymi Google.

Keyword Stuffing jako praktyka Black Hat SEO

Upychanie słów kluczowych w treści wykazuje pewną sprzeczność z regułami ustalonymi przez wyszukiwarkę. Metodę upychania fraz klasyfikuje się do technik określanych mianem Black Hat SEO. Jej zastosowanie grozi nałożeniem filtra ręcznego na stronę internetową.

Zdaniem ekspertów w zakresie pozycjonowania Keyword Stuffing nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Ponadto meta tagi keywords, które wcześniej wykorzystywane były do optymalizacji stron pod kątem SEO, obecnie nie spełniają swojej roli. Co więcej, frazy zaimplementowane w tym obszarze są całkowicie ignorowane przez roboty wyszukiwarki.

Jak Google poradził sobie z problemem Keyword Stuffingu? Na rynek wkroczył algorytm o nazwie Koliber, który zmienił nieco punkt widzenia na zapytania kierowane w wyszukiwarkach. Za jego sprawą Googleboty wzorowo radzą sobie z rozpoznawaniem odmian wyrazów i potrafią zrozumieć kontekst kierowanego zapytania. Według specjalistów ds. SEO algorytm powstrzymał Keyword Stuffing oraz pomógł wyszukiwarce w zrozumieniu nie tylko samego słowa, ale sensu i intencji wyszukiwania.

Jak uniknąć problemu z upychaniem słów kluczowych?

Aby nie narazić strony na spadek w rankingu Google, konieczna jest dbałość o właściwą gęstość słów kluczowych w treści. Właśnie dlatego warto urozmaicić content, umieszczając w nim frazy typu long tail, które są mniej konkurencyjne i bardziej dostosowane do pytań użytkownika. Rekomendowane jest także korzystanie ze zbioru semantycznych fraz kluczowych, czyli wyrażeń pokrewnych.

Oto kilka innych zasad, których warto przestrzegać, aby pozbyć się problemu Keyword Stuffingu.

  • Spójność każdej frazy kluczowej z tematyką wpisu. Przeanalizuj słowa kluczowe, które wpisują się w sens budowanego contentu. Następnie postaw na stosowanie synonimów oraz wyrażeń bliskoznacznych, aby uniknąć powtórzeń.
  • Nie upychaj fraz w meta znacznikach, np. w meta description, lecz postaw na oryginalne, niespotykane wcześniej wyrażenia. W ten sposób możesz liczyć na oczekiwaną konwersję.
  • Nie bagatelizuj znaczenia zdjęć i atrybutów alt. Nie pozwól na to, aby alt tagi towarzyszące fotografiom były inne niż temat artykułu.
  • Być może słyszałeś to już wielokrotnie, ale czytelność adresu jest nieoceniona nie tylko dla robotów wyszukiwarki, lecz samego internauty. Zadbaj więc o odpowiednią długość URL i nie umieszczaj w nim zbyt wielu fraz kluczowych.
  • Unikaj upychania słów kluczowych nie tylko w głównej treści artykułu, ale też w nagłówkach.

Postępuj zgodnie z zasadami Google

Upychanie słów kluczowych na stronie internetowej od dawna nie jest już skuteczne. Postaw więc na sprawdzone praktyki optymalizacyjne, twórz oryginalne treści, dbaj o doświadczenia użytkowników, zwróć uwagę na merytoryczną spójność udostępnianych artykułów i bądź oryginalny. W ten sposób nie tylko zdobędziesz zaufanie docelowych odbiorców, ale też unikniesz kary od Google, która mogłaby wprowadzić niemałe zamieszanie w strategii pozycjonowania strony internetowej.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Sposoby na weryfikację historii domeny internetowej
    Sposoby na weryfikację historii domeny internetowej
    Planujesz zakupić używaną wcześniej domenę? Nie zapomnij sprawdzić jej historii, ponieważ ma ona wpływ na SEO i Twoją reputację. Jak to zrobić? Wyjaśniamy!
    Subdomena – co to jest?
    Subdomena – co to jest?
    Na skuteczność strony internetowej wpływa wiele czynników. Warto więc wiedzieć, do czego służy subdomena i dlaczego warto ją wykorzystać!
    Zlecę pozycjonowanie: O czym należy pamiętać?
    Zlecę pozycjonowanie: O czym należy pamiętać?
    Na rynku znajdziesz wiele ofert pozycjonowania. Jak wybrać tę właściwą? Jak podejść do obietnic, które czasem składają klientom agencje SEO? Podpowiadamy!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.