Przeglądając zasoby e-sklepu, niejednokrotnie spotkałeś się z “ciasteczkami”. Ich zadaniem jest zadbanie o to, aby odwiedzana przez Ciebie strona działała w 100% prawidłowo. Jeżeli dokonujesz zakupu jakiegoś produktu, pliki cookies odpowiadają za zapisanie zawartości koszyka. Nie musisz obawiać się, że zamykając przeglądarkę (pomyłkowo bądź celowo), nie zobaczysz już wybranego przez siebie asortymentu na konkretnej witrynie. Wszystkie dane zostaną zapisane, a produkty wciąż będą znajdować się w internetowym koszyku.
W artykule omówimy, czym są pliki cookies, jaka jest ich rola w świecie online oraz jak zabrać się za ich wyłączenie. Koniecznie dowiedz się więcej!
Wciąż rozmyślasz nad tym, pliki cookies co to takiego dla strony WWW oraz w jaki sposób ich obecność wpływa na zarządzaną platformę? Nie trzymajmy Cię dłużej w niepewności! Popularne ciasteczka to nic innego, jak skondensowane w formie, gromadzone w pamięci komputera pliki tekstowe. W momencie, gdy internauta scrolluje konkretną witrynę, serwer przesyła je na użytkowany sprzęt. Pliki cookies składają się z wielu liter i cyfr, w których to zapisane zostały informacje niezbędne dla określonej strony internetowej. Wszystko po to, aby mogła po raz kolejny zidentyfikować użytkownika podczas jego wizyty i nie wymagać od niego ponownej zmiany ustawień.
Wracając do wspomnianych zakupów online, to dzięki cookies system na podstawie wybranych produktów zasugeruje internaucie bardzo podobne warianty. Zarządzający stroną nie pozostają bez korzyści, ponieważ za sprawą ciasteczek gromadzą dane, które to z kolei umożliwiają sprawną analizę statystyczną pod kątem odbiorców platformy e-sprzedażowej.
Zbieranie niezbędnych informacji przez przeglądarkę wpływa na komfort korzystania ze stron WWW przez użytkowników sieci. Eksponowane przekazy reklamowe są również dopasowane względem preferencji internauty, z uwzględnieniem wcześniej wyszukiwanych tematów. Z czym wiąże się wykorzystanie cookies do reklam? Przede wszystkim z gromadzeniem danych o użytkownikach, dlatego też niezbędne okazuje się wcześniejsze zasygnalizowanie o tym, że dana praktyka będzie miała miejsce.
Czym jest polityka cookies? To plik bądź strona mieszcząca w sobie informacje na temat danych o internautach. Zakłada się, że wszystkie strony powinny odpowiednio sygnalizować o tym procederze, w tym również zbierać przyzwolenia na jego stosowanie.
Pliki cookies dzielą się na kilka typów, o których warto wiedzieć. Wyróżnia się zatem:
To jednak nie wszystko, czego możesz spodziewać się po ciasteczkach. Umożliwiają między innymi korzystanie z zasobów strony bez konieczności ponownego logowania się do platformy.
Pliki cookies mogą okazać się niezwykle przydatnym “narzędziem” w kontekście przeprowadzanej analizy na stronie WWW. Właściciele witryn mają wgląd w statystyki, co pozwala zdefiniować, ile czasu odbiorcy poświęcają na przeglądanie konkretnych podstron lub oferty produktów.
Obsługa konta Google w przeglądarce jest możliwa po uprzednim włączeniu ciasteczek. Jak zabrać się za ich uruchomienie? Wyjaśniamy!
Jak poradzić sobie z wyłączeniem obsługi plików cookies? Przede wszystkim należy wiedzieć, gdzie są one zapisywane. Wszystko zależy jednak od określonego typu przeglądarki, wewnątrz której znajdziesz pomoc, jak, krok po kroku, włączyć i wyłączyć cookies.
Jeżeli martwisz się, że przez pliki cookies Twoje urządzenie zostanie zainfekowane przez wirusa, to uspokajamy – z pewnością tak się nie stanie. Dobrym pomysłem będzie jednak wyczyszczenie komputera/laptopa bądź smartfona ze wspomnianych plików. Warto mieć to na uwadze zwłaszcza wtedy, gdy nie chcesz być obserwowany przez cookies i otrzymywać spersonalizowanych reklam.
Dla reklamodawców niezwykle ważne jest zbieranie informacji na temat potencjalnych klientów oraz ich upodobań. Oprócz plików cookies pojawiają się inne rozwiązania targetowania reklam (np. FLoC lub FLEDGE). Sposobów na promocję marki jest wiele, choć ciasteczka są niezwykle przydatne w opracowywaniu kompleksowych strategii marketingowych.
Wyłączenie cookies może wiązać się z pewnymi trudnościami w obsłudze niektórych serwisów internetowych, zwłaszcza tych, które zobowiązują do logowania. Nie bój się więc ciasteczek!
Skontaktuj się z naszymi specjalistami i dowiedz się, jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.